skowronp 06.06.2013 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Tylko krawędzia cieta w glif. Masz farfocle po cięciu minimalnie sfazuj wewnętrzną krawedż płyty po cięciu papierem lub nożykiem ok2mm. Dzięki. Dopytam tylko czy bezwględnie trzeba wymienić już założone czy można dać klin i tyle? Pytam bo obrobiłem 2 okna z 7 zanim to zauważyłem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LostHighway 06.06.2013 13:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Cięcie płyty trzeba rozplanować na paski aby ją wykorzystać w całości. Wysokość kolankowej jest uzależniona od planowanego skosu plus 3cm. Zobacz gdzie styka się skos z kolankową i dodaj 3cm płyty . Podniesienie na 20 cm będzie stabilne ponieważ zwiążesz płytę kolankową z płyta skosu za pomocą profilu V. Tynk MP 75 wykorzystasz do klejenia pasków i większych wypełnień na stykach płyta tynk . Samo spoinowanie płyt zostaw na koniec i wykonasz to już uniflotem z siatkami lub wtopimy jakieś taśmy lub flzeline. Dzięki, w takim razie podniosę maksymalnie jak się da, a spoina pójdzie przed płytowaniem. Czy płyty fermacell mogę przykręcić do gazobetonu wkrętami fosfatowanymi (takimi którymi przykręca się grzybki do krokwi), czy trzeba kupować firmowe wkręty (drogie)? Wspominałeś coś o kołkach do montażu, w hurtowniach których pytałem powiedzieli, że fermacell nie ma żadnych kołków a sposób montażu to wkręty fermacell, więc rozumiem że chodziło o wkręty? Jeżeli jednak kołki to proszę o info jakie, jutro chciałem zająć się tym tematem i dokończyć zakupy (brakuje mi tych nieszczęsnych kołków). Sorry za takie banalne pytania, ale wolę zapytać niż źle zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 06.06.2013 14:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 (edytowane) Dzięki, w takim razie podniosę maksymalnie jak się da, a spoina pójdzie przed płytowaniem. Czy płyty fermacell mogę przykręcić do gazobetonu wkrętami fosfatowanymi (takimi którymi przykręca się grzybki do krokwi), czy trzeba kupować firmowe wkręty (drogie)? Wspominałeś coś o kołkach do montażu, w hurtowniach których pytałem powiedzieli, że fermacell nie ma żadnych kołków a sposób montażu to wkręty fermacell, więc rozumiem że chodziło o wkręty? Jeżeli jednak kołki to proszę o info jakie, jutro chciałem zająć się tym tematem i dokończyć zakupy (brakuje mi tych nieszczęsnych kołków). Sorry za takie banalne pytania, ale wolę zapytać niż źle zrobić. Płyty fermacella będziesz kleił i licował z tynkiem . Nie wiem jak gruby był tynk ? . Płytę ma 10 licząc ze tynk był 1,5-2cm możesz kleić na grzebień paski. Z mocowaniem kołkami poczekaj aż klej zwiąże . . Fosfaty w gazobetonie się przekręcają i często nie trzymają moje doświadczenie to min 90mm co już łapały a kończyło się na 100mm. Kup kołki fischera SX6*30mm i wkrety do drewna 40-50 z duzym łbem 10mm. Ty oryginalnych wkrętów do płyty felmacela nie potrzebujesz wcale. Ewentualnie weź trochę fosfatów 50-60 jak byś miał problemy z klejeniem to sobie delikatnie połapiesz do gazobetonu. Przy klejeniu zaciągniesz płyty od wewnątrz na prawie 0 blachą MP przed przyklejeniem bo one w przeciwieństwie do gk nie ssą tak dobrze i sa lekko zapylone. Ewentualnie zagruntuj je wczesniej od wewnątrz. Edytowane 6 Czerwca 2013 przez profi45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skowronp 06.06.2013 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 wymień. Klejac płytę Może ona wystawać bodaj 10cm od zewnętrznego płacka kleju Radzę zadzwonić do nich i dopytac Zrozumiałem "wymień". Nie wiem czy reszta jest istotna bo nie skumałem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LostHighway 06.06.2013 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Płyty fermacella będziesz kleił i licował z tynkiem . Nie wiem jak gruby był tynk ? . Płytę ma 10 licząc ze tynk był 1,5-2cm możesz kleić na grzebień paski. Z mocowaniem kołkami poczekaj aż klej zwiąże . . Fosfaty w gazobetonie się przekręcają i często nie trzymają moje doświadczenie to min 90mm co już łapały a kończyło się na 100mm. Kup kołki fischera SX6*30mm i wkrety do drewna 40-50 z duzym łbem 10mm. Ty oryginalnych wkrętów do płyty felmacela nie potrzebujesz wcale. Ewentualnie weź trochę fosfatów 50-60 jak byś miał problemy z klejeniem to sobie delikatnie połapiesz do gazobetonu. Przy klejeniu zaciągniesz płyty od wewnątrz na prawie 0 blachą MP przed przyklejeniem bo one w przeciwieństwie do gk nie ssą tak dobrze i sa lekko zapylone. Ewentualnie zagruntuj je wczesniej od wewnątrz. Tynk który jest skuty miał średnio 1,5cm grubości. Kołki o których piszesz namierzyłem w castoramie, wkręty poszukam w sklepach metalowych. Rozumiem, że skoro kołek długości 30mm a wkręt 40-50mm to musi on przebić się przez ten kołek? Kolejne pytania, bo nie wszystko jest oczywiste. Co to jest "blacha MP"? Czy jak zagruntuje farmecela to nie muszę zaciągać klejem od wewnątrz na 0? No i jeszcze żeby rozwiać wątpliwość klej = tynk MP75? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 06.06.2013 17:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Tynk który jest skuty miał średnio 1,5cm grubości. Kołki o których piszesz namierzyłem w castoramie, wkręty poszukam w sklepach metalowych. Rozumiem, że skoro kołek długości 30mm a wkręt 40-50mm to musi on przebić się przez ten kołek? Kolejne pytania, bo nie wszystko jest oczywiste. Co to jest "blacha MP"? Czy jak zagruntuje farmecela to nie muszę zaciągać klejem od wewnątrz na 0? No i jeszcze żeby rozwiać wątpliwość klej = tynk MP75? Blache masz po drugiej stronie grzebienia bez zębów. Wkrety max 50 mm. Nawet jak zagruntujesz to liżnięcie klejem to sekundy pracy. Grzebień 10 wyczujesz . Klej =tynk MP 75.To czy sie wkręt przebije zależy jak głeboko wbijesz kołki w otwory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 06.06.2013 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 upss czesc byla do goscia co ma zamiar kleic plyty plyty w wegarkach okien wymien, a kosze? mozesz przykrecic plyty do ud. Wieczny dylemat bo podczas montażu 1 płyta weszła w naroznik a druga zachodzi tylko 13mm i łapanie drugiej jest na krawędzi. My zagniatamy CD w koszowych UD i wtedy nie trzeba krawędziować wkrętami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LostHighway 09.06.2013 05:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 Dostałem od kolegi w spadku profile CD o grubości 0,4mm, czy mogę je zastosować jako profil nośny (dolny) na suficie krzyżowym dwupoziomowym gdzie górna warstwa jest z profila o grubości 0,5? Na tym suficie gdzie planuje montaż tych profili ma być wyłaz na stryszek (jeżeli ma to jakieś znaczenie?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fo_ 09.06.2013 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 0,4mm.. Pozostaje włożyć do CD pręt żebrowany 6mm i zalać go betonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 09.06.2013 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 Dostałem od kolegi w spadku profile CD o grubości 0,4mm, czy mogę je zastosować jako profil nośny (dolny) na suficie krzyżowym dwupoziomowym gdzie górna warstwa jest z profila o grubości 0,5? Na tym suficie gdzie planuje montaż tych profili ma być wyłaz na stryszek (jeżeli ma to jakieś znaczenie?) Robiłem na takich "mało metalowych" profilach całe poddasze. Nic się z nim nie dzieje. Płyty wiszą. Oczywiście jeśli chcesz na taką konstrukcję wysypać 60cm granulatu to pewnie nie wytrzyma ale "normalne" obciążenia tak. Wyłaz na stryszek nie ma nic wspólnego (oprócz akrylu) ze stelażem. to są dwa niezależne elementy. Zobacz jak ja wieszam wyłaz:Montaż wyłazu na stryszek i inne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LostHighway 09.06.2013 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 Robiłem na takich "mało metalowych" profilach całe poddasze. Nic się z nim nie dzieje. Płyty wiszą. Oczywiście jeśli chcesz na taką konstrukcję wysypać 60cm granulatu to pewnie nie wytrzyma ale "normalne" obciążenia tak. Wyłaz na stryszek nie ma nic wspólnego (oprócz akrylu) ze stelażem. to są dwa niezależne elementy. Zobacz jak ja wieszam wyłaz:Montaż wyłazu na stryszek i inne... Dzięki za odpowiedź i zdjęcia - będą inspiracją na kolejnym etapie walki z poddaszem, a profile wykorzystam. W swojej odpowiedzi poruszyłeś temat obciążenia stelaża, podciągnę wątek - zastanawiam się nad ułożeniem wełny bezpośrednio na stelażu, mam jednak pewne obiekcje. Planuję punktowe oświetlenie sufitowe, patent z rurami kanalizacyjnymi widziałem, czy będzie to wystarczająca przegroda od wełny (minimalne ppoż)? Czy decydując się na oświetlenie punktowe zamykam sobie drogę do ułożenia wełny na