Rom-Kon 02.04.2013 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 tak jakieś przeciwskazania ?? ...a jakieś wskazania? Oprócz oczywiście podrożenia konstrukcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 02.04.2013 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Podklejanie do UDeka tylko na dobrą taśmę czyli coromix. Dzięki. Dodatkowo jak będziesz robić na sztywno i przykręcisz płytę do UDeka to żaden wiater nie przeleci.... zresztą nawet nie dając paroizolacji wiater nie przeleci bo płyta jest wiatroizolacją!!! Chcę zrobić połączenie ślizgowe. Zrobię jak piszesz, ale dodatkowo przejadę po styku folia, profil, ściana mazią z takiej srebrenj parówy co panowie od okien taśmy lepili. ps. Wodzu Tańczący z Profilami - za wszystkie porady jeszcze raz serdeczne dzięki i duża flacha http://img2.demotywatoryfb.pl/uploads/201003/1269185032_by_cassper_600.jpg Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 02.04.2013 16:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 (...) ps. Wodzu Tańczący z Profilami - za wszystkie porady jeszcze raz serdeczne dzięki i duża flacha http://img2.demotywatoryfb.pl/uploads/201003/1269185032_by_cassper_600.jpg Pozdro ...uważaj bo ja byle czego nie piję. Pójdziesz z torbami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 02.04.2013 16:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 ...uważaj bo ja byle czego nie piję. Pójdziesz z torbami jak tak, to dorzuce jakie paciorki dla pociech i futro dla Squaw! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 03.04.2013 05:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 (edytowane) Ja na takim połączeniu nie daję tuff tape tylko właśnie midflex'a bo TT jest taśmą miękką i układa się w górki-pagórki a midflex jest sztywną i potrafi wyrównać fale. Oczywiście jak się chce to i midfexem można pofalować lub jak jest taka "kaszana" w narożniku to nawet midflex nie pomoże. Co teraz z tym zrobić? Można "wyciągnąć" szpachlówką z ręki... no mi po dwudziestu latach praktyki pewnie by to poszło... ale można również nakleić na to midflex i szpachlą odciągnąć dalej (30-50cm) by zniwelować "bułę". Jeśli będzie dobrze zrobione to nie powinno być widać. Proszę cie Rom nie karz mu naklejać 2 narożnik na 1. Powierzchnia pod wtapiane narożniki tego typu powinna być wstępnie wyprowadzona z linia !!! Czyli szpachlujemy wstępnie tam ,wyciągamy lekkim szlifem linie , równamy ewentualne górki i wtedy można wtopić jakiś flex . Jak on wtopi na górki i dołki 2 narożnik to wyjdą dalej górki i dołki i będzie jeszcze miał bule tam ! Swoja droga jak widzę na budowach te narożniki zrobione przez fachury to płakać się chce i Jak nie rozszpachluje tego to lepiej stary narożnik zerwać i wtopić nowy Edytowane 3 Kwietnia 2013 przez profi45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 03.04.2013 06:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Proszę cie Rom nie karz mu naklejać 2 narożnik na 1. Powierzchnia pod wtapiane narożniki tego typu powinna być wstępnie wyprowadzona z linia !!! Czyli szpachlujemy wstępnie tam ,wyciągamy lekkim szlifem linie , równamy ewentualne górki i wtedy można wtopić jakiś flex . Jak on wtopi na górki i dołki 2 narożnik to wyjdą dalej górki i dołki i będzie jeszcze miał bule tam ! Swoja droga jak widzę na budowach te narożniki zrobione przez fachury to płakać się chce i Jak nie rozszpachluje tego to lepiej stary narożnik zerwać i wtopić nowy Jeśli nie są to fale Dunaju tylko delikatne niedociągnięcia związane z tym że wtopiona była miękka taśma TT to pokusiłbym się o wtopienie midflexa. Zresztą ja pewnie wyprowadziłbym bez żadnej taśmy - no