profi45 14.04.2012 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 mniej pracochlonne bo metoda pozbawiona koniecznosci wczesniejszego docinania plyt do swiatla okna. ale wymyśliłeś argument:D Moze po chłopsku. 1.Obciążamy docelowo skos płytami. Płyty skosu usztywniają konstrukcje wokół okna i niwelują odchyłki rusztu. 2.Gify wykonujemy z odpadów płyt o ile to mozliwe. Dlatego w pierwszej kolejności wykonujemy zabudowy z pełnych płyt. 3.Docinanie światła okna o wiele łatwiejsze ,dokładniejsze od strony okna dolnego i górnego glifu. 4.Pasowania i korekty przy obróbce łatwiejsze bo dostęp do korekty UD bocznych glifów analogia górnego i dolnego. Łatwiej docinać i pasować mały kawałek płyty niż duży. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 14.04.2012 11:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 ale wymyśliłeś argument:D Moze po chłopsku. 1.Obciążamy docelowo skos płytami. Płyty skosu usztywniają konstrukcje wokół okna i niwelują odchyłki rusztu. 2.Gify wykonujemy z odpadów płyt o ile to mozliwe. Dlatego w pierwszej kolejności wykonujemy zabudowy z pełnych płyt. 3.Docinanie światła okna o wiele łatwiejsze ,dokładniejsze od strony okna dolnego i górnego glifu. 4.Pasowania i korekty przy obróbce łatwiejsze bo dostęp do korekty UD bocznych glifów analogia górnego i dolnego. Łatwiej docinać i pasować mały kawałek płyty niż duży. zgadzam się - płyty obciążają stelaż i nie wysuwają płyty glifu z felca okna glify wykonuję z całych kawałków płyt - praktycznie jedna płyta na dwa boki i jeden dolny lub górny glif czyli obarchunkowo 1okno=1.5płyty też tak twierdzę raczej na tym etapie korekt już nie ma każdy robi tak jak mu pasuje a efekt końcowy i tak powinien być równy więc po co przekonywać do jednego czy drugiego sposobu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 14.04.2012 12:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 (edytowane) Takim moze argumentem końcowym bedzie że przecietny forumowicz ma problem z prostymi dla nas docinkami i pasowaniem.Dlatego łatwiej mu bedzie opłytować skos a potem okno. Ja pisałem że rozwieram boczne glify pasując je z narożnikiem alu w plusie dodatkowo.UDek boczny glifu po opłytowaniu skosu moge go jeszcze skorygować. Zakładka płyty bocznego glifu dodatkowo jest większa tak na marginesie.Prosze koledzy ku...wa ile ja po innych sie tych okien na poprawiałem to nie licze.Stanołem przed oknem i slak mie trafiał. Edytowane 14 Kwietnia 2012 przez profi45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 14.04.2012 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 (edytowane) Możesz to rozwinąć? Jeżeli płytujesz boczny glif najpierw to możesz go zrobić na równo z UD lub docinasz go 12 mm szerszego od felcu w oknie. Bo jak dasz na równo z UD to wkrety są na krawedżi płyty. Wielu o tym zapomina.I wtedy zakładka jest o 12 mm mniejsza. Wiadomo nam wszystkim aby kręcic w miare jak najdalej od krawedzi płyty. Płyty zachodzą na siebie na zakładke i albo jedna jest na drugiej albo na odwrót. Bankowo robiąc najpierw skos płyta glifu zlicuje sie z płaszczyzną skosu i wtedy wkrety są oddalone od krawędzi. Sprawdzasz mnie ? Edytowane 14 Kwietnia 2012 przez profi45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 14.04.2012 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 (edytowane) Płytowałeś połaciówki z lużnym UD ?Chłopak opierdolił fleksem za dużo CDeki i udek nie miał sie czego trzymać?I wtedy trzeba jechac ze skosem najpierw. Edytowane 14 Kwietnia 2012 przez profi45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 14.04.2012 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 (edytowane) Przecież kiedy zrobisz najpierw okno i w miarę będziesz się na tym skupiał jesteś w stanie przykręcić płytę prawidłowo w 100% ( z tym że wkręt jest przykręcony w poziomie a nie jak w przypadku sufitu- czyli nie ma takiego obciążenia) ,a to że płyta ze skosu najdzie na okienną(glif) będzie dodatkowym podtrzymaniem. Czy nie jest tak? Nie do końca. Nasz płyta glifu trzyma sie tylko naszego UD w przeciwieństwie do płyty skosu. Narożniki mamy tak pocienione że ledwo zakryja nam glifowa płyte z wkretami. Ugięcie krokwi zawsze jest do wewnątrz . Gdyby było na zewnątrz to warto by zamienić to bo by skos podpierał dodatkowo glif. Weżmy jakis standart połać 70*130cm . Dla rozwartego płytowania mamy UD glifu bocznego około 200cm i tu zaczyna sie problem. Edytowane 14 Kwietnia 2012 przez profi45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 14.04.2012 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 Dajmy spokój narazie bo to skomplikowana materia i ja sam nie moge sie skupic bo przerabiam drzwi normalne na przesuwne i ościerznice mi nie pasuja.A żona wpadnie i mie zobaczy na forum i mam jazde w kieszeni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalio 14.04.2012 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 jaką folie polecacie moze jest jakaś 100% paroizolacyjna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 14.04.2012 