Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam, śledzę ten wątek już od dłuższego czasu. Na początek chciałbym podziękować wszystkim, którzy się tu udzielają. Bez Waszych wskazówek i zaleceń nie odważyłbym się robić poddasza samodzielnie. Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI.

 

Mam jednak pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi. Otóż, zabrałem się za łazienkę, zrobiłem zabudowę WC i BIDETU przykrywając wszelkie rury, nad nimi zrobiłem półeczki z k-g i chciałem brać się za sufit, ale wymyśliliśmy z żoną, że zamiast kupować gotową kabinę prysznicową to zrobimy ścianki z k-g i obłożymy je płytkami, do tego szklane drzwi i kabina gotowa. Tylko nie wiem jak się do tego zabrać.

W załączeniu rysunek przedstawiający naszą łazienkę, kolorem czerwonym zaznaczyłem ścianki do zbudowania. Kolorem zielonym zaznaczyłem już wykonaną zabudowę stelaży WC i bidetu, a kolor jasnoszary to skos sufitu.

 

Na podłogę - wiadomo - profil UW (max 75 - więcej nie zmieści mi się obok bidetu) tylko nie wiem jak go przymocować skoro w podłodze są rurki od podłogówki? Nie wiem czy się to praktykuje, ale może jakiś dobry klej ?

 

Jak już się uporam z profilem UW na podłodze to równolegle do niego trzebaby dać na suficie tak samo UW, tylko do czego go przymocować, jak na razie są tam jętki i pomiędzy nimi wełna. Mocowanie go bezpośrednio do drewna jakoś mi się nie widzi, może w takim razie wykonać ruszt pod sufit i profil UW przymocować do profili CD sufitu? nie mam innych pomysłów.

 

Szukałem dużo w necie na ten temat i trafiłem na różne rady, co użytkownik to inne proponował rozwiązanie. Dlatego proszę fachowców z tego wątku o jakieś sensowne rozwiązanie bochciałbym wrócić do łazienki niebawem, a jak na razie idę robić inny pokój, bo dzięki uprzejmości kolegi Rom-Kon (zdjęcia), wiem jak zamocować profil UD, do ściany w której mam rurki od ogrzewania ściennego, sam bym na to nie wpadł :) Dzięki za fajny patent !!!

 

Aha, jeszcze jedno. Przerwę na drzwi zrobić od podłogi aż po sufit ? Wtedy nad drzwiami byłaby pusta przestrzeń, czy na górze (nad drzwiami) też zabudować k-g? Przy podłodze to wiadomo jakiś wyższy próg zrobię coby się woda na łazienkę nie wylewała, ale to już z cegły lub pianiaka i obłożymy to płytkami.

 

Z góry dzięki za cenne wskazówki.

Maciek

 

 

Odświeżam pytanie bo muszę się zabierać powoli za tą łazienkę... Jeśli ktoś znajdzie chwilkę doradźcie mi proszę.

Rysunek o którym mowa w cytacie jest kilka postów wcześniej na poprzedniej stronie.

 

 

pozdr.

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Stanąłem przed decyzją nt ocieplania dachu w domu wybudowanego na początku lat 90. Pokryty jest blachą bez deskowania i papy (krokwie, łaty i blacha falista)

 

Najważniejsze w twoim przypadku jest właściwe odprowadzenie skroplin wody powstających rankiem pod blachą, -blachy roszą się- jest to bardzo skomplikowane, przy istniejącym dachu, bez kosztownego podnoszenia blach - pamiętaj trzeba stworzyć między krokwiami swobodny spływ do rynny -nie zawsze system owinięcia krokwi właściwą folią jest dobry, może powodować spływ wody pod krokwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Stanąłem przed decyzją nt ocieplania dachu w domu wybudowanego na początku lat 90. Pokryty jest blachą bez deskowania i papy (krokwie, łaty i blacha falista)

Najważniejsze w twoim przypadku jest właściwe odprowadzenie skroplin wody powstających rankiem pod blachą, -blachy roszą się- jest to bardzo skomplikowane, przy istniejącym dachu, bez kosztownego podnoszenia blach - pamiętaj trzeba stworzyć między krokwiami swobodny spływ do rynny -nie zawsze system owinięcia krokwi właściwą folią jest dobry, może powodować spływ wody pod krokwie.

