lukasz2 11.09.2012 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września 2012 Pytanie do flash back'a oraz innych specjalistów Czy możecie się odnieść do mojego pytaniaprzypomnę: chcę zamontować podwójną płytę ogniową na skosie (ruszt pojedyńczy) i suficie podwieszanym(ruszt podwójny) przejrzałem kartę systemową rigipsa Profile główne na suficie umieściłbym równolegle do krokwi -dokładnie pod krokwiami (odstęp między nimi ok 90 cm), wieszaki mocowane do krokwi (odstęp poniżej 75 cm). profile nośne wypadłyby prostopadle do krokwii (co 40 cm). na skosach wieszaki co 40 cm czy dobrze kombinuję z tym systemem (4.05.24) moje dodatkowe pytania: czy podwójną płytę na skosach można montować na wieszakach do poddaszy (np. nida WP, grzybki czy jak je tam zwał)oraz na wieszaku obrotowym na pręcie a nie na noniuszu (w przypadku sufitu 50 cm od krokwii)??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
atsyrut 11.09.2012 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września 2012 (edytowane) http://images45.fotosik.pl/1540/b116b0efebbe43b8med.jpg jeśli chodzi "2" to sprawa jasna że musi być przerwa na wentylację... ale jak to ma być tu gdzie oznaczone jest cyfrą "1" ? na górze jako podłogha strychu będzie płyta OSB... czy pomiedzy płytą a wełną też dawać odstęp na wentylację? czy moze bezpośrednio przylegać płyta do welny? dodam tylko że ocpelnenia nie będzie na struchu... a może warto posiągnać między krokwiami do samej góry? jak uważacie ? z góry dziękuję za odpowiedź Edytowane 11 Września 2012 przez atsyrut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość AKL 11.09.2012 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Września 2012 czy dobrze kombinuję z tym systemem (4.05.24) Sorki jam nie Flash ale 4.05.24 to jest system dla sufitu. Sprawdź 4.70.06 (chodzi oczywiście o skosy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz2 12.09.2012 15:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2012 Chciałe się też poradzić dodatkowo Flash'a (czywiście Tobie też jestem wdzięczny za pomoc)4.05.24 to dotyczy tego małego kawałka który jest równolegle do podłogi, bo tam muszą znacznie opuścić zabudowę od krokwi. Niestety widzę że specjaliści nie zamierzają mi pomóc albo za trudny dla nich temat sufitu ognioodpornego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 12.09.2012 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2012 (edytowane) Chciałe się też poradzić dodatkowo Flash'a (czywiście Tobie też jestem wdzięczny za pomoc) 4.05.24 to dotyczy tego małego kawałka który jest równolegle do podłogi, bo tam muszą znacznie opuścić zabudowę od krokwi. Niestety widzę że specjaliści nie zamierzają mi pomóc albo za trudny dla nich temat sufitu ognioodpornego? Tym panom z tej firmy nigdy na jakosci nie zalezalo o ile pamietam tylko na dymaniu takich romów i innych klientów poszukaj cos w d611 i 612 zeszyty knaufa. pogadamy na pw, Edytowane 12 Września 2012 przez profi45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 12.09.2012 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2012 (edytowane) I nie daj sobie NIDY lafarge wcisnac bo zapłacisz za ogien a to bedzie zwyklas gk napisem:) Edytowane 12 Września 2012 przez profi45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 12.09.2012 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2012 I gdyby ci wydymani doradcy siedzieli w swoich zadupiach i nie wychylali sie za bardzo to mnie tu by nie było . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość AKL 13.09.2012 05:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2012 I gdyby ci wydymani doradcy siedzieli w swoich zadupiach i nie wychylali sie za bardzo to mnie tu by nie było . Mam nadzieję profi45, że to nie o mnie. Ja NIGDY się nie podawałem za doradcę. Znalazłem na necie system to podrzuciłem i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.09.2012 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2012 Witam się. Przegladam ten wontek od dłużeszgo czasu, przygotowując się samodzielnie do zabudowy poddasza. Właśnie tę zabudowę rozpocząłem, korzystając z zawartych tu uwag. Robię to sam wraz z żoną (nie ukrywam chodzi o zaoszczędzenie kasy). Konstrukcja oparta na grzybkach, tych co produkuje "Kole..." Konkretne pytania mam, do fachowców jak również do amatorów wykonawców. Chodzi mi o następujące rzeczy: Mam kilka okien połaciowych - konkretnie 6 szt. i nie wiem jak je obrobić kilka z nich aby były "nie sztywne połaczenia", a wyglada to tak: [ATTACH=CONFIG]130684[/ATTACH] interesuje mnie jak zabudować (połączyć) prawą krokiew okna i ściany szczytowej. Czy łączyć na sztywno, czy też dokręcić łatę i tam grzyba - tu jest taka możliwość akurat? Drugie okno - tu brak mozliwości dokręcić łatę do ściany działowej [ATTACH=CONFIG]130685[/ATTACH] i tu brak podwieszenia cedeków na drugich grzybach. Mozliwe jest (a raczej czy prawidłowe) wkręcenie dwóch grzybów (jak przy obróbce okna połaciowego) po obu stronach krokwi - wtedy mam dwa - i połaczenie z udekiem na ścianie działowej na sztywno. Czy będzie dobrze, czy źle? Tu okno w łazience. Też brak krokwy po prawej stronie i ściana działowa obok. [ATTACH=CONFIG]130686[/ATTACH] Tu okno na klatce schodowej (z jego oprawą to dopiero będzie cyrk - jak się nie połamę to bedzie OK ). [ATTACH=CONFIG]130687[/ATTACH] Za wszelkie sugestie jestem wdzięczny. Witam po przerwie.... wywołany do tablicy odpowiadam. Są niestety przypadki gdy nasze piękne założenia weryfikuje życie. Tak też jest i tu. Czasem trzeba przymknąć oko i robić najlepiej jak się da. W tym przypadku są tak małe te połacie że spokojnie można wszystko poskręcać razem. UD i CD albo na pchełki (ale pchełki są dosyć wysokie i płyta na nich potrafi się wyłupać) lub na nity (więcej roboty) ale zaletą nitów jest że są niskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macx 13.09.2012 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2012 Witam, śledzę ten wątek już od dłuższego czasu. Na początek chciałbym podziękować wszystkim, którzy się tu udzielają. Bez Waszych wskazówek i zaleceń nie odważyłbym się robić poddasza samodzielnie. Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI. Mam jednak pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi. Otóż, zabrałem się za łazienkę, zrobiłem zabudowę WC i BIDETU przykrywając wszelkie rury, nad nimi zrobiłem półeczki z k-g i chciałem brać się za sufit, ale wymyśliliśmy z żoną, że zamiast kupować gotową kabinę prysznicową to zrobimy ścianki z k-g i obłożymy je płytkami, do tego szklane drzwi i kabina gotowa. Tylko nie wiem jak się do tego zabrać. W załączeniu rysunek przedstawiający naszą łazienkę, kolorem czerwonym zaznaczyłem ścianki do zbudowania. Kolorem zielonym zaznaczyłem już wykonaną zabudowę stelaży WC i bidetu, a kolor jasnoszary to skos sufitu. Na podłogę - wiadomo - profil UW (max 75 - więcej nie zmieści mi się obok bidetu) tylko nie wiem jak go przymocować skoro w podłodze są rurki od podłogówki? Nie wiem czy się to praktykuje, ale może jakiś dobry klej ? Jak już się uporam z profilem UW na podłodze to równolegle do niego trzebaby dać na suficie tak samo UW, tylko do czego go przymocować, jak na razie są tam jętki i pomiędzy nimi wełna. Mocowanie go bezpośrednio do drewna jakoś mi się nie widzi, może w takim razie wykonać ruszt pod sufit i profil UW przymocować do profili CD sufitu? nie mam innych pomysłów. Szukałem dużo w necie na ten temat i trafiłem na różne rady, co użytkownik to inne proponował rozwiązanie. Dlatego proszę fachowców z tego wątku o jakieś sensowne rozwiązanie bochciałbym wrócić do łazienki niebawem, a jak na razie idę robić inny pokój, bo dzięki uprzejmości kolegi Rom-Kon (zdjęcia), wiem jak zamocować profil UD, do ściany w której mam rurki od ogrzewania ściennego, sam bym na to nie wpadł Dzięki za fajny patent !!! Aha, jeszcze jedno. Przerwę na drzwi zrobić od podłogi aż po sufit ? Wtedy nad drzwiami byłaby pusta przestrzeń, czy na górze (nad drzwiami) też zabudować k-g? Przy podłodze to wiadomo jakiś wyższy próg zrobię coby się woda na łazienkę nie wylewała, ale to już z cegły lub pianiaka i obłożymy to płytkami. Z góry dzięki za cenne wskazówki. Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość AKL 13.09.2012 15:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2012 Witam po przerwie.... wywołany do tablicy odpowiadam. Są niestety przypadki gdy nasze piękne założenia weryfikuje życie. Tak też jest i tu. Czasem trzeba przymknąć oko i robić najlepiej jak się da. W tym przypadku są tak małe te połacie że spokojnie można wszystko poskręcać razem. UD i CD albo na pchełki (ale pchełki są dosyć wysokie i płyta na nich potrafi się wyłupać) lub na nity (więcej roboty) ale zaletą nitów jest że są niskie. Dzięki za odpowiedź. Tak jak napisałeś już robię. Robię na sztywno - mam świadomość, że będzie pękać, no cóż trudno. Robię na nity nie na pchełki. Fajnie, że odpowiedziałeś. Jednak jak to już ktoś kiedyś napisał rzeczywiście jesteś wielki (wiem, że ci przytknęli żeś nie taki wielki i wiem, żeś nie kurdupel jak to odpisałeś). Masz gościu klasę, nie wywyższasz się, doradzasz za darmo. Szcun dla Ciebie Rom-Kon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz2 14.09.2012 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2012 poczytałem trochę o tych systemach i opieram się o system knaufawieszaki montuję noniusze (knaufa) , skręcam je dodatkowo z profilem cd.profile głównwe co 50 cm prostopadle do krokwi, noniusze co 80 cm, profle nośne co 40 cmto na ten sufitna skos ruszt pojedyńczy, na esach (też innej firmy)-knauf pisze że wytrzymalsze niż grzybki.wszystko na profilach z blachy 0,6 (niestety innych firm). na to wełna skalna paroc 2*5cm a między krokwie supermata szklana 10 cm teraz mam pytania-noniusze przkręciłem wkrętem 5*35 bądź 5*40 ten żółty (już nie pamiętam) , u knaufa jest 5,1*35 czy to duży błąd?na tym noniuszu jest jeszcze mniejszy otwór-czy dać tam jeszcze jeden wkręt np 3,5*35-czy ESy skręcać z profilem cd 2 czy 4 wkrętami 3,5 *9 oraz czy moga to być wkręty samowiercące? (gdzieś w poradniku knaufa pisali że nie mogą to być samowiercące)-jaką płytę ogniową polecacie (12,5)pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz2 15.09.2012 05:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2012 (edytowane) Czy jak skręciłem wkrętem 5*4 to w takim razie starczy? czyli czym skręcać esy z profilem cd?jest napisane że 3,5 *9 (pchełka) a gdzie w innej karcie 3,5*9,5/11i iloma wkrętami 2 czy 4 sztuki trochę się pogubiłem z tymi oznaczeniami knaufa:to przykręcania wieszaków es ma być TN 3,5*35 i ten sam do mocowania płyt do cd(ale do drewna sa chyba z innym gwintem niz do metalu)do przykręcania wieszaka es do cd ma być LN 3,5*9 (co to za oznaczenie LN?) Edytowane 15 Września 2012 przez lukasz2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz2 15.09.2012 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2012 z borem czyli ten z wiertełkiem na końcu??dawać dwa czy cztery? czy zamiast tych pchełek 3.5*9 można dać zwykłe bez boru ale 3.5*2,5 bo krutszych nie ma Do krokwi noniusze kręciłem tymi żółtymi( do drewna) ale one mają iny zwój niż te czarna do drewna.W hurtowni mówili że te żółte będą mocniej trzymać to prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 15.09.2012 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2012 FlashBackzrobilem wczoraj test sufitu przed zasypaniem celuloza najpierw nad spiżarką stanolem swoimi 110 kg na 2-warstwowej