Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Mam tylko jedno zastrzeżenie... obróbka lukarny. lepiej jest obrobić w taki kształt :

 

 

http://images8.fotosik.pl/2379/f83c15b39a819e54.jpg

 

 

 

 

http://images8.fotosik.pl/1756/cf57220000de9fb5.jpg

 

Dziękuję Rom-Kon i Rafał2011 za rzut okiem na moją robotę. Teraz jestem trochę spokojniejszy, że nie jest najgorzej, a z tą lukarną to właśnie stanęliśmy z robotą i sami nie wiemy co dalej, ale myślę, że skorzystam z waszych sugestii. Jakoś będzie - pochwalę się jak już ogarniemy temat.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej jak jej nie ma , jak masz miejsce pakuj wełnę będzie cieplej , ciszej :)

i dużo drożej :) to moze jeszcze jedno pytanie gdzie ta przerwa bedzie mniej szkodliwa-miedzy 2 warstwami wełny czy miedzy stelażem a wełnami?bo i tak nam gdzies musi wypaść.

Musimy opuścic sufit o ok 17-20 cm a wełnę pod krokwie mamy 10cm i już ułożona 15 miedzy krokwiami. fachowcy radzcie proszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dużo drożej :) to moze jeszcze jedno pytanie gdzie ta przerwa bedzie mniej szkodliwa-miedzy 2 warstwami wełny czy miedzy stelażem a wełnami?bo i tak nam gdzies musi wypaść

Musimy opuścic sufit o ok 17-20 cm a wełnę pod krokwie mamy 10cm i już ułożona 15 miedzy krokwiami. fachowcy radzcie proszę

Dołóż kolejną warstwę wełny choćby taniej zwykłej, powietrze jest ok ale jak nie ma ruchu a w tym przypadku będzie sobie hulaće t

A jak nie to wycofajaj wełnę z krokiew, żeby 15cm zachodziło 5c, na krokwach dołóż paski 10cm wełny, a później normalną pełną 10cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zacząłem samodzielnie ocieplać poddasze domu i mam kilka pytań na które próbuję znaleźć jednoznaczne odpowiedzi i mam problem dlatego pytam. Krokwie mam 20cm i między nie daję tyle samo wełny dodatkowo planuję dać na skosy jeszcze 10 cm. Na sufit jeszcze też 30 (2 x15cm pomiędzy jętki i na jętki pomiędzy deski postawione na sztorc, dach dwuspadowy i tu moje pytania:

 

1. Po naradach z kierownikiem budowy ustaliliśmy że na skosach które mają 3m będe dawał profile w jednym kierunku co 40cm poziomo, płyty mam zamiar montować standardowe 2,6m gr. 12,5 i tu mam problem jak wykończyć połączenie płyty z otynkowaną ścianką kolankową, której nie chcę zabudować? Jeśli ktoś ma jakiś schemat lub opis to bardzo proszę

2. profile na poddaszu montuje przy użyciu wieszaków do poddasza jak niżej i nie wiem jak przymocować końcówkę płyty do skosu bo płyta od miejsca styka ze ścianką kolankową do pierwszego profilu zamontowanego na tym wieszaku ma jakieś 20cm

http://www.metpol.pl/data/product/image/wieszak_do_poddaszy.jpg

3. Po konsultacji z kierownikiem budowy ustaliliśmy że będę montować profile na skosach co 40cm tylko poziomo a na sufity krzyżowo co 60 i tu mam pytanie co o tym sadzicie i dodatkowo czy stelaż krzyżowo lepiej montować w jednym poziomie czy w dwóch poziomach? i jakich najlepiej użyć wieszaków

4. Jak wykończyć styk skosu z sufitem

5. Czy kable z zasilaniem prowadzić w pustce pomiędzy wełną a płytami kg na sufitach "luźno" czy lepiej je wyciągnąć na strych prze wełnę i w odpowiednich miejscach spuścić je też przez wełnę do otworów

 

Z góry wielkie dzięki za pomoc i odpowiedzi na pytania

 

P.S. Założyłem też dzisiaj nowy wątek w tej sprawie ale jeśli dostanę tu u was odpowiedź najpierw a tak zapewne będzie to wątek usunę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko świąteczne do wodza - prawdopodobnie będę zmuszony dać podwójną warstwę płyt na poddasze. Pierwszą warstwą będzie płyta osb i do niej dopiero kręcona gk. Czy standardowy rozstaw grzybków lub esów co 40 cm wystarczy żeby wytrzymać obciążenie , czy lepiej zrobić np co 30 cm ? ( płyta osb 12 lub 15 mm).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko świąteczne do wodza - prawdopodobnie będę zmuszony dać podwójną warstwę płyt na poddasze. Pierwszą warstwą będzie płyta osb i do niej dopiero kręcona gk. Czy standardowy rozstaw grzybków lub esów co 40 cm wystarczy żeby wytrzymać obciążenie , czy lepiej zrobić np co 30 cm ? ( płyta osb 12 lub 15 mm).