Najważniejsze w twoim przypadku jest właściwe odprowadzenie skroplin wody powstających rankiem pod blachą, -blachy roszą się- jest to bardzo skomplikowane, przy istniejącym dachu, bez kosztownego podnoszenia blach - pamiętaj trzeba stworzyć między krokwiami swobodny spływ do rynny -nie zawsze system owinięcia krokwi właściwą folią jest dobry, może powodować spływ wody pod krokwie.

 

Dzięki za info, muszę się zastanowić jak to dobrze zrobić przy murłacie bo podbitka jest już założona. Będzie rzeźba :eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponawiam pytanie:)

 

Witam

 

jaką płyte ogniowa polecacie?

czy są jakieś znaczące różnice między nimi ?

 

czy lafarge ogień plus to dobry wybór? (potrzebuję kilka płyt, a w najbliższej hurtowni maja akurat te)

 

Jak parę płyt to obojętny producent- są podobne, najważniejsze coby na składzie były nie podwilgotniałe lub krzywe/poobijane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

Przeczytałem ok 90% tego forum i moja wiedza teoretyczna jako amatora zabudowy poddasza znacznie wzrosła. Wymyśliłem sobie, że zabudowę wykonam w systemie pojedynczego stelażu wieszanego na uchwytach grzybkowych i podwójnej płycie. Krokwie mam 18x6cm z rozstawem 80cm. Między krokwie idzie super mata 18cm a pod uni mata 10cm. Rozstaw profili CD co 40cm. Moje obawy to wytrzymałość takiej konstrukcji. Czy podwójna płyta nie będzie zbyt ciężka? Czy może dać dodatkowo uchwyty grzybkowe po drugiej stronie krokwi (czyli na jednej krokwi profil CD trzymany z obu jej stron).

Proszę jeszcze o radę czy pierwszą warstwę płyt tylko spoinować czy spoinować i zatapiać taśmę/flizelinę? Za wszelkie inne rady związane z takim sposobem zabudowy będę wdzięczny.

 

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem laikiem ale też nie chcę by ktoś nabił mnie w butelkę.

Mam wykonawcę na ocieplanie poddasza i zabudowę.

Wyliczył mi 290m2 i zaproponował coś takiego :

 

Ja proponuję wełnę "Isover" Wełna Mineralna (żółta) o

przepuszczalności 00.39 w zależności od wysokości krokwy dachowej.

Na to folia żółta paroprzepuszczalna , po folii stelaż metalowy CD na

uchwytach metalowych do krokiew . Jeżeli państwo chcą

ponownie wełna "Isover" grubość 5cm między stelaż CD.Następnie płyta

kartonowo-gipsowa.Jeżeli chodzi o płytę karton-gips :

 

-zieloną wodoodporną

- biała firmy "Knauf".

Oczywiste jest to,że w łazienkach dajemy zieloną wodoodporna.

Jeżeli chodzi o pomieszczenia na dole to proponuję dać zwykłą

białą 12mm.

Płyty zawieszamy na stelażach metalowych CD i profilu U na obrys w

koło pomieszczenia.

Wyciszenie akustyczne: jeżeli chodzi o te luki między ścianą działową

a poddaszem - proponuję zrobić zarys na stelażu ,na to dociąć płytę

OSB ,a środek ściany wypełnić watą.

Izolacja termiczna : jeżeli państwo nie chcą mostków termicznych na

poddaszu to tak jak pisałem wyżej ,powinna być dodatkowo wata 5cm

między stelażem CD.Wtedy wyjdzie całkowite ocieplenie 20cm + nida.

 

Co o tym sądzicie mam do tego dach cały odeskowany papa plus dachówka ceramiczna ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie musi demontowac .Pierwsza warstwa ocieplenia bez kłopotu włozy i druga dokładnie dotnie.;)

 

Odgrzewany kotlet z przed kilku stron.

