Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Proszę :

Właz 23.jpg

Tylko taka uwaga , jak chcesz kupić takie listwy potrzebna jest szczelina a u ciebie jeśli dobrze widzę masz płyty na styk , musiałbyś troszkę obciąć płyty około 1 cm by nie dolegały tak do włazu.

 

A ja mam pytanie :)

Spoinowanie może wyglądać tak :

DSC01023.jpg

To zaraz po wtopieniu , nie za płytko ? Potem przyjdzie jeszcze jedna warstwa albo dwie ale jakoś mam obawy !

Edytowane przez Uzarex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem listwy maskujące , fajna sprawa .

Fajna - nie fajna... u jednego Inwestora zamontowałem ale mu się nie podobało i miałem zrobić ze szczeliną. Plastik był bardzo "plastikowy" i w dodatku listew i narożniki białe i "bielsze". A cyrk z tym był bo jedne listwy jak je rozpakowałem to były przełamane (kupione wcześniej więc po "ptokach") i były zamówione drugie... jak przyjechałem to przy kurierze sprawdzałem - były idealne. Ale i tak na sufit nie poszły. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

U mnie poddasze już prawie skończone :)

 

http://imageshack.us/a/img96/2829/zdjcie0057kopia.jpg

 

Wykończenie styku skos - ścianka kolankowa

 

http://imageshack.us/a/img89/1375/zdjcie0060kopia.jpg

 

http://imageshack.us/a/img571/6205/zdjcie0059kopia.jpg

 

http://imageshack.us/a/img694/5981/zdjcie0058kopia.jpg

 

I tu mam pytanie jak macie wykończone wejście na strych??

 

http://imageshack.us/a/img849/1737/zdjcie0061kopia.jpg

 

...jak już wspomniałem okno w "trumnę", kolankowa-skos na sztywno - duże prawdopodobieństwo że płyta "wyciągnie" kolankową.

 

Schodki na poddasze - płytę wykończyć pół narożnikami ale tak by drewno (skrzynka) nie stykała się z pół narożnikiem. Później wykończyć akrylem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że co? Moja szkoła? Ja obrabiam okna w trumnę? Ja na sztywno łączę skos-kolankowa? Może profi już więcej nie pij? Albo wykup wreszcie tą receptę! albo zrób to: :bash: i to z przytupem!

Trochę dzisiaj za późno na polemikę, dlatego napisze ci rano co ja o tym myślę. Tak na trzeźwo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że co? Moja szkoła? Ja obrabiam okna w trumnę? Ja na sztywno łączę skos-kolankowa? Może profi już więcej nie pij? Albo wykup wreszcie tą receptę! albo zrób to: :bash: i to z przytupem!

Mineły już 2 lata jak ci napisałem że jesteś najlepszym amatorem w swoim fachu. Miałem nadzieje że przez ten czas zweryfikujesz swoja wiedzę i podejdziesz do tematu jako profesjonalny doradca ,ale widzę że to zmarnowany czas . Dlatego dzisiaj podsumuje twoja twórczość:).

 

Podstawowym błędem który powielasz jest wytyczanie kolejnych płaszczyzn zabudowy z klatkowym wykonaniem. Mianowicie we wszystkich mądrych artykułach opisujących naszą problematykę jest napisane że " Najprościej i najpewniej jest wytyczać i zabudowywać poddasze zaczynając od ścianek kolankowych" gdybyś tą wiedzę sobie przyswoił nie mielibyśmy tylu spierdolonych poddaszy przez forumowiczów. Bo to o nich tutaj chodzi:yes:

Evol 1 jest tego kolejnym przykładem. Zamknięcia murłat się kłaniają :(

Wodzu ! W przypadku gdy szerokości półki pomiędzy murłatą a licem tynku nie pozwala na przemurowanie powinno się się przykleić płytę na klej na ściance kolankowej zamykając murłate. Linkowałem ci do tych rozwiązań ale nie zrozumiałeś. Wiązania między płytowe się kłaniają, trasowania się kłaniają, teoria co jest sztywnym a co nie połączeniem się kłania , bazy wymiarowe się kłaniają :) . Na dzisiaj chyba wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mineły już 2 lata jak ci napisałem że jesteś najlepszym amatorem w swoim fachu. Miałem nadzieje że przez ten czas zweryfikujesz swoja wiedzę i podejdziesz do tematu jako profesjonalny doradca ,ale widzę że to zmarnowany czas . Dlatego dzisiaj podsumuje twoja twórczość:).

