Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

Piszesz że min.5cm... lepiej kup ten wężyk i wykuj do min.10cm i wtedy pomyśl o piance PUR lub PIR

 

Wezyk niewatpliwie sie przydaje - polowa scian juz zrobiona i jak mnie szlag nie trafi to zrobie reszte :bash:

 

Mam jeszcze pytanie z innej beczki - pewnie padlo juz 100 razy w tym watku ale przebrnalem przez kilkadziesiat stron i jeszcze nie znalazlem odpowiedzi wiec bede wdzieczny za podpowiedz. Chodzi o laczenie profili i plyt na styku skos/sufit. Rom-Kon z tego co widzialem na twoich zdjeciach to dajesz w tym miejscu 2 profile obok siebie. Czy te profile w jakis sposob laczysz? I czy stelaz na suficie powinien byc wykonany krzyzowo? Jesli tak to jak laczysz profile poprzeczne z tym przylegajacym do skosu? Z gory dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

jak słusznie wydedukowałeś "wloty" muszą być ;)

jeżeli upierasz się przy went grawitacyjnej to zrób nawiewniki okienne w pomieszczeniach tzw czystych (sypialnie), kratki wywiewne grawitacyjne w pomieszczeniach brudnych (wc, łazienki, garderoby, kuchnia itp)

ta zasada dotyczy każdej kondygnacji

 

Muszę "powiedzieć" że przy takiej wentylacji z nawiewnikami okiennymi (sypialnie) zawsze gdy spałem w czymś takim budziłem się z bólem gardła.

 

...receptą było kładzenie koca pod drzwi aby nie było cyrkulacji:)

Edytowane przez rafał2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie za 1000 pkt!

Na poddaszu chciałbym zrobić obramowanie sufitu półką oświetleniową z gk.

Czy przed zabudową sufitu i skosów, trzeba dorobić dodatkowe profile w miejscach przewidzianego montażu UD 30? Czy może istnieje jakiś bezpieczny dla paroizolacji sposób mocowania stelaża bezpośrednio do płyty gk na połaci sufitu i skosach, w miejscach gdzie ponad płytą nie ma profilu CD60?

 

http://images64.fotosik.pl/32/62b51151dccc1577m.jpg

 

 

http://123budujemy.pl/wp-content/gallery/sierpien2012/DSC06477.JPG

 

http://123budujemy.pl/wp-content/gallery/sierpien2012/DSC06496.JPG

 

albo:

 

http://123budujemy.pl/wp-content/gallery/maj2012/DSC04295.JPG

 

http://123budujemy.pl/wp-content/gallery/maj2012/DSC05468.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę "powiedzieć" że przy takiej wentylacji z nawiewnikami okiennymi (sypialnie) zawsze gdy spałem w czymś takim budziłem się z bólem gardła.

 

...receptą było kładzenie koca pod drzwi aby nie było cyrkulacji:)

 

każdy jest kowalem swojego losu i wentylacji ;)

zrobisz mechaniczną - masz mniej kasy, ale pełną kontrolę nad wentylacją, brak "ciągnięcia" zimnem koło okien, brak dmuchania kratkami w łazience na górze itp

zrobisz grawitacyjną z nawiewnikami - zaoszczędzisz niewiele i w zamian masz wentylację niedziałającą latem i "zaciągającą" z nawiewników zimą

zrobisz grawitacyjną i pozatykasz drzwi kocami - nie masz went w ogóle i latem i zimą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie dotyczące ścianki kolankowej na stelażu i profilu V bo sprawa nie została rozwiązana, głównie chodzi mi o paroizolację, a mianowicie o jej ciągłość ? Na stronie profiltech.com.pl poszli na łatwiznę dając paroizolację na krokwie. Wiem że na forum są zwolennicy tego rozwiązania, więc muszą jakoś rozwiązywać tą sprawę. Moje drugie pytanie dotyczy profilu V który przykręcony jest do wymurowanej kolankowej, z tego co wyczytałem należy do niego kręcić płytę skosu, jak to się ma do profili przyściennych ud, do których teoretycznie nie powinno się kręcić płyt. Moim zdaniem na połączeniu płyta ściana powinno się stosować połączenie ślizgowe, parę razy poprawiałem wyrwaną siatkę ze ściany, oczywiście nie po sobie ;)