Profi45, Flashback dzieki za dyskusje w moim temacie

 

Flashback, rozumiem teraz ze Twoja pierwotna opinia to byl prima aprilis. Nie widze problemu z ciaglascia ocieplenia czy izolacji. Scianki kolankowe i dzialowe sa mocowane do podlogi i wiezby ( nie do plyty GK czy stelaza). Plyty i tak beda 'na luzno' od konstrukcji scianek, czyli w granicach mozliwosci beda pracowaly niezaleznie od podlogi czy wiezby.

Z dwoch zdan na ten temat jakie zamiesciles wnioskuje ze Ty najpierw ocieplasz a potem stawiasz sciany kolankowe/dzialowe. Niepotrzebnie straszysz ludzi rozbieraniem calego poddasza.Poza tym co sam wiem, ze mam zle, nic wiecej nie dodales.

 

Profi45, dzieki za wartosciowy komentarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze takie pytanie. W jednym z pokoi mam jetki ulozone w dwoch prostopadlych kierunkach, tzn czesc jetek nalezy do glownej konstrukcji dachu, a czesc do facjaty ( pod katem prostym), tak tez leca profile CD. Teraz zastanawiam sie jak zrobic plytowanie takiego ustrojstwa. Z dylatacja ( tasma ?) na laczeniu tych dwoch prostopadlych konstrukcji czy bez, czyli krecic plyte zarowno do podluznych jak i poprzecznych profili CD. Laczenie plyt skosu i sufitu zamierzam zrobic na sztywno za pomoca profili 'V', wpierw krecac je do sufitu ( przez plyte do profilu CD) a potem przykrecajac do tego profilu plyte skosu.

 

padziernik+154.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem laikiem ale też nie chcę by ktoś nabił mnie w butelkę.

Mam wykonawcę na ocieplanie poddasza i zabudowę.

Wyliczył mi 290m2 i zaproponował coś takiego :

 

Ja proponuję wełnę "Isover" Wełna Mineralna (żółta) o

przepuszczalności 00.39 w zależności od wysokości krokwy dachowej.

Na to folia żółta paroprzepuszczalna , po folii stelaż metalowy CD na

uchwytach metalowych do krokiew . Jeżeli państwo chcą

ponownie wełna "Isover" grubość 5cm między stelaż CD.Następnie płyta

kartonowo-gipsowa.Jeżeli chodzi o płytę karton-gips :

 

-zieloną wodoodporną

- biała firmy "Knauf".

Oczywiste jest to,że w łazienkach dajemy zieloną wodoodporna.

Jeżeli chodzi o pomieszczenia na dole to proponuję dać zwykłą

białą 12mm.

Płyty zawieszamy na stelażach metalowych CD i profilu U na obrys w

koło pomieszczenia.

Wyciszenie akustyczne: jeżeli chodzi o te luki między ścianą działową

a poddaszem - proponuję zrobić zarys na stelażu ,na to dociąć płytę

OSB ,a środek ściany wypełnić watą.

Izolacja termiczna : jeżeli państwo nie chcą mostków termicznych na

poddaszu to tak jak pisałem wyżej ,powinna być dodatkowo wata 5cm

między stelażem CD.Wtedy wyjdzie całkowite ocieplenie 20cm + nida.

 

Co o tym sądzicie mam do tego dach cały odeskowany papa plus dachówka ceramiczna ??

 

Jeśli jest pełne deskowanie to trzeba dać szczelinę wentylacyjną (około 3 cm) wiec wełny między krokwie wejdzie około 15cm... dodatkowo 5cm poniżej... wełna słaba bo 0,039... mało. Może zamiast 5cm dać 10cm? To już wyglada lepiej.

 

Folię (nie paroprzepuszczalną tyko PAROSZCZELNĄ) lepiej dać na profile a nie na krokwie. Tym bardziej jeśli będą robić na wieszakach krokwiowych(grzybkach) a nie na ESach - za dużo dziur do zalepiania.

 

Nie rozumiem o co chodzi z tą płytą OSB - co to ma być za konstrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...