Rom-Kon 11.08.2008 22:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 "My to jeszcze tak nie robili i na bank wam to pęknie" Ja też daję głowę że pęknie!!! Przecież o to chodzi!!! To jest kontrolowane pęknięcie! ...jeśli sufit nie jest duży to się nie przejmuj... ja tylko duże pow. nie przykręcam do UD To jest tak zdolna ekipa, że ostatnio jak moja siostra zabierała sie za malowanie swojego poddasza to "odkryła", że na wszystkich łaczeniach płyt na skosach i ze ścianka kolankową nie było żadnej taśmy!!! Poprostu to tylko zaspoinowali!!! Zgroza Na torebce wyraźnie pisało że do spoinowania bezsiatkowego!!! ...tyle że nie na poddaszach - ot i co.... Mama jeszcze pytanko odnośnie sufitów podwieszanych, ale nie na poddaszu tylko na parterze domku. Czy tam jest wielkim błędem jeśli płyty prykręci sie do profilsa UD? Tam te ściany chyba aż tak nie pracują? W kilku miejscach między płytami wyszły nam spore przerwy (nawet do 1,,5cm) czy to mozna spokojnie zaspoinować i założyć siatka i będzie ok? Czy na połączeniach ze ścianami też trzeba wykonywać połączenie ślizgowe, czy wystarczy może sam akryl (szczeliny są niewielkie) czy dać spoinówke i akryl? Duże sufity podwieszane na stropach betonowych też potrafią pracować... dla mnie granicą jest ok. 20m2... Przerwy - szczeliny wypełnić szpachlówką i zesiatkować na styk ze ścianą... w narożnik po szlifowaniu i wstępnym malowaniu dać akryl... Co do paneli oświetleniowych czy półek na ścianach to niestety każdy stelaż jest inny... wykonując go jestem jego konstruktorem - projektantem... nie ma gotowych schematów... trzeba to na bieżąco wymyślić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 11.08.2008 23:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 Przy okazji pytanie. Pokoje są nieduże więc chcę zrobić sufity na stelażu pojedynczym (nie krzyżowo). Kupiłem dłuższe esy (125 i 250 mm) żeby zjechać niżej z sufitem (bez wieszaków, same esy przykręcone do jętek). Nie będzie to wszystko za gibkie? ...spokojnie możesz ale jednak zalecam na krzyżowym... lepiej przenosi obciążenia ...o "gibkość" się nie martw... na wieszakach obrotowych sufit się cały buja - do czasu stężenia płytami. ...a dlaczego ESy? nie lepiej na grzybkach? też masz długie na 270mm i bez problemu się je mocuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sailor_ro 12.08.2008 05:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 edit-blondi napisał: "My to jeszcze tak nie robili i na bank wam to pęknie" Ja też daję głowę że pęknie!!! Przecież o to chodzi!!! To jest kontrolowane pęknięcie! ...jeśli sufit nie jest duży to się nie przejmuj... ja tylko duże pow. nie przykręcam do UD No dobra a jesli sie wywinie siatke na sciane(ewentualnie zrobi sie małą bruzdę w która sie siatke wpuści) ,oczywiscie uprzednio wypełniajac spoinówką,a po szpachlowaniu akryl,to w czym takie rozwiązanie jest gorsze od położenia siatki na styk ze ścianą?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 12.08.2008 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 No dobra a jesli sie wywinie siatke na sciane(ewentualnie zrobi sie małą bruzdę w która sie siatke wpuści) ,oczywiscie uprzednio wypełniajac spoinówką,a po szpachlowaniu akryl,to w czym takie rozwiązanie jest gorsze od położenia siatki na styk ze ścianą?? pozdrawiam Poddasze - drewno dosyć mocno pracuje... łącząc skos-sufit trwale ze ścianą narażamy się na duże naprężenia na płaszczyźnie płyty... naprężenia te mogą wpłynąć na pękanie spoin na płaszczyźnie... pomijam już fakt że sufit czy skos może nawet wyrwać ze ściany siatkę... dając kontrolowane pęknięcie czyli miejsce w którym ma pęknąć... miejsce wybrane przeze mnie - mogę takie pęknięcie zamaskować dając elastyczny akryl. Zmniejsza to ryzyko pękania niekontrolowanego na całej pow. płyt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jaro71 12.08.2008 