Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

Pytanie do flash back'a oraz innych specjalistów

 

Czy możecie się odnieść do mojego pytania

przypomnę: chcę zamontować podwójną płytę ogniową na skosie (ruszt pojedyńczy) i suficie podwieszanym(ruszt podwójny)

 

przejrzałem kartę systemową rigipsa

 

Profile główne na suficie umieściłbym równolegle do krokwi -dokładnie pod krokwiami (odstęp między nimi ok 90 cm), wieszaki mocowane do krokwi (odstęp poniżej 75 cm). profile nośne wypadłyby prostopadle do krokwii (co 40 cm).

 

na skosach wieszaki co 40 cm

 

czy dobrze kombinuję z tym systemem (4.05.24)

 

moje dodatkowe pytania:

 

czy podwójną płytę na skosach można montować na wieszakach do poddaszy (np. nida WP, grzybki czy jak je tam zwał)

oraz na wieszaku obrotowym na pręcie a nie na noniuszu (w przypadku sufitu 50 cm od krokwii)???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

http://images45.fotosik.pl/1540/b116b0efebbe43b8med.jpg

 

jeśli chodzi "2" to sprawa jasna że musi być przerwa na wentylację... ale jak to ma być tu gdzie oznaczone jest cyfrą "1" ? na górze jako podłogha strychu będzie płyta OSB... czy pomiedzy płytą a wełną też dawać odstęp na wentylację? czy moze bezpośrednio przylegać płyta do welny?

 

dodam tylko że ocpelnenia nie będzie na struchu... a może warto posiągnać między krokwiami do samej góry? jak uważacie ?

 

z góry dziękuję za odpowiedź

Edytowane przez atsyrut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałe się też poradzić dodatkowo Flash'a (czywiście Tobie też jestem wdzięczny za pomoc)

4.05.24 to dotyczy tego małego kawałka który jest równolegle do podłogi, bo tam muszą znacznie opuścić zabudowę od krokwi.

 

Niestety widzę że specjaliści nie zamierzają mi pomóc albo za trudny dla nich temat sufitu ognioodpornego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałe się też poradzić dodatkowo Flash'a (czywiście Tobie też jestem wdzięczny za pomoc)

4.05.24 to dotyczy tego małego kawałka który jest równolegle do podłogi, bo tam muszą znacznie opuścić zabudowę od krokwi.

 

Niestety widzę że specjaliści nie zamierzają mi pomóc albo za trudny dla nich temat sufitu ognioodpornego?

Tym panom z tej firmy nigdy na jakosci nie zalezalo o ile pamietam tylko na dymaniu takich romów i innych klientów poszukaj cos w d611 i 612 zeszyty knaufa.

pogadamy na pw,

Edytowane przez profi45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AKL
I gdyby ci wydymani doradcy siedzieli w swoich zadupiach i nie wychylali sie za bardzo to mnie tu by nie było .

 

Mam nadzieję profi45, że to nie o mnie. Ja NIGDY się nie podawałem za doradcę. Znalazłem na necie system to podrzuciłem i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam się.

 

Przegladam ten wontek od dłużeszgo czasu, przygotowując się samodzielnie do zabudowy poddasza. Właśnie tę zabudowę rozpocząłem, korzystając z zawartych tu uwag. Robię to sam wraz z żoną (nie ukrywam chodzi o zaoszczędzenie kasy). Konstrukcja oparta na grzybkach, tych co produkuje "Kole..."

 

Konkretne pytania mam, do fachowców jak również do amatorów wykonawców.

 

Chodzi mi o następujące rzeczy:

 

Mam kilka okien połaciowych - konkretnie 6 szt. i nie wiem jak je obrobić kilka z nich aby były "nie sztywne połaczenia", a wyglada to tak:

 

[ATTACH=CONFIG]130684[/ATTACH]

 

interesuje mnie jak zabudować (połączyć) prawą krokiew okna i ściany szczytowej. Czy łączyć na sztywno, czy też dokręcić łatę i tam grzyba - tu jest taka możliwość akurat?

 

Drugie okno - tu brak mozliwości dokręcić łatę do ściany działowej

 

[ATTACH=CONFIG]130685[/ATTACH]

 

i tu brak podwieszenia cedeków na drugich grzybach. Mozliwe jest (a raczej czy prawidłowe) wkręcenie dwóch grzybów (jak przy obróbce okna połaciowego) po obu stronach krokwi - wtedy mam dwa - i połaczenie z udekiem na ścianie działowej na sztywno. Czy będzie dobrze, czy źle?

 

Tu okno w łazience. Też brak krokwy po prawej stronie i ściana działowa obok.

[ATTACH=CONFIG]130686[/ATTACH]

 

Tu okno na klatce schodowej (z jego oprawą to dopiero będzie cyrk - jak się nie połamę to bedzie OK ).

[ATTACH=CONFIG]130687[/ATTACH]

 

Za wszelkie sugestie jestem wdzięczny.

 

Witam po przerwie.... wywołany do tablicy odpowiadam.

