RadziejS 16.12.2008 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2008 Pytałem wczoraj w osobnym wątku ale jakoś nikt doświadczony nie zaoferował mi pomocy... Spróbuję więc tu: czy obróbka okna dachowego płytą OSB jest dobrym pomysłem? Myślę sobie tak: po oknach potrafi ciec woda, ja mam (mieć) podłogówkę, nie ma więc grzejnika pod oknem, OSB jest wodoodporna, poza tym cieplejsza niż KG więc chcę glify obrobić właśnie tą płytą. Co Wy na to? Ma ten pomysł słabe punkty? (oprócz tego, że jest drożej i więcej roboty) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PAPROCIAK 16.12.2008 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2008 Na pewno nie kładz paraizolacji pomiedzy wełnę i podłogę jeśli chcesz to to odogródz wełnę od dołu czyli płyta Gk - folia- wełna - podłoga. Na wełne możesz dać wysokoprzepuszczalną membrane jeśli już. Na wygłuszenie ja wolałbym wybrać wełne rozprężną w całości a nie w płytach- jak ja tniesz w poprzek to zero strat i lepiej wypełnia wszelkie wolne miejsca. dobra wracam do real world Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 16.12.2008 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2008 Chcę wygłuszyć podłogę drewnianą z desek na pióro-wpust o grubości 35mm. Podłoga ta jest pomiędzy parterem, a użytkowym poddaszem. Deski leżą na legarach 12x15cm (legary są widoczne z parteru i chciałbym aby po wygłuszeniu dalej było je trochę widać, więc zmuszony jestem zastosować wełnę o grubości 5cm). Ma to wyglądać następująco, patrząc od dołu: deska boazeryjna (w kuchni i łazience płyta g-k), folia paroizolacyjna, wełna mineralna (np. Isover Aku-płyta), deska podłogowa poddasza. Nie wiem czy kłaść folię paroizolacyjną pomiędzy wełnę a podłogę oraz czy malować czymś podłogę od spodu czy zostawić "gołe" drewno? Żeby wygłuszyć podłogę lepiej użyć granulatu. Powody są trzy: 1. Lepiej rozłożyć bez wolnych przestrzeni 2. Lepiej wygłuszy (jest cięższy od dachowej, rozprężnej) 3. Jest tańszy Paroizolacja pomiędzy pomieszczeniami ogrzewanymi nie jest potrzebna. Czy malować, czy nie to raczej zależy od upodobań. Drewnu nic nie będzie bez malowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolorado 17.12.2008 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2008 Mam pytanie odnośnie ocieplenia poddasza. W projekcie mam 15+5 wełny. Nie wiem czy to wystarczająco, różne są opinie na forum. Początkowo zdecydowałem że będzie 15+10, jednak teraz mam pewne wątpliwości - chodzi o wysokość pomieszczeń i odległość sufitu od górnej krawędzi okna. Górna krawędź okna jest 23cm poniżej jętek. Dając 10cm + 1,25 płyta zostałoby tylko około 11cm. No i wysokość pomieszczeń 2,5m. Jak dam 15+5 to zyskuję 5cm - niby niewiele, ale wysokość pomieszczeń wtedy 2,55m, a odległość okna od sufitu około 16cm. Wymyśliłem sobie jeszcze jedną koncepcję. Ponieważ jętki mają 15cm, to można by nabić na nie od góry łaty 5x5 i dołożyć jeszcze 5cm wełny od góry. Czyli byłoby 5+15+5. Czy ma to sens?Podsumowując. Co lepiej:1. Zostawić 15+5,2. Dać 15+10 na skosach, na stropie 15+5,3. Dołożyć wszędzie 15+10 kosztem wysokości pomieszczeń,4. Kombinować: na skosach 15+10, na stropie 5+15+5 dodając łaty od góry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 17.12.2008 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2008 Mam pytanie odnośnie ocieplenia poddasza. W projekcie mam 15+5 wełny. Nie wiem czy to wystarczająco, różne są opinie na forum. Początkowo zdecydowałem że będzie 15+10, jednak teraz mam pewne wątpliwości - chodzi o wysokość pomieszczeń i odległość sufitu od górnej krawędzi okna. Górna krawędź okna jest 23cm poniżej jętek. Dając 10cm + 1,25 płyta zostałoby tylko około 11cm. No i wysokość pomieszczeń 2,5m. Jak dam 15+5 to zyskuję 5cm - niby niewiele, ale wysokość pomieszczeń wtedy 2,55m, a odległość okna od sufitu około 16cm. Wymyśliłem sobie jeszcze jedną koncepcję. Ponieważ jętki mają 15cm, to można by nabić na nie od góry łaty 5x5 i dołożyć jeszcze 5cm wełny od góry. Czyli byłoby 5+15+5. Czy ma to sens? Podsumowując. Co lepiej: 1. Zostawić 15+5, Dla ocieplenia wystarczy, ale nie podałeś ile masz na ścianach. Jeśli 20cm to na dach wypadałoby więcej. 