marmur7 13.05.2013 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 Do narożników wewnętrznych kupiłem już taśmę typu tuff-tape , z perforowanymi brzegami. Ona jednak chyba nie nadaje się do zewnętrznych. Dlatego szukam jakiegoś złotego środka. Wiem, że przy naroznikach aluminiowych wystarczy byle puknięcie i gips się na nich kruszy ale czy to jest główna wada ? Jak np. wygląda sprawa samego montażu (w porównaniu z tasmami) - szybciej, wolniej, łatwiej, trudniej, porównywalnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 13.05.2013 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 Było pytanie jak dodatkowo docieplić schodki-wyłaz na stryszek: A tu cały album: Dodatkowe docieplenie schodków-wyłazu na stryszek Wodzu WIELKIE dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.05.2013 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 Wodzu WIELKIE dzięki! ...mnie oczy wyszły ze zdziwienia jak to brat Inwestora robił!!! Normalnie można zrobić albo zwykłą płytę z dociepleniem a jak schodki wystają nad podłogę to odwróconą skrzynkę - oczywiście oklejoną styropianem. A tu taka machina ...najfajniejszy to ten dzyndzelek-pociągadło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Uzarex 13.05.2013 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 ...najfajniejszy to ten dzyndzelek-pociągadło "Dzyndzelki" zawsze są najfajniejsze Powiem że ciekawy pomysł na docieplenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.05.2013 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 Do narożników wewnętrznych kupiłem już taśmę typu tuff-tape , z perforowanymi brzegami. Ona jednak chyba nie nadaje się do zewnętrznych. Dlatego szukam jakiegoś złotego środka. Wiem, że przy naroznikach aluminiowych wystarczy byle puknięcie i gips się na nich kruszy ale czy to jest główna wada ? Jak np. wygląda sprawa samego montażu (w porównaniu z tasmami) - szybciej, wolniej, łatwiej, trudniej, porównywalnie ? Niestety ale narożniki AL właśnie tak mają. Taśmowe jak uderzyć to skaleczenie jest ale łatwe do naprawy a aluminium wylatuje cały. AL i taśmy praktycznie tak samo łatwo zamontować. Nie ma problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 13.05.2013 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 mialem klopot zprzechodzeniem niskich dzwięków przez strop zasypany 45-60 cm celulozy i 2x 10 mm fermacell.dziś walczyłem na poddaszuzostawiłem okolo 20 cm celulozy[do gory pasa dolnego wiązara]dołożyłem trochę łat a następnie rozlożyłem 15 cm megarocka i na to 10 cm roctona a na to nadmiar celulozy[okolo20-25 cm]przy okazji odciązyłem stelaż.jeśli chodzi o wyciszenie -jest bardzo ok [sprawdzone ponieważ u mnie wokolchodzą kosiarki jak w dniu świra]diękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LostHighway 13.05.2013 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 No Panowie, dzisiaj po wielu dniach czytania oraz zadawania pytań na forum i wielu dniach walki z profilami ruszyliśmy na milometr z miejsca w temacie "wyznaczanie skosów" - proszę o zabranie głosu w tej sprawie czy udało się znaleźć dobry kurs. Oto "nasz" przepis na skosy w dachu czterospadowym: 1. przyczepiamy UD do ściany wyznaczając skos 2. profil V na kolankowej wyznacza dół skosu 3. tymczasowy profil V na sufitowym CD wyznacza górę skosu (docelowy V będzie przymocowany do płyty na suficie) 4. Pomiędzy profilami V wzdłuż każdej krokwi przykręcamy kontrolny/pomocniczy CD do którego równamy wieszaki-grzybki (kręcone prostopadle do tego CD) 5. Zdejmujemy CD kontrolny i do wieszaków montujemy właściwe profile CD i wyznaczamy poziom grzybków na ostatniej "krótkiej krokwi" (tej przy krokwi narożnej która kończy się poniżej sufitu) 6. Powtarzamy pkt 4 i 5 dla drugiej, prostopadłej połaci dachu 7. Profilujemy obydwie połacie i wyznaczamy przebieg profilu UD na krokwi narożnej. brakuje punktu 8 w którym wykańczamy skosy na krokwi narożnej, być może jeszcze coś pominąłem, być może wszystko jest do d... a być może po wielu nieprzespanych nocach i dniach spędzonych z pionem, poziomicą i ołówkiem udało się odkryć tajemnicę wyznaczania skosu? Proszę o odpowiedź, bo skosy i profile śnią się po nocach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 13.05.2013 23:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 No Panowie, dzisiaj po wielu dniach czytania oraz zadawania pytań na forum i wielu dniach walki z profilami ruszyliśmy na milometr z miejsca w temacie "wyznaczanie skosów" - proszę o