Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

Dzięki Profi za Twoje rady, bez nich stałbym w miejscu z robotą, a tak jakoś idzie do przodu.

Sprawa profili pomocniczych - rzeczywiście tak sugerowałeś, żeby dać je na sztorc. Byłem za mocno skupiony na zrobieniu poprawnie 2UD narożnych i stąd takie niedociągnięcie. Faktycznie jak oprofilowałem skos to się zastanawiałem czy nie lepszy byłby sznurek, bo ten profil pomocniczy się gnie... ;) teraz już wiem, że to mój błąd!

 

Jeżeli chodzi o manewrowanie CD przy oknach. Ten co leci pod oknem powinienem opuścić by do niego doszła obróbka dolnego glifu (chyba tak to się fachowo nazywa), czy raczej dołożyć profil dla dolnego glifu? (rozumiem, że dla górnego glifu sposób taki sam jak dla dołu)

 

Trzecia kwestia - najwyższy CD na skosie, wg różnych źródeł różnie podają - nie powinien być bliżej niż 20cm ani dalej niż 30cm od linii skos/sufit. Czy takie założenie jest poprawne?

 

Przy okazji - odnośnie skosu przy oknie połaciowym (gdzie skos ma być równolegle do okna). Tak sobie kombinuje na przyszłość (w kolejnych pomieszczeniach) wyznaczanie skosu - jak już będę miał wysokość ścianki kolankowej to przykładam łatę przy oknie mniej więcej pod kątem jakim ma lecieć skos i mierzę odległość okno/łata tak aby była taka sama na dole i górze okna - i wychodzi miejsce przecięcia sufit/skos? Potem przenosimy na ścianę i mamy dwa punkty które łączymy i mamy poziom sufitu?

 

Jeżeli chodzi o robotę, w moim przypadku muszę zrobić "klatkę" bo cały ruszt niestety jest do demontażu potem przy ponownym montażu będę układał płytę na suficie a na końcu skos - tak chyba powinno się robić w takim przypadku?

Póki nie wstawiłeś wieszaków w CD możesz skorygować pomocnicze CD.Manewry przy dolnym i górnym glifie mało istotne bo można wyciąc dolny czy górny W świetle okna i wstawić niżej lub wyżej kawałekCD pod glif. W zasadzie okna są poprawnie osadzone ale skos wytyczasz teraz ty i odległość od okna do skosu na dole i górze glifu powinna być podobna ,ale 2-3cm nie sa żadnym problemem. Pojedż ze skosami tak jak to robisz bo sufit podwójny nie stanowi problemu tym bardziej ze bodziesz miał wieszaki obrotowe. U ciebie jest możliwość manewrów w trakcie prac i to narazie nie jest żadna klatka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Pomóżcie proszę, bo już stelaż rozwiesiłem (na szczęście nie poskręcałem) i mam zagwozdkę: odległość drugiego profila nośnego od ściany - jaka powinna być?

(Stelaż krzyżowy dwupoziomowy, poddasze pełne, bez skosów, połączenie ze ścianą ślizgowe)

Nośne mam co 40cm, pierwszy profil 10cm od ściany, no i teraz czy drugi powinien być 40cm, czy 30cm? Ja drugi zrobiłem 40cm...

 

Z drugiej jednak strony zastanawiam się czy to rzeczywiście babol. Zależy to chyba od miejsca od którego zaczynasz układać płytę: od ściany lub od środka sufitu.

Idąc pierwszym tropem (od ściany) to odległość 1go od 2go profila powinna wynosić 30cm - żeby nam krótsza krawędź płyty wypadła na profilu.

Idą 2gim tropem nie ma to chyba znaczenia, bo i tak odcinamy to co nam wypada przy ścianie, więc tu płyta i tak wypadnie na profilu.

 

Jak to powinno być zrobione?

