Rom-Kon 27.02.2012 22:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2012 hehe deweloperka w Poznaniu... jedna warstwa wełny i zjechała do podbitki! Zimą na płytach porobiły się zamrozy... Odkręcali blachę z dachu i docieplali odgórnie... normalnie cyrk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malinka2 28.02.2012 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 Witam.Mam dom z 80-tych lat i teraz chcę ocieplić poddasze jako użytkowe.Dach kryty trapezówką,pod tym filia wysoko cośtam,potem deski(bo był eternit to i zostały)belki gr.14-15cm.Czy ocieplenie wełną (jaką)ok. 10-12 cm między belki a potem maty isobooster to dobry pomysł?A może same maty 2x ?Proszę o podpowiedź za co dzięki z góry Malinka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mdab 28.02.2012 14:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 Czy ma znaczenie którą strona zostanie zastosowana aktywna folia paroizolacyjna? Znalazłem informację, iż w przypadku aktywny paroizolacji jak i foli dachowych nisko-przepuszczalnych nie ma to znaczenia ale chciałbym, żeby to ktoś potwierdził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 28.02.2012 15:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 Witam. Mam dom z 80-tych lat i teraz chcę ocieplić poddasze jako użytkowe.Dach kryty trapezówką,pod tym filia wysoko cośtam,potem deski(bo był eternit to i zostały) belki gr.14-15cm.Czy ocieplenie wełną (jaką)ok. 10-12 cm między belki a potem maty isobooster to dobry pomysł?A może same maty 2x ?Proszę o podpowiedź za co dzięki z góry Malinka ...jakoś sceptycznie podchodzę do folii bąbelkowej obłozonej sreberkiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 28.02.2012 15:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 Czy ma znaczenie którą strona zostanie zastosowana aktywna folia paroizolacyjna? Znalazłem informację, iż w przypadku aktywny paroizolacji jak i foli dachowych nisko-przepuszczalnych nie ma to znaczenia ale chciałbym, żeby to ktoś potwierdził. potwiedzić to moze jedynie producent konkretnej folii... chociaz z tego co mi wiadomo to nie ma znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 29.02.2012 06:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Panowie wpadłem na ten wątek z butami ale ponieważ aktywnie uczestniczę w dwudziestu innych nie dam rady przebrnąć przez 301 stron Pytanie mam krótkie a pewnie odpowiedź padła już więc przepraszam. Sufit pod stropem drewnianym (wiązary) obniżony 30cm. Ze 20 cm wełny na stelażach belki co 1m. Bojąc się o wytrzymałość konstrukcji chciałbym wieszaki dać co 50cm więc zostaje mi układać profile główne wzdłuż belek. Czy to poprawne? No i na czym wieszać - na wieszakach z tym prętem (nie wiem jak to się nazywa) czy na grzybkach (nie wiem czy są takie długie i czy są takie do mocowania wzdłuż belek a nie w poprzek no i nie mają możliwości regulacji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maysee 29.02.2012 07:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Panowie mam kolejne zawahanie. U mnie krokwie 18 cm glebokie (pelne deskowanie), planowalem dac 15 welny miedzy i 15 na krokwie. Zjawil sie majster i poradzil: m-dzy krokwie dajemy na wcisk 20cm (i tak sie obwiesi po czasie i bedzie odstep od deskowania) i na krokwie 10cm. Co robic, co myslec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 29.02.2012 07:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Spokojnie możesz dać profile główne (te wyżej) w poprzek belek-wiązarów a profile nośne (te niżej) wzdłuż belek. Do mocowania rusztu możesz użyć wieszaków obrotowych z elementem sprężystym i dobranymi do tego prętami - tak to się fachowo nazywa . Rozstaw zawiesi trzeba dobrać do obciązenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 29.02.2012 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Panowie mam kolejne zawahanie. U mnie krokwie 18 cm glebokie (pelne deskowanie), planowalem dac 15 welny miedzy i 15 na krokwie. Zjawil sie majster i poradzil: m-dzy krokwie dajemy na wcisk 20cm (i tak sie obwiesi po czasie i bedzie odstep od deskowania) i na krokwie 10cm. Co robic, co myslec? ...majstrowi powiedz żeby sam się obwiesił