denes 17.04.2007 12:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 niczym tniesz wełnę o 1 cm szerszą i wciskasz między profile. Szersza od czego? Od przestrzeni miedzy profilami? Czyli np. jezeli profile mam co 60cm, odleglosci pomiedzy krawedziami profili wynosza 54cm, czyli daje welne 55 cm? I to bedzie sie trzymac? Powtorze, ze welna 10cm. I wtedy w profil dodatkowe 6cm welny? A moze takie rozwiazanie: welne przycinam na 60cm szerokosci, nozem robie naciecie odlegle o 3 cm od krawedzi welny na glebokosc 2-3cm. Welne wciskam tak, ze 3 cm wchodzi do profila a krawedz profila wchodzi w naciecie. W ten sposob 2 welny spotkaja sie wewnatrz profilu. Co o tym sadzicie? Jeszcze jedno pytanie, jak laczyc dwa profile sasiednie, na styk? Czy moze lekko wcisnac jeden w drugi na dlugosci powiedzmy 1cm? I jeszcze jedno pytanie, jezeli mam pokoj 4,6m a profil dl. 4m, jak przyciac profile? Zostawic 1x4m i dociac 0,6m? Czy lepiej dac 2,3m i 2,3m? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
denes 17.04.2007 12:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 Jeszcze jedno pytanie, czy profile przyscienne dajemy tylko tam, gdzie sa konce profili CD60 czy na calym obwodzie pokoju? Czy do profilu przysciennego rowniez przykrecamy plyte GK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siwy z gosławic 17.04.2007 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 ale tych pytań 1 profile co 40 cm 2 wełne w profile 6,5 cm a między profile 35 cm (tak jest najszybciej) 3 do profili przyściennych się nie przykręca 4 postaraj się aby skrajne profile były jak najbliżej ściany (trudne ale wykonalne) 5 płyta od ściany powinna odstawać ok 5 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
denes 18.04.2007 06:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 ale tych pytań 1 profile co 40 cm Gdzies czytalem, ze najlepiej dawac co 59cm, bo wtedy rolke latwo przecina sie na pol i mamy dwa pasy po 60cm idealnie pasujace do profili. 2 wełne w profile 6,5 cm a między profile 35 cm (tak jest najszybciej) Ok, czyli jakby dac profile co 59, to wychodzi 6,5 + 54-55cm... 3 do profili przyściennych się nie przykręca To po co wlasciwie sa te przyscienne, zeby przytrzymac profile CD60? Czyli przysciennych na scianach rownoleglych do CD60 sie nie daje? (no bo po co w takim razie?) 4 postaraj się aby skrajne profile były jak najbliżej ściany (trudne ale wykonalne) Jak wtedy przykrecic CD60 do profila od strony sciany? 5 płyta od ściany powinna odstawać ok 5 mm Az tak duzo? Jaki jest tego cel? Szpare wypelniam siatka z klejem do sciany, a moze czyms innym? A co moglbys poradzic w tej kwestii: -jak laczyc dwa profile CD60 sasiednie, na styk? Czy moze lekko wcisnac jeden w drugi na dlugosci powiedzmy 1cm? Chodzi o sytuacje taka, ze jeden profil sie konczy i za nim jest nastepny... -jezeli mam pokoj 4,6m a profil dl. 4m, jak przyciac profile? Zostawic 1x4m i dociac 0,6m? Czy lepiej dac 2,3m i 2,3m? Dzieki za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotru7 18.04.2007 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 2 profile łączy się specjalnymi łącznikami wzdłużnymi,koszt ok 50 gr sztuka. Jak masz pokój dłuższy niż4 m to łącznikiem dokładasz następny profil, możesz je w celuusztywnienia złapać z boku pchełkami (profil z łącznikiem).Łączenia dawaj mijankowo tzn. żeby łączenia nie byłyna całym suficie w jednej linii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
denes 18.04.2007 09:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 2 profile łączy się specjalnymi łącznikami wzdłużnymi, koszt ok 50 gr sztuka. Jak masz pokój dłuższy niż 4 m to łącznikiem dokładasz następny profil, możesz je w celu usztywnienia złapać z boku pchełkami (profil z łącznikiem). Łączenia dawaj mijankowo tzn. żeby łączenia nie były na całym suficie w jednej linii. Dzieki! W zadnym poradniku nie pisali o zadnych lacznikach wzdluznych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siwy z gosławic 18.04.2007 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 O tym zapomnialem ale właśnie tak jak napisał PIotru.Wełnę między profile daj w płytach bo z rolki to przerą....No może te 5mm to za duzo ale tak ze 3mm powinno byc.Długość profila zależna jest od rozstawu esa i musi przynajmniej przykręcony być do 2 esów i tak samo jest z łączeniami że minimum 2-3 esy dalej (następny rząd) Idealnym rozmieszczeniem profili to by było gdyby płytę wełny ciąć na pół czyli 29 cm między profilami. Co 60 cm to jest za rzadko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