 

Się rozpisałem, a sprawa chyba dość prosta ;)

Dzięki i pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam problem z następującymi rzeczami:

 

1) Odległość ostatniej krokwi od ściany wynosi ok 900mm.

odl2.jpg

Jak wiadomo jest to za dużo, aby CD były podparte jedynie w UD. Czy rozwiązanie widoczne na poniższych zdjeciach jest dobre, tj. nabiłem na krokiew kantówkę która wystaje ok 5cm poza lico ściany, aby umożliwić montaż grzybków. Problem pozostaje z sufitem poziomym, ponieważ jętka jest z drugiej strony krokwi- co daje ok 20cm odległości do lica ściany. Jak można rozwiązać ten problem?

odll.jpg

Proszę nie zwracać uwagi na rozkład profili CD, które włożone są jedynie luzem w UD. Jak również ułożenie wełny, co nie jest ostateczne.

 

2) Zabudowa sufitu lukarny. Rozumiem, że rozwiązaniem jest ruszt krzyżowy?. Grubość ocieplenia pod krokwiowego to 8cm.

lukarna.jpg

 

3) Czy w zaznaczonym pomieszczeniu, głównie ze względu na jego długość (~6,4m) można stosować zwykły ruszt jednopoziomowy wzdłużny na grzybkach, czy raczej myśleć o krzyżowym?

ggoo.jpg

 

Pozdrawiam

Łukasz

Edytowane przez luki_kk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Po przeczytaniu 70 stron tego tematu oraz 30 stron o spoinowaniu i mam kilka Pytań w celu utwierdzenia swojej wiedzy a mianowicie :

1.Jeśli nie przykręcamy płyty do profili przyściennych to w jakiej odległości powinien być profil nośny cd60 od ściany 10 cm mniej czy więcej?

2. Czy kołki szybkiego montażu przy ud30 dajemy co 50 cm?

3. Czy przykręcanie płyty w granicach 15-30 cm wystarczy?

4. Profil V jest jak by nie patrząc profilem przyściennym i chcę go zamontować na łączeniu skosu ze ścianką kolankową i czy mam przykręcać do niego płytę???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Po przeczytaniu 70 stron tego tematu oraz 30 stron o spoinowaniu i mam kilka Pytań w celu utwierdzenia swojej wiedzy a mianowicie :

1.Jeśli nie przykręcamy płyty do profili przyściennych to w jakiej odległości powinien być profil nośny cd60 od ściany 10 cm mniej czy więcej?

2. Czy kołki szybkiego montażu przy ud30 dajemy co 50 cm?

3. Czy przykręcanie płyty w granicach 15-30 cm wystarczy?

4. Profil V jest jak by nie patrząc profilem przyściennym i chcę go zamontować na łączeniu skosu ze ścianką kolankową i czy mam przykręcać do niego płytę???

Można przykręcać płytę do profili przyściennych jak się wie jak .

1 jak nie przykręcasz daj nośny max 20cm od sciany. lub bliżej.

2 30-50-40-60

3 Tak

4 Tak masz przykręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam problem z następującymi rzeczami:

 

1) Odległość ostatniej krokwi od ściany wynosi ok 900mm.

[ATTACH=CONFIG]192968[/ATTACH]

Jak wiadomo jest to za dużo, aby CD były podparte jedynie w UD. Czy rozwiązanie widoczne na poniższych zdjeciach jest dobre, tj. nabiłem na krokiew kantówkę która wystaje ok 5cm poza lico ściany, aby umożliwić montaż grzybków. Problem pozostaje z sufitem poziomym, ponieważ jętka jest z drugiej strony krokwi- co daje ok 20cm odległości do lica ściany. Jak można rozwiązać ten problem?

[ATTACH=CONFIG]192966[/ATTACH]

Proszę nie zwracać uwagi na rozkład profili CD, które włożone są jedynie luzem w UD. Jak również ułożenie wełny, co nie jest ostateczne.

