zeusrulez 09.04.2013 06:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Ah, Rafał te Twoje spoinowanie!!!! Kiedy dojdę do takiego efaktu :) Wierz mi, dasz rade, wystarczy dobry gips z wiaderka i umiejętne szlifowanie. Widziałem to tylko raz w życiu jak szpachlarz z 30 letnim doświadczeniem to robi, kolejny sufit powiedział mi "skoro patrzyłeś, wiesz już jak" ciężko było, kolejny następny idzie coraz łatwiej, chociaż ja wole już całe płyty jechać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 09.04.2013 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Ah, Rafał te Twoje spoinowanie!!!! Kiedy dojdę do takiego efaktu :) To nie moje szpachlowanie, tylko chłopaków których można powiedzieć po części uczyłem. ...co do efektu to trening czyni mistrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 09.04.2013 07:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Rom-Kon Pytanko do ciebie bo wiem że też "kręciłeś" glazurę w łazienkach więc i pewnie coś grzebałeś przy stelażach do wc , bidetu , powiedz jak wiesz czym się kierować przy doborze takiego stelażu by było go dobrze obrobić czy to płytą czy innym materiałem ? ...a no kręciłem glazurę do różnych stelaży i powiem że jesli są zamontowane tak jak powinny być to nie ma problemu. Praktycznie wszystkie systemy sa dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 09.04.2013 07:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Panowie, Jak z doświadczenia najlepiej obrobić skos przechodzący przez belke koszową (płyta kg wchodząca z lewej w belkę koszową a następnie z prawej płyta kg pociągnięta do sufitu). Chodzi mi czy robic połączenie ślizgowe czy jakoś inaczej to wykańczacie? Pytam bo widoczna belka koszowa mi się zaczęła podobać :/ Nigdy nie robiłem z widoczną belką koszową więc w tym temacie nie pomogę... z płatwią tak ale z koszową nigdy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 09.04.2013 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Witam mam pytanie , dom jest w stanie surowym właśnie ocieplam strop poddasza , wełne 15 już mam włożyłem miedzy krokwie . I teraz problem czy drugą warstwę wełny należy układać tak żeby była nad ścianami działowymi wewnętrznymi (na upartego wcisne chodz murarz zostawił mi mało miejsca na wełne) , czy powinna być ułożona od ściany do ściany , i nad samymi scianami wolna przestrzeń ???? Kurcze wiem że ciężko zrozumieć ale mam nadzieje że wiecie o co mi chodzi Bardzo dobry układ jest gdy nad ścianką jest ok.2-3 cm mniej niż na reszcie poddasza (wycięta ścianka 2-3 cm nad profilem ud30) ale gdy zmieściła się Tobie 15ka to i tak nie jest źle, dołożyć możesz ale tak aby wełna nie była zbyt ściśnięta , (to tak jak ze stopą w mróz - nie pomoże gdy założysz pięć skarpetek i włożysz na ścisk nogę do buta - takie rozwiązanie działa gorzej niż jedna lub ewentualnie dwie skarpetki.) Więc rozwarst wełnę na matę 2cm ,3cm lub tyle ile się zmieści nad ściankę i włóż aby nie było za ścisło. Lub wytnij ściankę nad profilem tak jak pisałem wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szymkas30 09.04.2013 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 karokiwe mam 20cm, dach deskowany, papa , dachówka - jak waszym zdaniem wełna 18 cm miedzy krokwie to dobre rozwiązanie (przed włożeniem wełny chcę poprzyklejać na deske od spodu 2 cm paski styropianu, żeby zapewnić wentylację wełny) i jako drugą warstwę pod cd 60 chcę dać 10 cm wełny obie o lambdzie 0,039.Napiszę jeszcze że dach kopertowy i na środku z trzech stron lukarny, wię nie ma dużych połaci. robi ktoś z was z taką kąbinacją wełny:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 09.04.2013 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 karokiwe mam 20cm, dach deskowany, papa , dachówka - jak waszym zdaniem wełna 18 cm miedzy krokwie to dobre rozwiązanie (przed włożeniem wełny chcę poprzyklejać na deske od spodu 2 cm paski styropianu, żeby zapewnić wentylację wełny) i jako drugą warstwę pod cd 60 chcę dać 10 cm wełny obie o lambdzie 0,039.Napiszę jeszcze że dach kopertowy i na środku z trzech stron lukarny, wię nie ma dużych połaci. robi ktoś z was z taką kąbinacją wełny:) Dla mnie lepiej jest zrobić szczelinę minimum 3cm i nie styropian jako dystans tylko sznurkowanie co max 15cm, na krokwie nadbić paski płyty osb np 18mm aby zwiększyć szczelinę wentylacyjną w Twoim przypadku na 38mm i układać drugą warstwę- jeżeli Cię stać to zrób 0,033- na pewno nie stracisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szymkas30 09.04.2013 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 to jaki teraz jest dobry standard? ile cm wełny o jaki współczynniku? dać