profi45 13.01.2013 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 jeżeli założymy że wąski pasek płyty (40cm) który "prawie" nic nie waży, a ruszt mamy co 40 cm czyli płyta składa się z pasków po 40cm które "prawie" nic nie ważą, wnioskuje że 5 wkrętów należy się CD tak samo jak i UD:confused: Jeżeli CD oddalony jest od UD o 40cm to wąski pasek o którym pisze ma 20cm ponieważ nośny CD podtrzymuje po 20 cm płyty na każdą stronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 13.01.2013 14:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 Jak nosny wypada 40 cm od sciany złap płyte do UD tylko co 30cm wkret. Jeżeli CD oddalony jest od UD o 40cm to wąski pasek o którym pisze ma 20cm ponieważ nośny CD podtrzymuje po 20 cm płyty na każdą stronę. w jaki sposób pasek może mieć 20cm jak profil masz 40cm od ściany (ud) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 13.01.2013 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 (edytowane) w jaki sposób pasek może mieć 20cm jak profil masz 40cm od ściany (ud) ? Rozrysuj sobie przekrój płyty 120cm i podziel go dla CD co 40cm i 1 UD wyjdzie 3CD i 1UD . Te 3CD trzymaja 100cm płyty i 20 zostaje dla 1UD. Poza tym dla rozstawu co 40 jak damy CD 20cm od ściany to wystarcza nam swobodnie 3 CD wzdłuż płyty i wszystko wisi bez UD. Edytowane 13 Stycznia 2013 przez profi45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zibi146 13.01.2013 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 (edytowane) Witam mam identyczne 2 problemy do rozwiazania, jak w powyzszym watku, jak to rozwiazać bo odpowiedzi nie znalazłem a doczytałem do tego włąsnie pytania Mam identyczny problem jak inwestor/wykonawca oraz lukaszkuch w kwestii docieplenia okien dachowych. Widzę, że wszyscy "fachowcy" omijają ten temat jak ognia. Czy może się ktoś z grona "Fachowców" pochwalić swoimi doświadczeniami w tym zakresie. Poza kilkoma zdjęciami załączonymi przez Rom-Kon`a nieiwele można się dowiedzieć w tej kwestii. Zapraszam do tematu odważnych. Czy istnieje jakiś sposób docieplenia (poza wstrzyknięciem pianki) na docieplenie futryny okna po jego zamontowaniu? Oczekuję czegoś więcej jak odpowiedzi "zapytaj fachowców którzy montowali okna ..." Problem z murłatą mam chyba rozwiązany, ponieważ tynkarze "dorobili" mi od wewnątrz styropian i otynkowali w całości razem ze ścianą do wysokości wierzchniej płaszczyzny murłaty. Z zewnątrz mam zamiar dać styropian do wysokości wiatroizolacji a w szczelinę między styropian a murłatę powpycham wełnę. Pozostaje kwestia okna. Myślałem o włożeniu tam folii bąbelkowej z warstwą aluminium, myslałem też o wstrzyknięciu pianki (tak jak na zdjęciach u Rom-Kom`a ale może ktoś kto robi te rzeczy na co dzień podpowie jak ten problem rozwiązać. U mnie dach kryty jest blachą i boję się, że kiedy wstrzyknę piankę może ona powyłazić między blachą i oknem z zewnątrz i zapaskudzi mi dach z zewnątrz. Fachowcy - pomóżcie. Co Wy jako Fachowcy robicie kiedy macie wstawione okno "na styk". Chyba nie rezygnujecie z roboty? Pozdrawiam Zibi Edytowane 13 Stycznia 2013 przez Zibi146 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witekgo 16.01.2013 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Hey mam taki mały problem i nie wiem jak go rozwiązać mam nadzieję że mi pomożecie otóż wykonałem poddasze sam z pomocą szwagra tylko nie wiem czy dobrze zrobiliśmy paroizolację gdyż przykleiliśmy folię żółta do stelaży taśmą dwustronną zrobiliśmy zakłady tak gdzieś około 15-20 cm przy ścianie wypuściliśmy z 10 cm a jak przykręciliśmy płyty obcieliśmy do równa z płytą no ale!!!!! I tu się zaczynają moje wątpliwości jak zrobiliśmy zakłady to nie przyklejaliśmy żadnej