Żaden system - żadna technologia tego nie przewiduje. owszem możesz dać coś takiego na ściany (pod płytki) ale na profilach UA. Jakimi wkrętami chcesz przykręcić OSB do profili CD?

 

I jeszcze jedno: co Cię zmusza do takiego dziwactwa? To tak trochę jak guma na gumę i jeszcze spirala że o pigułce nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Nie mam pojęcia jakich użyję wkrętów, mogę jedynie podpytać tych , którzy robili to przede mną.

2) To nie dziwactwo - nieco inna technologia budowy . Dom z bali nietoczonych - cechą charakterystyczną dla tej technologii jest spore osiadanie budynku - w moim przypadku dokładnie 13 cm. Inaczej mówiąc sufit na parterze w ciągu kilku lat znajdzie się niżej o w/w wartość :)) Wszystkie rozwiązania konstrukcyjne przewidują i są przystosowane do takiego osiadania. Niestety nie jest to osiadanie równomierne ( u mnie w pierwszym roku jedna strona osiadła 6 cm a druga 4,5 cm ) Przy takiej pracy drewna, płytę gk montuje się zwykle nie wczesniej niż po 2 latach od postawienia konstrukcji. Mimo to przy pojedyńczej warstwie płyty pękają aż miło. Jedyną skuteczna metodą by zminimalizować to zjawisko jest zastosowanie najpierw warstwy osb a dopiero później gk. Zwiedzałem sporo podobnych do mojego domów i wszędzie było podobnie - pojedyńcza warstwa to mnóstwo spękań, podwójna (w tym osb) powodowała niemalże idealny stan łączeń. Nie zapytałem jednak nigdy o rodzaj i rozstaw wieszaków.

3) Mimo trudności w montażu płyt gk, chętnie się je w takich domach wykorzystuje, mając również na względzie ich niepalność. Parter domu wykonywany z bali o grubości ok 35-40 cm jest uważany za praktycznie niepalny ( ze wzgl na grubość bali), poddasze jest natomiast wykonane w technologii szkieletowej, stąd chęć użycia jak największej ilości materiałów stanowiących przegrodę ppoż ( bo przecież najłatwiej i bezproblemowo można byłoby całość zabudować drewnem)

4) Nie zamieniłbym tego domu na żaden inny, jednocześnie zdając sobie sprawę, że przede mną sporo wyzwań . Kiedy trafiłem na ten wątek ucieszyłem się, że jest tu ktoś tak fachowy jak Ron-Kon i że w sprawie poddasza wykonam mały kroczek do przodu :)

Edytowane przez marmur7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Nie mam pojęcia jakich użyję wkrętów, mogę jedynie podpytać tych , którzy robili to przede mną.

2) To nie dziwactwo - nieco inna technologia budowy . Dom z bali nietoczonych - cechą charakterystyczną dla tej technologii jest spore osiadanie budynku - w moim przypadku dokładnie 13 cm. Inaczej mówiąc sufit na parterze w ciągu kilku lat znajdzie się niżej o w/w wartość :)) Wszystkie rozwiązania konstrukcyjne przewidują i są przystosowane do takiego osiadania. Niestety nie jest to osiadanie równomierne ( u mnie w pierwszym roku jedna strona osiadła 6 cm a druga 4,5 cm ) Przy takiej pracy drewna, płytę gk montuje się zwykle nie wczesniej niż po 2 latach od postawienia konstrukcji. Mimo to przy pojedyńczej warstwie płyty pękają aż miło. Jedyną skuteczna metodą by zminimalizować to zjawisko jest zastosowanie najpierw warstwy osb a dopiero później gk. Zwiedzałem sporo podobnych do mojego domów i wszędzie było podobnie - pojedyńcza warstwa to mnóstwo spękań, podwójna (w tym osb) powodowała niemalże idealny stan łączeń. Nie zapytałem jednak nigdy o rodzaj i rozstaw wieszaków.

3) Mimo trudności w montażu płyt gk, chętnie się je w takich domach wykorzystuje, mając również na względzie ich niepalność. Parter domu wykonywany z bali o grubości ok 35-40 cm jest uważany za praktycznie niepalny ( ze wzgl na grubość bali), poddasze jest natomiast wykonane w technologii szkieletowej, stąd chęć użycia jak największej ilości materiałów stanowiących przegrodę ppoż ( bo przecież najłatwiej i bezproblemowo można byłoby całość zabudować drewnem)

4) Nie zamieniłbym tego domu na żaden inny, jednocześnie zdając sobie sprawę, że przede mną sporo wyzwań . Kiedy trafiłem na ten wątek ucieszyłem się, że jest tu ktoś tak fachowy jak Ron-Kon i że w sprawie poddasza wykonam mały kroczek do przodu :)

Nie raz robiliśmy podkład z OSB pod G-K. najczęściej ścianki. Problem ze wkręty nie dociągają i nie chowają łba w osb a często popuszczają stosując nawet gruby profil. Konieczne było docinanie pasków płyty osb na wąskie paski i wpuszczanie ich w profile . Dopiero wtedy wkręty trzymały. Montaż cały OSB i G-K wyłącznie na wkrętach do drewna.