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie (a glownie to pytanie do Rom-Kon) - jak to wlasciwie jest z tym ociepleniem scian przy skosach? Jak pytalem o to wczesniej to powiedziano mi ze lepiej podciac i sciany zewnetrzne i wewnetrzne. No i tak robie - na niektorych udalo sie zejsc ponizej krokwi (tuz nad profilem UD), a na innych scinam do wysokosci krokwi. Dzisiaj mam troche wiecej czasu i probuje przebrnac przez ten kilometrowy watek i trafilem na to:

 

Ściany szczytowe z góry dociepla się styropianem działowe powinny być max. do wysokości krokwi wtedy od góry przykrywa je pierwsza (najczęściej 15cm) warstwa wełny... jeśli są niżej można dać jeszcze więcej ale nie ma co przesadzać bo potem są problemy z mocowaniem profili UD.

 

To jak to jest z tymi scianami szczytowymi (zewnetrznymi)? Do jakiej wysokosci powinny one byc wymurowane? Na chlopski rozum to nie ma chyba roznicy gdzie ta sciana jest bo przemarzac ma od gory, ale moze sie myle i na darmo wyciskam siodme poty i lamie zeby przeklinajac przy tym murarza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie (a glownie to pytanie do Rom-Kon) - jak to wlasciwie jest z tym ociepleniem scian przy skosach? Jak pytalem o to wczesniej to powiedziano mi ze lepiej podciac i sciany zewnetrzne i wewnetrzne. No i tak robie - na niektorych udalo sie zejsc ponizej krokwi (tuz nad profilem UD), a na innych scinam do wysokosci krokwi. Dzisiaj mam troche wiecej czasu i probuje przebrnac przez ten kilometrowy watek i trafilem na to:

 

 

 

To jak to jest z tymi scianami szczytowymi (zewnetrznymi)? Do jakiej wysokosci powinny one byc wymurowane? Na chlopski rozum to nie ma chyba roznicy gdzie ta sciana jest bo przemarzac ma od gory, ale moze sie myle i na darmo wyciskam siodme poty i lamie zeby przeklinajac przy tym murarza?

Sciany szcztowe też do krokwi i nakryte najlepiej styropianem. działówe - wełna nad ścianą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GOSC12_3

Witam serdecznie,

od kilku miesięcy czytam o ociepleniu poddasza użytkowego, ze juz sama nic nie wiem. Proszę o opinie moich wymysłów.

 

Poddasze użytkowe:

tradycyjnie

-membrana wysokoparoprzepuszczalna

-15cm wełny między krokwie 16-18cm, (różnica w krokwiach, bo to stary dom i jakos tak im wyszło),

-stelarz podwójny, czy w kratkę ( nie wiem jak sie to nazywa)

-10cm wełny

-folia

-płyta GK

 

Większy problem mam ze stryszkiem nad tym poddaszem.

Wklejam rysunek:

[ATTACH=CONFIG]203596[/ATTACH]

 

Na pewno na strop damy 20cm wełny ( jest ona nowa, ma jakies 0,5roku, ale gość który nam sprzedał dom ocieplał nią poddasze. Niestety zrobił to nieumiejętnie, bo poupychał jak sie da i gdzie sie da, wiec wygląda troche nieciekawie, ale wydaje mi sie ze nie straciłą na jakości (no moze troszke)). Chcemy ją wiec dać na ocieplenie tej podłogi na stryszku. Zastanawiam sie czy kłaść folię na to i dopiero deski, czy same deski? A moze podzielic tą wełne na 2 i dać najpierw 10cm wełny, deski i znów wełna? Choć wydaje mi sie to dziwne, ale pytam.

