Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Rom-Kon a mógłbyś się wypowiedzieć jeszcze na temat moich pytań nr 2 i 7 (kilka postów wyżej), będę zobowiązany

 

pozdr.

McX

na 2) jeśli jest to połączenie ze ścianą murową to należy zespolić z nią tą płytę - porządne spoinowanie na sztywno z zastosowaniem siatek (pod spodem) a na to taśma pełna. Glify boczne z dolnym tylko na ślizgu i maskowane akrylem. Czyli jednym słowem dolny glif jest elementem sztywnym ze ścianą i ruchomym do okna i bocznych.

 

na 7) wszystko zależy od tego czy poradzisz sobie z gipsami wiążącymi. Wcześniej był problem że taśmy się odparzały. Gipsy wiążące nie wybaczają błędów. Masy wiaderkowe pod tym względem są lepsze. Dla mnie najlepsza spoinówka to Vario. Nie można podpowiadać konkretnych produktów na finisz. Każdy ma swoją ulubioną i nie zapomnij że my wykonawcy poradzimy sobie praktycznie z każdą dostępną i nawet trudna do opanowania może być moją ulubioną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

@Rom-Kon jakbyś miał jeszcze zdjęcia okien dachowych nisko osadzonych w trakcie obróbki ( wypadają za murłatą) to byłbym baaardzo wdzięczny, normalnie mógłby wyjść mały parapet ...

niestety nie mam takich fotek ale poszukaj w googlach na grafice może znajdziesz

 

 

@szymkas30

Moim zdaniem nie ważne jakiej firmy ważne coby "gyrzbki" siedziały ... ja wymieniałem wszystkie profile 4m z 5mm na 6mm, miałem dwa rodzaje budmat(dla mnie lepsze) i metpol -> 5mm strasznie "miękkie" te z budmatu jakby lepsze grzyby siedzą w nich naprawdę fajnie.

 

Masz dostęp do profili, weź jeden wieszak i sprawdź jak się zapina.

Najlepiej sprawdzić namacalnie... czasem też idę na plac pomacać co mają bo w hurtowniach wciskają kit lub wzruszają ramionami - no profil to profil...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze? :

chciałbym to zobaczyć ;)

nie wiem czy to nie byłaby większa operacja logistyczna niż ta cała zabudowa poddasza ;)

 

na dzień dzisiejszy prościej byłoby ułożyć taką w sumie nieskomplikowaną figurę ;)

Najwięcej płyt można zmieścić tam gdzie kiedyś będą schody (wysokość to jakieś 6 metrów - czyli jak na metr wejdzie 9 płyt to by wszystkie 55 się zmieściło!) :stirthepot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 2) jeśli jest to połączenie ze ścianą murową to należy zespolić z nią tą płytę - porządne spoinowanie na sztywno z zastosowaniem siatek (pod spodem) a na to taśma pełna. Glify boczne z dolnym tylko na ślizgu i maskowane akrylem. Czyli jednym słowem dolny glif jest elementem sztywnym ze ścianą i ruchomym do okna i bocznych.

 

Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem: "porządne spoinowanie na sztywno z zastosowaniem siatek (pod spodem) a na to taśma pełna" - dla mnie to oznacza, żeby na styku ściany murowanej z płytą zazbroić to w taki sposób : spoinówka na obie płaszczyzny, na to siatka, znów spoinówka, potem taśma i finisz, wyszlifować i malować. Czy tak ?

 

na 7) wszystko zależy od tego czy poradzisz sobie z gipsami wiążącymi. Wcześniej był problem że taśmy się odparzały. Gipsy wiążące nie wybaczają błędów. Masy wiaderkowe pod tym względem są lepsze. Dla mnie najlepsza spoinówka to Vario. Nie można podpowiadać konkretnych produktów na finisz. Każdy ma swoją ulubioną i nie zapomnij że my wykonawcy poradzimy sobie praktycznie z każdą dostępną i nawet trudna do opanowania może być moją ulubioną.

