Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

Czym łączyć profile ze sobą?

Czytam i czytam i jak zwykle mętlik...

Nitować czy pchełki?

pzdr

 

Ja mam zaciskarke, taki dziurkacz, przechodzi przez 2 warstwy blachy i trzyma bardzo sztywno. Kilkadziesiat zloty na allegro. Wada, jak raz zacisniesz to koniec, a pchelke mozesz wykrecic. Ponadto nie zawsze podejdziesz z wkretarka, jak juz to ' piesciak' ( malutka wkretarka akumulatorowa wielkosci piesci) do tej roboty jest najlepszy. Ponadto przy zaciskarce nie musisz martwic sie o wystajace lebki. Ja korzystam z obu rozwiazan, zalezy czym sie lepiej podejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dzięki devileczek. A masz jakieś doświadczenia z nitami?

 

Rom-Kon - z tego co pamiętam jedziesz na nitownicy Yato. Czy przed wbiciem nita trzeba w profilu robić otwór? (mam nadzieję, że nie).

...no niestety przed nitowaniem trzeba przewiercić. I to własnie jest wada. Jak mam dużo skręcania (kosze i naroża, przy oknach) to "lecę" na pchełki ale nie takie standardowe tylko poszerzone - wygladaja jak z podkładką - na nich płyta mniej "odskakuje" ale niestety też są grube. Najlepsze jednak nity Al zrywalne Ø4 x 5÷8mm. Wiertło Ø4.2-typowe, więc ogólnodostępne pod gwint M5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie spotkałem takiego do CD60 i UD... wszystkie do profili ściennych UW i CW

 

Ja wlasnie takim co CW/UW laczylem UDki krawedzi kosza, potem jeszcze skrecilem blachowkretami. Z wkrecaniem blachowkretow szczegolnie w UD czasem mialem klopot, bo to cienkie dziadowstwo, a na poczatku trzeba przycisnac wkret. Tak jak pisalem, tam gdzie mi lepiej podchodzilo tam szly blachwkrety, gdzie mi bylo poreczniej zaciskarka, to jechalem tym sprzetem. Czesto i gesto. Czasami tez wkrety sie luzuja ( moze za duzy moment) , czasem przejdzie przez jeden profil a slizga sie na drugim.Czasami nie da sie krecic pod katem prostym ( malo miejsca etc ) , zaciskarka wtedy jest super. Inny problem z wkretami jaki mialem, to taki ze stoje na drabinie, w jednej rece wkretarka ( ciezsza od zaciskarki, rece bola), w zebach kilka wkretow, zakladam wkret na bit, druga reka lape rownowage lub profil, zabieram sie do wkrecania, a tu myk, wkret na podlodze. Jak dla mnie wkrety byly mniej poreczne, aczkolwiek korzystalem z tych technik laczenia tylko przy koszach,oknie dachowym i scianach kolankowych. Brak praktyki tez napewno mial wplyw, ze wybralem to narzedzie ktorym mi sie wygodniwej pracowalo. Tak jak Rom-kon pisze on uzywa innych wkretow, moze rzeczywiscie latwiej sie nimi operuje. Trzeba sprobowac. Nity zrywalne to chyba najlepszy pomysl, szczegolnie ze sprzet niedrogi.

Edytowane przez devileczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...sprawdzałem podobne (nie YATO) i niestety nie wchodziły w profile UD i CD tak by można je zacisnąć ale tego konkretnego modelu nie miałem w rękach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale rozumiem, że cd z cd połączę bez problemu taką zaciskarką, tak?

 

normalnie kocham to forum. szukałem w allegro pod hasłem "zaciskarka" i wyrzucało mi tylko takie cuda (cena zabija...)

http://monter.com.pl/48/16/sucha-zabudowa-plyta-gipsowo-kartonowa/zaciskarka-do-profili-metalowych-master-monter

 

dzięki Panowie - jadę dziś do Yato pomacać szczypce i nitownicę.

 

Rom-Kon - proszę doprecyzuj - ale najpierw odstaw herbatę, usiądź, bo pytanie może Cie ściąć z nóg - co to jest gwint M5? :)

 

I jeszcze jedno - idąc w nitownicę - jakiej wkrętarki (czy wiertarki) używasz do wiercenia dziurek pod nit? I czego używasz do ewentualnego zrywania źle przykręconych nitów?

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale rozumiem, że cd z cd połączę bez problemu taką zaciskarką, tak?

