Ermua 29.02.2012 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Mnie nie musisz się obawiać... ja amatorów nie mieszam z błotem Oczywiście brakuje profili - nie masz do czego przykręcić płyty. Jeśli nie możesz dać rady z profilami na tym etapie to możesz opłytować skosy i dopiero przez płytę zamocować profile UD - jeśli trafisz w profil CD pod płytą to na zwykłe wkręty do płyt a jeśli będzie sama płyta to na kołki typu MOLLY. Profile mocuj w narożniku (mają skośnie odstawać) wtedy będziesz mógł je odgiąć do poziomu i wpiąć profile sufitowe CD. Środkowy profil CD możesz - albo raczej trzeba - podwiesić na wieszaku do belki kalenicowej. Zadbaj o porządną paroizolację... edit: ...profil już jest podwieszony - teraz zauwazyłem na czym się on trzyma. Dziękuję Panu za odpowiedź. Nie do końca rozumiem tekst o mocowaniu w narożniku tego profilu UD na płycie, ale spróbuje przeczytać to parę razy i może załapie. Czy tu trzeba zrobić krzyżowy suficik? Czy ten profil UD na ścianie murowanej ( ten krótki ) skrócić trochę po obu bokach żeby tam płyta GK przeszła wyżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 29.02.2012 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 No to jeszcze pytanie ostatnie ... jak się robi takie wnęki pod karnisze? http://www.facebook.com/photo.php?fbid=350766234958176&set=a.331165280251605.86272.221835131184621&type=3&theater Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozi 29.02.2012 22:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Dziękuję Panu za odpowiedź. Nie do końca rozumiem tekst o mocowaniu w narożniku tego profilu UD na płycie, ale spróbuje przeczytać to parę razy i może załapie. Czy tu trzeba zrobić krzyżowy suficik? Czy ten profil UD na ścianie murowanej ( ten krótki ) skrócić trochę po obu bokach żeby tam płyta GK przeszła wyżej? "tekst o mocowaniu w narożniku tego profilu UD na płycie" Rom-Kon' owi chodziło o to że jak się przyłoży UD w poziomie do skosu, to tylko jeden z narożników styka się z płytą skosu. W tym narożniku trzeba przylożyć wkręt mocujący i dokręcić. "Czy tu trzeba zrobić krzyżowy suficik?" Chyba nie trzeba. Na tym zdjęciu nie wygląda, aby był on dużych rozmiarów. Teraz napiszę jak ja bym to rozwiązał. 1Zdjął bym UD ze ściany, 2. Dobrze położył paroizolację na skosach i opłytował skosy. (Płyty trochę wyżej niż profil do którego później zamocowałbym UD suficiku.) 3. Po opłytowaniu skosu wywinąłbym paroizolację na płyty (po przykręceniu UD trzeba ją na nie założyć) i przykręciłbym obwodowo UD do skosów, później dał bym CDka od CD na ścianie do CD na przeciwległym skosie. 4. potem ta wywinietą paroizolację przykleiłbym do profili i przykleiłbym brakujący odcinek folii na suficik ( z zakładką na podwójną taśmę) 5 Po zaizolowaniu folią to już tylko płytowanie - w tym wypadku kręcenie do CD i UD 6 Spoinowanie i łączenie na sztywno. That's all folks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 01.03.2012 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 http://www.facebook.com/photo.php?fbid=350766234958176&set=a.331165280251605.86272.221835131184621&type=3&theater Dziękuję za podpowiedź, trochę mało widać detale. zastanawia mnie brak profili pomiędzy górnym i dolnym profilem UD. Wiem, że płyta sama w sobie to podtrzyma ale ja w w takich przypadkach dawałem jeszcze CW30x60 - zbędną robotę zrobiłem? Twój przypadek jest łatwiejszy bo kręciłeś wszystko do betonowego sufitu, ja muszę cały sufit powiesić na wieszakach (strop drewniany) i nie widziałem jeszcze na własne oczy jak wygląda takie zakończenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ermua 01.03.2012 12:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 (edytowane) Dziękuje Panie Ron-Kon i DoZi. Już zaczynam chwytać powoli o co chodzi z tymi obwodowymi UD do płyt na skosach. Natomiast jeszcze ciężko chwytam to jak napisał Dozi o foliowaniu. A nie można pociągnąć do góry folii ( uzupełnić tam wełną na skosie przy