Rom-Kon 17.06.2013 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 (edytowane) Czy da się zrobić taką zabudowę karnisza mocowanego do sufitu jak widać na zdjęciu. http://imageshack.us/a/img19/769/6wx5.jpg Jak zrobić coś takiego na profilach żeby nie było zbyt grube??? Widzieliście osobiście takie rozwiania. Podobno można to zrobić z drewna ale cena podobno jest powalająca. Macie może zdjęcia takich rozwiazań> Minimalna grubość to płyta 12,5mm + profil 30mm + płyta 12,5mm = 55mm dodatkowo trochę pogrubione na osadzenie narożników i szpachel czyli około 60mm na gotowo. To taka najcieńsza półeczka tyle że nie na ścianie a na suficie. Zamiast płyty 12,5mm można dać 6mm ale to już przerost formy nad treścią. Dodatkowo przy tak cienkiej zabudowie problemem jest wypionowanie. Może się chylić na boki - brak stabilności. Taki element lepiej zrobić z czegoś innego. Drewno-cena powalająca ale taka zabudowa z G-K też tania nie jest. Chodzi o robociznę. Bardzo żmudna robota. Trzeba dać w sufit pręty stabilizujące i wstępnie konstrukcję ustabilizować w pionie... jesteś pewien że nadal chcesz to robić z płyt g-k? Edytowane 17 Czerwca 2013 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 17.06.2013 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 Minimalna grubość to płyta 12,5mm + profil 30mm + płyta 12,5mm = 55mm dodatkowo trochę pogrubione na osadzenie narożników i szpachel czyli około 60mm na gotowo. To taka najcieńsza półeczka tyle że nie na ścianie a na suficie. Zamiast płyty 12,5mm można dać 6mm ale to już przerost formy nad treścią. Dodatkowo przy tak cienkiej zabudowie problemem jest wypionowanie. Może się chylić na boki - brak stabilności. Taki element lepiej zrobić z czegoś innego. Właśnie myślałem o tej płycie 6mm czemu się nie nadaje. Jak dam gęsto profile to będzie taka konstrukcja stabilna? Czy przy płycie 12,5cm tęż będzie się chylić na boki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 17.06.2013 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 Nie pamiętasz która to może być strona? Ostatnio rzadko bywałem na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 17.06.2013 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 Tutaj ktoś dal radę z karton-gipsu. http://lucypodkowa.cba.pl/fotogaleria.htm Na zdjęciu wygląda na mniej niź 6cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 17.06.2013 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 Jak dla mnie strasznie utrudniasz soebie ocieplanie .... po co to klejenie tych płyt które i tak pekają??? Ja zrobiłem skos, płytę zasunąłem 3cm w ściankę kolankową, pożniej wkleiłem kawałki styropiany na piane w pozostały otwór, ciepłe, elastyczne, szczelne aż do murłaty. Zaspoinowałem to siatką i trzyma że nie ma teraz jednej rysy. Ani kropli akrylu nie dawałem, I tak trzymać! eeeee.... no nie... zawsze lepiej jest utrudnić i skomplikować sobie proste rzeczy... to taka guma na gumę - jak to mawia śwagier mojego obecnego Inwestora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 17.06.2013 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 Tutaj ktoś dal radę z karton-gipsu. http://lucypodkowa.cba.pl/fotogaleria.htm Na zdjęciu wygląda na mniej niź 6cm Chyba jednak 6cm a że to jest wielokąt to "boki" trzymają w pionie. Jeśli to ma być prosta bez tych boków to będzie problem z pionowaniem. Ale nie ma rzeczy niemożliwych. jak już wspomniałem można dać pręty stabilizujące w sufit. Do sufitu przykręca się profil UD, przez niego wiercisz otwory pod pręty np. ø10-12, pręty osadzasz w otworach na piankę (w miarę pionowo), dwa profile CD składasz razem by tworzyły profil zamknięty, środek wypełniasz pianką i nasuwasz na pręt i w profil UD, idealnie pionujesz do czasu stwardnienia pianki, od dołu nasuwasz zamykający UD i masz konstrukcję nośną. Teraz opłytować i gotowe. Gdyby to było na ścianie to półeczka taka może przenosić nawet dosyć duże obciążenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 17.06.2013 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 Można zrobić "kratownicę" spawaną z profili zimnogiętych - zamknięty kwadrat 20x20 i przykręcić do sufitu. opłytować używając wkrętów samowiercących do płyt g-k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 17.06.2013 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 