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 ...a dlaczego ESy? nie lepiej na grzybkach? też masz długie na 270mm i bez problemu się je mocuje... Już mam ESy... Generalnie to samodzielnie na pewno chcę położyć watę. No i wydawało mi się że ESy wygodniej będzie mocować do czoła krokwi, jak już będzie wata, niż grzybki... I tak to dla mnie abstrakcja, na żywo nie widziałem nigdy jak się to robi. Podejrzewam, że po tym jednym pokoju (o ile go zrobię) dam sobie spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario1976 12.08.2008 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 Mam pytanie bo w watku jakoś nie dczytałem. Do czego służy profil V ? Na stronie Norgipsu znalazłem ulotkę w pdf. i z niej wynika, że ten profil "łaczy" KG na suficie z KG na skosie. Na tej samej stronie są jakieś filmiki instruktażowe i tam wymienione sa wszystkie etapy zabudowy z elementami jakie się przykręca do ścian i krokwi i o profilu V nie ma już zupełnie mowy.Podpytywałem kilka osób u których robili "fachowcy" i nie mieli oni wiedzy o zastosowaniu profila V. Poradźcie jak to się je bo jutro ruszam kontynuowac zabudowę. Ulotka: http://www.norgips.pl/zastosowanie/zabudowa_poddasza.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 12.08.2008 14:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 Mam pytanie bo w watku jakoś nie dczytałem. Do czego służy profil V ? Na stronie Norgipsu znalazłem ulotkę w pdf. i z niej wynika, że ten profil "łaczy" KG na suficie z KG na skosie. Na tej samej stronie są jakieś filmiki instruktażowe i tam wymienione sa wszystkie etapy zabudowy z elementami jakie się przykręca do ścian i krokwi i o profilu V nie ma już zupełnie mowy. Podpytywałem kilka osób u których robili "fachowcy" i nie mieli oni wiedzy o zastosowaniu profila V. Poradźcie jak to się je bo jutro ruszam kontynuowac zabudowę. Ulotka: http://www.norgips.pl/zastosowanie/zabudowa_poddasza.pdf Profil V to nowość... w hurtowniach nie mają o nim pojęcia... służy do sztywnego łączenia pod kątem rozwartym np. skos-sufit ewentualnie przy belkach i panelach oświetleniowych. Knauf ma w swojej ofercie taśmę z rolki perforowaną środkiem do samodzielnego zagięcia... drogie cholerstwo... 25mb chyba ze 3 setki kosztuje!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 12.08.2008 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 ...do zobaczenia za 10 dni.... totalny brak neta... przechodzę na odwyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sailor_ro 12.08.2008 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 Hey Słuchajcie a jak to jest z halogenami,bede sie zabierał za łazienke i żonka obowiazkowo chce miec tam jakieś halogeny.Co mam przygotować dla halogenów robiac sufit??No bo robiac pokój zrobiłem dziure w płycie i przepuściłem kabel,co zatem przy halogenach?Druga sprawa pod płyta jest folia,czy ten halogen umieszczony w płycie nie wyrzadzi folii żadne krzywdy,no i folia dolega do płyty,a halogen chyba potrzebuje troche miejsca ... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bst 13.08.2008 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2008 Mam pytanie odnosnie scianek dzialowych z karton gipsu.Czy mozna najpierw zrobic cale ocieplenie i opłytowanie skosów i sufitu (i miec na poddaszu jedno wielkie pomieszczenie) a potem zrobić scianki działowe (np za rok za dwa)? Przykecajac sciany do istniejacego sufitu?Czy tez trzeba, jak na stronie rigipsa, robic wymiany z desek pomiedzy krokwiami, mocowac profile uw itp. i plytowac je przed plytowaniem sufitow i skosow?Jezeli tak to jak pokryc ociepleniem od gory taka scianke? dociagac plyty az do krokwi czy tez tylko do wysokosci plyty sufitowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravo77 14.08.2008 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2008 Mój wykonawca proponuje spoinowanie i zagruntowane