Rom-Kon 05.03.2012 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 Jakieś inne opinie? sauna jako oddzielna "klatka" w pomieszczeniu a nie element konstrukcji poddasza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalio 05.03.2012 22:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2012 ...dach za bardzo mnie nie interesuje bardziej pow. podłogi na poddaszu i jeśli nie będziesz mieć "katedry" czyli skosów do kalenicy to mnożnik do pow. poddasza wychodzi około 1.2-1.3 czyli na 100m2 podłogi 120m2 zabudowy. Przy dachu prostym spadu (odpadu) jest około 10% a przy kopercie i lukarnach możesz mieć nawet 30% spadu! I tak jest ze wszystkim materiałem - wełna, płyta, stelaż, folia... no chyba że zabawisz się w "optyka" to odpady po optykasz 170x1.3=221+30%= 287 x 3mb profila 862m jak policzyc jeszcze sufit krzyzowy to moze 1200m starczy Jak dobrze policzyłem te 2m wychodzą mi taniej za 1m a może i mniej odpadu będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 06.03.2012 06:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 ...no wiec wracamy. Przy rozmieszczaniu zawiesi obowiazują nas wytyczne systemowców. Nie własne widzimisie ale konkretne dane z kart katalogowych. Rozstaw zawiesi jest dostosowany do obciązenia danego sufitu. Inny roztaw jest jeśli dajemy 20cm wełny szklanej i pojedynczą płytę a inny jeśli dajemy 60cm granulatu wełny skalnej i 2x płyty ognioodpornej - nie wspominam o innych instalacjach które mogą wisieć pod sufitem lub leżeć na stelażu np. wentylacja. Również zawiesia mają swoje klasy wytrzymałościowe wyrażone w kN np. sam stelaż + płyta 12,5mm bez wełny waży 0.15kN/m² czyli 15kg/m². Rom - podpowiesz gdzie znaleźć takie wytyczne i jak znaleźć odpowiednie wieszaki? Będę podwieszał sufit w parterówce. Jak już pisałem wcześniej jętki co 100cm niestety. Ponieważ to tylko (albo aż) o 10cm więcej od zaleceń z Youtuba ;-) nie chciałbym kombinować z dodatkowymi łatami pomiędzy. Na sufit ma iść 40 cm wełny albo granulatu, dwie płyty ognioodporne. Osobiście wolałbym granulat ale mam wielką obawę o zwalenie mi się sufitu na łeb (może nie tyle mi co moim dzieciom, żonie i psu). Dlatego rozważam kombinowane połączenie granulatu 20cm i wełny 20cm a to dlatego, że pod stropem pójdą kanały wentylacji i tę wełnę upychać to będzie masakra. Podobno pół metra granulatu waży aż 30kg, czyli razem z płytą będzie to 50kg/m - to ogromny ciężar i nie chciałbym zobaczyć kiedyś w domu tego http://img79.imageshack.us/img79/5558/zdjcia0043.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 06.03.2012 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 (edytowane) Rom możesz napisać ile kN ma wieszak łączony nitami? ...aluminium się utlenia a na poddaszu w warstwie wełny wilgoć chyba jest? módl się żeby nie było tak jak na zdjęciu po wyżej, i nie pisz takich mądrości których sam nie rozumiesz! Wieszak "normalny" ma według aprobaty charakterystyczna 0,75kN a obliczeniową 0,25kN a przez nitowanie nich straci połowę (jakim cudem? no ale niech będzie!) ...wieszaki są w rozstawie 40cm x 80cm (80cm popularny rozstaw krokwi) wiec jaką nośność ma wykonana tak zabudowa? jak jesteś taki dobry to policz! ...edit: zero i przecinek mi uciekło! i wyszły bzdury Edytowane 7 Marca 2012 przez Elfir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
roberto3011 06.03.2012 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 nie chce sie wcinać...bo moja wiedza na temat poddasza jest żadna, czytam tylko forum i na jego podstawie staram się samodzielnie wykonać ocieplenie...zastanawia mnie tylko po co te ciągłe przepychanki...obrażania...udawadnianie kto jest mądrzejszy albo kto jest głupszy......nie lepiej dyskutować, rozważać...prowadzić konstruktywną rozmowę...tak tylko napisałem jak zwykle gdy się gubisz!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 06.03.2012 15:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 sam się utleniasz a raczej zamulasz paląc to świnstwo. Wieszak "normalny" ma według aprobaty charakterystyczna 0,75kN a obliczeniową 0,25kN a przez nitowanie nich straci połowę (jakim cudem? no ale niech będzie!) ...wieszaki są w rozstawie 40cm x 80cm (80cm popularny rozstaw krokwi) wiec jaką nośność ma wykonana tak zabudowa? jak jesteś taki dobry to policz! ...edit: zero i przecinek mi uciekło! i wyszły bzdury A możecie się przestać naparzać i nam pomóc? Można ryzykować? Czy lepiej nie bawić się w sypanie takich ilości granulatu - ja mam mocne obawy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 06.03.2012 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 (edytowane) no