http://emoty.blox.pl/resource/612.gifa wełna 20cm nie siądzie o 5cm - bo tyle powinna klapnąć by wyszła szczelina 3cm. Proponuję 15cm między krokwie nawet bez sznurkowania bo w tym przypadku to faktycznie się obwiesi - grawitacja zrobi swoje a wełna 15 nie ma szans na urośnięcie o 3cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maysee 29.02.2012 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Dzieki. Czyli daje 15cm (czy 18 jednak?) TopRocka m-dzy krokwie na to 15 SuperRocka i wlasnie, ile faktycznie bedzie wynosila odleglosc montazowa? Tzn. ile miejsca na druga warstwe 15 SuperRock? Przeciez chyba nie dokladnie 15, trzeba te welne przydusic, prawda czy falsz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 29.02.2012 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Fałsz- niczego nie duś! Przy wełnie 15cm minimalna odległość to 15cm własnie wełny + 3cm profil czyli razem 18cm od krokwi. Do tego musisz dodać jeszcze 1,5cm płyty czyli na gotowo masz obnizenie o prawie 20cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 29.02.2012 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Spokojnie możesz dać profile główne (te wyżej) w poprzek belek-wiązarów a profile nośne (te niżej) wzdłuż belek. Do mocowania rusztu możesz użyć wieszaków obrotowych z elementem sprężystym i dobranymi do tego prętami - tak to się fachowo nazywa . Rozstaw zawiesi trzeba dobrać do obciązenia Ale jak dam te główne w poprzek to będę miał je zaczepione tylko co metr. Jakoś ciągle mam przed oczami widok salonu Piczmana (opisane na FM), który miał na takich wieszakach ruszt, nasypał na niego 50cm granulatu wełny i skończyło się to oberwaniem sufitu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ermua 29.02.2012 12:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Witam Zwracam się do Państwa z pytaniem, bo stanąłem w martwym punkcie. Jestem amatorem, i postanowiłem po przeczytaniu prawie całego wątku i kilkunastu publikacji w internecie zająć się małym pokoikiem na poddaszu. Proszę mnie za bardzo nie mieszać z błotem:) Na zdjęciu załączam miejsce gdzie jest kłopot dla mnie.Czerwonymi liniami zaznaczyłem miejsca gdzie uważam że trzeba jeszcze dać profil CD60 bo ten sufit który tam chce raczej na jednym profilu to się nie utrzyma.Tam gdzie postawiłem ( niezbyt piękny) znak zapytania nie wiem jak profil ma tam się kończyć. Czy on tam wisi?Pomieszczenie to trzy skosy które się łączą. Mam nadzieję że względnie to opisałemPozdrawiam:bye:http://img341.imageshack.us/img341/6852/75888266.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 29.02.2012 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Ale jak dam te główne w poprzek to będę miał je zaczepione tylko co metr. Jakoś ciągle mam przed oczami widok salonu Piczmana (opisane na FM), który miał na takich wieszakach ruszt, nasypał na niego 50cm granulatu wełny i skończyło się to oberwaniem sufitu! Nawet jak dasz wieszak co 20cm to i tak pomiedzy profilami głównymi masz 100cm wolneho profila nośnego... nie kijem go to pałką... jesli nie podwiesisz jeszcze pomiedzy wiązarami to i tak będzie szeroko... ale mozesz wstawić pomiędzy wiązary (albo moze nad lub pod) łaty i do tych łat podwiesić profile główne. Nie analizowałe co zrobił źle Piczman ale niekoniecznie przekroczył nośność (nie liczyłem!) może wypieły się wieszaki i nastąpił efekt domina... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 29.02.2012 12:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Nawet jak dasz wieszak co 20cm to i tak pomiedzy profilami głównymi masz 100cm Ano tak ;-( ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 29.02.2012 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 (edytowane) No to jeszcze pytanie ostatnie ... jak się robi takie wnęki pod karnisze? Ma ktoś zdjęcie stelaża w tym miejscu? Ja to widzę tak, że kończę sufit "wcześniej" i zapinam wystające profile CW w UD, jeżeli profile "dolne" idą w poprzek. Potem do tego trzeba podokręcać całą resztę konstrukcji. W tej wnęce UD ścienny też musi iść wyżej. A co w przypadku kiedy coś takiego wypada wzdłuż profila "dolnego"? Trzeba również skrócić te górne (główne). Trudno