No i oczywiście mój odwieczny problem co zrobić ze skosami dachu. W projekcie jest, ze bez ocieplenia, poza tym tam jest około 50cm, wiec bedzie ciezko jakos to ocieplic, ale jak trzeba to trzeba. Jeśli trzeba, to ile dać tej wełny i czy potem jeszcze folie czy tylko wełnę. Chyba ze macie inne rozwiązania. Prosze o pomoc, bo jutro musze kupic materiał, a ja nadal niezdecydowana.

Edytowane przez GOSC12_3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Od kilku dni szukam rozwiązania do nietypowego problemu.Mam nadzieję,że tu wreszcie ktoś mi doradzi...

Otóż mam poddasze użytkowe,nad którym znajduje się jeszcze stryszek.Cała połać dachu jest ocieplona wełną 10 cm (robił to poprzedni właściciel,więc nie miałam na to wpływu ),dodatkowo podłoga stryszku ocieplona jest 20 cm wełny (świeżo położona przez mojego męża).Niestety nadal odczuwalna jest dość spora różnica temperatur między dołem a poddaszem,zwłaszcza w lato jest tam bardzo gorąco.

Chcemy dołożyć wełny,ale dach jest w pełnym deskowaniu i co za tym idzie nie mamy dostępu do skosów.We wrześniu będziemy wymieniać poszycie dachu (z eternitu na blachodachówkę) i obawiamy się,że pod blachą będzie jeszcze cieplej.

Nasz dekarz zaproponował,żeby dołożyć wełny między deskowanie a blachę,wiem że normalnie nie stosuje się takiego rozwiązania,ale koniecznie chcielibyśmy zwiększyć izolacyjność naszego dachu.

Co o tym myślicie?Ma to jakikolwiek sens?Doradźcie coś błagam...

 

Dodam tylko,że sufity na poddaszu są wszystkie z boazerii,a przecież drewno tez jest jakimś izolatorem,więc skąd ten gorąc?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

od kilku miesięcy czytam o ociepleniu poddasza użytkowego, ze juz sama nic nie wiem. Proszę o opinie moich wymysłów.

 

Poddasze użytkowe:

tradycyjnie

-membrana wysokoparoprzepuszczalna

-15cm wełny między krokwie 16-18cm, (różnica w krokwiach, bo to stary dom i jakos tak im wyszło),

-stelarz podwójny, czy w kratkę ( nie wiem jak sie to nazywa)

-10cm wełny

-folia

-płyta GK

 

Większy problem mam ze stryszkiem nad tym poddaszem.

Wklejam rysunek:

[ATTACH=CONFIG]203596[/ATTACH]

 

Na pewno na strop damy 20cm wełny ( jest ona nowa, ma jakies 0,5roku, ale gość który nam sprzedał dom ocieplał nią poddasze. Niestety zrobił to nieumiejętnie, bo poupychał jak sie da i gdzie sie da, wiec wygląda troche nieciekawie, ale wydaje mi sie ze nie straciłą na jakości (no moze troszke)). Chcemy ją wiec dać na ocieplenie tej podłogi na stryszku. Zastanawiam sie czy kłaść folię na to i dopiero deski, czy same deski? A moze podzielic tą wełne na 2 i dać najpierw 10cm wełny, deski i znów wełna? Choć wydaje mi sie to dziwne, ale pytam.

No i oczywiście mój odwieczny problem co zrobić ze skosami dachu. W projekcie jest, ze bez ocieplenia, poza tym tam jest około 50cm, wiec bedzie ciezko jakos to ocieplic, ale jak trzeba to trzeba. Jeśli trzeba, to ile dać tej wełny i czy potem jeszcze folie czy tylko wełnę. Chyba ze macie inne rozwiązania. Prosze o pomoc, bo jutro musze kupic materiał, a ja nadal niezdecydowana.

