pedronx 02.07.2013 15:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 Hej, Jeśli chciałbym dorzucić trochę grosza do płyt na poddasze, to jakie byście polecili: impregnowane czy ogniochronne? Czy któreś z nich są twardsze, lepsze, gorsze? Pewnie mnie zaraz rozniesiecie, że każde do swoich zastosowań, ale takie mnie naszły dylematy... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Uzarex 02.07.2013 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 jakie byście polecili: impregnowane czy ogniochronne? Kup impregnowaną ogniochronną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 02.07.2013 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 Hej, Jeśli chciałbym dorzucić trochę grosza do płyt na poddasze, to jakie byście polecili: impregnowane czy ogniochronne? Czy któreś z nich są twardsze, lepsze, gorsze? Pewnie mnie zaraz rozniesiecie, że każde do swoich zastosowań, ale takie mnie naszły dylematy... pzdr Kup impregnowaną ogniochronną Jak to ma być na full wypas to jak stwierdził Uzarex jeśli tylko na bogato to ognową. Ogniowe mają mocniejszy papier i rdzeń zbrojony włóknem szklanym. Ogień-woda też. Zielone sa jak zwykłe tyle że niby impregnowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Słodowy 04.07.2013 14:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Opis jak zrobić puszki pod halogeny na poddaszu by zachować szczelną paroizolację. Cały folder z fotkami jest tu: Fotki Proste acz genialne! W nawiązaniu, mam pytanko. Mianowicie, chcąc uzyskać możliwie najgrubszą warstwę ocieplenia, zdołałem upchnąć w połacie dachowe 25 cm wełny, która licuje się z CD-kami. Niestety opłaciłem to dość niskim sufitem (2,3m) Porzucony z początku pomysł umieszczenia halogenów na skosach, wrócił ponownie po zapoznaniu z rozwiązaniem Rom-Kona. Ilość punktów konieczna do doświetlania pomieszczeń poddasza to około 40 szt. Czy umieszczenie 40 puszek o średnicy 160 mm, nie będzie stanowić potężnego mostka termicznego? To łącznie metr kwadratowy powierzchni o zmniejszonej grubości (wysokość puszek?) warstwy ocieplenia? Czy to będzie miało znaczący globalnie wpływ na zmniejszenie izolacyjności przegrody? Z góry dziękuje za wszelki komentarze i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 04.07.2013 14:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Jak to ma być na full wypas to jak stwierdził Uzarex jeśli tylko na bogato to ognową. Ogniowe mają mocniejszy papier i rdzeń zbrojony włóknem szklanym. Ogień-woda też. Zielone sa jak zwykłe tyle że niby impregnowane. Dziękuję za konkret. Byłoby fajnie, tylko nie pasuje mi cena tych płyt (ceny z dziś): woda: Płyta gipsowo-kartonowa impregnowana RIGIPS RIGIMETR 4PRO typ H2 , gr.12,5 mm - 8,06zł/m2 ogień: Płyta gipsowo-kartonowa RIGIPS RIGIMETR 4PRO FIRE-Line PLUS typ DF , gr.12,5 mm -7,37zł/m2 Skoro ta ogniowa taka hiper, to czemu tańsza? Może to nie ten model o którym Rom wspominasz... Dzięki i pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 04.07.2013 15:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Dziękuję za konkret. Byłoby fajnie, tylko nie pasuje mi cena tych płyt (ceny z dziś): woda: Płyta gipsowo-kartonowa impregnowana RIGIPS RIGIMETR 4PRO typ H2 , gr.12,5 mm - 8,06zł/m2 ogień: Płyta gipsowo-kartonowa RIGIPS RIGIMETR 4PRO FIRE-Line PLUS typ DF , gr.12,5 mm -7,37zł/m2 Skoro ta ogniowa taka hiper, to czemu tańsza? Może to nie ten model o którym Rom wspominasz... Dzięki i pozdro Sam nie wiem dlaczego tak jest ale jest. I tyle. Zwykła - ok. 17-18zł/szt woda - ok. 28-30zł/szt ogień - ok. 25-26zł/szt woda-ogień... sam nie wiem Masz dobre ceny na 4pro - pewnie jakaś promocja bo wydają się tańsze od normalnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 04.07.2013 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Proste acz genialne! W nawiązaniu, mam pytanko. Mianowicie, chcąc uzyskać możliwie najgrubszą warstwę ocieplenia, zdołałem upchnąć w połacie dachowe 25 cm wełny, która licuje się z CD-kami. Niestety opłaciłem to dość niskim sufitem (2,3m) Porzucony z początku pomysł umieszczenia halogenów na