Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

Czy da się zrobić taką zabudowę karnisza mocowanego do sufitu jak widać na zdjęciu.

 

 

http://imageshack.us/a/img19/769/6wx5.jpg

 

 

 

Jak zrobić coś takiego na profilach żeby nie było zbyt grube???

 

Widzieliście osobiście takie rozwiania. Podobno można to zrobić z drewna ale cena podobno jest powalająca.

 

Macie może zdjęcia takich rozwiazań>

Minimalna grubość to płyta 12,5mm + profil 30mm + płyta 12,5mm = 55mm dodatkowo trochę pogrubione na osadzenie narożników i szpachel czyli około 60mm na gotowo. To taka najcieńsza półeczka tyle że nie na ścianie a na suficie. Zamiast płyty 12,5mm można dać 6mm ale to już przerost formy nad treścią.

 

Dodatkowo przy tak cienkiej zabudowie problemem jest wypionowanie. Może się chylić na boki - brak stabilności. Taki element lepiej zrobić z czegoś innego. Drewno-cena powalająca ale taka zabudowa z G-K też tania nie jest. Chodzi o robociznę. Bardzo żmudna robota. Trzeba dać w sufit pręty stabilizujące i wstępnie konstrukcję ustabilizować w pionie... jesteś pewien że nadal chcesz to robić z płyt g-k?:D

Edytowane przez Rom-Kon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Minimalna grubość to płyta 12,5mm + profil 30mm + płyta 12,5mm = 55mm dodatkowo trochę pogrubione na osadzenie narożników i szpachel czyli około 60mm na gotowo. To taka najcieńsza półeczka tyle że nie na ścianie a na suficie. Zamiast płyty 12,5mm można dać 6mm ale to już przerost formy nad treścią.

 

Dodatkowo przy tak cienkiej zabudowie problemem jest wypionowanie. Może się chylić na boki - brak stabilności. Taki element lepiej zrobić z czegoś innego.

 

Właśnie myślałem o tej płycie 6mm czemu się nie nadaje. Jak dam gęsto profile to będzie taka konstrukcja stabilna?

 

Czy przy płycie 12,5cm tęż będzie się chylić na boki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie strasznie utrudniasz soebie ocieplanie .... po co to klejenie tych płyt które i tak pekają??? Ja zrobiłem skos, płytę zasunąłem 3cm w ściankę kolankową, pożniej wkleiłem kawałki styropiany na piane w pozostały otwór, ciepłe, elastyczne, szczelne aż do murłaty. Zaspoinowałem to siatką i trzyma że nie ma teraz jednej rysy. Ani kropli akrylu nie dawałem,

 

I tak trzymać! eeeee.... no nie... zawsze lepiej jest utrudnić i skomplikować sobie proste rzeczy... to taka guma na gumę - jak to mawia śwagier mojego obecnego Inwestora ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj ktoś dal radę z karton-gipsu.

 

http://lucypodkowa.cba.pl/fotogaleria.htm

 

Na zdjęciu wygląda na mniej niź 6cm

Chyba jednak 6cm a że to jest wielokąt to "boki" trzymają w pionie. Jeśli to ma być prosta bez tych boków to będzie problem z pionowaniem. Ale nie ma rzeczy niemożliwych. jak już wspomniałem można dać pręty stabilizujące w sufit.

 

Do sufitu przykręca się profil UD, przez niego wiercisz otwory pod pręty np. ø10-12, pręty osadzasz w otworach na piankę (w miarę pionowo), dwa profile CD składasz razem by tworzyły profil zamknięty, środek wypełniasz pianką i nasuwasz na pręt i w profil UD, idealnie pionujesz do czasu stwardnienia pianki, od dołu nasuwasz zamykający UD i masz konstrukcję nośną. Teraz opłytować i gotowe. Gdyby to było na ścianie to półeczka taka może przenosić nawet dosyć duże obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak 6cm a że to jest wielokąt to "boki" trzymają w pionie. Jeśli to ma być prosta bez tych boków to będzie problem z pionowaniem. Ale nie ma rzeczy niemożliwych. jak już wspomniałem można dać pręty stabilizujące w sufit.