 

normalnie kocham to forum. szukałem w allegro pod hasłem "zaciskarka" i wyrzucało mi tylko takie cuda (cena zabija...)

http://monter.com.pl/48/16/sucha-zabudowa-plyta-gipsowo-kartonowa/zaciskarka-do-profili-metalowych-master-monter

 

dzięki Panowie - jadę dziś do Yato pomacać szczypce i nitownicę.

 

Rom-Kon - proszę doprecyzuj - ale najpierw odstaw herbatę, usiądź, bo pytanie może Cie ściąć z nóg - co to jest gwint M5? :)

 

I jeszcze jedno - idąc w nitownicę - jakiej wkrętarki (czy wiertarki) używasz do wiercenia dziurek pod nit? I czego używasz do ewentualnego zrywania źle przykręconych nitów?

 

Dzięki!

 

Wiem ze pytanie do Rom-Kona, ale pozwole sobie go wyreczyc.

Pedronx, zamiast 'zaciskarka' napisz 'szczypce do profili' , duzo wiekszy wybor w lepszych cenach. Jak jedziesz do Yato to kup i jedno i drugie. Nawet jak bedzie to niewypal, to przynajmniej zdobedziesz zyciowe doswiadczenie, warto.

 

Gwint M5 - gwint metryczny ( sruby o srednicy zewn 5mm, nakretki o sr wewnetrznej 5mm ) popularny typ to M5x0.8, czyli skok gwintu ( odleglosc pomiedzy 'zwojami') to 0.8mm.

 

Wkretarka ( nie wiertarka bo to ciezkie) im lzejsza tym lepsza, akumulatorowa ma to do siebie, ze nie ma kabla, latwiej manewrowac, latwiej zapodziac, szczegolnie jak pozadek na budowie slaby. Kilka propozycji na kazda kieszen

 

http://allegro.pl/wkretarka-akumulatorowa-bosch-gsr-10-8-li-wiertla-i2632332990.html

http://allegro.pl/wkretarka-li-ion-psr-select-bosch-nowosc-i2633347150.html

http://allegro.pl/wkretarka-akumulatorowa-7-2-v-li-skil-masters-2472-i2667644738.html

http://allegro.pl/wkretarka-akumulatorowa-4-8v-graphite-58g147-i2645044978.html

 

Sa to wkretarki, nie wiertarki, wiec ich przeznaczeniem generalnie nie jest wiercenie, ale moim zdaniem spokojnie daja rade, a przydadza sie do plytowania

Ja do wiercenia uzywam tego

 

http://allegro.pl/wiertarko-wkretarka-hitachi-ds18dvf3-18v-od-reki-i2669062527.html

 

Osobiscie polecam modele z akumulatorem pow 7V, najlepiej 10.8 lub 12V, ale wtedy cena jest odpowiednia, Li-Ion to dopelnienie szczescia. Im wyzsze napiecie aku, tym wiekszy dostepny moment wkrecania.

Ja mam Boscha GSR-10.8, spokojnie wkreca wkrety 3.5x40 lub 4mm w drewno sosnowe. Tesc operowal cala dniowke krecac wszystkie profile, wymiany etc, na koniec dniowki wlozyl accu do ladowarki i rano wkretarka miala kolejny dzien przygod. Jest bardzo lekki i precyzyjny. Cena troche zaporowa.

 

Nity sie rozwierca. Wiertlo+ wiertarka/wkretarka i wiercisz w leb nita. Kup nitownice, wiertarke, wiertelko 4.2 ( jak doradzil Rom-Kon) i pocwicz....priceless :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pierwszy post i od razu pytanie (wątek slędzę od dawna,jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi)

Stelaż wykonany standardowo : grzybki,profile ,wełna.Problem pojawia się przy połączeniu skosu ze ścianką kolankową .Nie za bardzo wiem jak wykończyć to miejsce.Chodzi o to ze po przykręceniu płyt powstanie tam przerwa ok. 2-3 cm .

Czy odpowiednim rozwiązaniem jest :

1. Nadmurowanie ścianki kolankowej na odpowiednia wysokość (jest ona już otynkowana ,położona gładź,więc raczej budowa stelaża nie wchodzi w rachubę ).Pozniej założenie rapicy,otynkowanie jej .Następępnie w miejscu styku połączenie ślizgowe

Czy

2. Przyklejenie twardego styropianu na piance (na ściankę ) ,na to pasek płyty gipsowej i dalej jak wyżej :tynk,gładź ,połączenie ślizgowe

Czy :

3. Po prostu na miejscu styku ( w miejscu luki ) nałożyć jakaś większą ilość gotowej ,twardej masy cementowej/gipsowej ,póżniej wkleić w to miejsce taśmę MID FLEX i zaszpachlować .Połączenie na sztywno .