żeby za 5 lat nie żałować i było w miarę ekonomicznie i komfortowo- czyli optymalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 09.04.2013 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Ciężko powiedzieć, kiedyś było 20cm 0,039 później zrobiło się 25cm 0,039 teraz sam nie wiem czy jest jakakolwiek norma. Głównie zależy od grubości portfela i na co stać inwestora, Ty chcesz dać 28cm 0,039 dla jednego będzie to minimum dla drugiego maximum. Jak dla mnie wykonawcy jest to niestety minimum, ale pierwsza warstwa 18cm 0,039 i druga 10cm 0,033 już wygląda inaczej. Nie ja będę płacił za Ciebie za wełnę na składzie, jak i za rachunki za ogrzewanie, musisz przekalkulować ile więcej zapłacisz za przypuśćmy drugą warstwę 0,033 jeżeli będzie to zbyt duży koszt zrobisz na planowanej 0,039 i też będziesz zadowolony. Choć na pewno rachunki będą nieco wyższe niż przy 0,033 to tak jak kredyt ma mieszkanie i odsetki:) im krótszy okres kredytowania tym mniejsze odsetki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skowronp 09.04.2013 16:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2013 Nigdy nie robiłem z widoczną belką koszową więc w tym temacie nie pomogę... z płatwią tak ale z koszową nigdy... Myślałem o płatwi napisałem koszu ... ech, także wszelkie porady wskazane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Uzarex 10.04.2013 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 ...a no kręciłem glazurę do różnych stelaży i powiem że jesli są zamontowane tak jak powinny być to nie ma problemu. Praktycznie wszystkie systemy sa dobre. A powiedz mi czy obudowuje się stelaż profilami i do nich kręci K/G i na to płytki ? czy można obmurować stelaż bloczkami , do stelażu k/g i na całość płytki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jaremy 10.04.2013 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 Można tylko spoiny (łączenia) : [ATTACH=CONFIG]182318[/ATTACH] A nie będzie to miało wpływu na pękanie czy rysy na pomalowanej płycie. Mój wykonawca stwierdził, że trzeba zaciągnąć całą płytę bo może pękać. Dla niego wiadomo to jest kasa bo bierze 18 zeta za m2 gładzi, mnie jednak nie widzi się wywalać kasę bez sensu. Więc jeśli nie trzeba całości zaciągać to tak będę od niego oczekiwał. Mówimy oczywiście o płytach na ocieplanym strychu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marmur7 10.04.2013 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2013 A nie będzie to miało wpływu na pękanie czy rysy na pomalowanej płycie. Mój wykonawca stwierdził, że trzeba zaciągnąć całą płytę bo może pękać. Dla niego wiadomo to jest kasa bo bierze 18 zeta za m2 gładzi..... Chyba sobie sam odpowiedziałeś na to pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 11.04.2013 05:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2013 (edytowane) A nie będzie to miało wpływu na pękanie czy rysy na pomalowanej płycie. Mój wykonawca stwierdził, że trzeba zaciągnąć całą płytę bo może pękać. Dla niego wiadomo to jest kasa bo bierze 18 zeta za m2 gładzi, mnie jednak nie widzi się wywalać kasę bez sensu. Więc jeśli nie trzeba całości zaciągać to tak będę od niego oczekiwał. Mówimy oczywiście o płytach na ocieplanym strychu Wszystko zależy od tego jak płyty zostały wyspoinowane i wyszpachlowane same spoiny, może i lepiej je całe szpachlować wszystko wyjdzie po malowaniu. Ale fakt, że ładnie to określił, że trzeba całość głaskać żeby nie popękało hehe coś mi się wydaje, że będziesz musiał po zimie kolejnego fachowca wzywać do poprawek, bo ten nie wie co mówi ... ;/ i mało tego ostro chce Cię naciągnąć Edytowane 11 Kwietnia 2013 przez zeusrulez nowa myśl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 11.04.2013 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2013 Dzięki za odpowiedzi, dzisiaj jestem po pierwszym dniu z dokładniejszym poznawaniem tematu suchej zabudowy poddasza i muszę powiedzieć że już pierwszego dnia pojawił się poważny zgryz. Okazało się, że dekarze zamontowali za wysoko okno i górna jego krawędź wychodzi powyżej krawędzi planowanego sufitu (o jakieś 15-20 cm). Ma ktoś pomysł jak z tego wybrnąć? Tak sobie myślę, że jakby opuścić okno o jedną dachówkę to górna krawędź byłaby równa z planowaną krawędzią sufitu, chyba głupio by wyglądało? Spotkał się ktoś z taką zagadką? Nie dość, że jest to moja pierwsza robota tego typu to jeszcze takie kwiatki wychodzą. Jednak to prawda co mówią, że dopiero trzeci dom wychodzi bez błędów. :/ Pytanie przeniesione z tematu szpachlowania... tu jest odpowiedniejsze miejsce Jeśli można przenieść okno to lepiej to zrobić... koszt niewielki a efekt na całe lata. Niżej przedstawiam fotki obrobionego okna które jest wyżej niż sufit... a dodatkowo jeszcze jedno wyszło w belce narożnej: http://images10.fotosik.pl/3884/d8883b3c2b5e6a5f.jpg http://images10.fotosik.pl/3884/f366284b59c06223.jpg http://images10.fotosik.pl/3884/8026f78b39f65e9c.jpg http://images10.fotosik.pl/3884/f515ce62d1cbffe0.jpg http://images10.fotosik.pl/3884/d0d7a5cc9d9b0509.jpg http://images10.fotosik.pl/3884/3b6cfebbb92e8330.