skosach, wrócił ponownie po zapoznaniu z rozwiązaniem Rom-Kona. Ilość punktów konieczna do doświetlania pomieszczeń poddasza to około 40 szt. Czy umieszczenie 40 puszek o średnicy 160 mm, nie będzie stanowić potężnego mostka termicznego? To łącznie metr kwadratowy powierzchni o zmniejszonej grubości (wysokość puszek?) warstwy ocieplenia? Czy to będzie miało znaczący globalnie wpływ na zmniejszenie izolacyjności przegrody? Z góry dziękuje za wszelki komentarze i pozdrawiam. Prawie metr kwadratowy wełny o grubości? No właśnie... łącznie 25cm puszka około 10cm lub trochę wiecej ale że jeszcze 3cm profil czyli zostaje 15cm wełny. Na całym poddaszu 1m2 wełny 15cm... sam musisz dojść do tego czy to dużo czy mało. Dla jednych nic dla innych olbrzymi mostek! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 04.07.2013 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Hurtownia WODAN w Markach k. Warszawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 04.07.2013 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Hurtownia WODAN w Markach k. Warszawy Deweloperem jesteś czy co? Chyba że ceny netto... O Wodanach można wszystko powiedzieć ale nie to że są tani. Prawdopodobnie Rigips chce wbić na rynek płyty 4pro i dlatego taka cena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 05.07.2013 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 To źle rozumiesz - ceny półkowe/katalogowe są 2x wyższe. To jest cena zakupu dla mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LostHighway 05.07.2013 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 Kolejne pytania z prośbą o wsparcie 1. Czy na krokwi narożnej i koszowych trzeba łapać narożne UD jakimiś dodatkowymi uchwytami? Czy wystarczy samo mocowanie na dole i górze w V-profilach? 2. Ile wkrętów wkręcacie w grzybki (17cm)? 3. Pchełki... przykręcałem tymczasowo do konstrukcji rusztu i tak się zastanawiam, czy je wykręcać przed płytowaniem czy można zostawić? Poniżej zdjęcie poglądowe krokwi narożnej, obrazuje też w pewnym sensie pozostałe pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 05.07.2013 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2013 Kolejne pytania z prośbą o wsparcie 1. Czy na krokwi narożnej i koszowych trzeba łapać narożne UD jakimiś dodatkowymi uchwytami? Czy wystarczy samo mocowanie na dole i górze w V-profilach? 2. Ile wkrętów wkręcacie w grzybki (17cm)? 3. Pchełki... przykręcałem tymczasowo do konstrukcji rusztu i tak się zastanawiam, czy je wykręcać przed płytowaniem czy można zostawić? Poniżej zdjęcie poglądowe krokwi narożnej, obrazuje też w pewnym sensie pozostałe pytania. [ATTACH=CONFIG]199090[/ATTACH] Ja czasem łapię wygiętymi grzybkami profil CD przy narożnej. Ale Ty raczej nie możesz. No chyba że się da później powtórnie wpiąć profil w "krzywego" grzybka. Ja daję dwa ale rozstawione - nie obok siebie w sąsiadujące otwory Możesz wykręcić, możesz zostawić, możesz wymienić na niższe nity. Ja stosuję albo pchełki szerokie albo nity. Zwykłych nie daję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LostHighway 06.07.2013 08:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2013 Ja czasem łapię wygiętymi grzybkami profil CD przy narożnej. Ale Ty raczej nie możesz. No chyba że się da później powtórnie wpiąć profil w "krzywego" grzybka. Ja daję dwa ale rozstawione - nie obok siebie w sąsiadujące otwory Możesz wykręcić, możesz zostawić, możesz wymienić na niższe nity. Ja stosuję albo pchełki szerokie albo nity. Zwykłych nie daję. 1. Gięcie grzybka i do CD u mnie odpada :/ Myślałem o tym, żeby skrzywić grzybka i w jakiś magiczny sposób wcisnąć między UD i przyłapać pchłami lub wkrętami, ale może rzeczywiście nie jest to najlepszy pomysł? Teoretyzuje: W sumie te UD siedzą dość solidnie w Vkach, jak na środku próbuje je ściągać w dół to nieznacznie się uginają. Chyba po przykręceniu płyt konstrukcja powinna się usztywnić i nie powinno nic dziać się w tym miejscu? tym bardziej, że płyty będą przymocowane na całej połaci skosu a ten UD to tylko łączenie wynikowe płaszczyzn... dobrze myśle? Odpowiedź poznam dopiero po przymocowaniu płyt i to po jakimś czasie - akurat w tej kwestii wolałbym uniknąć nauki na własnych błędach i licze na Waszą pomoc/opinie. 2. Też dawałem po 2, ale niektóre kręciła koleżankamałżonka dla spokoju ducha podokręcam jeszcze po jednym, bo po piance nie będzie możliwości poprawek. 3. Wkręcałem zwykłe, więc trzeba je usunąć. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
