obpi 30.07.2013 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 Piszesz że min.5cm... lepiej kup ten wężyk i wykuj do min.10cm i wtedy pomyśl o piance PUR lub PIR Wezyk niewatpliwie sie przydaje - polowa scian juz zrobiona i jak mnie szlag nie trafi to zrobie reszte Mam jeszcze pytanie z innej beczki - pewnie padlo juz 100 razy w tym watku ale przebrnalem przez kilkadziesiat stron i jeszcze nie znalazlem odpowiedzi wiec bede wdzieczny za podpowiedz. Chodzi o laczenie profili i plyt na styku skos/sufit. Rom-Kon z tego co widzialem na twoich zdjeciach to dajesz w tym miejscu 2 profile obok siebie. Czy te profile w jakis sposob laczysz? I czy stelaz na suficie powinien byc wykonany krzyzowo? Jesli tak to jak laczysz profile poprzeczne z tym przylegajacym do skosu? Z gory dzieki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
obpi 30.07.2013 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 I jeszcze jedno - obrobka okien. Z tego co widzialem to dolny i gorny glif jest czasem wykonany z progiem, a czasem na prosto. Ktore wykonanie jest prawidlowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 30.07.2013 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 (edytowane) jak słusznie wydedukowałeś "wloty" muszą być jeżeli upierasz się przy went grawitacyjnej to zrób nawiewniki okienne w pomieszczeniach tzw czystych (sypialnie), kratki wywiewne grawitacyjne w pomieszczeniach brudnych (wc, łazienki, garderoby, kuchnia itp) ta zasada dotyczy każdej kondygnacji Muszę "powiedzieć" że przy takiej wentylacji z nawiewnikami okiennymi (sypialnie) zawsze gdy spałem w czymś takim budziłem się z bólem gardła. ...receptą było kładzenie koca pod drzwi aby nie było cyrkulacji:) Edytowane 30 Lipca 2013 przez rafał2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 30.07.2013 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 Nigdy w życiu nie mam zamiaru tego robić ponownie:no::no: Chyba że groziłaby mi śmierć głodowa... He he he :D:D Tym bardziej tego nie rób:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Słodowy 30.07.2013 15:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 Ponawiam pytanie za 1000 pkt!Na poddaszu chciałbym zrobić obramowanie sufitu półką oświetleniową z gk.Czy przed zabudową sufitu i skosów, trzeba dorobić dodatkowe profile w miejscach przewidzianego montażu UD 30? Czy może istnieje jakiś bezpieczny dla paroizolacji sposób mocowania stelaża bezpośrednio do płyty gk na połaci sufitu i skosach, w miejscach gdzie ponad płytą nie ma profilu CD60? http://images64.fotosik.pl/32/62b51151dccc1577m.jpg http://123budujemy.pl/wp-content/gallery/sierpien2012/DSC06477.JPG http://123budujemy.pl/wp-content/gallery/sierpien2012/DSC06496.JPG albo: http://123budujemy.pl/wp-content/gallery/maj2012/DSC04295.JPG http://123budujemy.pl/wp-content/gallery/maj2012/DSC05468.JPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 30.07.2013 15:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 Muszę "powiedzieć" że przy takiej wentylacji z nawiewnikami okiennymi (sypialnie) zawsze gdy spałem w czymś takim budziłem się z bólem gardła. ...receptą było kładzenie koca pod drzwi aby nie było cyrkulacji:) każdy jest kowalem swojego losu i wentylacji zrobisz mechaniczną - masz mniej kasy, ale pełną kontrolę nad wentylacją, brak "ciągnięcia" zimnem koło okien, brak dmuchania kratkami w łazience na górze itp zrobisz grawitacyjną z nawiewnikami - zaoszczędzisz niewiele i w zamian masz wentylację niedziałającą latem i "zaciągającą" z nawiewników zimą zrobisz grawitacyjną i pozatykasz drzwi kocami - nie masz went w ogóle i latem i zimą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Motor456 30.07.2013 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 