Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam Szanowne Grono!

 

mam pewien problem do rozwiązania. Jest pokój na poddaszu - normalnie skosy i ścianki kolankowe (oddalone od wieńca ok. 60cm - więc są to przedścianki).

Problem w tym pokoju jest z jego przeznaczeniem - ma on służyć do słuchania muzyki. Skosy wyszły wykonawcy bardzo dobrze - są 'głuche' akustycznie. Problem mamy natomiast z przedściankami - niestety nawet przy podwójnym płytowaniu i profilami pionowymi co 30 cm ścianka przy uderzeniu ręką wpada w niski basowy rezonans. Ewidentnie cała konstrukcja ma zbyt małą sztywność. Niestety to będzie miało destrukcyjny wpływ na odtwarzaną muzykę.

Pytanie - co można zrobić aby zlikwidować tę rezonansowość przedścianki? Może ktoś z Was już 'przerabiał' taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Szanowne Grono!

 

mam pewien problem do rozwiązania. Jest pokój na poddaszu - normalnie skosy i ścianki kolankowe (oddalone od wieńca ok. 60cm - więc są to przedścianki).

Problem w tym pokoju jest z jego przeznaczeniem - ma on służyć do słuchania muzyki. Skosy wyszły wykonawcy bardzo dobrze - są 'głuche' akustycznie. Problem mamy natomiast z przedściankami - niestety nawet przy podwójnym płytowaniu i profilami pionowymi co 30 cm ścianka przy uderzeniu ręką wpada w niski basowy rezonans. Ewidentnie cała konstrukcja ma zbyt małą sztywność. Niestety to będzie miało destrukcyjny wpływ na odtwarzaną muzykę.

Pytanie - co można zrobić aby zlikwidować tę rezonansowość przedścianki? Może ktoś z Was już 'przerabiał' taki problem?

Buraki wcisa ci wełne albo styro marzesz troche dac ale najlepiej weś wolfa płyte z piaskiem daj na stara przedscianke i przykrec nowa płyte na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wodzu nasmiewałes sie jak pisałem o akustyce!!!!
Nie naśmiewałem się bo sam czasem stosuję ale nie wszędzie bo to bez sensu. W pomieszczeniach "akustycznych" płyta g-k nie jest dobrym rozwiązaniem. Zawsze będzie rezonować - mocniej lub słabiej ale zawsze.
Witam Szanowne Grono! mam pewien problem do rozwiązania. Jest pokój na poddaszu - normalnie skosy i ścianki kolankowe (oddalone od wieńca ok. 60cm - więc są to przedścianki). Problem w tym pokoju jest z jego przeznaczeniem - ma on służyć do słuchania muzyki. Skosy wyszły wykonawcy bardzo dobrze - są 'głuche' akustycznie. Problem mamy natomiast z przedściankami - niestety nawet przy podwójnym płytowaniu i profilami pionowymi co 30 cm ścianka przy uderzeniu ręką wpada w niski basowy rezonans. Ewidentnie cała konstrukcja ma zbyt małą sztywność. Niestety to będzie miało destrukcyjny wpływ na odtwarzaną muzykę. Pytanie - co można zrobić aby zlikwidować tę rezonansowość przedścianki? Może ktoś z Was już 'przerabiał' taki problem?
W tym przypadku chyba najlepszym rozwiązaniem będzie dobudowanie ścianki kolankowej (przedścianki) z ciężkiego materiału. Po prostu mur z cegły lub innego podobnego materiału. Wszystkie inne rozwiązania dla audiofila będą tylko półśrodkami - mniej lub bardziej zadowalającymi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u wujka google nic nie ma w temacie dlatego tyłki schowaliscie trzeba czasem cos wypic zeby sie dowiedziec wodzu rafał co w legionowie wiadomo o wolfie?
...a no mi nic na ten temat nie wiadomo ale zamiast trolić oświecisz nas? Jesli to jest system suchej zabudowy na profilach to i tak lepszym rozwiązaniem bedzie nawet najzwyklejsza stara promonta (bloczki gipsowe do murowania) ...nie chodzi mi tu o przegrodę akustyczną czyli ścianę pomiędzy pokojami tylko wygłuszenie tego pudła rezonansowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Na dniach planuje zabrać się za regipsy na moim poddaszu. Przyznam się szczerze że nie przestudiowałem całego wątku bo za długi ale z grubsza pojęcie już jest :)

 

Naszły mnie jednak pewne wątpliwości i tu mam pytanie do Was - ekspertów :)

 

Czy jeżeli chodzi o sufit to zawsze należy stosować ruszt krzyżowy? Chodzi o to czy on lepiej będzie pracował z więźbą. Moja więźba nie posiada "płatwy", są tylko jętki i kleszcze, a na dachu położona jest dachówka. Cieśla z obawy przed pracą tej konstrukcji, przestrzelił-połączył prawie wszystkie krokwie na krzyż bednarką, ale mniejsza o to. Zastanawiam się teraz jak najlepiej zrobić stelaż, tak aby był on w miarę elastyczny i mógł pracować z całą więźbą.

Wysokość jętki od podłogi to około 2,7m, wysokość pomieszczenia chciałbym na około 2.55m, czyli sufit muszę opuścić o 15cm, a jak to będzie stelaż krzyżowy to "prowadnice główne" będą musiał być jeszcze wyżej - i na co je w takim wypadku zamontować? I Jak to najlepiej wszystko zrobić?