Chyba jednak 6cm a że to jest wielokąt to "boki" trzymają w pionie. Jeśli to ma być prosta bez tych boków to będzie problem z pionowaniem. Ale nie ma rzeczy niemożliwych. jak już wspomniałem można dać pręty stabilizujące w sufit. . Czekaj ale boki będą zawsze albo od ściany do ściany albo po bokach okna idziesz bokiem prostopadle na ścianę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 17.06.2013 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 Czekaj ale boki będą zawsze albo od ściany do ściany albo po bokach okna idziesz bokiem prostopadle na ścianę Już lepiej!!! ...byleby nie za długo bo śmigło może się zrobić. ...dobra. Wyłapię komary i idę spać. Do jutra! Narqa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 17.06.2013 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 (edytowane) Profi ratuj! Zrobiłem mini katastrofe budowlaną :/ robiłem podwyższenie kolankowej wg. Twojego opisu ale niestety z pamięci i zapomniałem o kwestii spoinowania (żeby zostawić je na później) i przetynkowałem całą płytę i pojawiły się spękania... co radzisz? [ATTACH=CONFIG]196062[/ATTACH] Jakby ktoś chciał skorzystać z tego rozwiązania, myślę że to dobre rozwiązanie jest dużo miejsca do ocieplenia murłaty. Tak to wyglądało przed: [ATTACH=CONFIG]196063[/ATTACH] a tak po podwyższeniu: [ATTACH=CONFIG]196064[/ATTACH] gdyby nie mały zonk ze spoinowaniem, byłoby ok. Nic się nie stało pospieszyłeś sie za bardzo:) z tym tynkowaniem. płyty powinieneś związać na łączeniach najlepiej klejem fermacella ale ty złap łączenia dając kawałki CD i wkręty . Jak płyta zlicowana dobrze to zostaw jak jest i usuń tynk z łączeń żeby było miejsce na siatkę albo papierówke. Usuń tynk między płyta a krokwiami , tam ma być szczelina. Wkręty dasz fosfaty do drewna .W płycie przed wkręcaniem małe fazki wiertłem żeby łeb się schował wkręta. Jak nie zrobisz to przekreci ci się wkręt w cd i łeb będzie wystawał. W narożniku natniesz krótki CD i go złamiesz i też po 2-3 wkręty na boki. Ile wełny planujesz do ocieplenia ? Edytowane 18 Czerwca 2013 przez profi45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 17.06.2013 22:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 Jak dla mnie strasznie utrudniasz soebie ocieplanie .... po co to klejenie tych płyt które i tak pekają??? Ja zrobiłem skos, płytę zasunąłem 3cm w ściankę kolankową, pożniej wkleiłem kawałki styropiany na piane w pozostały otwór, ciepłe, elastyczne, szczelne aż do murłaty. Zaspoinowałem to siatką i trzyma że nie ma teraz jednej rysy. Ani kropli akrylu nie dawałem, Fachura już widać jesteś całą gębą ,tak to już w tym kraju jest ze jak ktoś coś pierwszy raz zrobi to uczy wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LostHighway 18.06.2013 07:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Nic się nie stało pospieszyłeś sie za bardzo:) z tym tynkowaniem. płyty powinieneś związać na łączeniach najlepiej klejem fermacella ale ty złap łączenia dając kawałki CD i wkręty . Jak płyta zlicowana dobrze to zostaw jak jest i usuń tynk z łączeń żeby było miejsce na siatkę albo papierówke. Usuń tynk między płyta a krokwiami , tam ma być szczelina. Wkręty dasz fosfaty do drewna .W płycie przed wkręcaniem małe fazki wiertłem żeby łeb się schował wkręta. Jak nie zrobisz to przekreci ci się wkręt w cd i łeb będzie wystawał. W narożniku natniesz krótki CD i go złamiesz i też po 2-3 wkręty na boki. Ile wełny planujesz do ocieplenia ? Dzięki za odpowiedź. Jeżeli chodzi o ocieplenie, połać będzie ocieplona pianką PUR (od murłaty do kalenicy) na grubość krokwi. Wełna tylko między jętkami. Wracając do "katastrofy" - rozumiem że wzdłuż łączeń od strony murłaty dać CD i usztywnić fosfatami (tak jak łączy się płyty GK). Na narożnikach krótkie CD w poprzek łączeń złapane tak jak pisałeś na 2-3 wkręty. Potem skuć tynk pod spoinowanie i to coś między krokwią a płytą. Dwa pytania dodatkowe: Czy łączenie poziome (kolankowa/fermacell) też spoinować? Jaki margines zostawić na siatke albo papierówke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 18.06.2013 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Fachura już widać jesteś całą gębą ,tak to już w tym kraju jest ze jak ktoś coś pierwszy raz zrobi to uczy wszystkich. Nie jestem fachowcem, napisałem z praktyki jak zrobiłem, a wyczytałem