 

Podstawowym błędem który powielasz jest wytyczanie kolejnych płaszczyzn zabudowy z klatkowym wykonaniem. Mianowicie we wszystkich mądrych artykułach opisujących naszą problematykę jest napisane że " Najprościej i najpewniej jest wytyczać i zabudowywać poddasze zaczynając od ścianek kolankowych" gdybyś tą wiedzę sobie przyswoił nie mielibyśmy tylu spierdolonych poddaszy przez forumowiczów. Bo to o nich tutaj chodzi:yes:

Evol 1 jest tego kolejnym przykładem. Zamknięcia murłat się kłaniają :(

Wodzu ! W przypadku gdy szerokości półki pomiędzy murłatą a licem tynku nie pozwala na przemurowanie powinno się się przykleić płytę na klej na ściance kolankowej zamykając murłate. Linkowałem ci do tych rozwiązań ale nie zrozumiałeś. Wiązania między płytowe się kłaniają, trasowania się kłaniają, teoria co jest sztywnym a co nie połączeniem się kłania , bazy wymiarowe się kłaniają :) . Na dzisiaj chyba wystarczy.

 

No i taką merytoryczną polemikę lubię!

 

Ja stosuję system klatkowy i u mnie się sprawdza. Wiem że Ty też budowałeś klatkę dla "królasów" bo zamiesiłeś fotkę. I co? Nie zdała egzaminu? Nie wykonałeś lepiej-bardziej szczelnej paroizolacji? jak dobrze położysz CDeka na skosie to UDeka do niego to już bajka. Za to odwrotnie jeśli będę robić tak jak Ty tj. najpierw kolankową to po pierwsze ściankę mocuję do krokwi - a tu mostek. Później folia... jak ją łączysz z folią skosu by zachować ciągłość? Jakoś tego szczegółu nie widzę - jak masz fotki to zapodaj. Może przekonasz mnie do tego? Jestem otwarty na to.

 

Jeśli chodzi o murłatę - tu się zgadzam że najlepszym rozwiązaniem jest nadmurowanie ścianki. Ale w 80% jest to niemożliwe. Wiadomo dlaczego-brak miejsca. Drugim dobrym rozwiązaniem jest wklejenie płyty po całości ścianki kolankowej. Tak zgadzam się - rozwiązanie bardzo dobre... gdybym za własne pieniądze to zrobił czyli materiał i robocizna to gwarantuje że większość Inwestorów by to zaakceptowała. A że jednak ja chcę za to pieniądze to Inwestorzy już na to nie idą. Pozostaje rozwiązanie moje czyli nadtynkowanie ścianki do płyty ale nie wiązanie jej mechaniczne ze ścianą. Czyli płytę okleić taśmą seperacyjną i szczelinę "zachlapać błotem". Możliwe że to półśrodek ale u mnie zdający egzamin.

 

Jesli chodzi o linkowanie do stron (producentów? nie przypominam sobie) to zapędy producentów niestety weryfikuje życie - najlepszy dowód to z refleksyjną folią paroizolacyjną. Producent zaleca szczelinę pomiedzy folią a płytą. Zaleca ale niestety nie daje wytycznych jak ją zrobić! Oczywiście doszliśmy jak to zrobić ale niestety jeszcze żaden Inwestor tego nie podchwycił - dobijają koszta! I tak jest z większością... koszta potrafią zabić nawet najlepsza technologię

 

 

Może w Twoich oczach jestem amatorem - ale jak widzę prace "zawodowców" to chcę dalej być amatorem... jest to dla mnie najbezpieczniejsze - nikt mnie nie będzie na naprawy gwarancyjne wzywał, nikt moją robotą nie będzie straszył Forumowiczów... wolę jednak zostać dalej amatorem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wodzu ! W przypadku gdy szerokości półki pomiędzy murłatą a licem tynku nie pozwala na przemurowanie powinno się się przykleić płytę na klej na ściance kolankowej zamykając murłate. Linkowałem ci do tych rozwiązań ale nie zrozumiałeś. Wiązania między płytowe się kłaniają, trasowania się kłaniają, teoria co jest sztywnym a co nie połączeniem się kłania , bazy wymiarowe się kłaniają :) . Na dzisiaj chyba wystarczy.