 

Powiedz mi jeszcze czy połączenia spoin płyt z użyciem taśmy (zamierzam wykorzystać fizelinę) wykonuje się w taki sposób że daję spoinówkę na łączenie tak by wypełniła zagłębienie, na to nawilżoną (?) fizelinę, i tu nie jestem pewien co dalej: czy na tę fizelinę jeszcze raz spoinówkę czy czekam aż wyschnie i wtedy już tylko finisz i szlifowanie?

 

 

 

edit: jeszcze jedno, jak kręciliśmy płyty z ojcem powstała sprzeczka na temat tego, że kręcę wkręty za gęsto (co 15 do max 20cm) powiedz kto miał rację (on twierdzi, że na szerokość płyty wystarczy dać 4 wkręty (co 30cm).

 

pozdr.

McX

Edytowane przez macx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edit: jeszcze jedno, jak kręciliśmy płyty z ojcem powstała sprzeczka na temat tego, że kręcę wkręty za gęsto (co 15 do max 20cm) powiedz kto miał rację (on twierdzi, że na szerokość płyty wystarczy dać 4 wkręty (co 30cm).

 

Przyjrzyj się ile ja kręcę wkrętów na płytę:

http://www.youtube.com/watch?v=CTYES7_EhMw

Jeżeli to jest nie prawidłowe kręcenie, to znaczy że za oceanem nie umieją robić suchej zabudowy.

...a w gruncie rzeczy, prawie wszystko przychodzi od nich do nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem: "porządne spoinowanie na sztywno z zastosowaniem siatek (pod spodem) a na to taśma pełna" - dla mnie to oznacza, żeby na styku ściany murowanej z płytą zazbroić to w taki sposób : spoinówka na obie płaszczyzny, na to siatka, znów spoinówka, potem taśma i finisz, wyszlifować i malować. Czy tak ?

 

Tak. siatka dobrze trzyma "na rozciąganie" ale na rysy lepsza flizelina - w Castoramie możesz kupić flizelinę jako tapetę z włókna szklanego. Sprzedają z rolki na metry. Docinasz szerokość jaką chcesz. około 4zł/m2. Siatki i flizelinę zatapiasz! jest to jedna operacja - nie czekasz do stwardnienia!

 

 

Powiedz mi jeszcze czy połączenia spoin płyt z użyciem taśmy (zamierzam wykorzystać fizelinę) wykonuje się w taki sposób że daję spoinówkę na łączenie tak by wypełniła zagłębienie, na to nawilżoną (?) fizelinę, i tu nie jestem pewien co dalej: czy na tę fizelinę jeszcze raz spoinówkę czy czekam aż wyschnie i wtedy już tylko finisz i szlifowanie?

Krawędzie oryginalne... wszystko za jednym razem - nie czekasz. Wtapiasz w luźną. Flizeliny nie moczysz - szkło nie nasiąka czyli nie odbiera szpachlówce wody. Krawędzie cięte najpierw wypełniasz masą i czekasz na stwardnienie a później już jak oryginalne.

 

 

edit: jeszcze jedno, jak kręciliśmy płyty z ojcem powstała sprzeczka na temat tego, że kręcę wkręty za gęsto (co 15 do max 20cm) powiedz kto miał rację (on twierdzi, że na szerokość płyty wystarczy dać 4 wkręty (co 30cm).

 

pozdr.

McX

Zalecane na sufitach 7-8szt na rząd czyli około 15cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łączenia płyt oryginalne , fazowane , łączenie płyty z ścianą otynkowaną , gruntować nierozcieńczonym gruntem ? Grunt to Ceresit CT17 .

Rom jakiś przepis na Vario i taśmę Rigips Ultraflex i tuff tape "hamerykancką" jakieś zalecenia do połączeń oryginalnych i nieoryginalnych ?

Edytowane przez Uzarex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. siatka dobrze trzyma "na rozciąganie" ale na rysy lepsza flizelina - w Castoramie możesz kupić flizelinę jako tapetę z włókna szklanego. Sprzedają z rolki na metry. Docinasz szerokość jaką chcesz. około 4zł/m2. Siatki i flizelinę zatapiasz! jest to jedna operacja - nie czekasz do stwardnienia!