2. Dać 15+10 na skosach, na stropie 15+5, Jak dasz więcej na skosach to i tak to zmniejsza pomieszczenie bardziej niż sufit trochę niższy. Nie wiem który strop masz na myśli, ale jeśli, który jest sufitem to daj nie mniej niż na skosach 3. Dołożyć wszędzie 15+10 kosztem wysokości pomieszczeń, To już pytanie nie do forum 4. Kombinować: na skosach 15+10, na stropie 5+15+5 dodając łaty od góry?[ ja dawałem pomiędzy jętki tyle ile było miejsca i na wierzch tej wełny dołożyłem brakujące centymetry bez żadnych łat. Co one niby mają dać oprócz pogorszenia parametrów izolacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolorado 17.12.2008 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2008 1. Zostawić 15+5, Dla ocieplenia wystarczy, ale nie podałeś ile masz na ścianach. Jeśli 20cm to na dach wypadałoby więcej. Ściana BK 550 30cm + 12cm styropianu 2. Dać 15+10 na skosach, na stropie 15+5, Jak dasz więcej na skosach to i tak to zmniejsza pomieszczenie bardziej niż sufit trochę niższy. Nie wiem który strop masz na myśli, ale jeśli, który jest sufitem to daj nie mniej niż na skosach Ok, czyli odpada. 3. Dołożyć wszędzie 15+10 kosztem wysokości pomieszczeń, To już pytanie nie do forum Chodzi o to, czy 11cm pomiędzy sufitem a górną krawędzią okna nie będzie za mało do powieszenia karnisza. Sprawa wysokości pomieszczeń to faktycznie odczucie subiektywne. 4. Kombinować: na skosach 15+10, na stropie 5+15+5 dodając łaty od góry? ja dawałem pomiędzy jętki tyle ile było miejsca i na wierzch tej wełny dołożyłem brakujące centymetry bez żadnych łat. Co one niby mają dać oprócz pogorszenia parametrów izolacji? No właśnie jętki mają 15, więc miejsca jest na 15 wełny. Żeby nie obniżać o 10cm sufitu dałbym 5cm poniżej jętek i 5cm nad jętki. Łaty po to, żeby jętki miały sumarycznie z tymi łatami 20cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 17.12.2008 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2008 3. Dołożyć wszędzie 15+10 kosztem wysokości pomieszczeń, To już pytanie nie do forum Chodzi o to, czy 11cm pomiędzy sufitem a górną krawędzią okna nie będzie za mało do powieszenia karnisza. Sprawa wysokości pomieszczeń to faktycznie odczucie subiektywne. Karnisz możesz wybrać różny, a nawet przymocować go do sufitu. 4. Kombinować: na skosach 15+10, na stropie 5+15+5 dodając łaty od góry? ja dawałem pomiędzy jętki tyle ile było miejsca i na wierzch tej wełny dołożyłem brakujące centymetry bez żadnych łat. Co one niby mają dać oprócz pogorszenia parametrów izolacji? No właśnie jętki mają 15, więc miejsca jest na 15 wełny. Żeby nie obniżać o 10cm sufitu dałbym 5cm poniżej jętek i 5cm nad jętki. Łaty po to, żeby jętki miały sumarycznie z tymi łatami 20cm. Po co chcesz dawać pod i nad jętki? Nie lepiej tylko pomiędzy i nad? Jak się postarasz to profile do mocowania płyt dasz na równi z dolną krawędzią jętek i zywskasz kilka cm na wysokości. Wełnę nad jętkami po prostu połóż na jętki. Lepszego sposobu likwidacji mostków nie znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolorado 17.12.2008 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2008 Po co chcesz dawać pod i nad jętki? Nie lepiej tylko pomiędzy i nad? Jak się postarasz to profile do mocowania płyt dasz na równi z dolną krawędzią jętek i zywskasz kilka cm na wysokości. Wełnę nad jętkami po prostu połóż na jętki. Lepszego sposobu likwidacji mostków nie znajdziesz. Racja, ale pomiędzy profilami i tak zawsze zostanie