płyt na skosach poddasza - czyli standard - oraz dodatkowo pokryć wszystko fizeliną na klej + gładź. Twierdzi, że to da gwarancję, że wszystko wzmocni i nic nie popęka. Cena usługi dość preferencyjna, dlatego rozpatruję takie rozwiązanie. Jak się zachowa gładź na skosach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ertevu 15.08.2008 08:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 Witam , ja natomiast mam troszkę inne pytanie . Bardzo proszę o procentowe oszacowanie poszczególnych etapów ocieplania poddasza. A więc mamy kolejne etapy : 1) zainstalowanie dystansu w postaci wężyka ze sznurka lub łat ( w przypadku poszycia z deskowaniem ) 2) włożenie pierwszej warstwy izolacji między krokwie 3) przymocowanie listew UD do ściany oraz uchwytów ES do krokwi 4) ułożenie drugiej warstwy izolacji podpartej luźnymi profilami CD włożonymi w U 5) złączenie profili CD z uchwytami ES pchełkami ( w tym oczywiście "wypoziomowanie" płaszczyzn 6) zainstalowanie folii paroizolacyjnej 7) przymocowanie płyt K-G spoinowanie i szlifowanie połączeń 9) gruntowanie i malowanie podkładowe. Zakładając ,że te 9 punktów to 100% - ile czasu , energii zajmują poszczególne etapy. Bardzo proszę o swoje , intuicyjne oceny. Każdy kto przez te etapy przeszedł od początku do końca - wie ile napisać . Czym więcej będzie odpowiedzi tym lepiej . Wtedy uśrednię te wyniki. Zakładamy ( dla ułatwienia ) ,że zajmujemy sie tylko jednym pokojem z jednym oknem połaciowym . Jak zapewne już ktoś się domyśla ,znalazłem się w sytuacji w której zdecydowanie chciałbym zakończyć współpracę z moimi wykonawcami . Chcę teraz zapłacić za wykonaną przez nich pracę , skłonny jestem nawet uznać ,że wykonali ją prawidłowo. Stąd moje pytanie. Sądzę jednak ,że odpowiedź na nie może zainteresować też w przyszłości więcej osób. ...zamiast tej buźki - powinna być 8 - nie wiem jak ją skasować ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ertevu 15.08.2008 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 Drugie pytanie czysto " techniczne " Jeżeli murarze stawiając ścianki działowe nie " dociągnęli " jej do wysokości dolnych krawędzi krokwi , a zostawili je ok. 5cm poniżej - to w jaki sposób przymocować teraz listwy Ud do ścian bocznych. Mocować je dalej od krokwi niż zakładana grubość ocieplenia np. 5cm , stosować grubszą drugą warstwę np. 10cm , czy mocować ud nie do ściany , lecz do dodatkowej konstrukcji z drewnianą łatą ( rodzaju wymianu). ?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravo77 15.08.2008 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 ertevu, czy masz już tynki? Jeśli nie, nadmuruj ścianki działowe do żądanej wysokości. Gdy tynki już są (ja miałem właśnie ten przypadek), nadmuruj na każdą ścianę po kilka cegieł, w odległości co 50cm i po kilku dniach do tych cegieł przykręć profile U. Profile trzeba przykręcać umiejętnie, najlepiej bez udaru, bo cegły mogą się odkleić od zaprawy (u mnie dwie na dwadzieścia się odkleiły, reszta sztywno siedzi). Po przykręceniu profili U, szpary wypełniłem od góry zaprawą cementową. Średnio mi się to rozwiązanie podobało, ale chyba jedyne wyjście w sytuacji, gdy nie chcesz opuszczać całej połaci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ertevu 15.08.2008 13:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 ravo77 - dzięki za odpowiedź. Tynki już są , może ktoś bedzie miał jeszcze inną propozycję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ertevu 15.08.2008 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 Witam , ja natomiast mam troszkę inne pytanie . Bardzo proszę o procentowe oszacowanie poszczególnych etapów ocieplania poddasza. A więc mamy kolejne etapy : 1) zainstalowanie dystansu w postaci wężyka ze sznurka lub łat ( w przypadku poszycia z deskowaniem ) 2) włożenie pierwszej warstwy izolacji między krokwie 3) przymocowanie