 

2) Zabudowa sufitu lukarny. Rozumiem, że rozwiązaniem jest ruszt krzyżowy?. Grubość ocieplenia pod krokwiowego to 8cm.

[ATTACH=CONFIG]192969[/ATTACH]

 

3) Czy w zaznaczonym pomieszczeniu, głównie ze względu na jego długość (~6,4m) można stosować zwykły ruszt jednopoziomowy wzdłużny na grzybkach, czy raczej myśleć o krzyżowym?

[ATTACH=CONFIG]192971[/ATTACH]

 

Pozdrawiam

Łukasz

Na ściankach gdzie nie mogłeś dołożyć grzybków powinieneś zastosować gruby UD 30 i kołkować blisko CD . Po montażu CD wsunąć je do końca w gruby UD . Krzyżowy sufit lepszy od pojedynczego a wybór należy do ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Po przeczytaniu 70 stron tego tematu oraz 30 stron o spoinowaniu i mam kilka Pytań w celu utwierdzenia swojej wiedzy a mianowicie :

1.Jeśli nie przykręcamy płyty do profili przyściennych to w jakiej odległości powinien być profil nośny cd60 od ściany 10 cm mniej czy więcej?

2. Czy kołki szybkiego montażu przy ud30 dajemy co 50 cm?

3. Czy przykręcanie płyty w granicach 15-30 cm wystarczy?

4. Profil V jest jak by nie patrząc profilem przyściennym i chcę go zamontować na łączeniu skosu ze ścianką kolankową i czy mam przykręcać do niego płytę???

@ 1. maksymalnie 15cm od ściany.

@ 2. co 60cm.

@ 3. na całym świecie przyjęto, że płyty mocujmy do konstrukcji nośnej sufitów wkrętami w odstępach nie większych jak 17cm.

@ 4. profil ten jest całkowicie zbędnym elementem. Firma Norgips nie dodała go nawet jako składnika do badania klasyfikacji ogniowej systemów zabudowy poddaszy opartych o ich elementy. Przeczytaj dokładnie dokumenty z tej strony http://norgips.pl/index.php?hps=certyfikaty

W badaniach nie znajduję profilu V

http://norgips.pl/certyfikaty/Deklaracja_Zgodnosci_WE_-_profil_V.pdf nie znajduję dokumentu na profil wykonany z cieńszej blachy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ 1. maksymalnie 15cm od ściany.

@ 2. co 60cm.

@ 3. na całym świecie przyjęto, że płyty mocujmy do konstrukcji nośnej sufitów wkrętami w odstępach nie większych jak 17cm.

@ 4. profil ten jest całkowicie zbędnym elementem. Firma Norgips nie dodała go nawet jako składnika do badania klasyfikacji ogniowej systemów zabudowy poddaszy opartych o ich elementy. Przeczytaj dokładnie dokumenty z tej strony http://norgips.pl/index.php?hps=certyfikaty

W badaniach nie znajduję profilu V

http://norgips.pl/certyfikaty/Deklaracja_Zgodnosci_WE_-_profil_V.pdf nie znajduję dokumentu na profil wykonany z cieńszej blachy.

Dla ciebie pajacu wszystko jest zbędne nawet UD profil . I całe życie będziesz ze sznurkiem w kieszeni chodził.

Skąd masz te swoje normy 15cm ,60. ?

Na jakim świecie przyjęto coś teoretyku ? Norgips to ma cie serdecznie w dupie i myśle ze Knauf tez

Edytowane przez profi45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja skuł bym 10 cm tynku w dół od murłaty . Kupiłbym 1lub 2 płyty fermacell i pocioł na paski i dokleił dodatkowo po klejeniu dał dyble mocując te paski.

Lub do tynkowanie koniecznie z siatka typu rapica ale wymaga to także skucia tynku ok 10cm jednak to nie jest najlepsze rozwiązanie .Zmiana kąta pochylenia zabudowy względem krokwi wymaga montażu wieszaków z tak zw. reki to znaczy wykonujesz konstrukcje bazowe 2 lub 3 profile UD,V, CD i wieszasz wszystkie CDki wtedy bez wieszaków i wieszaki uzupełniasz na końcu montując je z ręki pod każdy CD.