to w necie. Uważam że to rozwiązanie jest dobrei proste, Nikt nie musi słuchać moich porad ale po to jest forum żeby sie wypowiadac, a nalezy filtrować wiadomości. Każdy ma swój sposób i swoje rozwiązanie które bedzie forsował. Trzymam się swojego że zrobiłem dobrze, szybko i bez kombinacji alpejskich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_wgm 18.06.2013 08:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 http://fotoo.pl//out.php?i=560553_170620122220.jpg a gdyby ustalić że rozbieranie nie wchodzi w grę? prędzej dodrukuję ściankę do góry i ją otynkuję... jakie sa opcje? nie można by, na tę ścianke która jest ustawić UD, w nie CD, zrobić ruszcik i podtrzymywać go na zwiesiu przyczepionym do obecnego sufitu z CD, ew, przykręcić KG/MDF czy coś podobnego? odrobinę nadziei poproszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 18.06.2013 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 a gdyby ustalić że rozbieranie nie wchodzi w grę? prędzej dodrukuję ściankę do góry i ją otynkuję... jakie sa opcje? nie można by, na tę ścianke która jest ustawić UD, w nie CD, zrobić ruszcik i podtrzymywać go na zwiesiu przyczepionym do obecnego sufitu z CD, ew, przykręcić KG/MDF czy coś podobnego? odrobinę nadziei poproszęJak dodrukujesz ściany to fajna katedra powstanie. Zawiesia do istniejącej konstrukcji? Nadzieja matką wynalazków??? Rozebrać i zacząć od początku - mniejszy problem niż naprawiać to ustrojstwo. Odzyskasz jeszcze materiały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 18.06.2013 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 (..)Trzymam się swojego że zrobiłem dobrze, szybko i bez kombinacji alpejskich....i na wieki, wieków amen. Proste i skuteczne rozwiązanie. Tylko trzeba płytę odseparować taśmą od wypełnienia czyli od ścianki kolankowej. Bo wypełnienie jest elementem ścianki. Niestety w przypadku tynku cem-wap zawsze widać taką "naprawę" przy gładkim gipsowym nic nie widać. Tynk cem-wap uratuje tylko szpachlowanie całej ścianki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 18.06.2013 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Nie jestem fachowcem, napisałem z praktyki jak zrobiłem, a wyczytałem to w necie. Uważam że to rozwiązanie jest dobrei proste, Nikt nie musi słuchać moich porad ale po to jest forum żeby sie wypowiadac, a nalezy filtrować wiadomości. Każdy ma swój sposób i swoje rozwiązanie które bedzie forsował. Trzymam się swojego że zrobiłem dobrze, szybko i bez kombinacji alpejskich. Styropiany ,piany i co tam jeszcze było jest faktycznie dobrze i szybko;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 18.06.2013 12:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 ...i na wieki, wieków amen. Proste i skuteczne rozwiązanie. Tylko trzeba płytę odseparować taśmą od wypełnienia czyli od ścianki kolankowej. Bo wypełnienie jest elementem ścianki. Niestety w przypadku tynku cem-wap zawsze widać taką "naprawę" przy gładkim gipsowym nic nie widać. Tynk cem-wap uratuje tylko szpachlowanie całej ścianki. Dobre słowo wypełnienie na wieki wieków . Cienkie wypełnienie jesteś wielki wodzu;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 18.06.2013 13:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 Dobre słowo wypełnienie na wieki wieków . Cienkie wypełnienie jesteś wielki wodzu;) No fakt! jeśli nie nadmurujesz to nie dasz V-profila!!! A przecież to podstawa! Szanowni "widzowie". Sami zobaczcie jaka to robota by wypełnić raptem 1-3cm luki w tynku! Toż to więcej kosztuje materiału i robocizny niż to warte! A można było po wykonaniu skosu na płytę przykleić taśmę PCV a w powstałą szparę (około 3cm a jeśli 5cm to max!) dać trochę pianki (wypełnienie i dodatkowa izolacja), jesli pianka za mocno urosła i wypłynęła to wyskubać trochę i resztę uzupełnić tynkiem. Na to siatka - szeroka reperacyjna (10cm szerokości) i gładź. A tak to robota po wuju! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 18.06.2013 13:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 A w dodatku nadmurowując tak wysoko ściankę zrobił niezły mostek : http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=196064&d=1371496659 ja w tym miejscu mam ciepłą wełnę i ciepłą piankę! No tak ale nie mam V-profia miszczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.