plycie farmacelaa potem nad salonem żadnych objawowna m2 zalożylem 10 wieszakow rozstaw stelAża 28 cm piszę bo jedynie taka informacją moge sie odwdzięczyć za porady przy robieniu farmacela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz2 15.09.2012 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2012 dzięki za pomoc:))) jeszcze tylko jedno pytanie Esy na skosie do krokwi montować dwoma wkręrami 3,5 *35 (w hurtowni dali mi takie z napisem typy płyta gipsowa drewno-te czarne z gwintem do drewna) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz2 16.09.2012 17:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2012 (edytowane) co to sa te star??? wieszak noniuszpowinien być zamontowany tylko 1 wkrętem( żeby mógł się obracać i ustawiać się w pionie ) czy można też dołożyć dodatkowy wkręt? Edytowane 16 Września 2012 przez lukasz2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lobo0 17.09.2012 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2012 Witam,Stanąłem przed decyzją nt ocieplania dachu w domu wybudowanego na początku lat 90. Pokryty jest blachą bez deskowania i papy (krokwie, łaty i blacha falista).Szukam informacji na temat tego jak najlepiej wykonać ocieplenie mojego dachu i znalazłem dwie sprzeczne informacje. Jedna opcja to zamontowanie na te krokwie membrany paro przepuszczalnej przy stosowaniu metody tzw. odwróconej (membrana montowana jest na krokwie od spodu), następnie izolacja termiczna i paroizolacja.Druga opcja to od razu wełna (ze szczeliną) i paroizolacja.Jest jeszcze opcja usuwania blachy i zastosowaniu membrany a następnie ponownego krycia dachu, ale w tym przypadku koszty przerastają mój budżet więc tą opcję muszę odrzucić. Która opcja jest lepsza w mojej sytuacji wg Was? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz2 17.09.2012 13:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2012 Ale rozumiem że nie trzeba dawać tego drugiego? Pytam dlatego że trudno ustawić pion takiego nonusza, nie mam nawet takiej krótkiej poziomicy.A pewnie jak przyjdzie dopiero płyta to na jednym wkręcie dopasuje się wieszak do kierunku obciążenia, a jak dam drugi wkręt to może się lakko wyginać. a ty jak montujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lobo0 17.09.2012 13:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2012 Witam, Stanąłem przed decyzją nt ocieplania dachu w domu wybudowanego na początku lat 90. Pokryty jest blachą bez deskowania i papy (krokwie, łaty i blacha falista). Szukam informacji na temat tego jak najlepiej wykonać ocieplenie mojego dachu i znalazłem dwie sprzeczne informacje. Jedna opcja to zamontowanie na te krokwie membrany paro przepuszczalnej przy stosowaniu metody tzw. odwróconej (membrana montowana jest na krokwie od spodu), następnie izolacja termiczna i paroizolacja. Druga opcja to od razu wełna (ze szczeliną) i paroizolacja. Jest jeszcze opcja usuwania blachy i zastosowaniu membrany a następnie ponownego krycia dachu, ale w tym przypadku koszty przerastają mój budżet więc tą opcję muszę odrzucić. Która opcja jest lepsza w mojej sytuacji wg Was? Primo wentylacja połaci. Musisz zapewnić wylot powietrza pod blachę w okapie (np. Tam gdzie ranna) i wylot w kalenicy spod gąsior lub przez kominki. Następnie zrób wersję odwrocona. Tj membrana od środka pomiędzy krowie tak by lekko na nie zachodziła z marginesem 3cm. Dzięki za odpowiedź. Z wentylacją rozumiem, a odnośnie membrany to nie trzeba zachować ciągłości membrany tak jak to jest pokazane na rysunku poniżej? Mam jeszcze wątpliwość odnośnie zakończenia membrany przy ściance kolankowej. Jeżeli wywinę ją na ściankę to prawdopodobnie woda skraplająca sie na membranie będzie mi się lać do środka? Jak w takiej sytuacji zakańcza się membranę przy ściance? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.