dobra... wracam do meritum... bitter można sypać granulat ale typowy granulat do zasypywania to produkuje chyba już tylko jedna firma - Ursa. Reszta to wełna do mechanicznego wdmuchiwania - musi przejść przez maszynę! Wełna w granulacie obciąża bezpośrednio płytę (przy dużej grubości zalecane 2 warstwy g-k) a wełna w płytach leży na profilach. Przy takich konstrukcjach trzeba policzyć stelaż i zawiesia - z głowy tego nie podam. Muszę poszukać link do wykresów i tabel knaufa i rigipsa... ja mam to ściągnięte jako PDF... w wolnej chwili poszukam... edit: poszukałem knaufa http://www.knauf.pl/knaufweb/serwis-...karty-systemow Rigips niestety zakopał to dokładnie! Edytowane 6 Marca 2012 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slusar 06.03.2012 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 jest to gwarancja Rigipsa a nie wykonawcy na co moge dac gwarancje??? Bo podpisuje sie pod gwarancja na 36 miesiecy ! Co z tego ze Ja zrobie ksiazkowo jak 1000 innych czynnikow moze miec wplyw na pekniecia itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 06.03.2012 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 (edytowane) nie chce sie wcinać...bo moja wiedza na temat poddasza jest żadna, czytam tylko forum i na jego podstawie staram się samodzielnie wykonać ocieplenie...zastanawia mnie tylko po co te ciągłe przepychanki...obrażania...udawadnianie kto jest mądrzejszy albo kto jest głupszy......nie lepiej dyskutować, rozważać...prowadzić konstruktywną rozmowę...tak tylko napisałem ...czasem jest to potrzebne bo konkurencja tylko czyha na potkniecie i trzeba się pilnować by głupot nie wypisywać... a ja własnie ogłosiłem że wieszak-grzybek ma nominalne obciązenie 200kg szybko korygowałem i szukałem w aprobatach technicznych na stronie koelnera... oczywiście zakopali to tak że nie idzie tego znaleźć więc szybki telefon do producenta no i już wiem! ...z pamieci nawet zaniżyłem do 0,20kN Czyli podsumowując - jesli ktoś chce coś znaleźć to spokojnie to znajdzie! wyszukałem na szybko knaufa: http://www.knauf.pl/knaufweb/serwis-techniczny/karty-systemow w sufitach podwieszanych są wykresy i tabele... rigips schował to tak że trzeba troszku poszukać... Edytowane 6 Marca 2012 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 06.03.2012 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 (edytowane) no i wyszło szydło z worka! Czyli jesteś takim naganiaczem robót! Zwykły krawaciarz co się na wszystkim zna i odstępuje za prowizje roboty najtańszym sznurkom budowlanym! Robotę po prostu znasz z widzenia... zresztą to dało się wyczuć w Twoich postach... ....obliczyć? Tobie? Potrzebujesz tego? ...bo ja sobie mogę obliczyć - dla siebie i moich Inwestorów... umiejętności do tego posiadam... ja posiadam... a Ty? jeszcze jeden dopisek: wieszak koelnera zamocowany do jętki standardowo dwoma wkrętami i przez profil rigipsa obciążyłem siłą 1,2kN (tyle ważę) skierowaną w dół... wieszakowi nic się nie stało niestety profil uległ wygięciu w miejscu styku z wieszakiem... Edytowane 7 Marca 2012 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 06.03.2012 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2012 na co moge dac gwarancje??? Bo podpisuje sie pod gwarancja na 36 miesiecy ! Co z tego ze Ja zrobie ksiazkowo jak 1000 innych czynnikow moze miec wplyw na pekniecia itp Nie wiem na jakiej zasadzie to dziala u Rigipsa... na co konkretnie daje tą bezterminową gwarancję... jakie są obostrzenia. Więcej info szukajcie u Rigipsa i jego doradców technicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 07.03.2012 05:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 Panowie fachowcy a pytanko mam co do konstrukcji opuszczanej zabudowy na halogeny nad meblami kuchennymi. Chcę takie coś mieć pod sufitem na wieszkach (przypomnę dom ze stropem drewnianym). Robić najpierw "normalny" sufit na całości i przykryć płytą a potem do tego przykręcić profile i opuścić ten kawałek sufitu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 07.03.2012 06:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 Zakrył bym całośc płytami i dopiero pozniej dokrecił zabudowe na halogenki a to dlatego ze izolacja stropu nie bedzie pylić np. W miejscu gdzie bedziesz dokrecał dał bym od razu jakieś wzmocnienia czy dodatkowy profil żeby było łatwiej, albo zapłytował sufit zostawiajac już gotową konstrukcję pod halogenki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 07.03.2012 06:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 A powiecie na to... Kładąc płty prostopadle do stelażu, miejsca łączeń płyt podpierałem, tzn technicznie wygladało to tak, ze jak płyta sie skonczyła, to pomiedzy profile (prostopadle) wstawiałem cienką deskę około 1.5cm do połowy szerokośći wsuwałem pod płytę i przykrecałem wkertami do drewna do płyty. Dodładałem ponzniej drugą płytę i też to skrecałem do tej deski a nie tylko do profili. I tak na każdym łączeniu... Deseczek miałęm sporo z odzysku tzn z palet transportowych które wykorzystuje na opał. Wg mnie takie łączenie bardzo stabilne , nie powinno nic pękać wiecej niż to co musi.