samej górze ). Potem po opłytowaniu i zrobieniu UD obwodowo i CD jako nośne do suficiku położyć sporo wełny , bo tam zostanie trochę wolnej przestrzeni i dopiero na te profile których mi brakuje nałożyć folię ( czyli tam gdzie będzie suficik )?Pewnie pogmatwałem, ale może ktoś z Państwa zrozumie. Spróbuje też zrobić rysunek.pozdr. Ps. najpierw wnęka okienna czy najpierw skosy? jak lepiej zacząć płytowanie?Czy przedściankę stawiać w ten sam sposób jak wspomniał RonKon i Dozi na UD do skosów? Edytowane 2 Marca 2012 przez Ermua Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 01.03.2012 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 Pytanie mam w takiej kwesti,Wymysliłem zeby w łazience na poddaszu zrobić małą saune, taka wchodząca pod skos. A czy mozna by zrobić konstrukcje pod to od razu kładąc stelaz pod płyty i nie dawać w tym miejscu już GK? Tylko dać najwyazjej dodatkowo wełny, pokrecić krawedziaki do przybicia wnetrza sauny czyli "boazeri"? Da sie to zrobić na etapie układania stelżu pod regipsy czy robić to pózniej jako oddzielną konstrukcję..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 02.03.2012 06:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 moze najmiesz sie na praktykanta? nie wezme wiecej niz urzad daje Haha gdybym miał czas to uwierz mi że chętnie Umiem zrobić wiele rzeczy ale czasem nie chciałbym wymyślać koła od nowa. Zawsze przy konstrukcjach GK zastanawiało mnie jak robi się właśnie takie duperele kiedy cały sufit wisi na wieszakach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 02.03.2012 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 Dziękuję za podpowiedź, trochę mało widać detale. zastanawia mnie brak profili pomiędzy górnym i dolnym profilem UD. Wiem, że płyta sama w sobie to podtrzyma ale ja w w takich przypadkach dawałem jeszcze CW30x60 - zbędną robotę zrobiłem? Twój przypadek jest łatwiejszy bo kręciłeś wszystko do betonowego sufitu, ja muszę cały sufit powiesić na wieszakach (strop drewniany) i nie widziałem jeszcze na własne oczy jak wygląda takie zakończenie. Polub mój album to będziesz miał na bieżąco nowe info. Sufity pokręcone i wyszpachlowane dostepne są już w galerii. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ArKaMa 02.03.2012 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 Polub mój album to będziesz miał na bieżąco nowe info. Sufity pokręcone i wyszpachlowane dostepne są już w galerii. Pozdrawiam Całkiem zgrabnie - może więcej zdjęć konstrukcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozi 02.03.2012 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 Dziękuje Panie Ron-Kon i DoZi. Już zaczynam chwytać powoli o co chodzi z tymi obwodowymi UD do płyt na skosach. Natomiast jeszcze ciężko chwytam to jak napisał Dozi o foliowaniu. A nie można pociągnąć do góry folii ( uzupełnić tam wełną na skosie przy samej górze ). Potem po opłytowaniu i zrobieniu UD obwodowo i CD jako nośne do suficiku położyć sporo wełny , bo tam zostanie trochę wolnej przestrzeni i dopiero na te profile których mi brakuje nałożyć folię ( czyli tam gdzie będzie suficik )? Pewnie pogmatwałem, ale może ktoś z Państwa zrozumie. Spróbuje też zrobić rysunek. pozdr. Ps. najpierw wnęka okienna czy najpierw skosy? jak lepiej zacząć płytowanie? Czy przedściankę stawiać w ten sam sposób jak wspomniał RonKon i Dozi na UD do skosów? Jeśli chodzi o folię. Pan chce naciągnąć paroizolację pod belkę kalenicową, po opłytowaniu poniżej kolejna warstwa wełny i stelaż i paroizolacja pod "suficikiem" płyty itd. I teraz tak: żeby było poprawnie, to trzeba by zachować ciągłość paroizolacji pomiędzy skosami, a suficikiem. A żeby to wykonać najłatwiej, trzeba by opłytować skos troszkę wyżej niż poziom suficiku, wywinąć paroizolacje na płyty na wierzch zamocować UD obwodowo (wywinięta folia wtenczas będzie pomiędzy UD a płytą) zrobić do końca stelaż, wełnę , zawinąć wtenczas folię na stelaż i uzupełnić ją o brakujące