Witam, mam pytanie dotyczące ścianki kolankowej na stelażu i profilu V bo sprawa nie została rozwiązana, głównie chodzi mi o paroizolację, a mianowicie o jej ciągłość ? Na stronie profiltech.com.pl poszli na łatwiznę dając paroizolację na krokwie. Wiem że na forum są zwolennicy tego rozwiązania, więc muszą jakoś rozwiązywać tą sprawę. Moje drugie pytanie dotyczy profilu V który przykręcony jest do wymurowanej kolankowej, z tego co wyczytałem należy do niego kręcić płytę skosu, jak to się ma do profili przyściennych ud, do których teoretycznie nie powinno się kręcić płyt. Moim zdaniem na połączeniu płyta ściana powinno się stosować połączenie ślizgowe, parę razy poprawiałem wyrwaną siatkę ze ściany, oczywiście nie po sobie Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
obpi 30.07.2013 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2013 Panowie (a glownie to pytanie do Rom-Kon) - jak to wlasciwie jest z tym ociepleniem scian przy skosach? Jak pytalem o to wczesniej to powiedziano mi ze lepiej podciac i sciany zewnetrzne i wewnetrzne. No i tak robie - na niektorych udalo sie zejsc ponizej krokwi (tuz nad profilem UD), a na innych scinam do wysokosci krokwi. Dzisiaj mam troche wiecej czasu i probuje przebrnac przez ten kilometrowy watek i trafilem na to: Ściany szczytowe z góry dociepla się styropianem działowe powinny być max. do wysokości krokwi wtedy od góry przykrywa je pierwsza (najczęściej 15cm) warstwa wełny... jeśli są niżej można dać jeszcze więcej ale nie ma co przesadzać bo potem są problemy z mocowaniem profili UD. To jak to jest z tymi scianami szczytowymi (zewnetrznymi)? Do jakiej wysokosci powinny one byc wymurowane? Na chlopski rozum to nie ma chyba roznicy gdzie ta sciana jest bo przemarzac ma od gory, ale moze sie myle i na darmo wyciskam siodme poty i lamie zeby przeklinajac przy tym murarza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 31.07.2013 04:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Panowie (a glownie to pytanie do Rom-Kon) - jak to wlasciwie jest z tym ociepleniem scian przy skosach? Jak pytalem o to wczesniej to powiedziano mi ze lepiej podciac i sciany zewnetrzne i wewnetrzne. No i tak robie - na niektorych udalo sie zejsc ponizej krokwi (tuz nad profilem UD), a na innych scinam do wysokosci krokwi. Dzisiaj mam troche wiecej czasu i probuje przebrnac przez ten kilometrowy watek i trafilem na to: To jak to jest z tymi scianami szczytowymi (zewnetrznymi)? Do jakiej wysokosci powinny one byc wymurowane? Na chlopski rozum to nie ma chyba roznicy gdzie ta sciana jest bo przemarzac ma od gory, ale moze sie myle i na darmo wyciskam siodme poty i lamie zeby przeklinajac przy tym murarza?Sciany szcztowe też do krokwi i nakryte najlepiej styropianem. działówe - wełna nad ścianą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość GOSC12_3 31.07.2013 05:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 (edytowane) Witam serdecznie,od kilku miesięcy czytam o ociepleniu poddasza użytkowego, ze juz sama nic nie wiem. Proszę o opinie moich wymysłów. Poddasze użytkowe:tradycyjnie-membrana wysokoparoprzepuszczalna-15cm wełny między krokwie 16-18cm, (różnica w krokwiach, bo to stary dom i jakos tak im wyszło),-stelarz podwójny, czy w kratkę ( nie wiem jak sie to nazywa)-10cm wełny-folia-płyta GK Większy problem mam ze stryszkiem nad tym poddaszem.Wklejam rysunek:[ATTACH=CONFIG]203596[/ATTACH] Na pewno na strop damy 20cm wełny ( jest ona nowa, ma jakies 0,5roku, ale gość który nam sprzedał dom ocieplał nią poddasze. Niestety zrobił to nieumiejętnie, bo poupychał jak sie da i gdzie sie da, wiec wygląda troche nieciekawie, ale wydaje mi sie ze nie straciłą na jakości (no moze