Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

jeżeli jest profilem nosnym to odległość nie powinna być większa niż 50cm przy poprzecznym układzie do płyt. Optymalnie to odległość 10-15cm.

Jeśli profil UD-V jest profilem nośnym czyli będzie do niego przykręcona płyta to pierwszy CD powinien być maksymalnie od niego oddalony - oczywiście na dozwoloną odległość max. 40-50cm (swobodne ugięcie płyty) a Ty podajesz 10-15cm tak jakby tego UD-V nie było lub nie był nośny... wiem że wczesna pora i tak dalej ale czasem i o tej godzinie trzeba pomyśleć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Za mało informacji by odpowiedzieć. Rozpiętość ogromna bo od grubości 0 (Hehe) do 60cm wełny. Co do ew. podwiazania to drut. A jeszcze lepiej to zamiast zmijki deski :-)

A co Ty masz do sznurka PP? Że niby drut trwalszy? PP i PE są takie trwałe że zastanawiamy się jak to cholerstwo utylizować bo przetrwa tysiące lat. A drut po prostu skoroduje (też setki lat ale szybciej niż PP :D) PP czyli polipropylen nie jest tylko odporny (bez dodatków) na promieniowanie UV ale gdzie ono pod wełną? ...no chyba że jakąś kwarcówkę tam się zamontuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Sorki za odbieganie od tematu ale muszę mięć konkretną odpowiedź na pewne zagadnienie.

Poczytałem trochę na temat ocieplenia metodą pianki natryskowe (rożne tematy na forum się przewijają), ale potrzebuje konkretnej rady.

Może ktoś mi doradzi lub uspokoi mój już bardzo znerwicowany umysł (jak każdego kto robi remont starego budynku).

 

Przedstawię sytuacje.

Mam do wyremontowanie poddasze mieszkalne w starym budynku.

Powierzchnia po podłodze to ok 90m2

dach dwuspadowy

Sciany kolankowe ok 100cm

Połać dachowa ok 120m2

Dach warstwami od zewnątrz : blacha, papa, smoła, pełne deskowanie, krokwie (10cmszer 12cem wysokości, rozstaw co 90cm).

 

Ze względu na oszczędność miejsca zastanawiam się nad pianką poliuretanową:

Poczytałem troche na temat tych pianek.

Trzeba by dać odpowiednio:

12cm piany paroprzepuszczalnej bezpośrednio na deskowanie (po kilku miesiącach wyrównuje się środowisko pomiędzy deską a pianką do optymalnego. pkt rosy przebiega wewnątrz pianki (ok 2-3cm od styku z deskowaniem).

Zaletą pianki nie jest jej Lambda która jest porównywalna do wełny, a jej całkowite pokrycie powierzchni bez możliwości powstania jakichkolwiek szczelin.

Dodatkową zaletą jest izolacja akustyczna, wadą jest to materiał klasy F = czyli pali się jak tralala

Taką piankę kładzie się do poziomu krokwi 12cm, a następnie przykrywa warstwą pianki zamkniętokomórkowej (paronieprzepuszczalnej)

Warstwa pianki zamknietej ok 6cm.

Pianka ta ma lepsze właściwości izolujące i jest (co jest ważne) niepalna (klasa E = samogasnąca)

Przy połączeniu czerwonych regipsów, materiał izolujący ma klasę B2 niepalności

Kładząc piankę nieprzepuszczalną na przepuszczalną likwiduje mostki cieplne (przynajmniej w teorii) oraz zapobiega się powstawaniu szczelin (pianka zamknieta jest duzo mniej elastyczna, ale współpracuje z pianką elastyczną utwardzając konstrkcje dachu).

 

Co do wełny to wiem że może mieć lepsze parametry od tej pianki ale, aby trafić na ekipę która to położy dobrze i dobrze zaparaizoluje to szansa 1:100 szczególnie, że nie mam możliwości przyglądania się jak będą to robić (jestem z Wrocławia a remont mam w Częstochowie.. na budowie jestem 1-2razy na tydz)

Wiem że po robocie mogę sprawdzić izolacje kamerką termowizyjną, ale są duże szanse, że nawet jak spartaczyli robotę to przy sprawdzeniu to nie wyjdzie (folia na łączeniach badziewnych wytrzyma z 3-4sezony a potem może się rozszczelnić).