Edytowane przez profi45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie raz robiliśmy podkład z OSB pod G-K. najczęściej ścianki. Problem ze wkręty nie dociągają i nie chowają łba w osb a często popuszczają stosując nawet gruby profil. Konieczne było docinanie pasków płyty osb na wąskie paski i wpuszczanie ich w profile . Dopiero wtedy wkręty trzymały. Montaż cały OSB i G-K wyłącznie na wkrętach do drewna.

 

I o to chodzi. Na ściankach ok. bo obciązenia idą na ścinanie wkrętów. W dół ich się nie wyrwie ale na suficie to wszystko pracuje na wyrywanie. Dodatkowo jak pisze profi wkręty się nie chowają i mają tendencję do zrywania gwintu więc jeszcz bardziej się to osłabia. Taka konstrukcja ma prawo runąć na głowę. Na taką technologię gwarancji nie daję.

 

Jeśli chcesz OSB to na łatach drewnianych ale nie na CD60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam doświadczenia w domach z bali. Ale idąc za ciosem wejdź w technologię na drewnianym ruszcie. U nas niestety nielubiana (również przeze mnie) bo nie mamy dobrego drewna ale praktycznie cała Skandynawia i połowa zachodu i sporo USA robi na drewnie. Tak że rozważ czy nie lepiej na drewnianym ruszcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam za info - nad rusztem drewnianym zastanawiam się od początku. Rzeczywiście, w większości krajów, gdzie ta technologia jest popularna, wykonawcy stosują prawie wyłącznie ruszty drewniane. Niestety, jak pisał Ron-Kon, jakość drewna, a właściwie jego obróbki, jest u nas tragiczna. Trudno też o profesjonalne i znormalizowane łączniki do określonych przekrojów ( u nas dostępne w zasadzie wyłącznie typowe ciesielskie) Chcę ukryć w ruszcie dodatkową warstwę wełny a mb drewna dobrze wysuszonego o przekroju, który mnie interesuje to koszt 6-8 zł :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zacząłem samodzielnie ocieplać poddasze domu i mam kilka pytań na które próbuję znaleźć jednoznaczne odpowiedzi i mam problem dlatego pytam. Krokwie mam 20cm i między nie daję tyle samo wełny dodatkowo planuję dać na skosy jeszcze 10 cm. Na sufit jeszcze też 30 (2 x15cm pomiędzy jętki i na jętki pomiędzy deski postawione na sztorc, dach dwuspadowy i tu moje pytania:

 

1. Po naradach z kierownikiem budowy ustaliliśmy że na skosach które mają 3m będe dawał profile w jednym kierunku co 40cm poziomo, płyty mam zamiar montować standardowe 2,6m gr. 12,5 i tu mam problem jak wykończyć połączenie płyty z otynkowaną ścianką kolankową, której nie chcę zabudować? Jeśli ktoś ma jakiś schemat lub opis to bardzo proszę

2. profile na poddaszu montuje przy użyciu wieszaków do poddasza jak niżej i nie wiem jak przymocować końcówkę płyty do skosu bo płyta od miejsca styka ze ścianką kolankową do pierwszego profilu zamontowanego na tym wieszaku ma jakieś 20cm

http://www.metpol.pl/data/product/image/wieszak_do_poddaszy.jpg

3. Po konsultacji z kierownikiem budowy ustaliliśmy że będę montować profile na skosach co 40cm tylko poziomo a na sufity krzyżowo co 60 i tu mam pytanie co o tym sadzicie i dodatkowo czy stelaż krzyżowo lepiej montować w jednym poziomie czy w dwóch poziomach? i jakich najlepiej użyć wieszaków

4. Jak wykończyć styk skosu z sufitem

5. Czy kable z zasilaniem prowadzić w pustce pomiędzy wełną a płytami kg na sufitach "luźno" czy lepiej je wyciągnąć na strych prze wełnę i w odpowiednich miejscach spuścić je też przez wełnę do otworów

 

Z góry wielkie dzięki za pomoc i odpowiedzi na pytania

 

P.S. Założyłem też dzisiaj nowy wątek w tej sprawie ale jeśli dostanę tu u was odpowiedź najpierw a tak zapewne będzie to wątek usunę :)

wątku ale

Czy ktoś mógłby mi pomóc i odpowiedzieć na moje pytania bo próbowałem odpowiedzi znaleźć w tym wątku ale przejrzenie ponad 350 stron sporo zajmuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś mógłby mi pomóc i odpowiedzieć na moje pytania bo próbowałem odpowiedzi znaleźć w tym wątku ale przejrzenie ponad 350 stron sporo zajmuje

Ogranicz temat tylko do moich postów , znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania a dlaczego bo pytałem w większości o to samo . Jak skos ma 3 m to kup płyty 3 m mniej łączeń mniej problemów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...