taśmy tylko po prostu zakład i przykręciliśmy płytę i tak samo przy ścianie nie dawaliśmy żadnej taśmy dwustronnej tylko została wypuszczona i obcięta i tu moje pytanie?? Czy tak wykonana izolacja jest dobrze czy źle?? A jak źle to jak ją można naprawić czy tylko odkręcając płyty i założyć nową folię z przyklejonymi taśmami czy jest jakiś inny sposób?? Dodam że szpachlowanie jeszcze nie zostało wykonane! Proszę o podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 16.01.2013 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Hey mam taki mały problem i nie wiem jak go rozwiązać mam nadzieję że mi pomożecie otóż wykonałem poddasze sam z pomocą szwagra tylko nie wiem czy dobrze zrobiliśmy paroizolację gdyż przykleiliśmy folię żółta do stelaży taśmą dwustronną zrobiliśmy zakłady tak gdzieś około 15-20 cm przy ścianie wypuściliśmy z 10 cm a jak przykręciliśmy płyty obcieliśmy do równa z płytą no ale!!!!! I tu się zaczynają moje wątpliwości jak zrobiliśmy zakłady to nie przyklejaliśmy żadnej taśmy tylko po prostu zakład i przykręciliśmy płytę i tak samo przy ścianie nie dawaliśmy żadnej taśmy dwustronnej tylko została wypuszczona i obcięta i tu moje pytanie?? Czy tak wykonana izolacja jest dobrze czy źle?? A jak źle to jak ją można naprawić czy tylko odkręcając płyty i założyć nową folię z przyklejonymi taśmami czy jest jakiś inny sposób?? Dodam że szpachlowanie jeszcze nie zostało wykonane! Proszę o podpowiedzi Jak zakładki z paroizolacji mijają się na jakimś profilu i są do niego dociśnięte płyta to w zasadzie uszczelnia wystarczająco . Odcinanie foli w narożach dokonuje się po szpachlowaniu. Naprawa tylko możliwa po odkręceniu płyt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 16.01.2013 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 jeżeli założymy że wąski pasek płyty (40cm) który "prawie" nic nie waży, a ruszt mamy co 40 cm czyli płyta składa się z pasków po 40cm które "prawie" nic nie ważą, wnioskuje że 5 wkrętów należy się CD tak samo jak UD:confused: ...ale macie problemy. Do wiszenia płyta potrzebuje 20 wkretów - cała płyta! Wisiały sobie takie płyty parę tygodni zanim nie weszliśmy ze szpachlowaniem... i się nie oberwały.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 16.01.2013 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Mam identyczny problem jak inwestor/wykonawca oraz lukaszkuch w kwestii docieplenia okien dachowych. Widzę, że wszyscy "fachowcy" omijają ten temat jak ognia. Czy może się ktoś z grona "Fachowców" pochwalić swoimi doświadczeniami w tym zakresie. Poza kilkoma zdjęciami załączonymi przez Rom-Kon`a nieiwele można się dowiedzieć w tej kwestii. Kilkoma? Cały folder o oknach... Zapraszam do tematu odważnych. Czy istnieje jakiś sposób docieplenia (poza wstrzyknięciem pianki) na docieplenie futryny okna po jego zamontowaniu? Oczekuję czegoś więcej jak odpowiedzi "zapytaj fachowców którzy montowali okna ..." Problem z murłatą mam chyba rozwiązany, ponieważ tynkarze "dorobili" mi od wewnątrz styropian i otynkowali w całości razem ze ścianą do wysokości wierzchniej płaszczyzny murłaty. Z zewnątrz mam zamiar dać styropian do wysokości wiatroizolacji a w szczelinę między styropian a murłatę powpycham wełnę. Pozostaje kwestia okna. Myślałem o włożeniu tam folii bąbelkowej z warstwą aluminium, myslałem też o wstrzyknięciu pianki (tak jak na zdjęciach u Rom-Kom`a ale może ktoś kto robi te rzeczy na co dzień podpowie jak ten problem rozwiązać. U mnie dach kryty jest blachą i boję się, że kiedy wstrzyknę piankę może ona powyłazić między blachą i oknem z zewnątrz i zapaskudzi mi dach z zewnątrz. Fachowcy - pomóżcie. Co Wy jako Fachowcy robicie kiedy macie wstawione okno "na styk". Chyba nie rezygnujecie z roboty? Pozdrawiam Zibi Widziałem już jak pianka leciała po dachówkach... ale jak piankowanie robi się z głową i nie używa najtańszego rzadkiego badziewia to nic nie ma prawa ani wypchnąć fartucha ani wyjść gdzieś bokiem. Ale UWAGA! Niektóre firmy produkujące okna nie uznają gwarancji jeśli okno jest wypiankowane! ...hmm a może zapytać tak producentów okien co oni proponują... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 16.01.2013 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 ...ale macie problemy. Do wiszenia płyta potrzebuje 20 wkretów - cała płyta! Wisiały sobie takie płyty parę tygodni zanim nie weszliśmy ze szpachlowaniem... i się nie oberwały.... Na 6 płyte zostawiłem bo mi wkretów zbrakło i nie spadła:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cysiekhh 17.01.2013 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Witam wszystkich, i tych co pytają, i tych co odpowiadają/pomagają. W końcu po ok 2 miesiącach czytania, jestem już na bieżąco z postami.Dzięki waszym odpowiedzią wybierałem wg mnie ważne informacje i stworzyłem swój poradnik "amatora ocieplacza", ale na bank nie obejdzie się bez pytań w trakcie pracy.PozdrawiamKrzysiek ps. Szkoda, że nie niektóre posty były skasowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witekgo 17.01.2013 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Cytat Napisał witekgo Zobacz postHeymam taki mały problem i nie wiem jak go rozwiązać mam nadzieję że mi pomożecie otóż wykonałem poddasze sam z pomocą szwagra tylko nie wiem czy dobrze zrobiliśmy paroizolację gdyż przykleiliśmy folię żółta do stelaży taśmą dwustronną zrobiliśmy zakłady tak gdzieś około 15-20 cm przy ścianie wypuściliśmy z 10 cm a jak przykręciliśmy płyty obcieliśmy do równa z płytą no ale!!!!! I tu się zaczynają moje wątpliwości jak zrobiliśmy zakłady to nie przyklejaliśmy żadnej taśmy tylko po prostu zakład i przykręciliśmy płytę i tak samo przy ścianie nie dawaliśmy żadnej taśmy dwustronnej tylko została wypuszczona i obcięta i tu moje pytanie?? Czy tak wykonana izolacja jest dobrze czy źle?? A jak źle to jak ją można naprawić czy tylko odkręcając płyty i założyć nową folię z przyklejonymi taśmami czy jest jakiś inny sposób?? Dodam że szpachlowanie jeszcze nie zostało wykonane! Proszę o podpowiedzi[php] Jak zakładki z paroizolacji mijają się na jakimś profilu i są do niego dociśnięte płyta to w zasadzie uszczelnia wystarczająco . Odcinanie foli w narożach dokonuje się po szpachlowaniu. Naprawa tylko możliwa po odkręceniu płyt. [/php] Czyli muszę odkręcić wszystkie a jakich taśm najlepiej użyć do zaklejania łączeń i przy ścianach i przy przejściach rur od kanalizy?? I czy drogie są takie taśmy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witekgo 17.01.2013 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Czyli muszę odkręcić wszystkie a jakich taśm najlepiej użyć do zaklejania łączeń i przy ścianach i przy przejściach rur od kanalizy?? I czy drogie są takie taśmy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witekgo 17.01.2013 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Jak zakładki z paroizolacji mijają się na jakimś profilu i są do niego dociśnięte płyta to w zasadzie uszczelnia wystarczająco . Odcinanie foli w narożach dokonuje się po szpachlowaniu. Naprawa tylko możliwa po odkręceniu płyt. Czyli muszę odkręcić wszystkie a jakich taśm najlepiej użyć do zaklejania łączeń i przy ścianach i przy przejściach rur od kanalizy?? I czy drogie są takie taśmy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 17.01.2013 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Kilkoma? Cały folder o