Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

Wyrysuj sobie przekroje skoro nie widzisz problemu w zachowaniu ciągłości.a co czy od czego zaczynam to już mój kotlet.

 

Wyrysowalem, i jest OK :) pewnie gdybym wyrysowal to o czym myslisz byloby do kitu :) ( przez co rozumiem ze niedokladnie przeanalizowales moje poddasze, a nie brak wiedzy czy doswiadczenia ) Podeprzyj prosze to co masz na mysli jakims rysunkiem, pare kresek, zamiast jednego zdania w stylu ' Wszystko jest do rozbiorki'. Moze tez jakis odnosnik do kart technicznych, chetnie przestudiuje. Poki co, to widze ze trolisz, marnujesz swoj cenny i innych czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dev.... To dobrze, że nie wiesz o co chodzi.

 

Dlatego tu jestem :) Zeby sie czegos dowiedziec.

Nie bardzo rozumiem jaka jest Twoja rola i motywacja na tym forum, zeby siedziec przed kompen na roznych forach i pisac nic nie wnoszace do dyskusji komentarze.

Nie masz czym sie popisac chlopie i w tym tkwi Twoj dramat. Bzdecisz od jakis 300 stron tego watku, wiele osob pisalo Ci ze Twoje rady sa g... warte, Jestes opryskliwy, ciezko w Twoich komentarzach doczytac sie jakis konkretnych porad. Ucz sie od Rom-Kona czy Profi45 roboty i kultury dyskusji.

 

Bede Ci wdzieczny jesli bedziesz ignorowal moje posty i zapytania. Pozdrawiam

Edytowane przez devileczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze takie pytanie. W jednym z pokoi mam jetki ulozone w dwoch prostopadlych kierunkach, tzn czesc jetek nalezy do glownej konstrukcji dachu, a czesc do facjaty ( pod katem prostym), tak tez leca profile CD. Teraz zastanawiam sie jak zrobic plytowanie takiego ustrojstwa. Z dylatacja ( tasma ?) na laczeniu tych dwoch prostopadlych konstrukcji czy bez, czyli krecic plyte zarowno do podluznych jak i poprzecznych profili CD. Laczenie plyt skosu i sufitu zamierzam zrobic na sztywno za pomoca profili 'V', wpierw krecac je do sufitu ( przez plyte do profilu CD) a potem przykrecajac do tego profilu plyte skosu.

 

padziernik+154.jpg

Jedz dalej jak jedziesz:yes: ja pogadam z flashem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze takie pytanie. W jednym z pokoi mam jetki ulozone w dwoch prostopadlych kierunkach, tzn czesc jetek nalezy do glownej konstrukcji dachu, a czesc do facjaty ( pod katem prostym), tak tez leca profile CD. Teraz zastanawiam sie jak zrobic plytowanie takiego ustrojstwa. Z dylatacja ( tasma ?) na laczeniu tych dwoch prostopadlych konstrukcji czy bez, czyli krecic plyte zarowno do podluznych jak i poprzecznych profili CD. Laczenie plyt skosu i sufitu zamierzam zrobic na sztywno za pomoca profili 'V', wpierw krecac je do sufitu ( przez plyte do profilu CD) a potem przykrecajac do tego profilu plyte skosu.

 

padziernik+154.jpg

 

tak na szybko bo trzeba do roboty się zebrać i coś porobić...

Będziesz mieć teraz trochę kłopotu z wełną. Ciężko będzie bez demontażu profili. Odwrócenie profili powoduje też odwrócenie płyt (chociaż można tego uniknąć ;)) ale tym się nie przejmuj.... łączenie prostopadłe płyt wykonaj na profilu. Na tym łączeniu wyjdzie "krzyż" (też można jego uniknąć ale czy trzeba tak na siłę utrudniać sobie pracę?) ale porządne spoinowanie i gwarancja wieczysta. Na łączeniu prostopadłym przy jednej płycie obetnij pióro i zrób normalne połączenie - ale na profilu - krawędzi ciętych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest pełne deskowanie to trzeba dać szczelinę wentylacyjną (około 3 cm) wiec wełny między krokwie wejdzie około 15cm... dodatkowo 5cm poniżej... wełna słaba bo 0,039... mało. Może zamiast 5cm dać 10cm? To już wyglada lepiej.

 

.......