 

Są niestety przypadki gdy nasze piękne założenia weryfikuje życie. Tak też jest i tu. Czasem trzeba przymknąć oko i robić najlepiej jak się da. W tym przypadku są tak małe te połacie że spokojnie można wszystko poskręcać razem. UD i CD albo na pchełki (ale pchełki są dosyć wysokie i płyta na nich potrafi się wyłupać) lub na nity (więcej roboty) ale zaletą nitów jest że są niskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, śledzę ten wątek już od dłuższego czasu. Na początek chciałbym podziękować wszystkim, którzy się tu udzielają. Bez Waszych wskazówek i zaleceń nie odważyłbym się robić poddasza samodzielnie. Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI.

 

Mam jednak pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi. Otóż, zabrałem się za łazienkę, zrobiłem zabudowę WC i BIDETU przykrywając wszelkie rury, nad nimi zrobiłem półeczki z k-g i chciałem brać się za sufit, ale wymyśliliśmy z żoną, że zamiast kupować gotową kabinę prysznicową to zrobimy ścianki z k-g i obłożymy je płytkami, do tego szklane drzwi i kabina gotowa. Tylko nie wiem jak się do tego zabrać.

W załączeniu rysunek przedstawiający naszą łazienkę, kolorem czerwonym zaznaczyłem ścianki do zbudowania. Kolorem zielonym zaznaczyłem już wykonaną zabudowę stelaży WC i bidetu, a kolor jasnoszary to skos sufitu.

 

Na podłogę - wiadomo - profil UW (max 75 - więcej nie zmieści mi się obok bidetu) tylko nie wiem jak go przymocować skoro w podłodze są rurki od podłogówki? Nie wiem czy się to praktykuje, ale może jakiś dobry klej ?

 

Jak już się uporam z profilem UW na podłodze to równolegle do niego trzebaby dać na suficie tak samo UW, tylko do czego go przymocować, jak na razie są tam jętki i pomiędzy nimi wełna. Mocowanie go bezpośrednio do drewna jakoś mi się nie widzi, może w takim razie wykonać ruszt pod sufit i profil UW przymocować do profili CD sufitu? nie mam innych pomysłów.

 

Szukałem dużo w necie na ten temat i trafiłem na różne rady, co użytkownik to inne proponował rozwiązanie. Dlatego proszę fachowców z tego wątku o jakieś sensowne rozwiązanie bochciałbym wrócić do łazienki niebawem, a jak na razie idę robić inny pokój, bo dzięki uprzejmości kolegi Rom-Kon (zdjęcia), wiem jak zamocować profil UD, do ściany w której mam rurki od ogrzewania ściennego, sam bym na to nie wpadł :) Dzięki za fajny patent !!!

 

Aha, jeszcze jedno. Przerwę na drzwi zrobić od podłogi aż po sufit ? Wtedy nad drzwiami byłaby pusta przestrzeń, czy na górze (nad drzwiami) też zabudować k-g? Przy podłodze to wiadomo jakiś wyższy próg zrobię coby się woda na łazienkę nie wylewała, ale to już z cegły lub pianiaka i obłożymy to płytkami.

 

Z góry dzięki za cenne wskazówki.

Maciek

Łazienka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AKL
Witam po przerwie.... wywołany do tablicy odpowiadam.

 

Są niestety przypadki gdy nasze piękne założenia weryfikuje życie. Tak też jest i tu. Czasem trzeba przymknąć oko i robić najlepiej jak się da. W tym przypadku są tak małe te połacie że spokojnie można wszystko poskręcać razem. UD i CD albo na pchełki (ale pchełki są dosyć wysokie i płyta na nich potrafi się wyłupać) lub na nity (więcej roboty) ale zaletą nitów jest że są niskie.

 

Dzięki za odpowiedź.

 

Tak jak napisałeś już robię. Robię na sztywno - mam świadomość, że będzie pękać, no cóż trudno. Robię na nity nie na pchełki. Fajnie, że odpowiedziałeś.

 

Jednak jak to już ktoś kiedyś napisał rzeczywiście jesteś wielki (wiem, że ci przytknęli żeś nie taki wielki i wiem, żeś nie kurdupel jak to odpisałeś).

 

Masz gościu klasę, nie wywyższasz się, doradzasz za darmo.

 

Szcun dla Ciebie Rom-Kon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytałem trochę o tych systemach i opieram się o system knaufa

wieszaki montuję noniusze (knaufa) , skręcam je dodatkowo z profilem cd.

profile głównwe co 50 cm prostopadle do krokwi, noniusze co 80 cm, profle nośne co 40 cm

to na ten sufit

na skos ruszt pojedyńczy, na esach (też innej firmy)-knauf pisze że wytrzymalsze niż grzybki.

wszystko na profilach z blachy 0,6 (niestety innych firm).