denes 18.04.2007 11:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 Wełnę między profile daj w płytach bo z rolki to przerą.... Too late... welna juz kupiona, Isover 100. Długość profila zależna jest od rozstawu esa i musi przynajmniej przykręcony być do 2 esów i tak samo jest z łączeniami że minimum 2-3 esy dalej (następny rząd) Nie bardzo lapie... moglbys to rozwinac? Chodzi o to, ze pojedynczy profil ma byc przytwierdzony 2-3 esami? 2 wystarcza? Idealnym rozmieszczeniem profili to by było gdyby płytę wełny ciąć na pół czyli 29 cm między profilami. Co 60 cm to jest za rzadko. Czemu za rzadko, nie utrzyma to plyty? Moge rolke 120cm ciac na 3 czesci, czyli bede mial profil co 40cm, tylko wyjdzie tych profili od cholery i troche Podrąże jeszcze, co z profilami przysciennymi na scianie rownoleglej do profili CD60, musza byc, czy nie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 18.04.2007 22:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 Nie zalecam (ja tak nie robię...) cięcia wełny i układania między profile i wciskania pasków wełny w profil. Niepotrzebne dodatkowe mostki spowodowane niedokładnością cięcia. Cięcie to ostateczność! Lepiej stelaż odsunąć o 3cm więcej od krokwi i wełne dać pod profile. Profile wstrzymują wełnę i żadne inne mocowanie nie jest potrzebne. Do takiego montażu najlepiej nadają się nie wieszaki ES tylko wieszaki do poddaszy tzw. krokwiowe. Mocuje się je z boku krokwi... "poziomuje" np. sznurkiem lub łatą... daje się wełne w krokwie... a później w dwie osoby drugą warstwę wełny... jeden trzyma wełnę a drugi zapina CD60... mocowanie na "klik" i już! Przy ES-ach trochę gorzej się wsuwa wełnę... ale nie ma rzeczy niemożliwych! Wełna po wełnie się nie ślizga ale wystarczy kawałek kartonu między płytami wełny i poślizg że ho ho! Ale tu profile muszą trochę bardziej odejść od krokwi... grubość wełny + trochę luzu. Na profile taśmą 2-stronną przykleić folię paroizolacyjną zachowując szczelność (zakładki na profilach a na pionowych łączeniach robić też zakładki i kleić jeszcze dobrą taśmą) a potem jeszcze tylko płyty... Folię kleić bezpośrednio przed płytowaniem bo po nocy potrafi szczelnie przykrywać... ale podłogę A jeśli już ktoś chce dawać wełnę pomiędzy profile to można mocować ją wstępnie np. taśmą szarą (pakową). Problem w tym, że profile są tłuste i ciążko taśmę do nich przykleić... ale dla upartego nic trudnego... można również cienki drucik ale cienki a nie np. wiązałkowy do zbrojenia albo z siatki ogrodzeniowej Sam już takie "coś" robiłem przy suficie podwieszanym i wełna nie spadała... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 18.04.2007 23:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 I jeszcze jedno pytanie, jezeli mam pokoj 4,6m a profil dl. 4m, jak przyciac profile? Zostawic 1x4m i dociac 0,6m? Czy lepiej dac 2,3m i 2,3m? Pierwszy profil przycinasz na powiedzmy 3mb odpad zostawiasz jako materiał a nie do śmieci... drugi profil tniesz 1.6mb i łączysz łącznikiem wzdłużnym. W następnym rzędzie... pozostałe 2.4mb i z nowego tniesz brakujące 2.2mb i też łączysz i tak dalej... nie ma odpadów! a jak są to krótkie. Łączenie profili należy robić "na mijankę" a cięty kawałek powinien "wisieć" na wieszaku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 18.04.2007 23:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 Zalecenia producentów systemów sufitów podwieszanych to... profile dawane co 40cm ale spokojnie można dać co 50cm i się nic nie dzieje... Dawniej dopuszczalne było co 60cm ale bywały z tym problemy (trochę wilgoci i płyty falowały). Ważne jest by krawędź cięta płyty była podparta na profilu! Gdy daje się profile co 50cm to płytę 2.6mb przycina się o 10cm (moduł 50cm a nie 40cm). Jeśli z jakiegoś powodu nie można dać łączenia płyt na stelażu to można podłożyć "na ślepo" kawałek profila na łączeniu i przykręcić do płyty i drugi kawałek płyty przykręcić do tego profila. Jeszcze lepiej użyć do tego wieszaków do sufitów jednopoziomowych - krzyżowych i wpiąć w sąsiednie profile. Takie połączenie gwarantuje sztywność i po zaspoinowaniu dobrą