werrew 08.07.2013 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 Witam,W tej chwili moja wartwa ocieplenia to 20 między+ 5cm podkrokwiowo. Wiem, że te 5cm to słabo, ale nie to chciałem poruszyć.Profile CD są już wpięte. Jak wiadomo wysokość tych profili to ok 30mm . Zastanawiam się czy można dodatkowo miedzy nie dołożyć wełne 3cm- elewacyjną, którą dostałem od znajomego. Głównie chodzi mi o to czy wełna może stykać się bezpośrednio z folią paroizolacyjną i pomijam fakt cięższego układania folii itp. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 08.07.2013 15:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 Witam, W tej chwili moja wartwa ocieplenia to 20 między+ 5cm podkrokwiowo. Wiem, że te 5cm to słabo, ale nie to chciałem poruszyć. Profile CD są już wpięte. Jak wiadomo wysokość tych profili to ok 30mm . Zastanawiam się czy można dodatkowo miedzy nie dołożyć wełne 3cm- elewacyjną, którą dostałem od znajomego. Głównie chodzi mi o to czy wełna może stykać się bezpośrednio z folią paroizolacyjną i pomijam fakt cięższego układania folii itp. Pozdrawiam Wełna nie powinna być upychana na ścisk, więc lepiej sobie daruj. Takie jest przynajmniej moje zdanie. Pozdrawiam. Z. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 08.07.2013 16:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 Głównie chodzi mi o to czy wełna może stykać się bezpośrednio z folią paroizolacyjną nie ma przeciwwskazań do tego żeby wełna stykała się z paroizolacją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 08.07.2013 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 Te 3cm to teoretyczne bo wełna ma to do siebie że wybrzusza się i w środku pomiędzy profilami praktycznie dotyka folii. Jeśli dasz jeszcze wełnę pomiędzy profile to może się tak wybrzuszyć że będzie problem dopchnąć płytą. Wełna niby miękka ale na dużej powierzchni daje płycie opór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 09.07.2013 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2013 Było to już wałkowane. Ze swojej strony polecam ślizg, w szczególności na poddaszu. Jeśli chciałbyś robić wszystko na sztywno, to zapłaczesz się jeśli chodzi o kupowanie taśm strait flex, bo na innych nie odważyłbym się robić. Stań na budowie i tak sobie popatrz "na oko" pomierz, popatrz na cenę taśm, wyciągniesz szybki wniosek, że ślizg lepszy. Jakoś te 0,5 cm dylatacji za mną nie przemawia, ja robiłbym raczej mniejszą dylatacje. A jeśli chodzi o odwrócenie to nie widzę przeciwskazań skos, sufit, kolankowe, wówczas ściany, chociaż ja zawsze pracowałem po tynkarzach. Nigdy jeszcze nie robiłem całości w płytach. Jeśli się mylę, niech poprawią mnie bardziej doświadczeni Forumowicze. Pozdrawiam. Z. Można dać ślizg a raczej separację lub na sztywno z taśmami. Płytą dojechać do sufitu bez zbędnej dylatacji, szczelinę wypełnić Vario, taśmę papierową lub flizę do narożnika a po wykończeniu akryl. Możesz połączyć na sztywno tańszymi taśmami np. Tuff Tape lub Orginal - midflex zabija ceną... ze nie wspomnę o Ultrafleksie Rigipsa. Można zrobić na sztywno zwykłą taśmą 75mb za około 15zł, taśmy takie TT,original,midflex, ultrflex nie nadają się do tych łączeń ponieważ są za grube. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 09.07.2013 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2013 TT jeszcze ujdzie ale reszta NIE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 09.07.2013 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2013 Link do moich filmów ze szpachlowaniem, może komuś się przydadzą, mi już niestety nie.http://www.youtube.com/user/TheRafal2011/videosPozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.