troszke)). Chcemy ją wiec dać na ocieplenie tej podłogi na stryszku. Zastanawiam sie czy kłaść folię na to i dopiero deski, czy same deski? A moze podzielic tą wełne na 2 i dać najpierw 10cm wełny, deski i znów wełna? Choć wydaje mi sie to dziwne, ale pytam.No i oczywiście mój odwieczny problem co zrobić ze skosami dachu. W projekcie jest, ze bez ocieplenia, poza tym tam jest około 50cm, wiec bedzie ciezko jakos to ocieplic, ale jak trzeba to trzeba. Jeśli trzeba, to ile dać tej wełny i czy potem jeszcze folie czy tylko wełnę. Chyba ze macie inne rozwiązania. Prosze o pomoc, bo jutro musze kupic materiał, a ja nadal niezdecydowana. Edytowane 31 Lipca 2013 przez GOSC12_3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
masia1719504864 31.07.2013 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Witam.Od kilku dni szukam rozwiązania do nietypowego problemu.Mam nadzieję,że tu wreszcie ktoś mi doradzi...Otóż mam poddasze użytkowe,nad którym znajduje się jeszcze stryszek.Cała połać dachu jest ocieplona wełną 10 cm (robił to poprzedni właściciel,więc nie miałam na to wpływu ),dodatkowo podłoga stryszku ocieplona jest 20 cm wełny (świeżo położona przez mojego męża).Niestety nadal odczuwalna jest dość spora różnica temperatur między dołem a poddaszem,zwłaszcza w lato jest tam bardzo gorąco.Chcemy dołożyć wełny,ale dach jest w pełnym deskowaniu i co za tym idzie nie mamy dostępu do skosów.We wrześniu będziemy wymieniać poszycie dachu (z eternitu na blachodachówkę) i obawiamy się,że pod blachą będzie jeszcze cieplej.Nasz dekarz zaproponował,żeby dołożyć wełny między deskowanie a blachę,wiem że normalnie nie stosuje się takiego rozwiązania,ale koniecznie chcielibyśmy zwiększyć izolacyjność naszego dachu.Co o tym myślicie?Ma to jakikolwiek sens?Doradźcie coś błagam... Dodam tylko,że sufity na poddaszu są wszystkie z boazerii,a przecież drewno tez jest jakimś izolatorem,więc skąd ten gorąc?... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 31.07.2013 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Witam serdecznie, od kilku miesięcy czytam o ociepleniu poddasza użytkowego, ze juz sama nic nie wiem. Proszę o opinie moich wymysłów. Poddasze użytkowe: tradycyjnie -membrana wysokoparoprzepuszczalna -15cm wełny między krokwie 16-18cm, (różnica w krokwiach, bo to stary dom i jakos tak im wyszło), -stelarz podwójny, czy w kratkę ( nie wiem jak sie to nazywa) -10cm wełny -folia -płyta GK Większy problem mam ze stryszkiem nad tym poddaszem. Wklejam rysunek: [ATTACH=CONFIG]203596[/ATTACH] Na pewno na strop damy 20cm wełny ( jest ona nowa, ma jakies 0,5roku, ale gość który nam sprzedał dom ocieplał nią poddasze. Niestety zrobił to nieumiejętnie, bo poupychał jak sie da i gdzie sie da, wiec wygląda troche nieciekawie, ale wydaje mi sie ze nie straciłą na jakości (no moze troszke)). Chcemy ją wiec dać na ocieplenie tej podłogi na stryszku. Zastanawiam sie czy kłaść folię na to i dopiero deski, czy same deski? A moze podzielic tą wełne na 2 i dać najpierw 10cm wełny, deski i znów wełna? Choć wydaje mi sie to dziwne, ale pytam. No i oczywiście mój odwieczny problem co zrobić ze skosami dachu. W projekcie jest, ze bez ocieplenia, poza tym tam jest około 50cm, wiec bedzie ciezko jakos to ocieplic, ale jak trzeba to trzeba. Jeśli trzeba, to ile dać tej wełny i czy potem jeszcze folie czy tylko wełnę. Chyba ze macie inne rozwiązania. Prosze o pomoc, bo jutro musze kupic materiał, a ja nadal niezdecydowana. Na "strop" nie 20cm tylko tyle co na "poddasze" czyli 25cm wełny -minimum. Podłoga na stryszku bez folii pod deskami, folia będzie od strony pomieszczeń i to wystarczy. Zrobisz tak jak na rysunku i będzie dobrze: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 