 

Jeżeli chodzi o płyty fermacell do podwyższenia kolankowej - płyta do kolankowej będzie przyklejona i przymocowana kołkami na wysokości 10cm, na jaką wysokość mogę wysunąć płytę fermacell ponad istniejącą ściankę? Myślisz, że podniesienie 20 cm powyżej poziom kolankowej będzie stabilne? (to byłaby najlepsza wersja, ewentualnie jaka max wysokość wg. Ciebie byłaby sensowna?) Zdecydowaliśmy się na płytę Fermacell 10.

 

Druga kwestia - czy można wykorzystać tynk Knaufa który polecałeś (MP 75) do spoinowania krawędzi (połączenie tynk/płyta oraz płyta/płyta). Ewentualnie co byś polecał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podbijam :)

Pomóżcie proszę, bo już stelaż rozwiesiłem (na szczęście nie poskręcałem) i mam zagwozdkę: odległość drugiego profila nośnego od ściany - jaka powinna być?

(Stelaż krzyżowy dwupoziomowy, poddasze pełne, bez skosów, połączenie ze ścianą ślizgowe)

Nośne mam co 40cm, pierwszy profil 10cm od ściany, no i teraz czy drugi powinien być 40cm, czy 30cm? Ja drugi zrobiłem 40cm...

 

Z drugiej jednak strony zastanawiam się czy to rzeczywiście babol. Zależy to chyba od miejsca od którego zaczynasz układać płytę: od ściany lub od środka sufitu.

Idąc pierwszym tropem (od ściany) to odległość 1go od 2go profila powinna wynosić 30cm - żeby nam krótsza krawędź płyty wypadła na profilu.

Idą 2gim tropem nie ma to chyba znaczenia, bo i tak odcinamy to co nam wypada przy ścianie, więc tu płyta i tak wypadnie na profilu.

 

Jak to powinno być zrobione?

 

Się rozpisałem, a sprawa chyba dość prosta ;)

Dzięki i pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podbijam :)

Najbardziej wytrzymałe konstrukcje ścian i sufitów to, stelaże z poszyciem z płyt montowanych poprzecznie do profili nośnych.

Pierwszy profil powinien znaleźć się nie dalej jak 15cm od ściany, a kolejne profile:

- przy wymaganej ognioodporności odstęp pomiędzy osiami profili nie powinien przekraczać 40cm,

- przy braku wymogów nie większy niż 50cm.

Wymiary dla poszyć jedno lub wielowarstwowych wykonywanych płytami o grubości 12,5mm typu A *GKB, H2 *GKBI , F *GKF, HF *GKFI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o płyty fermacell do podwyższenia kolankowej - płyta do kolankowej będzie przyklejona i przymocowana kołkami na wysokości 10cm, na jaką wysokość mogę wysunąć płytę fermacell ponad istniejącą ściankę? Myślisz, że podniesienie 20 cm powyżej poziom kolankowej będzie stabilne? (to byłaby najlepsza wersja, ewentualnie jaka max wysokość wg. Ciebie byłaby sensowna?) Zdecydowaliśmy się na płytę Fermacell 10.

 

Druga kwestia - czy można wykorzystać tynk Knaufa który polecałeś (MP 75) do spoinowania krawędzi (połączenie tynk/płyta oraz płyta/płyta). Ewentualnie co byś polecał?

Cięcie płyty trzeba rozplanować na paski aby ją wykorzystać w całości. Wysokość kolankowej jest uzależniona od planowanego skosu plus 3cm.

Zobacz gdzie styka się skos z kolankową i dodaj 3cm płyty . Podniesienie na 20 cm będzie stabilne ponieważ zwiążesz płytę kolankową z płyta skosu za pomocą profilu V.