ruszcie? No i pytanie lajkonika z cyklu "niemagłupichpytań" - czy wełna nie będzie na tyle ciężka, że z czasem będzie opadać między profilami i "wybrzuszać" płytę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Uzarex 09.06.2013 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2013 A ja mam pytanko , kiedyś rafał2011 przestrzegał mnie przed tym , lecz nie zawsze się mi to udaje , chodzi o ślady po szpachelce w rogach , narożnikach wewnętrznych , jakie macie sposoby na to przy szpachlowaniu , zatapianiu taśmy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 10.06.2013 05:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 A ja mam pytanko , kiedyś rafał2011 przestrzegał mnie przed tym , lecz nie zawsze się mi to udaje , chodzi o ślady po szpachelce w rogach , narożnikach wewnętrznych , jakie macie sposoby na to przy szpachlowaniu , zatapianiu taśmy ? Jeśli mam narożnik wewnętrzny i szpachluje to 10 cm od tego narożnika nakładam pierwszy pasek, najpierw dół no i łączymy górę z dołem, chyba wiesz o co chodzi. A teraz wracam do tego odcinka 10 cm i krótszym bokiem pacy, od góry jeden ruch, może dwa, później dół i sprawa załatwiona Trzeba tylko pamiętać że na sąsiadującej ścianie wyjdą Ci takie niby gluty czy jak to tam nazwać gluty z gipsu. Niech to sobie przeschnie a później tylko kielnia i zrzucasz te gluty. Kurde ciężko to opisać hehehe . Identycznie robię przy wklejaniu taśmy tylko przy tej czynności (tak mi się wydaje) więcej gracji i delikatności, niż z samym gipsem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Uzarex 10.06.2013 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Kurde ciężko to opisać hehehe Idzie zrozumieć Ja się męczę gdyż są miejsca gdzie nie udało mi się uniknąć śladów po szpachelce i teraz trzeba się pocić by je zamaskować I odświeżając trochę wcześniejsze pytania gdyż nie uzyskałem odpowiedzi : Można Vario kłaść , wyrównać , tynki CW ? Mam też 3 pustaki solbet (brak tynku) mogę je zaciągnąć Vario zamiast tynkować ? jaka gładź na Vario ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szumigt 10.06.2013 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Witajcie. Krótkie pytanie a przez przez prawie 400 jeszcze się nie przegryzłem, dlatego nie bijcie jesli było. Mam domek gdzie na parterze jest łazienka (bez wanny czy prysznica) a n górze będzie jedynie ubikacja. Strop między nimi jest drewniany (belki + deski) Chcę strop ocieplić (wełna + folia) tylko jakbyście podpowiedzieli co założyć na sufit ?? Płytę KG wodoodporną i wystarczy ... w sumie za jakiś czas będzie tam mały prysznic na dole ale to jeszcze dlaeko w planach bo jak na razie nie mam szamba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 10.06.2013 16:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Idzie zrozumieć Ja się męczę gdyż są miejsca gdzie nie udało mi się uniknąć śladów po szpachelce i teraz trzeba się pocić by je zamaskować I odświeżając trochę wcześniejsze pytania gdyż nie uzyskałem odpowiedzi : Można Vario kłaść , wyrównać , tynki CW ? tynkuj MP 75 a na to Śmig możesz dać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Uzarex 10.06.2013 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 tynkuj MP 75 a na to Śmig możesz dać Zostanie mi trochę Vario chciałbym wiedzieć czy mogę w ten sposób jw wykorzystać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 10.06.2013 23:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Zostanie mi trochę Vario chciałbym wiedzieć czy mogę w ten sposób jw wykorzystać ? Szkoda vario ale swobodnie możesz dać na tynk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 11.06.2013 05:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Zostanie mi trochę Vario chciałbym wiedzieć czy mogę w ten sposób jw wykorzystać ? Tylko niech to będzie pierwsza warstwa a nie finiszowa Chyba Rom już o tym wspominał dlaczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 11.06.2013 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 Zostanie mi trochę Vario chciałbym wiedzieć czy mogę w ten sposób jw wykorzystać ? Vario to normalny gips i tak go możesz traktować. Wypełniać nim ubytki, kleić narożniki alu a nawet dać jako warstwę finiszową. Ale jak będziesz musiał to szlifować to stwierdzisz że lepiej szlifuje się kamień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.