zabranie głosu w tej sprawie czy udało się znaleźć dobry kurs. Oto "nasz" przepis na skosy w dachu czterospadowym: 1. przyczepiamy UD do ściany wyznaczając skos 2. profil V na kolankowej wyznacza dół skosu 3. tymczasowy profil V na sufitowym CD wyznacza górę skosu (docelowy V będzie przymocowany do płyty na suficie) 4. Pomiędzy profilami V wzdłuż każdej krokwi przykręcamy kontrolny/pomocniczy CD do którego równamy wieszaki-grzybki (kręcone prostopadle do tego CD) 5. Zdejmujemy CD kontrolny i do wieszaków montujemy właściwe profile CD i wyznaczamy poziom grzybków na ostatniej "krótkiej krokwi" (tej przy krokwi narożnej która kończy się poniżej sufitu) 6. Powtarzamy pkt 4 i 5 dla drugiej, prostopadłej połaci dachu 7. Profilujemy obydwie połacie i wyznaczamy przebieg profilu UD na krokwi narożnej. brakuje punktu 8 w którym wykańczamy skosy na krokwi narożnej, być może jeszcze coś pominąłem, być może wszystko jest do d... a być może po wielu nieprzespanych nocach i dniach spędzonych z pionem, poziomicą i ołówkiem udało się odkryć tajemnicę wyznaczania skosu? Proszę o odpowiedź, bo skosy i profile śnią się po nocach. Prawie dobrze myślisz Ad1-3 Ad4 wystarcza ci 2 cd pomocnicze 1/3 2/3 długości skosu w jak się da pod krokwiami. Na pomocniczych opierasz właściwy CD skosu i kręcisz grzybki na gotowo wsadzone do CD. Właściwe CD rozmieszczasz 1szy 39cm od dołu V profilu reszta standard co 40cm. Włąściwe CD scinasz tak pod katem aby weszły w koszowe UD.Pamiętaj aby CD były krótsze żeby można je było wyjąc z grzybków do ocieplenia. 5 zdejmujesz pomocnicze CD i w zasadzie masz koniec . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ermua 14.05.2013 07:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Obśmiejscie mnie ale czy jest to źle?- montuje grzybki w pewnej odległości od murłaty i następne co 40 cm, wszystko sprawdzam poziomicą i one mi wyznaczają UD na ścianie. To jest źle, że nie zaczynam od UD na ścianie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 14.05.2013 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Tu mnie przekonałeś . Taniej jak ty to już się nie da. Nawet flaszkę którą powinieneś mi postawić to Akrimka postawił za ciebie pomimo ze ty go wysterowałeś na swoim systemie klatkowym. Flaszkę możemy wypić, za twoje celne oko. Ale i tak wolę system klatkowy, przynajmniej folia paroizolacyjna cięgnie mi sie z sufitu po skosie i kolankowej aż do posadzki. Nie widzę przeciwskazań tego typu zabudowach, kosztowo tano bo nie kupowałem zadnych wynalazków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 14.05.2013 16:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Flaszkę możemy wypić, za twoje celne oko. Ale i tak wolę system klatkowy, przynajmniej folia paroizolacyjna cięgnie mi sie z sufitu po skosie i kolankowej aż do posadzki. Nie widzę przeciwskazań tego typu zabudowach, kosztowo tano bo nie kupowałem zadnych wynalazków. Trafne określenie ciągnie mi sie:) . Chcesz przez to powiedzieć że jak ja robię to nie ma w tych miejscach foli ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marmur7 14.05.2013 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Niestety ale narożniki AL właśnie tak mają. Taśmowe jak uderzyć to skaleczenie jest ale łatwe do naprawy a aluminium wylatuje cały. AL i taśmy praktycznie tak samo łatwo zamontować. Nie ma problemów. Mam więc teraz komplet, na narozniki wewnętrzne tuff-tape medium, a do zewnętrznych kupiłem mid-flexa. Wygląda bardzo solidnie. Jedyna delikatna obawa czy własnie ze wzgl na grubość da się ją łatwo zamaskować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 14.05.2013 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Witam strasznie duuuuży ten temat a wyszukiwarka się nie sprawdza więc mam pytanie co do ocieplania poddasza i układania płyt g-k na skosach i sufitach: z tego co się orientuję to są dwie praktykowane metody mocowania stelaży(profili): 1. stelaże (profile) pod płyty mocowane (w poprzek) do krokwi na całej długości poddasza przechodzą powyżej ścianek działowych i mocowane są na krawędziach jedynie w ścianach szczytowych. Natomiast płyty g-k przykręcane do tychże stelaży stykają się ze ściankami działowymi w każdym pomieszczeniu 2. stelaże mocowane do krokwi/ jętek w każdym pomieszczeniu poddasza są mocowane do ścianki działowej poprzez profile krawędziowe/startowe która metoda jest właściwa??? bo zastanawiam się na jakiej wysokości zakończyć ścianki działowe???