ale trochę praktyki mam. Zrywając taśmę nie wiesz czy nie odejdzie razem z papierem z płyty - można spróbować bo zawsze to lepiej. Tu masz rację. Ale nawet największą bułę można ładnie wyprowadzić - wystarczy rozprowadzić na większej powierzchni. ...i pamiętaj. Nam to problemu nie stwarza. Nie wiem ile Ty ale ja pacę trzymam w ręku już przeszło 20lat. Ale Forumowicze często narzędzia szpachlarskie trzymają w ręku pierwszy raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hubi2000 03.04.2013 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Jeśli nie są to fale Dunaju tylko delikatne niedociągnięcia związane z tym że wtopiona była miękka taśma TT to pokusiłbym się o wtopienie midflexa. Zresztą ja pewnie wyprowadziłbym bez żadnej taśmy - no ale trochę praktyki mam. Zrywając taśmę nie wiesz czy nie odejdzie razem z papierem z płyty - można spróbować bo zawsze to lepiej. Tu masz rację. Ale nawet największą bułę można ładnie wyprowadzić - wystarczy rozprowadzić na większej powierzchni. ...i pamiętaj. Nam to problemu nie stwarza. Nie wiem ile Ty ale ja pacę trzymam w ręku już przeszło 20lat. Ale Forumowicze często narzędzia szpachlarskie trzymają w ręku pierwszy raz. ja w regipsach siedze od 2 miesiecy czyli tyle ile wykanczam swoje poddasze w miare oczywiscie wolnego czasu po pracy i powiem szczeze ze jestem z siebie zadowolony tylko to połaczenie skosu i sufity mnie przerosło tak sobie mysle, ze moge tez troszke zeszlifowac szpachle robie gipsarem wiec fajnie sie go szlifuje i ten milimetr w nim znalezc miejsce pod druga tasme bo wiedze ze ta mid flex to raczej taka na bazie żywicy wiec moze to i dobry pomysł zeby ja wyprowadzic nią te konty bo niestety tyle doswiatczenie w rekach nie mam i mam wrazenie ze jak zaczne to rozszpachlowywac i rozszpachlowywac to ten sufit tylko zblizy mi sie do podłogi a krzywy i pofalowany i tak bedzie dzieki za rady ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 03.04.2013 08:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 (edytowane) ja w regipsach siedze od 2 miesiecy czyli tyle ile wykanczam swoje poddasze w miare oczywiscie wolnego czasu po pracy i powiem szczeze ze jestem z siebie zadowolony tylko to połaczenie skosu i sufity mnie przerosło tak sobie mysle, ze moge tez troszke zeszlifowac szpachle robie gipsarem wiec fajnie sie go szlifuje i ten milimetr w nim znalezc miejsce pod druga tasme bo wiedze ze ta mid flex to raczej taka na bazie żywicy wiec moze to i dobry pomysł zeby ja wyprowadzic nią te konty bo niestety tyle doswiatczenie w rekach nie mam i mam wrazenie ze jak zaczne to rozszpachlowywac i rozszpachlowywac to ten sufit tylko zblizy mi sie do podłogi a krzywy i pofalowany i tak bedzie dzieki za rady ! dłuższy kawałek papieru ściernego 80 na jakąś poziomice i złap za końce ten papier ścierny aby dolegał do krawędzi poziomicy i był naciągnięty Od narożnika delikatnie szlifnij w strone sufitu lekko wzdłuż Lini i szlifnij od narożnika w stronę skosu . Jak pojawi się goła TT to koniec szlifu. Goła wyjdzie na górkach a dołki zostaną ze szpachla. W dołki podokładaj szpachli. I potem delikatnie całość finiszem. Dokładasz w dołki od krawędzi na płaszczyzne skosu lub sufitu nie naraz. Edytowane 3 Kwietnia 2013 przez profi45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 03.04.2013 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Jeśli nie są to fale Dunaju tylko delikatne niedociągnięcia związane z tym że wtopiona była miękka taśma TT to pokusiłbym się o wtopienie midflexa. Zresztą ja pewnie wyprowadziłbym bez żadnej taśmy - no ale trochę praktyki mam. Zrywając taśmę nie wiesz czy nie