 

Czy może jest inna możliwość rozwiązania tego problemu .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laik, moze tak jak wódz pianką.

...albo jak fachowiec nadmurować zimną cegłą i przykręcić V-profil - a jak nie ma miejsca na cegłę to samo błoto? A jak Ty coś takiego robisz? Zarzucasz błotem po całości? Dajesz przedściankę? Na sztywno? Na ślizg? A może inaczej? Oświeć nas O' Wielki a nie że trolisz....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...albo jak fachowiec nadmurować zimną cegłą i przykręcić V-profil - a jak nie ma miejsca na cegłę to samo błoto? A jak Ty coś takiego robisz? Zarzucasz błotem po całości? Dajesz przedściankę? Na sztywno? Na ślizg? A może inaczej? Oświeć nas O' Wielki a nie że trolisz....

 

Wolał bym nie budowac przedścianki...Rom-z tą pianką to jak najlepiej temat rozpracować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolał bym nie budowac przedścianki...Rom-z tą pianką to jak najlepiej temat rozpracować?

 

Płyta musi wchodzić poza lico ścianki - blisko murłaty. Na płytę nakleja się taśmę separacyjną (np. PCV) i dalej dwie opcje:

 

1. Jeśli nie ma dużo miejsca można zarzucić "błotem" (np. tynk gipsowy) i wyrównać.

2. Jeśli jest duża dziura i za dużo tynku by weszło to wstępnie wypełnić pianką (z pistoletu) - robi również za izolację termiczną - po stężeniu nadmiar wyskubać i uzupełnić tynkiem tak jak w punkcie 1.

 

Łączenie tynku ze ściany i tego co było dorabiane trzeba mocno zazbroić np. szeroką siatką reperacyjną (szer. 10-15cm) w co najmniej 2 warstwach lub flizeliną ale też szeroką i też nie mniej niż 2 warstwy. Szeroka flizelina dostępna jest w castoramie jako tapeta z włókna szklanego - szeroka na 1m. Cena około 3zł/mb (m2). Tnie ją się na paski o potrzebnej szerokości.

 

Kontrolowane pęknięcie na linii płyta - ściana kolankowa maskuje się akrylem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyta musi wchodzić poza lico ścianki - blisko murłaty. Na płytę nakleja się taśmę separacyjną (np. PCV) i dalej dwie opcje:

 

1. Jeśli nie ma dużo miejsca można zarzucić "błotem" (np. tynk gipsowy) i wyrównać.

2. Jeśli jest duża dziura i za dużo tynku by weszło to wstępnie wypełnić pianką (z pistoletu) - robi również za izolację termiczną - po stężeniu nadmiar wyskubać i uzupełnić tynkiem tak jak w punkcie 1.

 

Łączenie tynku ze ściany i tego co było dorabiane trzeba mocno zazbroić np. szeroką siatką reperacyjną (szer. 10-15cm) w co najmniej 2 warstwach lub flizeliną ale też szeroką i też nie mniej niż 2 warstwy. Szeroka flizelina dostępna jest w castoramie jako tapeta z włókna szklanego - szeroka na 1m. Cena około 3zł/mb (m2). Tnie ją się na paski o potrzebnej szerokości.

 

Kontrolowane pęknięcie na linii płyta - ściana kolankowa maskuje się akrylem.

 

Jak zwykle : zwięźle i na temat .WIELKIE DZIĘKI ROM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie czy:

Wielkim grzechem będzie wykończenie narożnika wewnętrznego PCV a nie siatka z alu? Nie ukrywam że taniej mi to wyjdzie i stąd to pytanie

Dodatkowo skoro już jestem przy głosie:

Czy ściankę kolankową ( jestem zmuszony ją postawić bo ścianki murowane w pomieszczeniu są nierówne jedna niżej niż dwie pozostałe ) można postawić na UD/CD? czy trzeba na UW?

A i jeszcze przy okazji:..

Czy pierwszą "warstwę" fizelizy poprostu się wtapia w szpachlówkę ze spoiny czy też powinno się już ją lekko "polizać" z wierzchu np. Uniflottem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...