DIY 18.06.2012 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 Tam nie ma nic co mogło by rozbawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wibart 19.06.2012 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2012 WitamMam krótkie pytanie dotyczace materiału na ocieplenie poddasza.Mam krowkie 18 cm podognie konstrukcja strychu. docelowo chce 30 izolacji.W skosach planuje dać 15 +15, na strychu 15 lub 18 (jesli dam 15 bedzie wolne przestrzen 3cm) plus na górze 15. Zalezy mi na izolacyjnosci szczególnie latem - mam blache.Pytanie:Która wełna jest lepsza z punktu widzenie stałęgo poziomu rozpreżenie - wypelnienia przestrzeni - skalana - np Rockwoll czy szklana - Isover lub ursa?Jakie sa wasze doswiadczenia, którą macie w swoich dachach? Jaki mocny musi być stelarz na strychu ułlozony prostopadle do jetek (szerokosc belki - wysokosc 15) tak by weszłą tam druga warstwa ocieplenia a na górze by mozna było zrobić jakaś podłogę i wykorzystac strych do trzymanai gratów. Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 19.06.2012 08:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2012 Witam Pytanie: Która wełna jest lepsza z punktu widzenie stałęgo poziomu rozpreżenie - wypelnienia przestrzeni - skalana - np Rockwoll czy szklana - Isover lub ursa? Jakie sa wasze doswiadczenia, którą macie w swoich dachach? Dzieki skalna napewno trwalsza i nie siada, szklana niestety siada po latach szczególnie jak gdzieś dostanie sie woda/wilgoć alternatywą może być szklana ale ta cieplejsza np z Lambda=0,033 (Isover), w stosunku do tej zwykłej 0,039 czy 0,044 jest o niebo lepsza (twardsza, bardziej sprężysta) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wibart 19.06.2012 08:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2012 skalna napewno trwalsza i nie siada, szklana niestety siada po latach szczególnie jak gdzieś dostanie sie woda/wilgoć alternatywą może być szklana ale ta cieplejsza np z Lambda=0,033 (Isover), w stosunku do tej zwykłej 0,039 czy 0,044 jest o niebo lepsza (twardsza, bardziej sprężysta) Czyli jesli Isover to tylko SuperMata. Alterneatywnie Rockwoll 0,035 lub 0,039 Przy grubosci 30cm dopłacać do supermaty czy wystarczy rockwoll 0,039? Bbedzie pc, reku sciany 20 cm, grunt 20cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 19.06.2012 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2012 @wibart - to już zależy od własnego wyboru, mozna sobie policzyć współczynnik U dla dachu w stosunku do ceny i wybrać to co efektywniejsze w sumie 0,039 przy gr 30cm na dzisiaj jest ok, powinno wystarczyć.. za to przyszłościowo wiadomo - więcej to lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wibart 19.06.2012 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2012 @wibart - to już zależy od własnego wyboru, mozna sobie policzyć współczynnik U dla dachu w stosunku do ceny i wybrać to co efektywniejsze w sumie 0,039 przy gr 30cm na dzisiaj jest ok, powinno wystarczyć.. za to przyszłościowo wiadomo - więcej to lepiej Czyli poszedł bys w skalna rockwoola? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 19.06.2012 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2012 na tamten czas jak robiłem poszedłem w kierunku Isovera no ale teraz realia mogą być inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ermua 22.06.2012 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2012 W szpachlowaniu i spoinowaniu nie uzyskałem odpowiedzi na mojego posta: moze tu ktoś będzie taki miły i mi pomoże:Dziękuje panu za odpowiedź. A w jakim przypadku ma znaczenie? ja po dwoch warstwach uniflota mam jednak widoczną siatkę? co zrobić?czy w przypadku fizelizy postepuje sie tak samo jak z siatką i dwie warstwy się daję? spoinówka fizelina fizelina spoinowka? i jeszcze pytanko odnośnie szczelin między krawędziami ciętymi płyt: jaka odległość? raz widzę 5-6 mm, raz 3mm. to ile wreszcie? jaka szczelina jest niedopuszczalna. bardzo bym prosił o odpowiedź, bo ciezko w necie znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