fragmenty i opłytować. A teraz dlaczego tak powinno być : ponieważ wełna powinna być nad paroizolacją a pod przestrzenią przewiewną. Wciskanie wełny pod paroizolacje mija się z celem. Teraz okno/skos - Ja robię najpierw wnękę potem skos. Przedściankę podobnie, z tym że na Profilach U (UW) i CW i dodatkowo można złapać esami do ściany profile CW (jeśli blisko kolankowej), Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 02.03.2012 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 Całkiem zgrabnie - może więcej zdjęć konstrukcji? Niestety nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozi 02.03.2012 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 Pytanie mam w takiej kwesti, Wymysliłem zeby w łazience na poddaszu zrobić małą saune, taka wchodząca pod skos. A czy mozna by zrobić konstrukcje pod to od razu kładąc stelaz pod płyty i nie dawać w tym miejscu już GK? Tylko dać najwyazjej dodatkowo wełny, pokrecić krawedziaki do przybicia wnetrza sauny czyli "boazeri"? Da sie to zrobić na etapie układania stelżu pod regipsy czy robić to pózniej jako oddzielną konstrukcję..? Lepiej jako oddzielną konstrukcję - lepiej mieć przewiew pomiędzy ścianka sautny i ścianką skosu - temperatura robi swoje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markon2 03.03.2012 17:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2012 Witam mam pytanko odnosnie konstrukcji stelaza konkretnie mam w salonie (41m2) obnizony sufit na całosci a teraz chciałbym zrobic taka półke gdzie od dołu na jednej scianie byłyby halogenki a na całosci pasek ledowy wydobywacacy sie ze srodka .Teraz pytanie o wymiary takiej półki jak to proporcjonalnie zrobic i tak aby dobrze sie swiatło wydobywało. Myslałem nad szer. 50 cm wys.12 z tego zamkniete swiatło na 5cm a wiec pozostałaby przerwa 7 cm ca wydobycie sie swiatła z paska ledowego czy tak bedzie dobrze czy za ciasno ? Prosze o opinie i pomoc w poniedziałek chce zaczac i musiałbym juz wszystko wiedziec aby jechac i robic a nie myslec poł dnia. Z góry dziekuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 04.03.2012 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 (edytowane) Witam mam pytanko odnosnie konstrukcji stelaza konkretnie mam w salonie (41m2) obnizony sufit na całosci a teraz chciałbym zrobic taka półke gdzie od dołu na jednej scianie byłyby halogenki a na całosci pasek ledowy wydobywacacy sie ze srodka .Teraz pytanie o wymiary takiej półki jak to proporcjonalnie zrobic i tak aby dobrze sie swiatło wydobywało. Myslałem nad szer. 50 cm wys.12 z tego zamkniete swiatło na 5cm a wiec pozostałaby przerwa 7 cm ca wydobycie sie swiatła z paska ledowego czy tak bedzie dobrze czy za ciasno ? Prosze o opinie i pomoc w poniedziałek chce zaczac i musiałbym juz wszystko wiedziec aby jechac i robic a nie myslec poł dnia. Z góry dziekuje. Najmniejsza szczelina jaką można zrobić by wsunąć palce i zamontować pasek LED i oczywiście również pędzel by wymalować ma nie mniej niż 2cm. Oprawy świetlówkowe muszą mieć szczelinę nie mniej niż 3cm. Halogen z żarówką GU10 i oprawką mieśli się w zabudowie o grubości 7cm ale jesli można trochę "skrobnąć" sufit to nawet wystarczy 6cm. To są wymiary minimalne jakie mozna zrobić ale oczywiście trzeba dobrać proporcje dla oka. Ja jeśli robię z halogenami i LEDami to półeczkę robię na 4,5-5cm a szczelinę na 2-2,5cm... półeczkę jesli mogę to na głębokość 10-12cm - wtedy już nie widać tylnej pionowej ścianki. Czasem nie można zrobic takiej głębokiej półki bo stelaż koliduje z halogenkami - np. w kuchni przesuwa się halogeny bliżej krawędzi by nie świeciły na wiszące szafki tylko na blat. Później postaram się wrzucić parę fotek ze szczegółami. No to wklejam. http://images10.fotosik.pl/964/0ad0c784fb876d46.jpg http://images10.fotosik.pl/964/438336c49b5b67b4.jpg http://images10.fotosik.pl/964/ff2c88d2f67a9e59.jpg http://images10.fotosik.pl/964/1aad33716eb39074.jpg http://images10.fotosik.pl/964/8a70199437747005.jpg