31.07.2013 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Witam. Od kilku dni szukam rozwiązania do nietypowego problemu.Mam nadzieję,że tu wreszcie ktoś mi doradzi... Otóż mam poddasze użytkowe,nad którym znajduje się jeszcze stryszek.Cała połać dachu jest ocieplona wełną 10 cm (robił to poprzedni właściciel,więc nie miałam na to wpływu ),dodatkowo podłoga stryszku ocieplona jest 20 cm wełny (świeżo położona przez mojego męża).Niestety nadal odczuwalna jest dość spora różnica temperatur między dołem a poddaszem,zwłaszcza w lato jest tam bardzo gorąco. Chcemy dołożyć wełny,ale dach jest w pełnym deskowaniu i co za tym idzie nie mamy dostępu do skosów.We wrześniu będziemy wymieniać poszycie dachu (z eternitu na blachodachówkę) i obawiamy się,że pod blachą będzie jeszcze cieplej. Nasz dekarz zaproponował,żeby dołożyć wełny między deskowanie a blachę,wiem że normalnie nie stosuje się takiego rozwiązania,ale koniecznie chcielibyśmy zwiększyć izolacyjność naszego dachu. Co o tym myślicie?Ma to jakikolwiek sens?Doradźcie coś błagam... Dodam tylko,że sufity na poddaszu są wszystkie z boazerii,a przecież drewno tez jest jakimś izolatorem,więc skąd ten gorąc?... Przecież 10cm to ocieplenie dla domku letniskowego!!! dlatego ciepło w lato a w zimę zimno! a boazeria tyle izoluje co nic! Jak chcesz mieć normalnie, to zrób dach a później zerwij wszystko od środka zrób ruszt i daj minimum 25cm ocieplenia λ=0.039 W/mK . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
obpi 31.07.2013 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Sciany szcztowe też do krokwi i nakryte najlepiej styropianem. działówe - wełna nad ścianą OK, dzieki Rom-Kon. Czyli musze kuc dalej Mam jeszcze pare innych pytan: - to pewnie padlo juz 100 razy w tym watku ale przebrnalem przez kilkadziesiat stron i jeszcze nie znalazlem odpowiedzi wiec bede wdzieczny za podpowiedz. Chodzi o laczenie profili i plyt na styku skos/sufit. Rom-Kon z tego co widzialem na twoich zdjeciach to dajesz w tym miejscu 2 profile obok siebie. Czy te profile w jakis sposob laczysz? - Czy stelaz na suficie (pod jetkami) powinien byc wykonany krzyzowo? Jesli tak to czy/jak laczy sie profile poprzeczne z tym przylegajacym do skosu? - Stryszek nad poddaszem - czy waszym zdaniem lepiej jest ocieplac czy nie? Pytam bo juz prawie w calosci mam to zrobione, a teraz widze ze rozne opinie sa na ten temat, wiec chcialbym uslyszec glos fachowcow. Dzieki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Słodowy 31.07.2013 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 (edytowane) Rom-Kon, Profi45,... poratujecie? Na poddaszu chciałbym zrobić obramowanie sufitu półką oświetleniową z gk.Dokładnie cos takiego: http://www.nasz-wroclaw.pl/files/pict/2011-02-08/wroclaw-malowanie-tapetowaniegladzieregipsyzabudowypodwieszane-sufitykafelkiglazura-9TAzNzkzMj_m.jpg Czy przed zabudową sufitu i skosów, trzeba dorobić dodatkowe profile w miejscach przewidzianego montażu UD 30? Czy może istnieje jakiś bezpieczny dla paroizolacji sposób mocowania stelaża bezpośrednio do płyty gk na połaci sufitu i skosach, w miejscach gdzie ponad płytą nie ma profilu CD60? Poniżej planowany przebieg profili UD30http://images64.fotosik.pl/32/62b51151dccc1577m.jpg Ponadto muszę postawić małą ściankę w łazience(będzie do niej przylegała wanna), której oś przebiega wzdłuż skosu w miejscu gzie nie ma profilu CD60A może kilkadziesiąt otworów po wkrętach w pomieszczeniach suchych jak i mokrych nie ma większego znaczenia?Zali można popuścić wodze fantazji?Co na to specjaliści od paroizolacji?Hilfe!!! Edytowane 31 Lipca 2013 przez Słodowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 31.07.2013 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Słodowy