madzia11mk 25.06.2012 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 zagadaj z yacolem Niestety bez odzewu - może jednak ktoś mi coś poradzi, doradzi, podpowie? Jak to jest z układaniem paneli zamiast płyt kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dragon2006 27.06.2012 06:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2012 Witam,szukałem lecz nie znalazłem...Zaczynam fazę montażu poddasza z g/k i mam taki problem. Dach (38 st) jest kopertowy więc są krokwie narożne. Jak na tych krokwiach mocować metalowy stelaż (jakie miały by to być profile i jak się łączy je z profilami CD) by kąt zejścia się płyt był równy. Dodam że krokwie te maja 24x16cm.Może jest na to jakiś patent,proszę o foto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jańcio Wodnik1719506846 27.06.2012 14:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2012 (edytowane) Witam wszystkich wspaniałych forumowiczów, którzy raczyli podzielić się swoja fachową wiedzą z szarymi ludźmi wykuwającymi codziennie w pocie czoła swój los... Dzięki znalezionym tutaj radom uniknąłem wielu kosztownych fuszerek, by nie rzec katastrofy budowlanej... po Po lekturze forum, doznając olśnienia, pogoniłem partaczy i... na placu boju zostałem sam... Od tego momentu muszę sobie jakoś radzić. Czasem z niemałą, przyznam satysfakcją. Wskutek i w związku, mam pytanie do znawców tematu. Jestem na etapie ocieplania poddasza. Chciałbym poznać zdanie praktyków. Drugą warstwę ocieplenia dachu skośnego 2-spadowego najlepiej wykonać: a. Kładąc wełnę w poprzek krokwi z tzw. rolki, nabijając na wieszaki (grzybki), b. wykonać z płyty wełnianej kładzionej w poprzek krokwi, między CD60, oraz wypełniając CD60 odciętymi pasami wełny, c. układając wełnę odcinaną z rolki wzdłuż krokwi, ciasno wpasowując miedzy wieszaki grzybkowe. W moim przypadku, ocieplenie stanowić będzie toprock 150 między krokwiami, oraz toprock 100 lub superrock 100, wybrane i kładzione według uzyskanych tutaj, mam nadzieję, rad. Z góry dziękuję wszystkim za poświęcony czas, oraz wszystkie merytoryczne sugestie. pOzdrawiam Edytowane 27 Czerwca 2012 przez Jańcio Wodnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wibart 28.06.2012 04:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 Kilka PILNYCH pytan do praktyków: Czy układając na jetkach belki 5x10 - tak by podniesc wysokosc ocieplenia o 10 cm - układam miedzy nie wełnę 10, moge połozyć na tych belkach OSB jako podłoge stryszku. Czy brak pustki pomiedzy OSB a wełną oraz brak mozliwosci wentylowania wełny (płyty poukładane szczenie i przykrecone) do góry nie bedzie stanowiło problemu dla jakosci izolacji po latach? Jaka jest akceptowalna wysoksoc poddasza? Zastnawiam sie czy schodzić z izolacją pod jetki - wtedy bede miał 249 czy isc nad jetki - wtedy 256? Nie wiem jakie macie doswiadczenia praktyczne? Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DIY 03.07.2012 17:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 Diy trenerze bez sukcesów na stanowisku co powiez nam kibicom ? Witaj, mam młynek wiązkę profila V /cieniutki nie mają 0,6 bo ponoć takich nie ma/ organizujemy moje szkolenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 03.07.2012 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 (edytowane) Witaj, mam młynek wiązkę profila V /cieniutki nie mają 0,6 bo ponoć takich nie ma/ organizujemy moje szkolenie? No prosze jestem pod wrażeniem. Naucz mnie czegoś nowego ! Tylko uważaj żebys sobie krzywdy nie zrobił. Edytowane 3 Lipca 2012 przez profi45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 04.07.2012 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2012 Jak czytam was chłopaki to az zaplułem soebie monitor, dobry humor to podstawa:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ganiutek 12.07.2012 11:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2012 (edytowane) Witam. Jeden z Forumowiczów zwrócił uwagę, że płyty mam montowane równolegle do profili a to jest błąd - może ktoś zerknąć na zdjęcia, czy jest ok? Dodam, że na zdjęciach widać różne skosy. http://forum.muratordom.pl/entry.php?121336-Ocieplanie-poddasza Edytowane 12 Lipca 2012 przez ganiutek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 16.07.2012 17:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 