przestrzeń. Po co zostawiać tą przestrzeń, lepiej wypełnić wełną, a najcieńsza i tak 5cm. Zostawiając bez wełny i tak wiele nie zyskam. Wełnę położę na jętki, ale bez łat podłogi na stryszku nie zrobię. Początkowo łaty chciałem dawać wzdłuż jętek, ale faktycznie można w poprzek. Zminimalizuje to mostki i chyba wzmocni konstrukcję podłogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 20.12.2008 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 ...wydaje mi się że z takimi pomieszczeniami nie powinno być kłopotów. Ale z rysunku trudno wywnioskować. Nie mogę go powiększyć i uciekają przez to szczegóły. ...co do ścianek. Proponuję ściany działowe wykonać w technologi murowej a dopiero jak nie można to jako suchą zabudowę. Jeśli będą z płyt G-K to ze względu na akustykę powinno się je zrobić przed wylewkami. Wada - wilgoć z wylewek może spowodować pękanie spoin więc ze spoinowaniem trzeba się wstrzymać. Płyty nawet zwykłe wytrzymują nagły ale krótkotrwały napór wilgoci. Ale stawianie ścianek na nierównym nadbetonie ze zastosowaniem taśm wygłuszających nie należy do najłatwiejszych. W tym przypadku stawianie ścianek na wylewkach posadzkowych jest łatwiejsze ale traci się na akustyce. Czyli są plusy i minusy obu technologi. Ja jednak stawiam na technologię murową ale to jest tylko moja subiektywna opinia. kazdy ma swoje zdanie... moge i ja? ścianki działowe z kartogipsu robi się na wylewkach i: można wiercić (ze zdjeciami, miernikami itp) ale też można profil dolny przykleić chozby na zwykły klej montazowy... i nie ma problemu ad pogrubionego- otóż nie- płyt nie wolno tam stosowac (radze zaprzyjaźnić sie z wykresami- wytrzymałośc gipsu po zarobieniu wodą i po póxniejszym dodaniu wody. wytrzymałośc tego materiału baaardzo gwałtownie spada) już nie mówiąc o wiążącym obok betonie ;/ to już nie wilgoć a woda przecież ;/. na upartego, jelsi ktoś musi przed wylewakami ieć scianki z kartonu- to zrobić sam stelaż, potem wylewke i na końcu płyty (dość kłopotliwe) i jeszcze jedna wzmianka, według mnielepiej wychodzi rozwiazanie- duzy sufil i potem scianki działowe które go od dołu trzymają, naprezenia mniejsze bo i obwiednie momentow na pewno będa mniejsze mechanika budowli- utwierdzenie (sufit "w" sc działowcyh) a podbora swobodnie podparta (sc działowa pod sufietem) pozdrawiam. Wklejam rysunki systemów akustycznych Knauf... mam nadzieję że firma Knauf wybaczy mi to nie autoryzowane kopiowanie http://images30.fotosik.pl/306/61750fcc96616abbmed.jpg http://images30.fotosik.pl/306/552d1a126645640bmed.jpg Wyraźnie widać posadowienie profili na płycie stropowej i o ile zwiększa izolację akustyczną. ad pogrubionego- otóż nie- płyt nie wolno tam stosowac (radze zaprzyjaźnić sie z wykresami- wytrzymałośc gipsu po zarobieniu wodą i po póxniejszym dodaniu wody. wytrzymałośc tego materiału baaardzo gwałtownie spada) już nie mówiąc o wiążącym obok betonie ;/ to już nie wilgoć a woda przecież ;/. Z problemem obniżenia wytrzymałości mechanicznej płyt mokrych spotykam się dosyć często... ba! Nawet sam je moczę by straciły wytrzymałość przy wyginaniu łuków! Ale również wiem że po wyschnięciu wszystko wraca do normy. A przy tego typu wykonaniu płyta nie ma kontaktu z wodą tylko z wilgocią w powietrzu... fakt tej wilgoci to jest 100% ale to nie jest woda w postaci ciekłej... A ściankę zabezpiecza się folią i pianką dylatacyjną bądź styropianem więc beton nie ma kontaktu z płytą! I jeśli odpowiednio się zadba o wentylację to nawet zwykłe płyty nie ucierpią. Widziałem zwykłe płyty założone przed tynkami cem.