 

na to wełna skalna paroc 2*5cm a między krokwie supermata szklana 10 cm

 

teraz mam pytania

-noniusze przkręciłem wkrętem 5*35 bądź 5*40 ten żółty (już nie pamiętam) , u knaufa jest 5,1*35 czy to duży błąd?

na tym noniuszu jest jeszcze mniejszy otwór-czy dać tam jeszcze jeden wkręt np 3,5*35

-czy ESy skręcać z profilem cd 2 czy 4 wkrętami 3,5 *9 oraz czy moga to być wkręty samowiercące? (gdzieś w poradniku knaufa pisali że nie mogą to być samowiercące)

-jaką płytę ogniową polecacie (12,5)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jak skręciłem wkrętem 5*4 to w takim razie starczy?

 

czyli czym skręcać esy z profilem cd?

jest napisane że 3,5 *9 (pchełka) a gdzie w innej karcie 3,5*9,5/11

i iloma wkrętami 2 czy 4 sztuki

 

trochę się pogubiłem z tymi oznaczeniami knaufa:

to przykręcania wieszaków es ma być TN 3,5*35 i ten sam do mocowania płyt do cd

(ale do drewna sa chyba z innym gwintem niz do metalu)

do przykręcania wieszaka es do cd ma być LN 3,5*9 (co to za oznaczenie LN?)

Edytowane przez lukasz2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z borem czyli ten z wiertełkiem na końcu??

dawać dwa czy cztery?

 

czy zamiast tych pchełek 3.5*9 można dać zwykłe bez boru ale 3.5*2,5 bo krutszych nie ma

 

 

Do krokwi noniusze kręciłem tymi żółtymi( do drewna) ale one mają iny zwój niż te czarna do drewna.W hurtowni mówili że te żółte będą mocniej trzymać to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FlashBack

zrobilem wczoraj test sufitu przed zasypaniem celuloza

najpierw nad spiżarką stanolem swoimi 110 kg na 2-warstwowej plycie farmacela

a potem nad salonem

żadnych objawow

na m2 zalożylem 10 wieszakow rozstaw stelAża 28 cm

piszę bo jedynie taka informacją moge sie odwdzięczyć za porady przy robieniu farmacela

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Stanąłem przed decyzją nt ocieplania dachu w domu wybudowanego na początku lat 90. Pokryty jest blachą bez deskowania i papy (krokwie, łaty i blacha falista).

Szukam informacji na temat tego jak najlepiej wykonać ocieplenie mojego dachu i znalazłem dwie sprzeczne informacje.

Jedna opcja to zamontowanie na te krokwie membrany paro przepuszczalnej przy stosowaniu metody tzw. odwróconej (membrana montowana jest na krokwie od spodu), następnie izolacja termiczna i paroizolacja.

Druga opcja to od razu wełna (ze szczeliną) i paroizolacja.

Jest jeszcze opcja usuwania blachy i zastosowaniu membrany a następnie ponownego krycia dachu, ale w tym przypadku koszty przerastają mój budżet więc tą opcję muszę odrzucić.

 

Która opcja jest lepsza w mojej sytuacji wg Was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale rozumiem że nie trzeba dawać tego drugiego?

 

Pytam dlatego że trudno ustawić pion takiego nonusza, nie mam nawet takiej krótkiej poziomicy.

A pewnie jak przyjdzie dopiero płyta to na jednym wkręcie dopasuje się wieszak do kierunku obciążenia, a jak dam drugi wkręt to może się lakko wyginać.

 

a ty jak montujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam,

Stanąłem przed decyzją nt ocieplania dachu w domu wybudowanego na początku lat 90. Pokryty jest blachą bez deskowania i papy (krokwie, łaty i blacha falista).

Szukam informacji na temat tego jak najlepiej wykonać ocieplenie mojego dachu i znalazłem dwie sprzeczne informacje.

Jedna opcja to zamontowanie na te krokwie membrany paro przepuszczalnej przy stosowaniu metody tzw. odwróconej (membrana montowana jest na krokwie od spodu), następnie izolacja termiczna i paroizolacja.

Druga opcja to od razu wełna (ze szczeliną) i paroizolacja.

Jest jeszcze opcja usuwania blachy i zastosowaniu membrany a następnie ponownego krycia dachu, ale w tym przypadku koszty przerastają mój budżet więc tą opcję muszę odrzucić.

 

Która opcja jest lepsza w mojej sytuacji wg Was?

Primo wentylacja połaci. Musisz zapewnić wylot powietrza pod blachę w okapie (np. Tam gdzie ranna) i wylot w kalenicy spod gąsior lub przez kominki.

Następnie zrób wersję odwrocona.

Tj membrana od środka pomiędzy krowie tak by lekko na nie zachodziła z marginesem 3cm.

 

Dzięki za odpowiedź.

Z wentylacją rozumiem, a odnośnie membrany to nie trzeba zachować ciągłości membrany tak jak to jest pokazane na rysunku poniżej?

odwrocona_1.jpg

 

Mam jeszcze wątpliwość odnośnie zakończenia membrany przy ściance kolankowej. Jeżeli wywinę ją na ściankę to prawdopodobnie woda skraplająca sie na membranie będzie mi się lać do środka? Jak w takiej sytuacji zakańcza się membranę przy ściance?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...