rafał2011 03.03.2013 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Stary sposób nie jest zły , nowy jest prostszy i szybszy w montażu, dlatego teraz się tak robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olo7olo 03.03.2013 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Sorry, że tak pytam ale okazało się, że zaczęło mi się nagle śpieszyć 1. Czy warto dać wiatroizolację? Mam pełne deskowanie, papę i dachówkę ceramiczną. 2. Czy jeśli nie dam wiatroizolacji to robić pajęczynkę ze sznurka żeby na pewno była szczelina wentylacyjna? 3. Krokwie mam 16 cm a jako pierwszą warstwę chcę dać wełnę 15 cm w związku z czym zostaje tylko 1 cm na szczelinę - planuję więc nabić na krokwie deski calówki aby uzyskać dodatkowe 2,5 cm - będzie git? Czy tak się robi? 4. Czy jeśli zdecyduję się na któryś system np. Metpol lub Knauf to grzybki też koniecznie systemowe czy lepiej Koelnera powszechnie polecane będą pasowały? Z góry dzięki za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 03.03.2013 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 (edytowane) Dwie strony wcześniej było o nadbijaniu. ...lepszy będzie sznurek niż wiatroizolacja. Jeżeli chodzi o grzybki to nie wiem, chodź wydaje się że system to system. Do poddasza używam razem z wieszakami koelnera i wszystko pasuje do siebie. Edytowane 3 Marca 2013 przez rafał2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fo_ 03.03.2013 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 1.Gdzie tą wiatroizolację zamierzasz wyprowadzić?2.Tak3.Tak4.Zastosuj rozwiązanie systemowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olo7olo 03.03.2013 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 1.Gdzie tą wiatroizolację zamierzasz wyprowadzić?2.Tak3.Tak4.Zastosuj rozwiązanie systemowe 1. Między krokwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwoz 04.03.2013 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Witam,1. Wyczytałem, że przed szpachlowaniem wzdłuż profili U przyklejać taśmę malarską, jaka do tego będzie najlepsza papierowa, czy PCV np. blue dolphin?2. Czy płyty które będą się stykały ze ścianą również frazuje się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zajac marcowy 04.03.2013 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Ad.1 nie przyklejaj żadnej taśmy - po ich zdjeciu powstaną ząbki wzdłuż krawędzi taśmy, szpachlowanie powinno gładko przechodzić na płaszczyznę płyty.Ad 2 zależy jaki system szpachlowania połaczeń np z flizelina koniecznie, z siatką odwrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwoz 04.03.2013 15:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Czy flizelina ma nachodzić na ścianę, tak jak na obrazku: Czy ma być tylko na suficie i łączeniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 04.03.2013 15:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Czy flizelina ma nachodzić na ścianę, tak jak na obrazku: [ATTACH=CONFIG]174312[/ATTACH] Czy ma być tylko na suficie i łączeniu? Jeśli ściana otynkowana, to nie wyjeżdżasz fizeliną. Ja u siebie w takiej sytuacji będę robił połączenie ślizgowe, czyli tam gdzie jest pionowy odcinek fizeliny (na Twoim rysunku) będzie taśma malarska (nie jestem pewny czy tak się nazywa, ale chodzi o to żeby była śliska od strony płyty), tylko że będzie dosunięta do profila UD. Potem szpachlulemy ten rowek i wycinamy wystającą część taśmy. Potem akrylujemy. Specem nie jestem ale tak wyczytałem. Do speców: Panowie, to na którym systemie się lepiej robi? Wybieram między Knaufem a Rigipsem. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mdab 04.03.2013 15:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Witam ponownie dostałem dobrą ofertę na wełnę URSA i mama teraz dylemat co wybrać Isover Super-Mata czy URSA DF 32 PLATINUM? Proszę fachowców o podpowiedź. Przed rokiem mialem podobny dylemat, wybralem welne URSA (stwierdzilem ze jezeli cena jest niemal identyczna nawet z lekka przewaga na dla URSY to wybiore welne o lepszych parametrach izolacyjnych). Niestety nie mam porownania do Super Maty Isovera. Przestrzen nieuzytkowa natomiast ocieplalem i URSA i ISOVEREM obie lambda 0,039 i nie widze roznicy pomiedzy nimi. Jezeli chodzi o welne URSA DF32 Platinum moge powiedziec, ze pyli mniej niz welny 0,039 (zarowno URSA jak i ISOVER). Przy ukladaniu pomiedzy krokwie w rozstawie do okolo 80 cm trzyma sie bez dodatkowego sznurowania, powyzej juz trzeba sie wspomagac sznurkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 04.03.2013 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie przykręcania płyt g/k. Mój wykonawca twierdzi, że zawsze przykręcał je poziomo wzdłuż profili CD tak, że krawędzie płyt łączyły się na profilu i były do niego przykręcone dzięki czemu tworzyły sztywną konstrukcję i nie było pęknięć na łączeniach. Z tego co się do tej pory naczytałem aktualnie wszelkie wytyczne mówią, żeby płyty przykręcać prostopadle do CD-ków. Teraz sam nie wiem czy zrobić tak jak mówi mój wykonawca czy upierać się przy drugim rozwiązaniu? Stara szkoła to kręcenie wzdłuż cd, teraz kręci się płyty prostopadle do profili. No właśnie tyle już wiem, że to stara szkoła, ale on tylko tak jak do tej pory robił. Swoją drogą czy w związku z tym, że teraz kręci się prostopadle ten starszy sposób był w czymś wadliwy? Stary sposób nie jest zły , nowy jest prostszy i szybszy w montażu, dlatego teraz się tak robi. Stary sposób jest gorszy pod tym wzgledem że krawędź cięta (ze swej natury zawsze słabsza niż oryginalna) nie wypada na profilu (chyba że wstawka krzyżowa). Dodatkowo stelaż trzeba zrobić idealnie co 40cm bo płyty "zjadą" z profili i wtedy nawet krawędź oryginalna nie będzie podparta... większe prawdopodobieństwo że może coś pójść nie tak. Ale to Wykonawca daje gwarancje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olo7olo 04.03.2013 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Wykonawca jak wykonawca. Generalnie jest to mój kolega tyle tylko, że z pewnym doświadczeniem a ja w sumie zielony, jedynie uzbrojony w informacje z tego forum. Właśnie dlatego z nim dyskutuję na temat sposobu kręcenia płyt, ponieważ on robił do tej pory wg. tzw. starej szkoły, a ja się tu naczytałem żeby kręcić prostopadle. W sumie to jednak ja muszę podjąć decyzję czy robić "po staremu" czy "po waszemu". On sam stwierdził, że faktycznie tak jak on robi to trzeba znacznie dokładniej się przyłożyć do roboty, ale za to wg. niego nie ma prawa być pęknięć. Prostopadle nigdy nie robił, więc się nie wypowiada. Póki co sam nie wiem, którą wersję przyjąć - tym bardziej, że będę walczył razem z nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 05.03.2013 08:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Masz problem:( jeżeli zdecydujesz się na kręcenie prostopadłe, polecam taśmę papierową sheetrock na spoiny:)Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 05.03.2013 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Do speców: Panowie, to na którym systemie się lepiej robi? Wybieram między Knaufem a Rigipsem. Pozdro Podnoszę pytanko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZygmuntRolicz 05.03.2013 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Rigips. Ma pełny system i daje wieczną gwarancję. Podnoszę pytanko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 05.03.2013 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Dziękuję za opinię. Robiłem już zabudowę (małą, przedpokój i kuchnia, głównie gzymsiki) na płytach rigipsa i fajnie się robiło - sztywne, mocne. Ale nie mam porównania do Knaufa. Czy profile też brać Rigipsa, czy inne noname też są dobre? Czy ktoś jeszcze mógłby się podzielić opinią?Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 05.03.2013 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Robiłem już zabudowę (małą, przedpokój i kuchnia, głównie gzymsiki) na płytach rigipsa i fajnie się robiło - sztywne, mocne. Pozdro Przecież to są najmiększe płyty z wszystkich. Spróbuj knaufa lub nidy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 05.03.2013 13:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Zimowały mi raz płyty (rigipsa) na poddaszu bez ogrzewania, powiem że nie byłem pewny tego że dadzą rade, ale na szczęście nic im się nie stało. Knaufa zostawiałem kilka razy i nie martwiłem się, że coś im będzie, nawet o norgipsa nie bałem się tak jak o RIGIPSA_a moim zdaniem to najlepsza płyta do małych nitypowych zabudów i łuków, lecz na poddasza polecam inne płyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 05.03.2013 13:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Powiem jeszcze że do klejenia (placki) na ścianę jest to najgorsza płyta którą w życiu robiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwoz 05.03.2013 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Czy w miejscach zaznaczonych na obrazku na czerwono daje się flizelinę? Chodzi o łączenie poddasza z ścianką okna dachowego, jeżeli tak to, czy flizelina ma nachodzić na ściankę okna dachowego, czy też ma być tylko na poddaszu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.