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Słodowy 14.05.2013 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 w hurtowni w Otrębusach mają knaufa... 4zł/mb profila-taśmy a v-profil dostępny jest (już) w lirojku Właśnie szukam elastyka 200 mm. Czy mógłbym prosić o namiar na hurtownię w Otrębusach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LostHighway 14.05.2013 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Prawie dobrze myślisz Ad1-3 Ad4 wystarcza ci 2 cd pomocnicze 1/3 2/3 długości skosu w jak się da pod krokwiami. Na pomocniczych opierasz właściwy CD skosu i kręcisz grzybki na gotowo wsadzone do CD. Właściwe CD rozmieszczasz 1szy 39cm od dołu V profilu reszta standard co 40cm. Włąściwe CD scinasz tak pod katem aby weszły w koszowe UD.Pamiętaj aby CD były krótsze żeby można je było wyjąc z grzybków do ocieplenia. 5 zdejmujesz pomocnicze CD i w zasadzie masz koniec . Dzięki za odpowiedź, bardzo rozjaśniłeś temat. Jeszcze mam pytanie - czy UD w koszu mocujesz tylko pchełkami na dole i na górze, czy jeszcze trzeba je usztywnić jakimiś dodatkowymi wieszakami? Drugie pytanie z cyklu "nie ma głupich pytań" - do czego używacie pchełek? Trzecie pytanie podobne, czy do cięcia UD/CD w narożnikach stosujecie nożyce do blachy czy szlifierke? (gdzieś na forum wyczytałem, że najlepiej profile w narożnikach/koszach docinać właśnie szlifierką - czy to prawda?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 14.05.2013 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Dzięki za odpowiedź, bardzo rozjaśniłeś temat. Jeszcze mam pytanie - czy UD w koszu mocujesz tylko pchełkami na dole i na górze, czy jeszcze trzeba je usztywnić jakimiś dodatkowymi wieszakami? Drugie pytanie z cyklu "nie ma głupich pytań" - do czego używacie pchełek? Trzecie pytanie podobne, czy do cięcia UD/CD w narożnikach stosujecie nożyce do blachy czy szlifierke? (gdzieś na forum wyczytałem, że najlepiej profile w narożnikach/koszach docinać właśnie szlifierką - czy to prawda?) Koszowe UDki nie musisz już niczym więcej mocować . One rozejdą się i usztywnia po wprowadzeniu do nich CD. Resztę załatwi płyta. Pchełki najczęściej stosuje sie do zblokowania elementu w trakcie prac ale często się je wykręca jak przychodzi płyta bo zastepują je wkrety do płyt a dodatkowo często odpychaja miejscowo płytę. Cięcie nożycami często powoduje zgniecenie w miejscu wywinięcia profila CD przez co staje się on nieznacznie grubszy i z 27/masz 30 a z 30 33mm i trudniej go wprowadzić do UD. Dlatego wielu używa fleksa z tarcza żyletką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 14.05.2013 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Mam więc teraz komplet, na narozniki wewnętrzne tuff-tape medium, a do zewnętrznych kupiłem mid-flexa. Wygląda bardzo solidnie. Jedyna delikatna obawa czy własnie ze wzgl na grubość da się ją łatwo zamaskować. Zewnętrzne łatwiej zastosować Alu. Ale wybór nalezy do ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 14.05.2013 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Właśnie szukam elastyka 200 mm. Czy mógłbym prosić o namiar na hurtownię w Otrębusach? Kadbud ul Warszawska 39 Otrębusy.... ale z tego co widzę jesteś z WLKP a ta hurtownia pod Warszawą... a w Poznaniu patrzyłeś? Sprawdź w EL-Bau w Wysogotowie... powinni mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 14.05.2013 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Mam więc teraz komplet, na narozniki wewnętrzne tuff-tape medium, a do zewnętrznych kupiłem mid-flexa. Wygląda bardzo solidnie. Jedyna delikatna obawa czy własnie ze wzgl na grubość da się ją łatwo zamaskować. Zewnętrzne łatwiej zastosować Alu. Ale wybór nalezy do ciebie. Gdyby Inwestorzy na to poszli to bym zawsze taśmy montował. A czy łatwiej czy trudniej? Mnie to nie robi różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 14.05.2013 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 (...) Cięcie nożycami często powoduje zgniecenie w miejscu wywinięcia profila CD przez co staje się on nieznacznie grubszy i z 27/masz 30 a z 30 33mm i trudniej go wprowadzić do UD. Dlatego wielu używa fleksa z tarcza żyletką. Wystarczy zagniecione końcówki delikatnie obciąć pod kątem i ładnie wchodzi. A flex tylko w ostateczności jak już nożycami nie idzie bo... hałas, śmierdzi, tarcze szybko schodzą.... bo wolę nożyce. Ale przy zabudowach "specjalnych" gdzie liczy się duża dokładność to oczywiście tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.