oknach... Widziałem już jak pianka leciała po dachówkach... ale jak piankowanie robi się z głową i nie używa najtańszego rzadkiego badziewia to nic nie ma prawa ani wypchnąć fartucha ani wyjść gdzieś bokiem. Ale UWAGA! Niektóre firmy produkujące okna nie uznają gwarancji jeśli okno jest wypiankowane! ...hmm a może zapytać tak producentów okien co oni proponują... Okna mam obriobione zgodnie z fotkami Rom-Kon. Okna mam fakro,. Używałem pianku z pistoletu, można precyzyjnie dawkować. Jak była duża szczelina dawałem pasek styropianu i dopiero piankowałem z dwóch stron. Nic mi nie wypchało, jest szczelnie!!! Nic mie nie dmucha, nic się nie skrapla, nie czuć chłodu. Jedynie co to fakro w niższych modelach okien oszczędzą i nie daje drugiej uszczelki na którą jest nacięty rowek. Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 18.01.2013 08:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 Czyli muszę odkręcić wszystkie a jakich taśm najlepiej użyć do zaklejania łączeń i przy ścianach i przy przejściach rur od kanalizy?? I czy drogie są takie taśmy?? Ja bym ewentulanie poprawił tylko pomieszczeniach o dużej wilgotności czyli kuchnia lub łazienka. A tak to nie ma wg mnie sensu. Wełna i płyty dociskają do siebie folie, co tam ma przenikać kiedy u mnie wilgotnośc w domu jest na poziomie 30-40%.??? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
raf1 21.01.2013 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 (edytowane) A ja już przez tydzien walcze z zabudową i mam pytanie jak szpachlować odstęp miedzy płytą k-g a ścianą -czy moge to wypełnić np.akrylem oraz jak prawidłowo wykonać stelaż przy koszach? Edytowane 21 Stycznia 2013 przez raf1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 21.01.2013 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 A ja już przez tydzien walcze z zabudową i mam pytanie jak szpachlować odstęp miedzy płytą k-g a ścianą -czy moge to wypełnić np.akrylem oraz jak prawidłowo wykonać stelaż przy koszach? jeśli tego nie szpachlowałeś czy też nie spoinowałeś przeczytaj początek tego wątku, wszystko jest wyjaśnione. A jeśli chodzi o stelaż przy koszach zapraszam do galerii Kolegi Rom + Kon'a. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 22.01.2013 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 A ja już przez tydzien walcze z zabudową i mam pytanie jak szpachlować odstęp miedzy płytą k-g a ścianą -czy moge to wypełnić np.akrylem oraz jak prawidłowo wykonać stelaż przy koszach? Żaden akryl..!!! Wszelkie szczelniny wypełniasz albo klejem gipsowym (taniej) lub masa do spoinowania. Jest tu opisane 2 rodzaje połączenie sciana k-g, 1. Ślizgowe - naklejanie taśmy separacyjnej i szpachlowanie tylko k-g do styku ze scianą, ja bym wkleił wtedy na zakonczenie k-g papier wzdłuż sciany na styk 2. Na sztywno - tzn zaginasz taśmę papirową pod katem 90st i wklejasz połowę na scine połowę na k-g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
raf1 22.01.2013 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 Żaden akryl..!!! Wszelkie szczelniny wypełniasz albo klejem gipsowym (taniej) lub masa do spoinowania. Jest tu opisane 2 rodzaje połączenie sciana k-g, 1. Ślizgowe - naklejanie taśmy separacyjnej i szpachlowanie tylko k-g do styku ze scianą, ja bym wkleił wtedy na zakonczenie k-g papier wzdłuż sciany na styk 2. Na sztywno - tzn zaginasz taśmę papirową pod katem 90st i wklejasz połowę na scine połowę na k-g. A może być taśma narożna papierowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 25.01.2013 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 A może być taśma narożna papierowa? Może być papierowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.