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 To nie jest skomplikowane tylko Ty za bardzo barwisz... . Sksuj posta bo jutro jak wytrzezwieje to ja zadam pare pytań i mamy jatke. Ja tego tez skasuje;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 14.04.2012 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 czekam To masz jak w banku.Do jutra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 15.04.2012 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2012 to cześć To napisz i uzasadnij mi i innym że twój sposób obróbki połaciowego okna jest lepszy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 15.04.2012 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2012 Gdy zapłytujesz pierwsze okno a dopiero później skos moim zadaniem są mniejsze uszkodzenia paroizolacji i to wszystko. Przy nieudolnym wycinaniu płyty to sie zgadzam z tobą. Tylko dostęp mamy z dwóch stron płyty i wymiar możemy łatwo przenieść od strony okna na zewnątrz płyty co pozwoli nam na cięcie nożykiem i łamanie płyty. Jeżeli dotnie ktoś płyte wstępnie do światła okna i da po min 5cm zapasu to ma jeszcze prostrze docięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 15.04.2012 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2012 ja zostaje przy wersji pierwsze okna później skos Twoja wola:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrip 17.04.2012 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 Można zrobić to na kilka sposobów, przedstawie jeden z nich: http://images38.fotosik.pl/1490/6f9eda2b378a5675med.jpg Gdy masz już przykręconą płytę nr1 ucinasz kawałek płyty nr2 o wymiarach 50cmX120cm (czyli standard) aby nie miała uszkodzonych rogów! Następnie przykładasz równolegle do płyty nr1 (żeby nie było szczeliny na łączeniu) i ustawiasz prawy górny róg, tak aby wchodził na profil ud w koszu (dokładnie róg płyty=linia łączenia profili ud) gdy masz takie ustawienie znaczysz (linia niebieska). Długość płyty docinanej powinna być taka sama jak płyta nr1( oczywiście jak ruszt jest zrobiony prawidłowo) następnie mierzysz wymiar A od styku sufit/skos do lini którą zaznaczyłeś (najlepiej wzorować się na płycie już przykręconej czyli nr1) i wymiar B który mierzysz od płyty nr1 do linii styku profili ud (przy samym suficie). Masz już wszystkie wymiary które wystarczą do docięcia płyty: wymiar A znaczysz na płycie docinanej z prawej strony mierząc od góry, wymiar B na górze płyty od lewej strony do prawej , zostaje tylko połączyć te dwa punkty ostrym nożem. Piękne dzięki za czytelny opis. Rzeczywiście to całkiem proste. Twoje zdrowie ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalio 17.04.2012 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 Dobra a kto mi powie co jest wypalone na matach Roockwool Toprock ??? macie może jakieś zdjęcie takiej maty ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 17.04.2012 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 Jestem za płytowanien skosów, pózniej okna, a głownie dlatego ze po dołozniu ołyty glifu jak pisał profi nie mamy wkrętów na samym koncu płyty które wkręcamy w ud nałozone na cd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 18.04.2012 06:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 (edytowane) Jestem za płytowanien skosów, pózniej okna, a głownie dlatego ze po dołozniu ołyty glifu jak pisał profi nie mamy wkrętów na samym koncu płyty które wkręcamy w ud nałozone na cd. Przy docince ścinaniu płyty skosu jak pisał rafał ostrożnie na paroizolacje.Ja podkladam blache i ciągne nożem po blaszce od strony okna. Podciecie dokonuje przed złamaniem płyty aby nie zostały farfocle z szarego papieru. NOZYK ZAWSZE OSTRY:cool: Edytowane 18 Kwietnia 2012 przez profi45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 18.04.2012 14:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 ...ja mam blachę z jednej strony ściętą by łatwiej dojść w narożnikach. Do "wycinanek" w płytach używam zwykłej piły do drewna z mocniej rozwartymi zębami (większy tzw. szrank - rzaz), do wycinania większych otworów i łuków mam wyrzynarkę ze zdemontowanym stolikiem a do szlifowania krawędzi płyt najlepsza jest tarka do styropianu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 18.04.2012 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 (edytowane) Świetny pomysł z tą blachą...!!!!!! Ja również uzywałem piły do drewna, i wyzynarki.. Zostało mi 2 okna to wypróbuję.. zawsze można pace stalową wsunać o przesuwać.. Edytowane 18 Kwietnia 2012 przez Akrimka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 18.04.2012 23:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 Świetny pomysł z tą blachą...!!!!!! Ja również uzywałem piły do drewna, i wyzynarki.. Zostało mi 2 okna to wypróbuję.. zawsze można pace stalową wsunać o przesuwać.. Piłe schowaj do schowka bo tylko farfocli narobisz i folie przetniesz i sie narobisz. 2 cięcia prowadzące pod poziomice podcięcie od wewnatrz i jak przejedziesz 3-4 razy po rysie to płyta przcięta . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.