 

Na "strop" nie 20cm tylko tyle co na "poddasze" czyli 25cm wełny -minimum.

Podłoga na stryszku bez folii pod deskami, folia będzie od strony pomieszczeń i to wystarczy.

 

Zrobisz tak jak na rysunku i będzie dobrze:

ocieplenie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Od kilku dni szukam rozwiązania do nietypowego problemu.Mam nadzieję,że tu wreszcie ktoś mi doradzi...

Otóż mam poddasze użytkowe,nad którym znajduje się jeszcze stryszek.Cała połać dachu jest ocieplona wełną 10 cm (robił to poprzedni właściciel,więc nie miałam na to wpływu ),dodatkowo podłoga stryszku ocieplona jest 20 cm wełny (świeżo położona przez mojego męża).Niestety nadal odczuwalna jest dość spora różnica temperatur między dołem a poddaszem,zwłaszcza w lato jest tam bardzo gorąco.

Chcemy dołożyć wełny,ale dach jest w pełnym deskowaniu i co za tym idzie nie mamy dostępu do skosów.We wrześniu będziemy wymieniać poszycie dachu (z eternitu na blachodachówkę) i obawiamy się,że pod blachą będzie jeszcze cieplej.

Nasz dekarz zaproponował,żeby dołożyć wełny między deskowanie a blachę,wiem że normalnie nie stosuje się takiego rozwiązania,ale koniecznie chcielibyśmy zwiększyć izolacyjność naszego dachu.

Co o tym myślicie?Ma to jakikolwiek sens?Doradźcie coś błagam...

 

Dodam tylko,że sufity na poddaszu są wszystkie z boazerii,a przecież drewno tez jest jakimś izolatorem,więc skąd ten gorąc?...

 

 

Przecież 10cm to ocieplenie dla domku letniskowego!!! dlatego ciepło w lato a w zimę zimno! a boazeria tyle izoluje co nic!

Jak chcesz mieć normalnie, to zrób dach a później zerwij wszystko od środka zrób ruszt i daj minimum 25cm ocieplenia λ=0.039 W/mK .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciany szcztowe też do krokwi i nakryte najlepiej styropianem. działówe - wełna nad ścianą

 

OK, dzieki Rom-Kon. Czyli musze kuc dalej :bash:

 

Mam jeszcze pare innych pytan:

 

- to pewnie padlo juz 100 razy w tym watku ale przebrnalem przez kilkadziesiat stron i jeszcze nie znalazlem odpowiedzi wiec bede wdzieczny za podpowiedz. Chodzi o laczenie profili i plyt na styku skos/sufit. Rom-Kon z tego co widzialem na twoich zdjeciach to dajesz w tym miejscu 2 profile obok siebie. Czy te profile w jakis sposob laczysz?

 

- Czy stelaz na suficie (pod jetkami) powinien byc wykonany krzyzowo? Jesli tak to czy/jak laczy sie profile poprzeczne z tym przylegajacym do skosu?

 

- Stryszek nad poddaszem - czy waszym zdaniem lepiej jest ocieplac czy nie? Pytam bo juz prawie w calosci mam to zrobione, a teraz widze ze rozne opinie sa na ten temat, wiec chcialbym uslyszec glos fachowcow.

 

Dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rom-Kon, Profi45,... poratujecie?

 

Na poddaszu chciałbym zrobić obramowanie sufitu półką oświetleniową z gk.

Dokładnie cos takiego:

 

http://www.nasz-wroclaw.pl/files/pict/2011-02-08/wroclaw-malowanie-tapetowaniegladzieregipsyzabudowypodwieszane-sufitykafelkiglazura-9TAzNzkzMj_m.jpg

 

Czy przed zabudową sufitu i skosów, trzeba dorobić dodatkowe profile w miejscach przewidzianego montażu UD 30? Czy może istnieje jakiś bezpieczny dla paroizolacji sposób mocowania stelaża bezpośrednio do płyty gk na połaci sufitu i skosach, w miejscach gdzie ponad płytą nie ma profilu CD60?