odejdzie razem z papierem z płyty - można spróbować bo zawsze to lepiej. Tu masz rację. Ale nawet największą bułę można ładnie wyprowadzić - wystarczy rozprowadzić na większej powierzchni. ...i pamiętaj. Nam to problemu nie stwarza. Nie wiem ile Ty ale ja pacę trzymam w ręku już przeszło 20lat. Ale Forumowicze często narzędzia szpachlarskie trzymają w ręku pierwszy raz. Ja wodzu biorę czasem łatę do pierwszego ściągania. Nawale w narożnik szpachli ściągnę na sufit i na skos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 03.04.2013 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Chłopaki, a jak wg Was jest lepsza kolejność: najpierw rury od rekuperacji potem sufit czy odwrotnie, czy też równolegle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 03.04.2013 09:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Ja wodzu biorę czasem łatę do pierwszego ściągania. Nawale w narożnik szpachli ściągnę na sufit i na skos U mnie łat różnej długości pod dostatkiem... swego czasu łata 2,4 złożyła mi się to ją pociąłem. Mam krótkie do tynkowania glifów (jedną z "wąsem" by wchodziła za zawiasy) i dłuższe do wyrównywania. Ale więcej niż 50cm nie trzeba rozciągać - nie ma sensu. Łata trapezowa jest lepsza od pacy bo jest sztywna i się nie ugina. Paca służy do wygładzania- ciężko nią nadkładać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 03.04.2013 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Chłopaki, a jak wg Was jest lepsza kolejność: najpierw rury od rekuperacji potem sufit czy odwrotnie, czy też równolegle? Najpierw wentylacja- przeważnie... bo to zależy na czym robisz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 03.04.2013 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 to kodem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marmur7 03.04.2013 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Rom-Kon - a czy widziałbyć na poniższym rysunku jakąś możliwość wykonania sufitu z płyt gk ? Łazienka ze ściankami działowymi murowanymi. Na półokrągłych belkach stropowych z bali, umieszczone są legary. Belki stropowe mają specjalne wycięcie na umieszczenie w nich sufitu. Zwykle przewidywany jest drewniany z desek. Jednak ponieważ jest to łazienka, chciałbym dać coś lepiej znoszącego wilgoć. Sufit mogę przybić od dołu do legarów ( co zaowocuje szybkim pękaniem) lub umiejscowić w owych wypustach w belkach stropowych jednak rozstaw belek stropowych to aż 120 cm. Jedna z belek stropowych umieszczona jest prawie centralnie w łazience co nie ułatwi roboty. Dla utrudnienia, murowane ścianki działowe nie dochodzą do sufitu ze wzgl na osiadanie budynku. Ta przestrzeń wynosi ok 12 cm - wypełnia się ją wełną mineralną i maskuje specjalnymi płytami, które mają osiadać razem z sufitem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 03.04.2013 12:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 marmur7 a jaka jest rozpiętość ścian? Jeśli masz poniżej 5,5m to możesz zrobić system bezwieszakowy D-131 Knauf'a (bez odporności ogniowej) lub do 4m z odpornością ogniową. szukaj w Knaufie sufity przęsłowe-bezwieszakowe na konstrukcji metalowej CW i UW system D-131 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marmur7 03.04.2013 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 To bardzo ciekawe rozwiązanie - nie wiedziałem o jego istnieniu. Możliwe do zastosowania u mnie, choć muszą być spełnione pewne warunki. Konstrukcja stropu zakłada, że belki stropowe są widoczne. Nie widzę problemu, by w łazience obniżyć sufit i belkę stropową ukryć pod sufitem. Nie wiem jednak jaką w tej chwili mam wysokość pomieszczenia tzn od posadzki