Tynk MP 75 wykorzystasz do klejenia pasków i większych wypełnień na stykach płyta tynk . Samo spoinowanie płyt zostaw na koniec i wykonasz to już uniflotem z siatkami lub wtopimy jakieś taśmy lub flzeline.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej wytrzymałe konstrukcje ścian i sufitów to, stelaże z poszyciem z płyt montowanych poprzecznie do profili nośnych.

Pierwszy profil powinien znaleźć się nie dalej jak 15cm od ściany, a kolejne profile:

- przy wymaganej ognioodporności odstęp pomiędzy osiami profili nie powinien przekraczać 40cm,

- przy braku wymogów nie większy niż 50cm.

Wymiary dla poszyć jedno lub wielowarstwowych wykonywanych płytami o grubości 12,5mm typu A *GKB, H2 *GKBI , F *GKF, HF *GKFI.

Skąd wziołes te 15cm chłopie ? pytałem ciebie już

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie które chyba jeszcze nie padło ?!?

 

Płyta wchodzi w glif okna. Szczelina glifu okna idealna na płytę 12,5 mm (Fakro). Co w przypadku zastosowania foli 1mm?

1. Którą krawędź płyty "chować" w glif?

Oryginalna krawędź kg np. PRO powoduje że płyta ma luz w glifie (1-2mm). Ciętą krawędzią nie wejdzie z folią.

2. Czy jeśli jest luz to go usunąć przez klin i szpachlówkę później czy bezwzględnie wymieniać na inną płytę (i tu patrz pyt 1)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie które chyba jeszcze nie padło ?!?

 

Płyta wchodzi w glif okna. Szczelina glifu okna idealna na płytę 12,5 mm (Fakro). Co w przypadku zastosowania foli 1mm?

1. Którą krawędź płyty "chować" w glif?

Oryginalna krawędź kg np. PRO powoduje że płyta ma luz w glifie (1-2mm). Ciętą krawędzią nie wejdzie z folią.

2. Czy jeśli jest luz to go usunąć przez klin i szpachlówkę później czy bezwzględnie wymieniać na inną płytę (i tu patrz pyt 1)

Tylko krawędzia cieta w glif. Masz farfocle po cięciu minimalnie sfazuj wewnętrzną krawedż płyty po cięciu papierem lub nożykiem ok2mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak radzicie zrobić spoinowanie - jakich materiałów użyć, piszecie o siatkach - jaką siatkę macie na myśli jakiś konkretny producent, jaka szeroka?, jak obrobić narożnik przy oknie dachowym - użycie narożnika alumiowego odpada , ponieważ zrobiłem kąt trochę rozwarty żeby lepaje doświetlić pokój- jakich materiałów użyć Edytowane przez szymkas30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak radzicie zrobić spoinowanie - jakich materiałów użyć, piszecie o siatkach - jaką siatkę macie na myśli jakiś konkretny producent, jaka szeroka?, jak obrobić narożnik przy oknie dachowym - użycie narożnika alumiowego odpada , ponieważ zrobiłem kąt trochę rozwarty żeby lepaje doświetlić pokój- jakich materiałów użyć

Masz też narożniki Alu rozwarte:yes: . Zawsze możesz narożnik Alu zwykły też lekko rozewrzeć. Przy większych rozwarciach radziłem sobie z narożnikiem siateczkowym metpolu bo jego łatwiej rozewrzeć , ale ma także mankament ze pogrubia . Koledzy używają innych narożników . Ja staram się kombinować na Alu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli rozumię, że na obóbkę narożników koło okiennych stosować narożnik alu, a jak to jest z tym spoinowaniem co dać na spoinowanie, żeby było dobrze wykonane- jaka siatka, czy też tasmą, fizleina. Drugie pytanie jak mam kosz to płyty K-G przykręcać do tych skręconych udeków które wyznaczjaą linie kosza????? - z góry dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...