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 11.04.2013 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2013 A powiedz mi czy obudowuje się stelaż profilami i do nich kręci K/G i na to płytki ? czy można obmurować stelaż bloczkami , do stelażu k/g i na całość płytki ? Oczywiście że trzeba dać jeszcze profile - choćby na ścianach bo do czegoś płyta musi się trzymać. Nie przesadzaj z obmurowywaniem - no chyba że jest to typowy stelaż do wmurowania w ścianę - tylko spokojnie dawaj płytę. Zalecam dwie płyty wtedy jest sztywniejsza zabudowa. Jeśli mocujesz płytę do profili stelaża to używaj samowiertów... takie same wkręty jak do zwykłych profili tylko końcówka z wiertłem... no i nie przewierć spłuczki!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 11.04.2013 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2013 Panowie, Jak z doświadczenia najlepiej obrobić skos przechodzący przez belke koszową (płyta kg wchodząca z lewej w belkę koszową a następnie z prawej płyta kg pociągnięta do sufitu). Chodzi mi czy robic połączenie ślizgowe czy jakoś inaczej to wykańczacie? Pytam bo widoczna belka koszowa mi się zaczęła podobać :/ Już ustaliliśmy że nie koszowa tylko płatew no to fotki jak to wyglada podczas roboty. Belka nie jest heblowana bo bedzie obłożona drewnem. http://images10.fotosik.pl/3884/dd330324025618e8.jpg http://images10.fotosik.pl/3884/5d56cc23edbe2fbe.jpg http://images10.fotosik.pl/3884/1964b13d01b748ba.jpg http://images10.fotosik.pl/3884/4e7015eab6376eee.jpg http://images10.fotosik.pl/3884/598e2ce7986883a5.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skowronp 11.04.2013 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2013 Już ustaliliśmy że nie koszowa tylko płatew no to fotki jak to wyglada podczas roboty. Belka nie jest heblowana bo bedzie obłożona drewnem. Dzięki. Mam jednak wątpliwość bo widzę że do płatwi przykręcona jest listwa drewniana ? i do niej kręcone są płyty - czyli konstrukcja na sztywno? Głupie pytanie do mistrza - ale czy na sztywno nie pęka ze względu na pracę płatwi? Ja niestety profil mam odsunięty o około 15cm od płatwi więc końcówka płyty jest w "powietrzu". Poza tym moja płatew 7 metrowa pracuje więc myślałem nad połączeniem pływającym. A powiedz coś więcej o okładaniu drewnem bo mnie to zaciekawiło. Są to heblowane deski? Kręcone do płatwi na sztywno czy w jakiś inny sposób montowane? W sumie jest to kolejny sposób który mógłbym zastosować ale zastanawiam się nad efektem ponieważ ja słupy i płatwie mam wzmocnione ceownikiem i muszę go zabudować - słupy chciałem obudować kg, a pławie przeszlifować i pomalować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 11.04.2013 09:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2013 Dzięki. Mam jednak wątpliwość bo widzę że do płatwi przykręcona jest listwa drewniana ? i do niej kręcone są płyty - czyli konstrukcja na sztywno? Głupie pytanie do mistrza - ale czy na sztywno nie pęka ze względu na pracę płatwi? Ja niestety profil mam odsunięty o około 15cm od płatwi więc końcówka płyty jest w "powietrzu". Poza tym moja płatew 7 metrowa pracuje więc myślałem nad połączeniem pływającym. A powiedz coś więcej o okładaniu drewnem bo mnie to zaciekawiło. Są to heblowane deski? Kręcone do płatwi na sztywno czy w jakiś inny sposób montowane? W sumie jest to kolejny sposób który mógłbym zastosować ale zastanawiam się nad efektem ponieważ ja słupy i płatwie mam wzmocnione ceownikiem i muszę go zabudować - słupy chciałem obudować kg, a pławie przeszlifować i pomalować. ...nie listew drewniana tylko profil UD i to jest na sztywno! Ja nie jestem ortodoksyjnie nastawiony do połączeń ślizgowych, ortodoksem jest Flashback to już wspomnienie Płatew w tym przypadku to gruba belka podparta słupami ( jest to stolec) więc ruch raczej ograniczony. Pierwszy profil oddalony od płatwi na 40cm i jest możliwość ugięcia płyty. Spoinowanie na pełnych taśmach - tuff tape na vario. Ja na to spokojnie daję długoletnią gwarancję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 11.04.2013 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2013 Nie ma co Rom pierwsze okienko obrobione majstersztyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.