do dołu belki stropowej. Zakładam, że sufit obniży pomieszczenie o 6,7 cm ( wysokość profilu i grubość płyty gk) Muszę też zostawić zapas na obniżenie się stropu minimum 8 cm. I musi to być przestrzeń pod belką stropową. Biorąc pod uwagę, że belka stropowa jest niżej od zakładanego pierwotnie sufitu o ok 25 cm, całość obniżenia wyniesie 6,7 cm + 8 cm + 25 cm = 39,7 cm. Sporo, ale pomieszczenie jest wysokie i jesli uda mi się uzyskać końcową wysokość łazienki 2,5 m to biorę w ciemno Bardzo Ci dziękuję tę cenną wskazówkę. Czy te systemy istnieją gdzieś w realnej sprzedaży ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 03.04.2013 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Robiłem własnie tak jak Profi napisał gdy wychodziły delikatne górki. Polecam do nakładania w takie miejsca szeroką szpachę. Ja robiłem tak że jednego dnia nakładałem na sufit od miejsca łaczenia ze skosem w stronę sufitu - prostopadle do spoiny. , Pożniej w drugą strone jak przyschło. Wyrównanie sprawdzałem paierem ściernym na dłuższej łacie.., widac było gdzie dołki. . Na koniec szlif gąbką i jest git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 03.04.2013 14:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Ja nie fazuję. Ale daję taśmę papierową do samego brzegu. Oczywiście szczeline wypełniam vario. Rom, pendrox, a jak z połączeniem skosu z kolankową? jak tam wykonać fazowanie - po prostu skrócić płytę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 03.04.2013 14:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Rom, pendrox, a jak z połączeniem skosu z kolankową? jak tam wykonać fazowanie - po prostu skrócić płytę? Od rana wiedziałem, że to będzie Wielki Dzień! mp_krk wydrukuję sobie ten post i powieszę w salonie! Wodzu, czujesz już mój oddech na karku? ps. mp_krk wybacz, nie pomogę bo nie zrobiłem jeszcze żadnego poddasza w życiu. Mądrzę się tak z katalogiem w ręku Ale miło, że mnie zapytałeś Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 03.04.2013 15:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 To bardzo ciekawe rozwiązanie - nie wiedziałem o jego istnieniu. Możliwe do zastosowania u mnie, choć muszą być spełnione pewne warunki. Konstrukcja stropu zakłada, że belki stropowe są widoczne. Nie widzę problemu, by w łazience obniżyć sufit i belkę stropową ukryć pod sufitem. Nie wiem jednak jaką w tej chwili mam wysokość pomieszczenia tzn od posadzki do dołu belki stropowej. Zakładam, że sufit obniży pomieszczenie o 6,7 cm ( wysokość profilu i grubość płyty gk) Muszę też zostawić zapas na obniżenie się stropu minimum 8 cm. I musi to być przestrzeń pod belką stropową. Biorąc pod uwagę, że belka stropowa jest niżej od zakładanego pierwotnie sufitu o ok 25 cm, całość obniżenia wyniesie 6,7 cm + 8 cm + 25 cm = 39,7 cm. Sporo, ale pomieszczenie jest wysokie i jesli uda mi się uzyskać końcową wysokość łazienki 2,5 m to biorę w ciemno Bardzo Ci dziękuję tę cenną wskazówkę. Czy te systemy istnieją gdzieś w realnej sprzedaży ? Ten system bazuje na profilach CW i UW czyli na profilach ściennych. Z nich robi się przęsła. Na małe rozpiętości wystarcza CW50 na największe CW175 i skręcane na dwuteownik. Jeśli nie przejdziesz z profilami pod belką to może na wyższych profilach wzdłuż a wtedy wystarczy że płyta będzie 12cm od belki... już bez dodatkowego obniżenia na profil. Jeśli wzdłuż będzie za długo pomyśl nad jakąś belką dwuteownik (profil hutniczy HEB) pomiędzy ścianami jako podpora a od strony łazienki możesz taką belkę zrobić na np. panel oświetleniowy itp. Wszystko się da... trzeba pomyśleć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.