listew UD do ściany oraz uchwytów ES do krokwi 4) ułożenie drugiej warstwy izolacji podpartej luźnymi profilami CD włożonymi w U 5) złączenie profili CD z uchwytami ES pchełkami ( w tym oczywiście "wypoziomowanie" płaszczyzn 6) zainstalowanie folii paroizolacyjnej 7) przymocowanie płyt K-G spoinowanie i szlifowanie połączeń 9) gruntowanie i malowanie podkładowe. Zakładając ,że te 9 punktów to 100% - ile czasu , energii zajmują poszczególne etapy. Bardzo proszę o swoje , intuicyjne oceny. Każdy kto przez te etapy przeszedł od początku do końca - wie ile napisać . Czym więcej będzie odpowiedzi tym lepiej . Wtedy uśrednię te wyniki. Zakładamy ( dla ułatwienia ) ,że zajmujemy sie tylko jednym pokojem z jednym oknem połaciowym . Jak zapewne już ktoś się domyśla ,znalazłem się w sytuacji w której zdecydowanie chciałbym zakończyć współpracę z moimi wykonawcami . Chcę teraz zapłacić za wykonaną przez nich pracę , skłonny jestem nawet uznać ,że wykonali ją prawidłowo. Stąd moje pytanie. Sądzę jednak ,że odpowiedź na nie może zainteresować też w przyszłości więcej osób. ...zamiast tej buźki - powinna być 8 - nie wiem jak ją skasować ... Nie będę ukrywał ,że bardzo interesuje mnie też odpowiedź na to pytanie. Wszystkie wypowiedzi mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 15.08.2008 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2008 Może takie pytanie już w tym wątku było ale potrzebuje szybką odpowiedź bo przez deszcze nastąpiła zmiana planów na jutrzejszy dzień na budowie. Pytanie brzmi jak należy wysoko podmurować ściany działowe ale uwaga kiedy ściana jest prostopadła do osi krokwi połaciowej. Jak ściana jest równolegle do krokwi połaciowej to mam podmurowane jak na zdjęciu czyli 10cm od spodu krokwi http://images36.fotosik.pl/1/6043cc188f8298b6.jpg Ale jak to zrobić jak ściana jest prostopadle tak jak na zdjęciach niżej http://images23.fotosik.pl/264/d7ad23275465a76a.jpg http://images47.fotosik.pl/1/b10630649cd5d36d.jpg http://images33.fotosik.pl/353/171fc21df0b668dd.jpg Jak dam jeszcze jeden pustak wtedy będzie sie stykał z spodem krokwi a dobrze by było zostawić trochę wełny po krowkie co by nie było mostka temicznego. Jak powinno wyglądać prawidłowe podmurowanie takiej ściany działowej. Do tego w tym miejscu ściany działowe krzyżują sie z krokwiami koszowymi które mają większy przekrój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brzankis 16.08.2008 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 Mam pytanie odnosnie scianek dzialowych z karton gipsu. Czy mozna najpierw zrobic cale ocieplenie i opłytowanie skosów i sufitu (i miec na poddaszu jedno wielkie pomieszczenie) a potem zrobić scianki działowe (np za rok za dwa)? Przykecajac sciany do istniejacego sufitu? Czy tez trzeba, jak na stronie rigipsa, robic wymiany z desek pomiedzy krokwiami, mocowac profile uw itp. i plytowac je przed plytowaniem sufitow i skosow? Jezeli tak to jak pokryc ociepleniem od gory taka scianke? dociagac plyty az do krokwi czy tez tylko do wysokosci plyty sufitowej? Witam Wszystkich budujących i remontujących. Również jestem zainteresowany odpowiedzią na powyższe pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kakaowy 16.08.2008 16:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 Mozna przykrecac profile scianek dzialowych do juz istniejacej obudowy skosów/sufitów, nalezy jednak pamietac, ze ten skos/sufit musi byc mocny i sztywny. Do mocowania profili uzywamy kolkow typu molly w rozstawie 10 cm "na mijanke", tzn. pierwszy kolek przy lewej krawedzi profila, drugi przy prawej, trzeci przy lewej, etc. etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 17.08.2008 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 Nikt nic nie napisze na moje pytanie nieco wyżej o podmurowanie ściany działowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.