 

Trzeba by zdejmować kartony, folie i zaczynać zabawę od początku.

 

Co do pianki to mam gwarancje ze nawet najgorsza ekipa zrobi to dobrze (przy grubości natrysku na 12 cm nie ma opcji by to spartolili (co prawda są idwywidualisci co wszystko zjeb...)... istniała by obawa gdyby chodziło o grubość 30-40cm czyli 3-4 warstwy. jakis noob mógłby odwalic fuszerkę rozpylając taka grubość na raz...).

 

Różnica cenowa :

Wełna to licząc za wełnę średnio 1zł za 1cm ocieplenia =30złm2+folia1zł+robocizna ok15zł = 46 złm2 na gotowo. (uśredniając powierzchnie dachu 120m2 = 5520zł (z obawą, że za kilka lat mogę mieć problem)

Pianka poliuretanowa wyjdzie mnie 60z za1m2 (te 2 warstwy różnej pianki). 100m2 = 7200zł bez obaw że coś jest nie tak.

 

Warunek konieczny przy piance to wzorowa wentylacja (obojętne czy grawitacyjna czy mechaniczna).

Co do wentylacji to skłaniałbym się do grawitacyjnej w postaci kratek wentylacyjnych (1kratka w salonie aneksem+1 w łazience)+ mechaniczna w postaci czujnika wilgotności i otworów w ścianach szczytowych, czujnik włączałby nawiew gdy wilgotność przekroczy 50%. (otwory "mechaniczne naprzeciwko siebie" w ścianach szczytowych.

 

Myślę też że lepszą opcją byłoby ocieplenie całęj połaci dachowej (wcześniej myślałem o izolacji części dachu oraz sufitów ), ale trudno będzie uzyskać jednakową izolację przt takiej opcji. Jak ocieplę całą połać dachową to później tylko karton gips na profil sufitowy i gotowe.

 

 

Napiszcie proszę co o tym myślicie i czy to moje założenia są w miarę ok

Bardzo proszę o radę w tej kwestii

Ps. nie startuje do domu pasywnego.. starczy w miarę energooszczędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może któryś z kolegów ma doświadczenie z toprockiem ?

 

Interesuje mnie czy da się bezproblemowo nabić go pod krokwiami na "grzybki" ?

 

Jeżeli rozstaw krokiew jest różny (od 0,6m ~ 1m) będzie siedział bez sznurowania ?

 

Nie mogę go kupić "na sztuki" , u nas tylko na zamówienie ...

Mam do testu megarocka z casto..my ale mam nadzieję że jest różnica między toprockiem a megarockiem ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś doświadczenie z takim narzędziem jak STRUG fazownik do płyt kartonowo gipsowych ? warto sobie to kupić ? na aledrogo po +- 20 zł

 

Ja w castoramie kupiłem za 15 zł chyba w zeszłym roku. Drugie tyle kosztują zapasowe strugi ( jeden czy dwa )

Moim zdaniem jest to bardzo fajna rzecz i przydatna. Przynajmniej mi się przydała i przydaje, jak robię u siebie poddasze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w castoramie kupiłem za 15 zł chyba w zeszłym roku. Drugie tyle kosztują zapasowe strugi ( jeden czy dwa )

Moim zdaniem jest to bardzo fajna rzecz i przydatna. Przynajmniej mi się przydała i przydaje, jak robię u siebie poddasze.

 

Dzięki Ermua

 

Taki zwykły zdzierak muszę właśnie kupić a nad tym to fazowania się zastanawiam , więc może rzeczywiście warto :confused:

 

Poleca ktoś jakiś konkretny ?

Edytowane przez Uzarex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

 

Jestem laikiem w sprawach izolacji poddasza, więc chciałem zasięgnąć wiedzy. Przeczytałem kilkanaście stron tego forum i przyznam, że mam już mętlik w głowie.