 

Czy na pewno zalecanie stosowanie ciepłych(najcieplejszych) wełen w pierwszą warstwę pomiędzy krokwie jest słuszne?. Jak robimy poddasze na siłę nie namawiamy na cieplejsze niż 0.039 (ale też nic gorsze niż 0,04 bo te wełny się same ściągają)- Pierwsza warstwa poprzecinana jest gęsto duuuużo chłodniejszymi krokwiami, dlatego sugerujemy średniej ciepłoty, a z zaoszczędzonej kaski, następna układana odwrotnie warstwa o grubości min 8-10cm - z najcieplejszej jaka istnieje na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na pewno zalecanie stosowanie ciepłych(najcieplejszych) wełen w pierwszą warstwę pomiędzy krokwie jest słuszne?. Jak robimy poddasze na siłę nie namawiamy na cieplejsze niż 0.039 (ale też nic gorsze niż 0,04 bo te wełny się same ściągają)- Pierwsza warstwa poprzecinana jest gęsto duuuużo chłodniejszymi krokwiami, dlatego sugerujemy średniej ciepłoty, a z zaoszczędzonej kaski, następna układana odwrotnie warstwa o grubości min 8-10cm - z najcieplejszej jaka istnieje na rynku.

musisz rozpatrywać przegrodę jako całość a nie jako poszczególne warstwy. Jeśli dajesz tylko łącznie 20cm wełny to jak dasz 15cm słabej to już nie nadrobisz pięcioma centymetrami lepszej... jeśli dajesz 30cm wełny to możesz dać 0.04 a i tak masz dużo lepiej niż 20cm wełny 0.033.

 

krokwie to tylko 5%(? nie liczę-strzelam ale pewnie jeszcze mniej) całości przegrody a wełna to pozostałe 95% więc po co obniżać te 95% by dorównać 5%??? Na moje nie trzyma się to kupy.

Edytowane przez Rom-Kon
stylistyka padła....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie odnośnie jak zamontować płyty , wzdłuż czy w poprzek .

 

Otóż jeden z pokoi posiada wymiary sufit 3m10cm / 4m20cm a skos 2m95cm / 4m20cm profile biegną po długości 4m20cm i tak przykładowo układając płytę w poprzek profili mam 8 nieoryginalnych łączeń (bez fazowań) płyt po 1m20cm wypadające na profilach i 6 łączeń z oryginalnymi fazowaniami nie wypadającymi na profilach z wiadomych przyczyn. Natomiast jeśli ułożyłbym płytę wzdłuż profili wtedy oryginalne łączenia z fazowaniami wypadną mi na profilach i powstanie 6 nieoryginalnych łączeń po 1m20cm bez fazowań (o 2 mniej niż układając płytę w poprzek) które nie wypadną na profilach , choć jeśli użyłbym łączników poprzecznych jednostronnych wtedy te łączenia też były by podparte profilem , jaki układ w takim przypadku byłby najlepszy ?

 

Jak to jest z układaniem płyty wzdłuż profili , zawsze lepiej układać w poprzek ?

 

Mam nadzieję że idzie zrozumieć to co napisałem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz profile ułożone idealnie to możesz kłaść płyty wzdłuż profili... to jest obojętne. Ale jeśli masz odchyłki na profilach wtedy krawędź płyty może nie trafić w profil. Jeśli możesz wybierać to najwłaściwiej jest gdy krawędzie cięte idą równolegle ze światłem - wtedy nie widać zgrubień.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...chyba miało być "jak" a nie "czy" - jeśli tak to zajrzyj do mojego fotosika... tam coś powinno być.

 

Tak miało być jak a nie czy. No właśnie wczoraj szukałem m.in. u Ciebie na fotosiku i nie znalazłem. Nie jestem pewny czy naroznik plastikowy PCV będzie dobry czy nie będzie zbyt wypukły. Czy też trzeba inwestować w taśmy Star-flex. Co wolałbym uniknąć bo akurat mam niewiele metrów do skończenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak miało być jak a nie czy. No właśnie wczoraj szukałem m.in. u Ciebie na fotosiku i nie znalazłem. Nie jestem pewny czy naroznik plastikowy PCV będzie dobry czy nie będzie zbyt wypukły. Czy też trzeba inwestować w taśmy Star-flex. Co wolałbym uniknąć bo akurat mam niewiele metrów do skończenia.

Do wykończenia rogów wewnętrznych w zupełności wystarczająca jest taśma papierowa. A dla ułatwienia szpachlowania użyć można elastycznej taśmy papierowo-metalowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz rozpatrywać przegrodę jako całość a nie jako poszczególne warstwy. Jeśli dajesz tylko łącznie 20cm wełny to jak dasz 15cm słabej to już nie nadrobisz pięcioma centymetrami lepszej... jeśli dajesz 30cm wełny to możesz dać 0.04 a i tak masz dużo lepiej niż 20cm wełny 0.033.