tam gdzie możesz to podłóż np. profil lub (masz już doświadczenie) z "blachami" w miejscu gdzie będzie ud. ...ale łazienka przycisnęła cię do muru:bash: i musisz skorzystać z wynalazku jakim jest "rozporowy kołek do płyt G/K:) masz jeszcze jedno rozwiązanie: ...odkręcić płyty i zrobić tak jak przy zabudowie sufitu:) czego osobiście bym nie zrobił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Motor456 31.07.2013 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Witam, mam pytanie dotyczące ścianki kolankowej na stelażu i profilu V bo sprawa nie została rozwiązana, głównie chodzi mi o paroizolację, a mianowicie o jej ciągłość ? Na stronie profiltech.com.pl poszli na łatwiznę dając paroizolację na krokwie. Wiem że na forum są zwolennicy tego rozwiązania, więc muszą jakoś rozwiązywać tą sprawę. Moje drugie pytanie dotyczy profilu V który przykręcony jest do wymurowanej kolankowej, z tego co wyczytałem należy do niego kręcić płytę skosu, jak to się ma do profili przyściennych ud, do których teoretycznie nie powinno się kręcić płyt. Moim zdaniem na połączeniu płyta ściana powinno się stosować połączenie ślizgowe, parę razy poprawiałem wyrwaną siatkę ze ściany, oczywiście nie po sobie Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi Odświeżam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 31.07.2013 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Hej, 1. Spoiny będę robił Vario. Płyty będę szpachlował po całości masą Premium Light. Czym najlepiej zagruntować płyty i spoiny przed szpachlowaniem całości? 2. Niedawno ustaliliśmy, że przed malowaniem dekoracyjnym najlepiej całość przelecieć farbą Aquatex 1:1. Czy to się odnosi też do płyt szpachlowanych po całości? ps. Rom, dzięki za cynk z Centrobudem. Taśma ślizgowa już przyklejona! Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 31.07.2013 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 (edytowane) drugie pytanie dotyczy profilu V który przykręcony jest do wymurowanej kolankowej, z tego co wyczytałem należy do niego kręcić płytę skosu, jak to się ma do profili przyściennych ud, do których teoretycznie nie powinno się kręcić płyt. Moim zdaniem na połączeniu płyta ściana powinno się stosować połączenie ślizgowe Montowanie płyty do V to to samo co montowanie na sztywno do ud. Jeżli płyta będzie przymocowana do V i zrobione łączenie ślizgowe to co to da? równie dobrze można przymocować płytę do ud i robić ślizg tylko że płyta już jest na sztywno, ja wszędzie robiłem łączenie na sztywno i kręciłem płytę do ud, łączenie skos/kolano też na sztywno, za pomocą original później medium strait-flexa. Tylko że robiłem ruszt krzyżowy który trochę inaczej pracuje w przeciwieństwie do pojedynczego. Ale jeśli robiłbym teraz na pojedynczym też zaryzykowałbym na sztywno. Edytowane 31 Lipca 2013 przez rafał2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
masia1719504864 31.07.2013 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Przecież 10cm to ocieplenie dla domku letniskowego!!! dlatego ciepło w lato a w zimę zimno! a boazeria tyle izoluje co nic! Jak chcesz mieć normalnie, to zrób dach a później zerwij wszystko od środka zrób ruszt i daj minimum 25cm ocieplenia λ=0.039 W/mK . 10 cm jest tylko pod deskowaniem, na podłodze stryszku jest dodatkowo 20 cm.więc 10 cm zostaje tylko na skosach. Mamy już porobione generalne remonty,więc nie chciałabym wszystkiego burzyć od środka.Poza tym krokwie są 12,więc między nie też już raczej nic dołożyć się nie da. Każdy dodatkowy stelaż=niższe sufity,które i tak nie są zbyt wysokie ( Na prawdę nie ma żadnego rozwiązania z "zewnątrz",bez totalnej demolki??? (( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.