szpachlówką nie pęka. Uff!!! Chyba przesadziłem z godziną... rano do pracy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Graczyk 19.04.2007 06:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 Wracając do tematu foli to czy nie uważacie że lepiej zastosować folie i membranę jednego producenta tak aby wszelkie parametry były zbliżone. Nawet jeśli producent "pomylił" się to można przypuszczać że w obydwu produktach nastąpiła taka pomyłka i całość będzie zachowywać się stabilnie pod względem nie... i przepuszczalności pary wodnej. Ja pod dachówkami mam Tyveka pro i zastanawiam się nad ich folią paroszczelną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
denes 19.04.2007 10:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 I jeszcze jedno pytanie, jezeli mam pokoj 4,6m a profil dl. 4m, jak przyciac profile? Zostawic 1x4m i dociac 0,6m? Czy lepiej dac 2,3m i 2,3m? Pierwszy profil przycinasz na powiedzmy 3mb odpad zostawiasz jako materiał a nie do śmieci... drugi profil tniesz 1.6mb i łączysz łącznikiem wzdłużnym. W następnym rzędzie... pozostałe 2.4mb i z nowego tniesz brakujące 2.2mb i też łączysz i tak dalej... nie ma odpadów! a jak są to krótkie. Łączenie profili należy robić "na mijankę" a cięty kawałek powinien "wisieć" na wieszaku. Dzieki wielkie za obszerne opisy ! Pomysl z docinaniem jest prosty a genialny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
denes 19.04.2007 10:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 Wracając do tematu foli to czy nie uważacie że lepiej zastosować folie i membranę jednego producenta tak aby wszelkie parametry były zbliżone. Nawet jeśli producent "pomylił" się to można przypuszczać że w obydwu produktach nastąpiła taka pomyłka i całość będzie zachowywać się stabilnie pod względem nie... i przepuszczalności pary wodnej. Ja pod dachówkami mam Tyveka pro i zastanawiam się nad ich folią paroszczelną. No nie wiem, jezeli producent pomyli sie z odpornoscia np. na dzialanie gazu ziemnego, to szlag trafi od razu obie folie, a tak tylko jedna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
denes 19.04.2007 11:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 Jak zabudować konstrukcję dachową składającą się z mieczy i słupów? Czy należy zrobić ścianę osłonową na profilach UW i CW? Jak wtedy wykonać górną część ścianki, która kończy się skosem dachu? Czy może wykorzystać słupy i miecze do przytrzymania płyt GK? Chciałbym dodatkowo w tej ściance zrobić drzwi, żeby możliwe było dostanie się do środka (jakieś półki, czy coś w tym stylu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 19.04.2007 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 Jak zabudować konstrukcję dachową składającą się z mieczy i słupów? Czy należy zrobić ścianę osłonową na profilach UW i CW? Jak wtedy wykonać górną część ścianki, która kończy się skosem dachu? Czy może wykorzystać słupy i miecze do przytrzymania płyt GK? Chciałbym dodatkowo w tej ściance zrobić drzwi, żeby możliwe było dostanie się do środka (jakieś półki, czy coś w tym stylu). - Jak zabudować? Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi... każde poddasze jest inne i stelaże tez się różnią. - ściany osłonowe buduje się z profili ściennych CW i UW a jeśli są to niskie (40-50cm) ścianki kolankowe to można zrobić z CD60 - profile UW można mocować do skosu (płyty) za pomocą kołków typu MOLLY w ten sposób, że wierci się w narożniku profila otwory i kołkami mocuje bezpośrednio do płyty a jak się trafi w profil to trzyma że dzieci po dzieciach... profil tak mocowany "wisi" jednym narożnikiem na skosie a słupki usztywniają całą konstrukcję... dalsze stężenie następuje po położeniu płyt. - nalezy unikać mocowania płyt bezpośrednio do słupów i mieczy np. za pośrednictwem profila UD przykręconego do drewna. Drewno pracuje i konstrukcja dachu również... może powodować naprężenia i pękanie łączeń płyt. Płyty "dochodzą" do słupa... szpachluje się i siatkuje na styk a później się "akryluje". - drzwi w ściance mocuje się na standartowym oprofilowaniu jak normalne drzwi w ściankach działowych... te same zasady... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gryfpc 19.04.2007 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 Rom-Kon - czy mógłbyś doradzić mi w 3 trudnych dla mnie sprawach?! 