Wdzięczny będę za wszelkie uwagi i sugestie.

 

Poniżej rysunek poglądowy.

 

reg.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do przykręcania płyt kupiłem wkręty które są "tłuste", czy w takiej sytuacji przed szpachlowaniem trzeba przelecieć każdy z nich np. benzyną ekstrakcyjną (raptem kilka tys.), czy jest szansa że gips mimo wszystko będzie się ich trzymał ?

 

Niczego nie musisz czyścić benzyną. Nie ma obaw, że coś się stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do przykręcania płyt kupiłem wkręty które są "tłuste", czy w takiej sytuacji przed szpachlowaniem trzeba przelecieć każdy z nich np. benzyną ekstrakcyjną (raptem kilka tys.), czy jest szansa że gips mimo wszystko będzie się ich trzymał ?

Prawdopodobieństwo duże że gips do wkręta trzymać się będzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuując mój monolog ... Dziś dwie niezależne osoby poradziły mi aby zrobić stelaż dwupoziomowy na skosach ;/ Czyli pierwsze profile główne przykręcane do krokwi na ESki, a potem prostopadłe do nich na łącznikach krzyżowych, co Wy na to? W sumie nie znalazłem tu takiego rozwiązania, wszyscy raczej normalnie na wieszakach robią (grzybki).

Na sufit na pewno zrobię krzyżowy zastanawiam się tylko czy profil główny, ma "leżeć" na przyściennym czy być do niego przykręconym, a może wogóle nie powinien jego dotykać bo gdzieś tak widziałem w pdfie knaufa.

 

Już nie pamiętam kto ale ktoś na forum podał kiedyś linka do profilu V, http://profiltech.com.pl/ czy ktoś go z powodzeniem stosuje?

 

Dzisiaj za pomocą niwelatora, zaznaczyłem na wszystkich ścianach 2.50m, jutro chciałem zamówić towar, no ale dzisiaj z tym dwupoziomowym na skosach dali mi do myślenia i tak nie wiem co zrobić.

 

Wdzięczny będę za sugestię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuując mój monolog ... Dziś dwie niezależne osoby poradziły mi aby zrobić stelaż dwupoziomowy na skosach ;/ Czyli pierwsze profile główne przykręcane do krokwi na ESki, a potem prostopadłe do nich na łącznikach krzyżowych, co Wy na to? W sumie nie znalazłem tu takiego rozwiązania, wszyscy raczej normalnie na wieszakach robią (grzybki).

Na sufit na pewno zrobię krzyżowy zastanawiam się tylko czy profil główny, ma "leżeć" na przyściennym czy być do niego przykręconym, a może wogóle nie powinien jego dotykać bo gdzieś tak widziałem w pdfie knaufa.

 

Już nie pamiętam kto ale ktoś na forum podał kiedyś linka do profilu V, http://profiltech.com.pl/ czy ktoś go z powodzeniem stosuje?

 

Dzisiaj za pomocą niwelatora, zaznaczyłem na wszystkich ścianach 2.50m, jutro chciałem zamówić towar, no ale dzisiaj z tym dwupoziomowym na skosach dali mi do myślenia i tak nie wiem co zrobić.

 

Wdzięczny będę za sugestię.

Profil-V jest kompatybilny z kazdym indywidualnym rozwiazaniem stosowanym przez wykonawców którym w jakims stopniu zalezy na jakości wykonywanych prac montazowych.Z technicznego punktu widzenia jest najlepszym rozwiazaniem zarówno dla wykonawcy jak inwestora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam następujące pytanie do forumowiczów: dach mam na pełnym deskowaniu z płyt OSB, na płytach ułożoną membranę paroprzepuszczalną MDM. W moim przypadku muszę więc zostawić szczelinę 3cm między wełna a płytą OSB. (wiele razy spotkałem się z opinią, że płyta OSB jest paroizolacyjna więc w tym przypadku należy zastosować szczelinę wentylacyjną). Czy jest możliwe, aby nie robić tej szczeliny i delikatnie nawiercić odpowiednią ilość otworów w płytach OSB tak aby nie uszkodzić membrany i dosunąć wełnę do samej płyty. Spotkałem się też z takimi opiniami, że będzie lepsza termoizolacyjność dachu wynikająca z braku dolnej szczeliny wentylacyjnej, która w okresie chłodów "wpuszcza" wilgoć atmosferyczną do termoizolacji, lepsza osłona przed tymi zanieczyszczeniami zawartymi w powietrzu. Edytowane przez regentgnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam następujące pytanie do forumowiczów: dach mam na pełnym deskowaniu z płyt OSB, na płytach ułożoną membranę paroprzepuszczalną MDM. W moim przypadku muszę więc zostawić szczelinę 3cm między wełna a płytą OSB. (wiele razy spotkałem się z opinią, że płyta OSB jest paroizolacyjna więc w tym przypadku należy zastosować szczelinę wentylacyjną). Czy jest możliwe, aby nie robić tej szczeliny i delikatnie nawiercić odpowiednią ilość otworów w płytach OSB tak aby nie uszkodzić membrany i dosunąć wełnę do samej płyty. Spotkałem się też z takimi opiniami, że będzie lepsza termoizolacyjność dachu wynikająca z braku dolnej szczeliny wentylacyjnej, która w okresie chłodów "wpuszcza" wilgoć atmosferyczną do termoizolacji, lepsza osłona przed tymi zanieczyszczeniami zawartymi w powietrzu.

nie kombinuj i zrób szczeline.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...