Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

Dziękuje za info. Prosze jeszcze tylko o potwierdzenie czy dobrze zrozumiałem, poniżej na zdjęciu

[ATTACH=CONFIG]171145[/ATTACH]

 

i jeszcze jedno pytanie czy zamiast folii paraizolacyjnej moge użyć membrany dachowej zamiast folii bo została mi z dachu

Folia PAROIZOLACYJNA to jest folia szczelna a dachowa jest wysoko PAROPRZEPUSZCZALNA! więc raczej nie da się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dziękuje za info. Prosze jeszcze tylko o potwierdzenie czy dobrze zrozumiałem, poniżej na zdjęciu

[ATTACH=CONFIG]171145[/ATTACH]

 

i jeszcze jedno pytanie czy zamiast folii paraizolacyjnej moge użyć membrany dachowej zamiast folii bo została mi z dachu

 

Możesz też zamontować profil ud 30 lub 50 na kołki (na zdjęciu na czerwono) i zamknąć go drugim ud 30 lub 50, ustawić według okna i skręcić ze sobą pchełkami.

... konstrukcja będzie sztywniejsza niż na elastycznym i prostsza w wykonaniu.

Edytowane przez rafał2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też zamontować profil ud 30 lub 50 na kołki (na zdjęciu na czerwono) i zamknąć go drugim ud 30 lub 50, ustawić według okna i skręcić ze sobą pchełkami.

... konstrukcja będzie sztywniejsza niż na elastycznym i prostsza w wykonaniu.

 

Dziękuje za informacje. Powiedz mi jeszcze czy do okna teżprzykręcać jakoś czy wystarczy tylko do profilu (to na czerwono na zdjęciu)???

Jeszcze raz dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej mocowac laty/profile do plyty skosu. bezposrednio do boku lub late lepiej bedzie mocowac za pomoca katownikow tak by lata znalazla sie jakby na plycie (jako przekladke lata/beton uzyc mozesz tasmy akustycznej lub cienkiego pasa welny mineralnej z podkladka z folii (beton/folia/welna/lata). glify gorne i dolne wykonaj tak by powstaly wegarki min 5cm tak by mozliwe bylo dokladne ocieplenie czesci pod i nad okiennej (patrz fotki rom-kona) lub kup oryginalny prefabrykat

jeszcze jedno pytanie, czy krokwie stykaja sie z plyta skosu czy zostala zachowana szczelina (3-5cm) na ulozenie izolacji likwidujacej mostek liniowy?

rysowac moge ale z umieszczeniem opisu mam problem za maly ekranik mam :). j

okno_p.JPG

 

 

Krokwy nie stykają się ze stropem, są ponad właśnie ażeby umieścić pomiędzy izolację. Nie rozumiem po co kątownik i łata zamiast użyć samej łaty??? a z rysunku nic nie rozumiem - nie jestem budowlańcem więc może prze to :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy do profilu, tylko zakołkuj profil co 25/30cm i byłbym za u-50 będzie sztywniej.

...oczywiście jeżeli się zmieści.

 

właśnie niebardzo się tam zmieści :/. Mam jeszcze łaty 6x4 i musze zobaczyć bo może one spasowałyby , tylko nie wiem czy drewno to dobre rozwiązanie żeby potem mi nie pękała płyta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]171163[/ATTACH]Jeżeli łata 6x4 się zmieści to i 50ka powinna być dobra, ewentualnie profil można przyciąć.

Pozdrawiam.

Bardziej oscylowałbym w twoja pierwsza propozycje z piana do bocznych glifów. Jak pojedzie na profilach to i tak będzie musiał skosy tynkować i wtedy narożniki i profil pod tynkiem ,trochę tego nie czuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie niebardzo się tam zmieści :/. Mam jeszcze łaty 6x4 i musze zobaczyć bo może one spasowałyby , tylko nie wiem czy drewno to dobre rozwiązanie żeby potem mi nie pękała płyta

Ja kolego jak pisałem poszedłbym na piane z dyblami. Pasujesz boczne glify w felcu okna z zapasem 1-2.cm na tynk skosu.Po spasowaniu wzdłuż skosu przez płytę wiercę otwory fi 5mm widia ,zdejmuje płytę i poprawiam fi 8mm w skosie,pakuje tam 8 kołków fischerSX8*40 kupuje czarne wkręty do drewna 4.8 *70,80,90 i łapie w 8 miejscach cały glif wzdłuż skosu. Po ustawieniu płyty glifu pakuje tam piane .Piana niskorozprezna podkładki fi5*20mm pod fosfaty po pianowaniu i wyschnięciu piany wykręcasz wkręty zdejmujesz podkładki i wkręcasz wkręty docelowo bez podkładek.

Edytowane przez profi45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sciana nie siega lini warstwy izolacji a ta musi stykac sie ze scianami dzialowymi by likwidowac mostki akustyczne. ruszt znajduje sie na wysokosci takiej , ze jest przecinany scianami dzialowymi? tak - izolacja na ruszcie, nie - nadmurowac scianki dzialowe :)

 

Czyli izolacja na ruszt, dzięki za odp. Jedyne to ciężko będzie rozwinąć rolkę na ruszt ;) zapewne trzeba będzie pociąć na większe kawałki no ale to chyba niczemu nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiedzcie jak prawidłowo wykonać?

Poddasze opłytowane ,profile na sztywno skręcone jak klatka(ślizgi przy murze i kominie).

Stawiam ściankę działową,dzielę poddasze na dwie części.

Czy skręcać w takim układzie profile UW i CW przy podłodze i suficie,będą tam również drzwi.

Płyty kręcić tylko do CW,czy do wszystkich ?

Jutro stawiam ściankę,proszę o odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zla konstrukcja poddzasz to i sciany tez mozesz knocic, krec do wszystkiego co mozliwe, uw/cw.

 

Flash jak zwykle, od paru lat wstecz, rzeczowy do bólu.Trudno wydedukować dlaczego masz "FORUMOWICZ WIELKI SERCEM"?

Chyba,że jest to dosłowne określenie wielkości tego organu,przepełnionego niechęcią do ludzi do granic możliwości!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze pytanie, kiedy wymagany jest ruszt krzyżowy? W moim przypadku powieszenie 25cm od jętki, na tym 25cm wełny, czy muszę pierwsze powiesić profile wzdłuż jętek (równolegle) a dopiero później kolejne profile do nich mocować (na krzyż) czy można od razu wieszać profile które będą szły prostopadle wg jętek do których będzie kręcona płyta gk ? Sufity z racji na skosy nie są duże - max 2x4,5 Może i proste pytania dla fachowców ale wiecie jak jest, pierwsze koty za płoty :) Edytowane przez wojtirz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich i pozdrawiam, to mój pierwszy post na forum Muratora.

W nadchodzącym sezonie budowlanym chcę ocieplić poddasze domu. Sporo wertowałem różne wypowiedzi i artykuły w sieci szukając konkretnej odpowiedzi na moje pytania, lecz dalej mam dylemat .

Mam wykonane już tynki cementowo-wapienne, na których będą położone gładzie gipsowe. Tylko zastanawiam się, czy robić je przed wykonaniem docieplenia i płytowania poddasza użytkowego czy po?

Kolejna sprawa to dobór odpowiedniej grubości wełny. Mam wykonane pełne deskowanie i papę, krokwie 20 cm. Wybór padł na wełnę ISOVER Super-Mata współczynnik przewodzenia ciepła: λ = 0,033, chcę dać 18 cm między krokwie i 5 cm pod. Czy taka ilość wełny będzie wystarczając?

Z góry dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...