Witam, czy moglby ktos podpowiedziec jaki jest koszt robocizny nastepujacego zakresu prac : - ulozenie pierwszej warstwy welny-ulozenie drugiej j.w- plytowanie ( sufity, skosy,sciany kolankowe, etc)- szpachlowanie-gruntowanie Dach dwuspadowy, zaledwie 2 kosze, reszta proste plaszczyzny, stelaz na grzybkach juz zrobiony, jedno okno dachowe, woj slaskie, Ile moze kosztowac robocizna za m2 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jańcio Wodnik1719506846 17.07.2012 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2012 powinien byc wykonany montaz B Czyli optymalną i prawidłową opcją jest montaż płyty i upychanie pasków w CD-ki? A czy jakieś znaczenie dla efektywności ocieplenia mają mostki termiczne wzdłuż cięć wełny układanej w profilach CD60? tylko ta nieszczesna masa bo tu mozna jedynie sumarycznie dac maks 12-15cm super piper welny rockwool. a oni mowia ze zalecaja 28 Sumarycznie 12-15cm? Że niby miedzy krokwie 18-tki np. 10 + 5 po CD-kach!? I o co chodzi z ta masą? Zalecenia producenta mało mnie przekonują. Gdybym produkował wełnę, znalazłbym eksperta, który udowodni, że ocieplenie o grubości mniejszej niż 100cm jest uzasadnione tylko a Afryce... Interesuje mnie wyłącznie empiria, poparta doświadczeniami użytkowników, nie zaś zdanie "ekspertóf" od reklamy i sprzedaży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tatarak 17.07.2012 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2012 Witam Państwa mam taki kłopocik z łączeniem płyt kg i ścian tynkowanych tynkiem cem-wap. Wykonawca zwrócił mi słusznie uwagę, że jeśli na połączeniach zaloży taśmę kątową i ją zaszpachluje, to na ścianie z tynkiem będzie widać różnicę faktury. Bardzo mi się ta różnica faktur nie podoba. Farba jej nie ukryje - sprawdzałam. Kładzenie gładzi na całe ściany nie wchodzi w grę, bo od początku chcemy mieć ściany z delikatną fakturą tynku cem-wap, a nie gładkiego gipsu. Wykonawca zaproponował, że na płycie kg w samym narożniku nałoży flizelinę, którą zaszpachluje i potem w miejscu styku dodatkowo nałozy akryl - nie będzie wychodził szpachlą na ścianę cem-wap. Ale podobno ten akryl i farba na nim może pękać, będą sie tam robić szczeliny itp itd Czy faktycznie nie da się uniknąć takiego pękania, a jeśli tak, to jak można uniknąć róznicy faktur na ścianie z tynkiem, kiedy się na nią nałoży szpachlę? czy wydziwiam i wszyscy nakładają taśmę kątowoą i szpachlę, mają różne faktury i jakoś z tym żyją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 17.07.2012 13:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2012 (edytowane) Witam Państwa mam taki kłopocik z łączeniem płyt kg i ścian tynkowanych tynkiem cem-wap. Wykonawca zwrócił mi słusznie uwagę, że jeśli na połączeniach zaloży taśmę kątową i ją zaszpachluje, to na ścianie z tynkiem będzie widać różnicę faktury. Bardzo mi się ta różnica faktur nie podoba. Farba jej nie ukryje - sprawdzałam. Kładzenie gładzi na całe ściany nie wchodzi w grę, bo od początku chcemy mieć ściany z delikatną fakturą tynku cem-wap, a nie gładkiego gipsu. Wykonawca zaproponował, że na płycie kg w samym narożniku nałoży flizelinę, którą zaszpachluje i potem w miejscu styku dodatkowo nałozy akryl - nie będzie wychodził szpachlą na ścianę cem-wap. Ale podobno ten akryl i farba na nim może pękać, będą sie tam robić szczeliny itp itd Czy faktycznie nie da się uniknąć takiego pękania, a jeśli tak, to jak można uniknąć róznicy faktur na ścianie z tynkiem, kiedy się na nią nałoży szpachlę? czy wydziwiam i wszyscy nakładają taśmę kątowoą i szpachlę, mają różne faktury i jakoś z tym żyją? W twoim przypadku aby uniknać rozszpachlowania na sciane i zachować strukture naroznika warto przykrecic płyty do obwodowych UD.Szczeliny albo zastosowac separacyjna tasme albo nie i wypełnic twarda spoinówką . Z Akrylem masz zawsze czas i mozesz go położyc po pierwszym malowaniu lub na koniec gdy peknie. Problem w tym ze moze pękać w narożnikach lub nie sprawe bedzie ratował akryl. Drobne zarysowania wystarczy czasem przemalowac naroznik pędzlem i znikna czesto bez akrylu nawet. Edytowane 17 Lipca 2012 przez profi45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.