 

Ron nie mam doświadczenia takiego jak Ty ale czy to nie będzie pękać bo to bardzo sztywne połączenie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. siatka dobrze trzyma "na rozciąganie" ale na rysy lepsza flizelina - w Castoramie możesz kupić flizelinę jako tapetę z włókna szklanego. Sprzedają z rolki na metry. Docinasz szerokość jaką chcesz. około 4zł/m2. Siatki i flizelinę zatapiasz! jest to jedna operacja - nie czekasz do stwardnienia!

:D:D:D:D Rom i łączenie na sztywno, śmiechu warte:lol2:

 

...fizelina z rolki do płyt G/K :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robił ktoś z Was na profilach lafarge??? bo gościu z hurtowni ma mi na jutro je wycenić

 

Wybierałem pomiędzy systememRigistil a systemem Nidy, który jest na Lafarge. Byłem bardzo zadowolony z Lafarge. O ile dobrze pamiętam profil ma 0,55mm grubości a wieszaki 0,75mm. Płaciłem chyba 2,75zł/mb.

Mój sprzedawca też twierdził że profil ma 0,6mm grubości, jednak lubię sprawdzać wszystko osobiście. W karcie produktu wyraźnie jest napisane że ma 0,55. Zakładam że sprzedawcy mierzą sufmiarką i źle odczytują.

Edytowane przez pniowek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D:D:D:D Rom i łączenie na sztywno, śmiechu warte:lol2:

 

...fizelina z rolki do płyt G/K :o

 

Flizelina z rolki o szerokości 1m a długości... tyle ile chcesz np. 5m i cięta na pasy o szerokości np. 10-20cm bardzo dobrze się spisuje jako taśma do naprawy spękanego sufitu czy ścian. Jak jest rysa nieregularna lub większe uszkodzenie wtedy zwykłą taśmą spoinową to przysłowiowe rzeźbienie... nie każę spoinować nią tylko zazbroić połączenie (na 100% nieregularne - cudów nie ma) tynk-płyta paskiem np. 10-15cm szerokości. A może Ty podpowiesz gdzie szukać szerszych niż 5cm taśm pełnych? I nie chodzi mi o reperacyjną "amerykańską" bo zabija ceną... a tak przy okazji, to Amerykanie naprawiają różne "kleksy" właśnie szerokimi taśmami pełnymi... taki zapatrzony na Amerykę i nie wiesz?

 

...umiejętność czytania nie świadczy jeszcze o niczym. Czasem trzeba zrozumieć o co chodzi. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ron nie mam doświadczenia takiego jak Ty ale czy to nie będzie pękać bo to bardzo sztywne połączenie??

Jeśli płyta nie będzie związana z dachem - po to są ślizgi na łączeniu z bocznymi glifami - to spokojnie... płyty nie wyrwie z kolankowej. Tak robiłem już w paru miejscach i reklamacji nie ma ale widziałem jak konkurencja wkleiła kawałek płyty by nadbudować-obłożyć murłatę... dali sztywno ze skosem (jakaś taśma - chyba siatka) i właśnie tek kawałek płyty dach pięknie wyciągnął do góry! Nie rysa tylko szczelina praktycznie na cienką zapałkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma pekać skoro regips na grzybka bedzie spręzyście w stosunku do konstrukcji dachu który to sie rusza.Sciana powinna być stabilna.

Wklej i nic sie nie przejmuj.

 

...no w pewnym zakresie tak. Ale lepiej dać "gumę na gumę" niż później jechać 350km na naprawę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierałem pomiędzy systememRigistil a systemem Nidy, który jest na Lafarge. Byłem bardzo zadowolony z Lafarge. O ile dobrze pamiętam profil ma 0,55mm grubości a wieszaki 0,75mm. Płaciłem chyba 2,75zł/mb.

Mój sprzedawca też twierdził że profil ma 0,6mm grubości, jednak lubię sprawdzać wszystko osobiście. W karcie produktu wyraźnie jest napisane że ma 0,55. Zakładam że sprzedawcy mierzą sufmiarką i źle odczytują.

 

Może i dobrze mierzył tyle że profile mają przetłoczenia (rigips bardzo głębokie i praktycznie nie idzie zmierzyć grubości) dodatkowo jest jeszcze tolerancja wymiarów ± x %. Chociaż nie przeczę że "ichnia" suwmiarka "zaokrągla" do całości ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...