1. Czy na tej ścianie najlepiej kleić płytę GK na placki, czy może lepiej jest zrobić stelaż z profili? Podłoga będzie montowana na kleszczach i wykonana zostanie z płyty OSB 18mm. Po obydwu stronach krokwie wspierają się na belkach koszowych. http://images21.fotosik.pl/189/284ebe3712d496f3med.jpg 2. Ta ściana, natomiast, to właściwie komin i pusta przestrzeń. Żółtym kolorem zaznaczyłem krokiew, niestety tak z jednej, jak i z drugiej strony tej ściany krokwie są oddalone o ok. 35 - 40 cm. Na wysokość 3 pustaków nad podłogą, wymurowana jest jeszcze ściana od jednego skosu do komina. Pusta przestrzeń, którą chciałbym zabudować, to ta w kolorze brudnego pomarańczu w kształcie trapezu. Moje pytanie, to w jaki sposób wykonać stelaż. Czy zaczynać od podłogi (płyta OSB 18mm), czy może od górnego pustaka? Z jakich profili (CD60, CW, innych)? Dodam jeszcze, że już wykonałem stelaż pod zabudowę skosów z profili CD60 na wieszakach krokwiowych w rozstawie +/- 55 - 60 cm (mniej więcej tak, jak widać na pierwszej fotce). Całość jest już wypełniona wełną (15 + 5 cm) i oklejona folią paroszczelną. Profile przedłużyłem poza ewentualną ścianę, za następną krokiew. http://images21.fotosik.pl/189/6428f5ccd541ec7emed.jpg 3. Jak wykonać poprawnie stelaż w tym koszu? Kąt nachylenia obu połaci, mierzony w krokwi koszowej, to 42*. Długość profili od murłaty do sufitu wynosi 245 cm. Murłata ma długość 170 cm. Szerokość sufitu równolegle do murłaty to 305 cm. http://images20.fotosik.pl/244/93929dd88590bd93med.jpg Błagam o pomoc i wskazówki, bo mój mały rozumek nie ogarnia powyższych kwestii... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 20.04.2007 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2007 Gryfpc... chętnie odpowiem.... cierpliwości bo muszę znaleźć trochę czasu a mam teraz niezły młyn... sorry.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 22.04.2007 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2007 Gryfpc..... 1) Wybrałbym klejenie do ściany bo ściana jest stabilna a ścianka z profili będzie pracować wraz z podłogą z drewna... możliwiść pęknięć. 2) Są trzy warianty: wariant 1: ścianka z profili... wady jak wyżej i do tego jeszcze zmniejszenie pomieszczenia... zaleta to łatwość wykonania. Profile UW mocowałbym do płyt na suficie za pomocą kołków MOLLY wariant 2: układ mieszany - profile i klej. otwór oprofilować profilami UW i CW w ten sposób by lico ścianki z profili wystawało poza lico muru na przewidywaną grubość kleju. Klej nanieść na mur i płytę dołożyć do ściany równając do profili. Do profili normalnie przykręcić a dół i boki płyty będą klejone. Zalety... nie ma naprężeń od podłogi, nie zmniejsza pomieszczenia. Wady... trzeba przewidzieć jaka gruba warstwa kleju przyjdzie pod płytę. wariant 3: zamurować otwór w tradycyjny sposób i kleić płytę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 22.04.2007 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2007 Gryfpc..... 3) najszybszy sposób bez zbędnej matematyki...( co do matematyki to nie mam z nią problemów ale w warunkach budowlanych nie chce mi się liczyć sinusów i cosinusów ) Na krokwi koszowej mocujesz wieszaki trochę powyginane szczypcami , na ścianie wstępnie mocujesz UD (wstępnie np. na gwoździach) tniesz CD60 dłuższe o parę cm by swobodnie wychodziły poza koszową. Wpinasz w uchwyty i wsuwasz w UD. Teraz wystarczy poziomica, dłuższa łata (np. kawałek profila) i miara by właściwie ustawić UD na ścianie. Trzeba uważać na "śmigło" tzn. skręcenie - zwichrowanie powierzchni, płaszczyzna nie może się chylić do ziemi ani celować w niebo do tego przydaje się wcześniej wyznaczone poziomy na wszystkich ścianach za pomocą poziomicy wężowej (wasser waga) i barwionego sznurka. Bez tych poziomów nie zaczynam pracy z sufitami i skosami. ... i wracam do skosu... po "spoziomowaniu" skosu mocuje się UD do ściany mocuje resztę uchwytów do krokwi. Wystające profile CD60 poza koszową docina się szlifierką kątową po skosie (wyznaczonym np. łatą... sznurkiem...) i nasuwa profil UD. Z drugim skosem postępuje się identycznie... dobrze jak profile UD na koszowej zejdą się razem i można je połączyć np. wkrętami płytowanie to już standardowo... na krawędzi skosu daje się kątownik AL z rozwartym kątem... Przy takim małym "skosiku" mała godzinka pracy i gotowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.