 

.

 

Czekaj ale boki będą zawsze albo od ściany do ściany albo po bokach okna idziesz bokiem prostopadle na ścianę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profi ratuj! Zrobiłem mini katastrofe budowlaną :/ robiłem podwyższenie kolankowej wg. Twojego opisu ale niestety z pamięci i zapomniałem o kwestii spoinowania (żeby zostawić je na później) i przetynkowałem całą płytę i pojawiły się spękania... :( co radzisz?

 

[ATTACH=CONFIG]196062[/ATTACH]

 

 

Jakby ktoś chciał skorzystać z tego rozwiązania, myślę że to dobre rozwiązanie jest dużo miejsca do ocieplenia murłaty. Tak to wyglądało przed:

[ATTACH=CONFIG]196063[/ATTACH]

 

a tak po podwyższeniu:

[ATTACH=CONFIG]196064[/ATTACH]

 

gdyby nie mały zonk ze spoinowaniem, byłoby ok.

Nic się nie stało pospieszyłeś sie za bardzo:) z tym tynkowaniem.

płyty powinieneś związać na łączeniach najlepiej klejem fermacella ale ty złap łączenia dając kawałki CD i wkręty .

Jak płyta zlicowana dobrze to zostaw jak jest i usuń tynk z łączeń żeby było miejsce na siatkę albo papierówke.

Usuń tynk między płyta a krokwiami , tam ma być szczelina.

Wkręty dasz fosfaty do drewna .W płycie przed wkręcaniem małe fazki wiertłem żeby łeb się schował wkręta. Jak nie zrobisz to przekreci ci się wkręt w cd i łeb będzie wystawał.

W narożniku natniesz krótki CD i go złamiesz i też po 2-3 wkręty na boki.

Ile wełny planujesz do ocieplenia ?

Edytowane przez profi45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie strasznie utrudniasz soebie ocieplanie .... po co to klejenie tych płyt które i tak pekają??? Ja zrobiłem skos, płytę zasunąłem 3cm w ściankę kolankową, pożniej wkleiłem kawałki styropiany na piane w pozostały otwór, ciepłe, elastyczne, szczelne aż do murłaty. Zaspoinowałem to siatką i trzyma że nie ma teraz jednej rysy. Ani kropli akrylu nie dawałem,

Fachura już widać jesteś całą gębą ,tak to już w tym kraju jest ze jak ktoś coś pierwszy raz zrobi to uczy wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stało pospieszyłeś sie za bardzo:) z tym tynkowaniem.

płyty powinieneś związać na łączeniach najlepiej klejem fermacella ale ty złap łączenia dając kawałki CD i wkręty .

Jak płyta zlicowana dobrze to zostaw jak jest i usuń tynk z łączeń żeby było miejsce na siatkę albo papierówke.

Usuń tynk między płyta a krokwiami , tam ma być szczelina.

Wkręty dasz fosfaty do drewna .W płycie przed wkręcaniem małe fazki wiertłem żeby łeb się schował wkręta. Jak nie zrobisz to przekreci ci się wkręt w cd i łeb będzie wystawał.

W narożniku natniesz krótki CD i go złamiesz i też po 2-3 wkręty na boki.

Ile wełny planujesz do ocieplenia ?

 

Dzięki za odpowiedź.

 

Jeżeli chodzi o ocieplenie, połać będzie ocieplona pianką PUR (od murłaty do kalenicy) na grubość krokwi. Wełna tylko między jętkami.

 

Wracając do "katastrofy" - rozumiem że wzdłuż łączeń od strony murłaty dać CD i usztywnić fosfatami (tak jak łączy się płyty GK). Na narożnikach krótkie CD w poprzek łączeń złapane tak jak pisałeś na 2-3 wkręty. Potem skuć tynk pod spoinowanie i to coś między krokwią a płytą.

 

Dwa pytania dodatkowe: Czy łączenie poziome (kolankowa/fermacell) też spoinować? Jaki margines zostawić na siatke albo papierówke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fachura już widać jesteś całą gębą ,tak to już w tym kraju jest ze jak ktoś coś pierwszy raz zrobi to uczy wszystkich.