mi to opisać. Problemem jest też przykręcenie płyty w takiej płytkiej wnęce - trzeba ją przykręcić najpierw chyba do profila a potem profil z płytą gipsową krecić do całej reszty. Czy takie wnęki wykonuje się w ten sposób, że najpierw robi się cały prosty sufit a potem wycina niepotrzebne profile i montuje wnękę czy od razu skraca się profile, przemieszcza ścienny UD wyżej itp? A tak w ogóle w kwestii konstrukcji stelaża do sufitu doczytałem też, że profil biegnący wzdłuż ściany powinien być od niej oddalony minimum 15 cm? To jakaś ważna kwestia? Zamierzałem rozmieszczać profile co 40cm począwszy od ściany do środka pierwszego profila aby ładnie zapinała się kwestia wypadania łączenia płyt na środku profila. Edytowane 29 Lutego 2012 przez bitter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 29.02.2012 18:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 ...ciężko napisać jak zrobić taką wnękę - prościej po prostu ją zrobić . Rzeczywiście trzeba myśleć jaka kolejność płyt bo czasem nie ma dostępu by ją przykręcić... przydaje się wtedy przystawka kątowa - ale i to czasem nie wychodzi. Pierwszy profil wzdłuż ściany daje się w odległości MAX 15cm a nie minimum - ale to chyba było przejęzyczenie. profil daje się tylko wtedy jeśli nie przykręcasz płyt do UD przyściennego - jeśli "kręcisz" na sztywno to wtedy pierwszy dajesz normalnie czyli 40cm od ściany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 29.02.2012 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 A to o to chodziło, to zrozumiałe, że brzeg płyty nie może wisieć sobie więcej niż 15 cm bo się owiesi. Ja przeczytałem że to max 15cm . A jak ten pierwszy idzie 15 cm od ściany to następny musi iść 40 cm od ściany czy 40 cm od tego pierwszego? Jak to drugie to koniec płyty nie wypadnie na profilu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 29.02.2012 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Witam Zwracam się do Państwa z pytaniem, bo stanąłem w martwym punkcie. Jestem amatorem, i postanowiłem po przeczytaniu prawie całego wątku i kilkunastu publikacji w internecie zająć się małym pokoikiem na poddaszu. Proszę mnie za bardzo nie mieszać z błotem:) Na zdjęciu załączam miejsce gdzie jest kłopot dla mnie. Czerwonymi liniami zaznaczyłem miejsca gdzie uważam że trzeba jeszcze dać profil CD60 bo ten sufit który tam chce raczej na jednym profilu to się nie utrzyma. Tam gdzie postawiłem ( niezbyt piękny) znak zapytania nie wiem jak profil ma tam się kończyć. Czy on tam wisi? Pomieszczenie to trzy skosy które się łączą. Mam nadzieję że względnie to opisałem Pozdrawiam:bye: http://img341.imageshack.us/img341/6852/75888266.jpg Mnie nie musisz się obawiać... ja amatorów nie mieszam z błotem Oczywiście brakuje profili - nie masz do czego przykręcić płyty. Jeśli nie możesz dać rady z profilami na tym etapie to możesz opłytować skosy i dopiero przez płytę zamocować profile UD - jeśli trafisz w profil CD pod płytą to na zwykłe wkręty do płyt a jeśli będzie sama płyta to na kołki typu MOLLY. Profile mocuj w narożniku (mają skośnie odstawać) wtedy będziesz mógł je odgiąć do poziomu i wpiąć profile sufitowe CD. Środkowy profil CD możesz - albo raczej trzeba - podwiesić na wieszaku do belki kalenicowej. Zadbaj o porządną paroizolację... edit: ...profil już jest podwieszony - teraz zauwazyłem na czym się on trzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 29.02.2012 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 A to o to chodziło, to zrozumiałe, że brzeg płyty nie może wisieć sobie więcej niż 15 cm bo się owiesi. Ja przeczytałem że to max 15cm . A jak ten pierwszy idzie 15 cm od ściany to następny musi iść 40 cm od ściany czy 40 cm od tego pierwszego? Jak to drugie to koniec płyty nie wypadnie na profilu. Pierwszy profil lepiej dać na 10cm a następne od niego co 40cm... no i oczywiście zawsze lepiej płyty dawać w poprzek profili a nie wzdłuż... ale i tak płyta ma 260cm i nijak ma się do modułu 40cm czy nawet 50cm... no i niestety trzeba płytę przycinać do wymiaru by łączenie krawędzi ciętych trafiło na profil - odpad 10-20cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.