 

krokwie to tylko 5%(? nie liczę-strzelam ale pewnie jeszcze mniej) całości przegrody a wełna to pozostałe 95% więc po co obniżać te 95% by dorównać 5%??? Na moje nie trzyma się to kupy.

 

Wystarczy prosto policzyć, krokwie 8cm co 80cm daje już 10%, do tego te 8cm poszerzone jest o występujący od krokwi mostek w wełnie, a jeśli założymy, że drzewo jest 10razy gorszym izolatorem od wełny to zmniejsza o POŁOWĘ izolacyjność przegrody y= 0,9*x+0,1(10x)=1,9x .Dla porównania przy wełnie 0,04W/m2*0,9+0,1*0,3W/m2=0,066W/m2, a dla ciepłej 0.033W/m2*0,9+0,3W/m2*0,1=0,06W/m2. Wełna cieplejsza o 20%, a przegroda tylko o 10%. Nie ma co pchać kasy w poszatkowaną krokwiami izolację, dopiero następna warstwa załatwia właściwe ocieplenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rom-Kon,

dzieki za odpowiedz. Z wypieciem profili nie bedzie klopotu, one sa tylko zapiete na grzybkach, przy scianach z jednej strony nie dawalem profila UD ( wlasnie ze wzgledu na wypinanie CD-kow), po dociepleniu wsune UD i przykrece do sciany. Generalnie w planie mam wypiecie wszystkich profili do ukladania welny. Nie usmiecha mi sie przycinanie welny w drugiej warstwie i upychanie miedzy profile. Ekipa bedzie mnoga, co najmniej 6 rak :), wiec druga warstwa bedzie nabijana na grzybki i zapinana CD-kiem. Zobaczymy jak bedzie szlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy prosto policzyć, krokwie 8cm co 80cm daje już 10%, do tego te 8cm poszerzone jest o występujący od krokwi mostek w wełnie, a jeśli założymy, że drzewo jest 10razy gorszym izolatorem od wełny to zmniejsza o POŁOWĘ izolacyjność przegrody y= 0,9*x+0,1(10x)=1,9x .Dla porównania przy wełnie 0,04W/m2*0,9+0,1*0,3W/m2=0,066W/m2, a dla ciepłej 0.033W/m2*0,9+0,3W/m2*0,1=0,06W/m2. Wełna cieplejsza o 20%, a przegroda tylko o 10%. Nie ma co pchać kasy w poszatkowaną krokwiami izolację, dopiero następna warstwa załatwia właściwe ocieplenie.

 

Tutaj znajdziesz kilka podejsc do tematu taniej welny.

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?167381-we%C5%82na-z-Castoramy-knauf-15cm&p=5521438#post5521438

 

Przewodnosc cieplna tarcicy sosnowej jest ok 4 razy ( nie 10x) wieksza od welny. Przy typowej welnie 0.04, mozna zalozyc ze straty ciepla przez wiezbe to pomiedzy 25-30%, reszta przez welne. Kilka osob liczylo i wyszlo ze inwestycja w drozsza welne zwroci sie po 20-40 latach, ale to jest czynnik ekonomiczny, natomiast jesli ktos stawia za cel energooszczednosc to im drozej i grubiej tym lepiej i na dobrej welnie nie ma co zalowac.

Edytowane przez devileczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rzeczywiście 0,3 jest w poprzek włókien,a 0,16 wzdłuż, czyli w stosunku do ciepłych wełen jest to 5 razy- korekta wzoru y=0,9x+0,1x5=1,4x, ale jak tyko troszkę masz zagęszczone krokwie lub przyjmiesz że szerzej przemarza wełna od krokwi to y=0.85x+0,15x5=1,6x. Średnio 1,5 raza traci pierwsza warstw przez poszatkowanie drewnem. Dodatkowo trzeba nie zapominać, iż właśnie w tej warstwie następuje największe zawilgotnienie przegrody (punkt rosy).

Układ z wełny 0,039 od zewnętrznej warstwy i 0,033 od mieszkania daje najlepsze efekty "ociepleniowe i kosztowe" bo ceną wyjdzie podobnie jak 0,036+0,036 a cieplej obliczeniowo. Jeśli się mylę czekam na poprawki bo sam stoję przed decyzją ocieplenia poddasza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...