Ocieplenie rozpocząłem od położenia wełny miedzy krokwie (prawie do wysokości jętek). Dzisiaj zabrałem się do montażu profili pod płyty, ale prace rozpocząłem od skosów, i teraz wiem , że to nie był dobry pomysł (na szczęście nie wiele zrobiłem). Opiszę pokrótce jak wygląda sytuacja i proszę o propozycje co i jak robić, otóż:

- dach jest czterospadowy z trzema lukarnami,

- chcę zrobić sufit podwieszany w odległości około 40-50cm od jętek (wełna między jętkami nie nie jest położona), pomiędzy sufitem a jętkami mam zamiar poprowadzić przewody wentylacji mechanicznej;

-ściany działowe są wymurowane do jętek, a pod skosami do krokwi, (wszystko otynkowane CW)

-ścianki kolankowe otynkowane CW,

-boki lukarn wykonane w pięciu przypadkach z desek i w jednym z suporku, ocieplone od zew styro.

 

A teraz pytania:

1. W jakim miejscu zacząć wykonanie stelażu, (od ścianek kolankowych, czy od stelażu sufitu podwieszanego), dodam, że nie chcę kłaść płyt ściankę kolankową,

2. Jeżeli mam zacząć od wykonania połączenia ścianki kolankowej ze skosem i ociepleniem murłaty to proszę o opis co i jak zaczynając od ścianki kolankowej (na daną chwilę mój asortyment to profile UD i CD oraz wieszaki ES jak myślę trzeba będzie go zwiększyć).

3. Jeżeli mam zacząć od sufitu podwieszanego to:

a) gdzie umieścić wełnę (15+5),

b) czy wełnę miedzy krokwiami układać, aż do kalenicy czy połączyć tylko z wełną sufitu)

c) Proszę o szczegóły jakich elementów użyć do mocowania stelażu sufitu z jętkami,

d) jak podwiesić stelaż pod krokwiami.

z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Ermua

 

Taki zwykły zdzierak muszę właśnie kupić a nad tym to fazowania się zastanawiam , więc może rzeczywiście warto :confused:

 

Poleca ktoś jakiś konkretny ?

 

Polecam taki komplet:

http://www.forst.pl/img/p/2141-2684-fullsize.jpg

http://www.kreocen.pl/img/p/231584/1/Stanley-SURFORM-STRUG-21-103-270-mm-.jpg

 

chociaż strug (ten powyżej) posiadam w moich narzędziach to do szlifowania krawędzi płyt używam bardziej wydajnego narzędzia:

 

http://www.pacpol.com.pl/foto/p104ptarka_duza.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rom-Kon - dzięki - wydałem juz ~300PLN na test wełen i z 200PLN na test styro.

 

Ur.a df32 wogóle nie siedzi , meg..ock siedział w pierwszych dwóch a potem jak piszesz na pysk (byłem bez maski i ubraniu nie roboczym) możesz sobie wyobrazić co się działo :D

 

teraz juz jestem świadomy tego co mnie czeka ...

 

Jest jakaś metoda żeby zrobić to samemu ? Czy zostaje metoda na : jeden trzyma , drugi wiąże ?

Edytowane przez adkwapniewski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rom-Kon - dzięki - wydałem juz ~300PLN na test wełen i z 200PLN na test styro.

 

Ur.a df32 wogóle nie siedzi , meg..ock siedział w pierwszych dwóch a potem jak piszesz na pysk (byłem bez maski i ubraniu nie roboczym) możesz sobie wyobrazić co się działo :D

 

teraz juz jestem świadomy tego co mnie czeka ...

 

Jest jakaś metoda żeby zrobić to samemu ? Czy zostaje metoda na : jeden trzyma , drugi wiąże ?

Idzie samemu... można spokojnie samemu wiązać - czasem trzeba sobie trochę przytrzymać głową ale idzie. Papiaki i sznurek do snopowiązałki tex 1000 lub tex 2000 -pierwszy grubszy i mniej poręczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez kilka -kilkanaście lat będę miał poddasze nieużytkowe

mam dachcztero- spadowy

poddasze jest na środku wygospodorowane w wiązarze

pionowe słupy to 18cm

z jednej strony o wielką izolację nie muszę walczyć bo to nieużytkowe ale wolę zrobić porządnie [jeśli jednak okaże się że zrobimy mieszkalne

jakągrubość proponujecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...