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalio 07.03.2012 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 Do z rzeczy trudnych Planuje sufit na stelażu - i teraz czy krzyżowy czy normalny ??? jeśli mam większa rozpiętość jętek niż co 100 i strasznie po kręcone jeden róg pokoju ||| zaraz potem _ to jak puszczać profile ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 07.03.2012 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 kalio jakie trudne? Toż to standard... ja spokojnie robiłbym na pojedynczym. A jesli rozstawy za duże to zawsze można wstawić kawałek łaty pomiędzy jętki - pewnie chodzi o lukarnę. No i tu pewnie zaistnieje sytuacja jaką opisywałem że trzeba część stelaża (w lukarnie) obrócić o 90* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 07.03.2012 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 Panowie fachowcy a pytanko mam co do konstrukcji opuszczanej zabudowy na halogeny nad meblami kuchennymi. Chcę takie coś mieć pod sufitem na wieszkach (przypomnę dom ze stropem drewnianym). Robić najpierw "normalny" sufit na całości i przykryć płytą a potem do tego przykręcić profile i opuścić ten kawałek sufitu?najpierw robi się sufit a później dopiero panel oświetleniowy... ale reguły nie ma. Jeśli chcesz zagłębiać lampy a nie pogrubiać panela to możesz zrobić obniżenie sufitu jako jedną warstwę z uskokiem ale wtedy trzeba odizolować lampy od wełny i paroizolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 07.03.2012 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 A powiecie na to... Kładąc płty prostopadle do stelażu, miejsca łączeń płyt podpierałem, tzn technicznie wygladało to tak, ze jak płyta sie skonczyła, to pomiedzy profile (prostopadle) wstawiałem cienką deskę około 1.5cm do połowy szerokośći wsuwałem pod płytę i przykrecałem wkertami do drewna do płyty. Dodładałem ponzniej drugą płytę i też to skrecałem do tej deski a nie tylko do profili. I tak na każdym łączeniu... Deseczek miałęm sporo z odzysku tzn z palet transportowych które wykorzystuje na opał. Wg mnie takie łączenie bardzo stabilne , nie powinno nic pękać wiecej niż to co musi.. Przy prostopadłym układzie płyt można zrobić stelaż krzyżowy-jednopoziomowy wtedy profile wpina się w miejscu łączenia płyt. Można również trochę zafałszować i profile wsunąć pod płytę ale nie łączyć z bocznymi - jeśli jest folia to narożniki profila należy zawinąć np. szczypcami by nie uszkodzić folii. Wstawienie deski to ten sam sposób jak z profilem tyle że jednak to drewno ze wszystkimi tego konsekwencjami... wolę jednak metal... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 07.03.2012 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 najpierw robi się sufit a później dopiero panel oświetleniowy... ale reguły nie ma. Jeśli chcesz zagłębiać lampy a nie pogrubiać panela to możesz zrobić obniżenie sufitu jako jedną warstwę z uskokiem ale wtedy trzeba odizolować lampy od wełny i paroizolacji. No to już wolę zrobić całość najpierw i uszczelnić i opłytować a potem różne "opuszczenia" wydziwiać . Najtrudniejszym dla mnie eksperymentem będzie szczelina w suficie na schowanie ekranu do projektora - leci sobie sufit leci a tu nagle ma być wnęka szerokości 15cm i wysokości ok 20. Chyba zrobię to tak że "skończę" w tym miejscu stelaż zrobię przerwę i potem "zacznę" sufit od nowa. Ten drugi kawałek będzie od ściany i będzie miał długość tylko 30-40 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalio 07.03.2012 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2012 kalio jakie trudne? Toż to standard... ja spokojnie robiłbym na pojedynczym. A jesli rozstawy za duże to zawsze można wstawić kawałek łaty pomiędzy jętki - pewnie chodzi o lukarnę. No i tu pewnie zaistnieje sytuacja jaką opisywałem że trzeba część stelaża (w lukarnie) obrócić o 90* To nie tylko lukarna ale tam tez jest ok 100 cm miedzy jetkai a np odległośc miedzy jetką która trzyma ktokiwe ta środku a kolejnymy jetkami ktore już są za koszem tam jest jedna wielka dziura ok 2 m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.