 

 

Mam taką samą sytuację, do tej pory myślałem nad obniżeniem skosu poniżej murłaty tracąc tym samym część pomieszczenia, ale widzę że pojawiła się szansa na jakieś sensowne, wydaje się że proste i tanie rozwiązanie. Jeżeli to nie problem to proszę o te linki najlepiej z opisem dla "opornych". :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, co to jest ta trumna w oknie i to klatkowanie?

 

Ze swojego placu boju, przytoczę taką anegdotkę. Bardzo lubię scenę w Krzyżakach, jak na biesiadzie jeden z gości bierze topór i zgina go w rękach. Wczoraj zrozumiałem, jak to zostało zrobione: topór był ze stali z BudMatu :)

 

Miałem nieprzyjemność przykręcić kilka esów ich produkcji - bardzo słabiutkie - można sobie wokół palca owinąć. Robiłem wcześniej na blaszkach PreFix - dużo lepsze.

Pozdro

Edytowane przez pedronx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wypracowalem sobie jeszcze inny sposob.

 

Zaczynam od przykrecenia dwoch skrajnych (lewo-prawo) wieszakow (uzywam poziomicy laserowej zeby byly w poziomie, a jednoczesnie wypuszczam oba o dana grubosc ocieplenia - u mnie 10cm). Dalej rozciagam miedzy nimi sznurek i uzupelniam reszte (konieczny katownik zeby wieszak byl prostopadly do krokwii, czyli plaszczyzny skosu). W ten sposob mamy nasz "wzorcowy" dolny profil.

 

Przekopując archiwum natknąłem się na dobry opis wyznaczania skosu, gdzie wszystko zostało elegancko opisane - jednak mam pewne pytanie do zacytowanego fragmentu.

W przypadku gdy skos biegnie pod innym kątem niż krokwie to czy wieszaki (grzybki) montujemy prostopadle do przyszłej płaszczyzny skosu, czy można montować prostopadle do krokwi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę :

[ATTACH=CONFIG]188010[/ATTACH]

Tylko taka uwaga , jak chcesz kupić takie listwy potrzebna jest szczelina a u ciebie jeśli dobrze widzę masz płyty na styk , musiałbyś troszkę obciąć płyty około 1 cm by nie dolegały tak do włazu.

 

A ja mam pytanie :)

Spoinowanie może wyglądać tak :

[ATTACH=CONFIG]188018[/ATTACH]

To zaraz po wtopieniu , nie za płytko ? Potem przyjdzie jeszcze jedna warstwa albo dwie ale jakoś mam obawy !

 

A można prosić jakieś namiary na te listwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można prosić jakieś namiary na te listwy

Kupiłem na alledrogo , Listwa maskująca

 

Czy macie jakieś uwagi/porady/przestrogi w tym temacie?

Pierwsze kupiłem tańsze które niestety rozpakowałem po roku i jak je ujrzałem szybko sprzedałem za pół ceny , drugie kupiłem już troszkę droższe Fakro LWK i już z nich jestem zadowolony , posiadają uszczelkę , ocieplaną klapę , poręcz itd. choć powiem że jak padał ulewny deszcz to było to najgłośniejsze miejsce na poddaszu , z czasem muszę coś wymyślić by zminimalizować jeszcze odgłosy dostające się do wnętrza.

W każdym bądź razie oglądnij schody przed zakupem , ja zlekceważyłem ten krok bo robiłem większe zakupy i przy okazji kupiłem schody bo się kiedyś przydadzą , otwieram po roku a tu zonk , klapa z cienkiej płyty wiórowej , brak uszczelki wrrr. ogólnie nie nadające się do montażu na poddaszu , chyba że na nieużytkowym by łatwiej dostać się do włazu na dach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stoję przed wyborę schodów na strych. Czy macie jakieś uwagi/porady/przestrogi w tym temacie? Zależy mi przede wszystkim na szczelności.

Dzięki i pozdro

Najwięcej montuję Fakro LTK... mają uszczelkę... w miarę stabilne schodki.

 

...później wrzucę parę fotek co zrobić by docieplić wyłaz od góry - dobry patent mojego byłego Inwestora i wykonanie jego brata - stolarza! Zajefajne... może jutro odkopię fotki i je zapodam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...