http://images10.fotosik.pl/964/bc80124d9050a03e.jpg http://images10.fotosik.pl/964/8a8864c9562dffe2.jpg http://images10.fotosik.pl/964/c86dc0e4e0833b40.jpg http://images10.fotosik.pl/964/73ee5730398992a0.jpg http://images10.fotosik.pl/964/d10b9111de7504df.jpg Na fotkach nie ma jeszcze wywierconych otworów pod halogeny ale widać że musiałem "podskrobać" sufit. Panel w kuchni nad szafkami docelowo ma miec LEDy ale dla testu wstawiłem świetlówkę. Panel w jadalni będzie ze świetlówkami jako oświetlenie użytkowe nad stołem - silne rozproszone swiatło. W moim albumie na Fotosiku są jeszcze inne przyklady: http://www.fotosik.pl/u/rom-kon/album/827812 Edytowane 4 Marca 2012 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mdab 04.03.2012 16:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 W jakiej odleglosci od sciany dajecie pierwszy profil glowny w ruszcie 2 poziomowym krzyzowym? Przegladam wlasnie karty systemow i producenci roznie podaja: max 15cm (Nida, Knauf), max 40cm (Rigips). Roznica znaczna, ale wydaje mi sie, iz te 15cm to chyba lekka przesada gdyz profile nosne beda oparte na ud, wiec bardziej sklaniam sie tych 40cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 04.03.2012 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 W jakiej odleglosci od sciany dajecie pierwszy profil glowny w ruszcie 2 poziomowym krzyzowym? Przegladam wlasnie karty systemow i producenci roznie podaja: max 15cm (Nida, Knauf), max 40cm (Rigips). Roznica znaczna, ale wydaje mi sie, iz te 15cm to chyba lekka przesada gdyz profile nosne beda oparte na ud, wiec bardziej sklaniam sie tych 40cm. Wszystko jest zaleźne od tego jakie obciązenie będzie ten sufit nosił... ale jesli nie masz metra wełny i innych instalacji powieszonych na tym suficie to standardowo profil główny (ten wyżej - zawsze mam z tym problemy ) daje się na 40cm. Na max15cm daje się pierwszy profil nośny (ten niżej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 04.03.2012 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 Ja profil nosny daję najczęsciej 10cm od ściany. Profil główny do 45cm od ściany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slusar 04.03.2012 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 Panowie ile gwarancji na poddasze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markon2 04.03.2012 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 Najmniejsza szczelina jaką można zrobić by wsunąć palce i zamontować pasek LED i oczywiście również pędzel by wymalować ma nie mniej niż 2cm. Oprawy świetlówkowe muszą mieć szczelinę nie mniej niż 3cm. Halogen z żarówką GU10 i oprawką mieśli się w zabudowie o grubości 7cm ale jesli można trochę "skrobnąć" sufit to nawet wystarczy 6cm. To są wymiary minimalne jakie mozna zrobić ale oczywiście trzeba dobrać proporcje dla oka. Ja jeśli robię z halogenami i LEDami to półeczkę robię na 4,5-5cm a szczelinę na 2-2,5cm... półeczkę jesli mogę to na głębokość 10-12cm - wtedy już nie widać tylnej pionowej ścianki. Czasem nie można zrobic takiej głębokiej półki bo stelaż koliduje z halogenkami - np. w kuchni przesuwa się halogeny bliżej krawędzi by nie świeciły na wiszące szafki tylko na blat. Później postaram się wrzucić parę fotek ze szczegółami. Koledzy i podpowie mi ktos jeszcze jak najlepiej zrobic to z tymi wymiarami półki czy 50cm nie bedzie za szeroka.Wygladałoby to tak 40cm szeroka plus 10 cm dłuzsza płyta na pasek czyli całosc 50 cm do tego 12 cm wysoka no i oczywiscie swiatło wydobycia sie paska ledowego przysłoniete 5cm a wiec zostaje wolnego 7 cm czy tak bedzie ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 04.03.2012 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 (edytowane) Panowie ile gwarancji na poddasze? ...jesli jest to system Rigips i autoryzowany wykonawca to gwarancja wieczysta! ...cokolwiek to oznacza Edytowane 4 Marca 2012 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.