rafał2011 23.11.2012 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 (edytowane) Obróbka okien dachowych. Wykonawca boczne glify okien wykonywał u mnie z dwóch kawałków płyt GK. Czy takie wykonanie obróbki okna jest prawidłowe ? Demotować to ? Mam 10 okien. Mogę napisać że ja obrobiłem pewnie ze sto okien ale żadnego nie lepiłem z dwóch kawałków. ...nie jest to źle technicznie tylko może być widocze wypuklenie na łączeniu po szpachlowaniu, w takich miejscach ciągle nasłonecznionych unika się takich łączeń. Edytowane 23 Listopada 2012 przez rafał2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrTracy 23.11.2012 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 No patrz jaki oszczędny . Spoko jak masz więcej odpadów to dol i górę też niech robi z kawałków. Tak na poważnie najlepiej i najbardziej prawidłowo to płytowac tak by było na każdej powierzchni jak najmniej łączen. W oknie wszystko z całości boki, górą i dol. Górny glif położył jak wieko na glify boczne - czy to jest poprawne ? Czy powinno wchodzić pomiędzy boczne ? Poddasze ma być przygotowane pod pianę, montaż wieszaków + glify okienne. Okna dachowe wchodzą pomiędzy krokwie, po obu stronach okna dachowego pozostaje po kilka centymetrów, pomiędzy krokwie a płytę GK powkładał klocki z OSB i w tych miejscach "przyheftował" płyty do krokwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrTracy 23.11.2012 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 Daj chłopu łopatę może w kopaniu rowów jest dobry. Najpierw trzeba osadzic okno w warstwie izolacji a płyta trzymac się ma w felcu okna i reszcie skosu. Czyli jak dobrze zrozumiałem lepszym rozwiązaniem będzie zabezpieczenie okna folią, potem opianowanie a na końcu ścięcie nadmiaru ocieplenia i budowanie zabudowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 23.11.2012 11:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 dziękuję za podpowiedzi mówicie żeby farmacela a wełne nie kłaść folii paroizolacyjnej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrTracy 23.11.2012 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2012 nie wnikajac jaką desperacja kierowałem się wybierając piane to, okna można zrobić tylko glif dolny i górny z płyty 12mm osb z przekładka od strony piany z foli. Po pianowaniu okna obronić izolujac wełna. Tym sposobem dokładnie oblozysz rame bez ryzyka, ze piana odksztalci obróbki. Dodatkowo sprawdź dróżności szczeliny podnosząc kilka dachówek czy piana nie wypłchnęła krycia. Czy krycie wstępne nie styka się z latami. I czy nie utworzyły się splywy w miejscu kontrlat. w mojej sytuacji najłatwiejszy i najszybszy będzie demontaż glifów. Mam pełne deskowanie. Na połaci z papy ponad oknami założono jakieś fartuchy z rynienkami, które powinny odprowadzać ewentualna wodę na boki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Banas11 24.11.2012 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 (edytowane) Witam, pytanie do Rom-Kon.Chodzi mi o łączenie górnego profilu UD ściany kolankowej z profilem CD na dole połaci skosu, z tego co wyczytałem wnioskuje że skręcasz te dwa profile ze sobą za pomocą wkrętów?Druga sprawa, to czy ten górny profil UD ściany kolankowej jest jakoś przymocowany do krokwi czy jest tylko skręcony z profilem CD(tym ze skosu) i niego się trzyma, oraz czy pionowe profile CD ściany kolankowej są przymocowane do krokwi czy trzymają się tylko górnego profilu UD ścianki kolankowej?Jeszcze jeden szczegół, widać też, że nitujesz pionowe profile CD ścianki kolankowej, z górnym profilem UD, pytanie czy te łebki nitów nie dopychają płyty GK, czy nie pęka płyta w tych miejscach lub się odkształaca? Edytowane 24 Listopada 2012 przez Banas11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marlid 24.11.2012 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 stelaż skończony i należało by zacząć układać wełnę (toprock) jednocześnie tynkarze skończyli tynki . obawiam się ,że cała wilgoć znajdzie się w wełnie . należało by założyć folię żeby odizolować wełnę ale z tego co czytałem to jak nie przykręcę od razu płyt (a na razie nie planuję) to folia się odklei i obleci . układać wełnę bez folii ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mat3006 24.11.2012 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 Pomiędzy piana a deskowaniem ma być szczeliny wentylacyjna Nie jest to prawdziwa informacja, chyba, że Kolega ma na myśli piankę zamkniętokomorową. Taka, moim zadaniem w ogóle nie powinna być stosowana w tym przypadku. Co do pojęcia desperacji w kwestii wyboru... hm... w tym roku już na kilku dachach robiłem renowację i trzeba było widzieć prawdziwą desperację ze strony właścicieli dachów ocieplonych wcześniej wełną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrTracy 24.11.2012 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2012 Dziękuję za pomoc, glify zdemontowałem, będą wykonane ponownie po wykonaniu ocieplenia. Jeszcze jedno pytanie: Zabudowa GK będzie wykonana aż po samą kalenicę. Niestety kalenica jest dosyć szeroka, a płaszczyzny płyt GK nie spotkają się ze sobą pod kalenicą. Pozostaje wykonać tam jakiś płaski wąski 15-20cm daszek. W jaki sposób należy to poprawnie wykonać, jakich użyć profili ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafib 26.11.2012 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Panowie, jaką folię PAROIZOLACYJNĄ proponujecie ? Tanią żółtą, lepszą markową, a może alu. ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Uzarex 26.11.2012 12:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Ja kupiłem Isover stopair , wygląda na bardzo dobrą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 26.11.2012 13:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Ja kupiłem Isover stopair , wygląda na bardzo dobrą. I jest bardzo dobra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ermua 27.11.2012 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 fajne, a pianka byla by lepsza Co chciałeś fajnego tym zdjęciem przedstawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 27.11.2012 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 Co chciałeś fajnego tym zdjęciem przedstawić? ...może lepiej nie wnikać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zibi146 27.11.2012 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 (edytowane) Sporo czytałem na tym forum, ale jakoś się nie mogę doszukać. A oczy też bolą. Może ktoś "siedzący" w temacie pomoże. Oglądałem też zdjęcia zrobione przez Rom-Kon i sporo mi wyjaśniły w sprawie obróbki okna dachowego. Ale może ktoś podpowie ... Męczę się z tematem docieplenia futryny okna dachowego. Z tematem zostawili mnie "dachowcy" a nie chciał bym niszczyć tego co jest już zrobione. Mam zamontowane Veluxy bez docieplenia w dachu krytym blachą. Nie bardzo da się to rozebrać i trochę szkoda (na razie jest wszystko szczelne). Do furtyny Veluxa przyszyta jest paroizolacja i nic poza tym. Myślałem o folii bąbelkowej z folią aluminiową (znalazłem coś takiego na necie) ale odradził mi to "fachowiec" w sklepie gdzie chciałem coś takiego kupić. Trzeba tam zostawić jakieś 2cm luzu - nie bardzo wiem jak. Myślałem też o piance, ale szkoda mi brudzić futrynę i to co pod blachą. Czy ktoś miał podobny problem. Wokół okna zostało niewiele miejsca (odległość od łat około 1-2 cm i niestety taka sama odległość od krokwi) a paroizolacji nie chcę rozcinać aby coś tam wpychać. Myślałem też o nakłuciu paroizolacji i wstrzyknięciu piany nad paroizolację... Ale ... Może ktoś pomoże?Zibi Edytowane 27 Listopada 2012 przez Zibi146 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Uzarex 28.11.2012 13:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 Kupiłem urządzenie do fazowanie płyt i mam do was prośbę ma ktoś fotkę ja ma wyglądać prawidłowo fazowana płyta ? bo nie jestem pewny czy faza po tym urządzeniu jest dobra W łazience połączenie skos sufit wyjdzie mi że na skosie płyta ma oryginalne fazowanie zaś na suficie już nie fazować płytę na suficie ? połączenie będzie na sztywno , suficik jest mały ok 2 m na 35 cm jak to jest ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 28.11.2012 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 Kupiłem urządzenie do fazowanie płyt i mam do was prośbę ma ktoś fotkę ja ma wyglądać prawidłowo fazowana płyta ? bo nie jestem pewny czy faza po tym urządzeniu jest dobra W łazience połączenie skos sufit wyjdzie mi że na skosie płyta ma oryginalne fazowanie zaś na suficie już nie fazować płytę na suficie ? połączenie będzie na sztywno , suficik jest mały ok 2 m na 35 cm jak to jest ? jaką taśmę będziesz wklejał na łączenie sufit/skos? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gin 28.11.2012 18:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 Kupiłem urządzenie do fazowanie płyt i mam do was prośbę ma ktoś fotkę ja ma wyglądać prawidłowo fazowana płyta ? bo nie jestem pewny czy faza po tym urządzeniu jest dobra W łazience połączenie skos sufit wyjdzie mi że na skosie płyta ma oryginalne fazowanie zaś na suficie już nie fazować płytę na suficie ? połączenie będzie na sztywno , suficik jest mały ok 2 m na 35 cm jak to jest ? Fazuje sie tylko jedna płyte tu masz sufitowa i po przykreceniu płyta nie moze stykac sie z druga płyta . Pasowanie płyty fazowanej wymaga precyzji z uwagi na łatwośc uszkodzenia fazowanej krawedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 28.11.2012 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 [ATTACH=CONFIG]151270[/ATTACH] Fazuje sie tylko jedna płyte tu masz sufitowa i po przykreceniu płyta nie moze stykac sie z druga płyta . Pasowanie płyty fazowanej wymaga precyzji z uwagi na łatwośc uszkodzenia fazowanej krawedzi. dlaczego nie mogą się "stykać" ? ...jeżeli robisz na sztywno to co to za różnica czy się stykają czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gin 28.11.2012 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 dlaczego nie mogą się "stykać" ? ...jeżeli robisz na sztywno to co to za różnica czy się stykają czy nie? W sumie masz racje ale w trakcie montażu przez amatorów sugeruje im szczelinę , ponieważ na styk w większości przykładów im połamie sie krawędź fazowana. Sugestia moja wynika ze robią to po raz pierwszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.