Nie jestem fachowcem, napisałem z praktyki jak zrobiłem, a wyczytałem to w necie. Uważam że to rozwiązanie jest dobrei proste,

Nikt nie musi słuchać moich porad ale po to jest forum żeby sie wypowiadac, a nalezy filtrować wiadomości. Każdy ma swój sposób i swoje rozwiązanie które bedzie forsował. Trzymam się swojego że zrobiłem dobrze, szybko i bez kombinacji alpejskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://fotoo.pl//out.php?i=560553_170620122220.jpg

 

a gdyby ustalić że rozbieranie nie wchodzi w grę?

prędzej dodrukuję ściankę do góry i ją otynkuję...

jakie sa opcje?

nie można by, na tę ścianke która jest ustawić UD, w nie CD, zrobić ruszcik i podtrzymywać go na zwiesiu przyczepionym do obecnego sufitu z CD, ew, przykręcić KG/MDF czy coś podobnego?

odrobinę nadziei poproszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdyby ustalić że rozbieranie nie wchodzi w grę?

prędzej dodrukuję ściankę do góry i ją otynkuję...

jakie sa opcje?

nie można by, na tę ścianke która jest ustawić UD, w nie CD, zrobić ruszcik i podtrzymywać go na zwiesiu przyczepionym do obecnego sufitu z CD, ew, przykręcić KG/MDF czy coś podobnego?

odrobinę nadziei poproszę

Jak dodrukujesz ściany to fajna katedra powstanie. Zawiesia do istniejącej konstrukcji? Nadzieja matką wynalazków??? Rozebrać i zacząć od początku - mniejszy problem niż naprawiać to ustrojstwo. Odzyskasz jeszcze materiały.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(..)Trzymam się swojego że zrobiłem dobrze, szybko i bez kombinacji alpejskich.
...i na wieki, wieków amen. Proste i skuteczne rozwiązanie. Tylko trzeba płytę odseparować taśmą od wypełnienia czyli od ścianki kolankowej. Bo wypełnienie jest elementem ścianki.

 

Niestety w przypadku tynku cem-wap zawsze widać taką "naprawę" przy gładkim gipsowym nic nie widać. Tynk cem-wap uratuje tylko szpachlowanie całej ścianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem fachowcem, napisałem z praktyki jak zrobiłem, a wyczytałem to w necie. Uważam że to rozwiązanie jest dobrei proste,

Nikt nie musi słuchać moich porad ale po to jest forum żeby sie wypowiadac, a nalezy filtrować wiadomości. Każdy ma swój sposób i swoje rozwiązanie które bedzie forsował. Trzymam się swojego że zrobiłem dobrze, szybko i bez kombinacji alpejskich.

Styropiany ,piany i co tam jeszcze było jest faktycznie dobrze i szybko;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i na wieki, wieków amen. Proste i skuteczne rozwiązanie. Tylko trzeba płytę odseparować taśmą od wypełnienia czyli od ścianki kolankowej. Bo wypełnienie jest elementem ścianki.

 

Niestety w przypadku tynku cem-wap zawsze widać taką "naprawę" przy gładkim gipsowym nic nie widać. Tynk cem-wap uratuje tylko szpachlowanie całej ścianki.

Dobre słowo wypełnienie na wieki wieków . Cienkie wypełnienie jesteś wielki wodzu;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre słowo wypełnienie na wieki wieków . Cienkie wypełnienie jesteś wielki wodzu;)

No fakt! jeśli nie nadmurujesz to nie dasz V-profila!!! A przecież to podstawa!

 

Szanowni "widzowie". Sami zobaczcie jaka to robota by wypełnić raptem 1-3cm luki w tynku! Toż to więcej kosztuje materiału i robocizny niż to warte! A można było po wykonaniu skosu na płytę przykleić taśmę PCV a w powstałą szparę (około 3cm a jeśli 5cm to max!) dać trochę pianki (wypełnienie i dodatkowa izolacja), jesli pianka za mocno urosła i wypłynęła to wyskubać trochę i resztę uzupełnić tynkiem. Na to siatka - szeroka reperacyjna (10cm szerokości) i gładź. A tak to robota po wuju!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...