-wap. i nic się nie działo. Mi "wylewkarze z bożej łaski" zalali sufit i z płytami też się nic nie stało... częściowo popękały tylko spoiny a po naprawie nie ma śladu katastrofy. Przy takim systemie należny tylko pamiętać by spoinować dopiero po wyschnięciu. Drugi temat to sufity... Jestem zdania że lepiej ścianki mocować do stabilnych krokwi czy jętek lub jeśli ich brak to zrobionych "wymianów" z desek, łat czy nawet belek niż do stelażu sufitu podwieszanego. Tak samo sufity o dużej powierzchni... trzeba uwzględnić rozszerzalność materiałów i robić dylatacje... inaczej spoiny mają prawo pękać. Wydaje mi się że jeśli można to należy podzielić sufit na mniejsze powierzchnie... Moja największa długość zabudowy to na poddaszu nieużytkowym skosy o długości 22.6m ...podzieliłem na 3 części... dałem dylatację co około 7 m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michalwdowski 21.12.2008 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2008 Witam.Widzę że wzbudzilem rzeczową dyskusję moim pytaniem.Dziękuję za wypowiedzi. Ścianki stawiam na stropie przed wylewkami, jest dość równa więc nie będzie problemu.Z lączeniem ścianek i sufitu zrobie mala hybryde. Podziele na dwie mniejsze strefy. Reszte ścianek do sufitu podwieszanego. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pam 21.12.2008 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2008 Czy możecie zdradzić "Panowie Specjaliści" jaką wełnę kupilibyście na swoje poddasze? Wiem, że zaraz się zacznie dyplomatyczne jaki ma współczynnik itp. Ale może jednak: tak na swój dom biorąc oczywiście pod uwagę też koszty zakupu, jak sie układa itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artmach 21.12.2008 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2008 Kupiłem isoroc-isolight 17,20zł za m2 - grubość 200 - transport był prosto od producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
irek.w 21.12.2008 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2008 Specjalistą nie jestem.Kupiłem wełnę Iberkraft układa się dobrze w przeciwieństwie do Rockwoola nic nie sypie się na głowę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michalwdowski 21.12.2008 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2008 Kupiłem isoroc-isolight 17,20zł za m2 - grubość 200 - transport był prosto od producenta. Jakie robi wrażenie, też się do niej przymierzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artmach 21.12.2008 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2008 Jakie robi wrażenie, też się do niej przymierzam Wełna jest w płytach, dobrze sprasowana, no i ta cena - nie lubię przepłacać, strona producenta http://www.isoroc.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pam 21.12.2008 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2008 To jeszcze podaj stronę sprzedawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artmach 21.12.2008 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2008 To jeszcze podaj stronę sprzedawcy. No dobra, ja kupowałem tutaj http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=7076881 - upss staniało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pam 21.12.2008 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2008 Dzięki, patrzyłem wcześniej na allegro, ale wychodziło mi w Twojej cenie 10cm. Może to był jakiś inny typ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 23.12.2008 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2008 Hej Jak wycinacie płyty na obłożenie boków okna połaciowego? Jakoś nie mogę sobie wyobrazić jak przenieść ten wielokąt nieforemny na płytę. U mnie trzeba wyciąć 14 mniej więcej takich kształtów: http://autonom.ict.pwr.wroc.pl/~trociu/okno.JPG Jakieś pomysły??? http://images27.fotosik.pl/306/49514fdcfeb460cc.jpg ... a reszta jest wyobraźnią i powtórką z 5 klasy podstawówki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 23.12.2008 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2008 Dzięki Rom-Kon - wiedziałem że tak się skończy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.