 

Poniżej planowany przebieg profili UD30

http://images64.fotosik.pl/32/62b51151dccc1577m.jpg

 

Ponadto muszę postawić małą ściankę w łazience(będzie do niej przylegała wanna), której oś przebiega wzdłuż skosu w miejscu gzie nie ma profilu CD60

A może kilkadziesiąt otworów po wkrętach w pomieszczeniach suchych jak i mokrych nie ma większego znaczenia?

Zali można popuścić wodze fantazji?

Co na to specjaliści od paroizolacji?

Hilfe!!!

Edytowane przez Słodowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słodowy tam gdzie możesz to podłóż np. profil lub (masz już doświadczenie) z "blachami" w miejscu gdzie będzie ud.

 

...ale łazienka przycisnęła cię do muru:bash: i musisz skorzystać z wynalazku jakim jest "rozporowy kołek do płyt G/K:)

 

masz jeszcze jedno rozwiązanie:

 

...odkręcić płyty i zrobić tak jak przy zabudowie sufitu:)

 

czego osobiście bym nie zrobił :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie dotyczące ścianki kolankowej na stelażu i profilu V bo sprawa nie została rozwiązana, głównie chodzi mi o paroizolację, a mianowicie o jej ciągłość ? Na stronie profiltech.com.pl poszli na łatwiznę dając paroizolację na krokwie. Wiem że na forum są zwolennicy tego rozwiązania, więc muszą jakoś rozwiązywać tą sprawę. Moje drugie pytanie dotyczy profilu V który przykręcony jest do wymurowanej kolankowej, z tego co wyczytałem należy do niego kręcić płytę skosu, jak to się ma do profili przyściennych ud, do których teoretycznie nie powinno się kręcić płyt. Moim zdaniem na połączeniu płyta ściana powinno się stosować połączenie ślizgowe, parę razy poprawiałem wyrwaną siatkę ze ściany, oczywiście nie po sobie ;)

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi :)

 

Odświeżam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

1. Spoiny będę robił Vario. Płyty będę szpachlował po całości masą Premium Light. Czym najlepiej zagruntować płyty i spoiny przed szpachlowaniem całości?

2. Niedawno ustaliliśmy, że przed malowaniem dekoracyjnym najlepiej całość przelecieć farbą Aquatex 1:1. Czy to się odnosi też do płyt szpachlowanych po całości?

 

ps. Rom, dzięki za cynk z Centrobudem. Taśma ślizgowa już przyklejona! :)

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drugie pytanie dotyczy profilu V który przykręcony jest do wymurowanej kolankowej, z tego co wyczytałem należy do niego kręcić płytę skosu, jak to się ma do profili przyściennych ud, do których teoretycznie nie powinno się kręcić płyt. Moim zdaniem na połączeniu płyta ściana powinno się stosować połączenie ślizgowe

Montowanie płyty do V to to samo co montowanie na sztywno do ud. Jeżli płyta będzie przymocowana do V i zrobione łączenie ślizgowe to co to da?

równie dobrze można przymocować płytę do ud i robić ślizg tylko że płyta już jest na sztywno, ja wszędzie robiłem łączenie na sztywno i kręciłem płytę do ud, łączenie skos/kolano też na sztywno, za pomocą original później medium strait-flexa. Tylko że robiłem ruszt krzyżowy który trochę inaczej pracuje w przeciwieństwie do pojedynczego. Ale jeśli robiłbym teraz na pojedynczym też zaryzykowałbym na sztywno.

Edytowane przez rafał2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież 10cm to ocieplenie dla domku letniskowego!!! dlatego ciepło w lato a w zimę zimno! a boazeria tyle izoluje co nic!

Jak chcesz mieć normalnie, to zrób dach a później zerwij wszystko od środka zrób ruszt i daj minimum 25cm ocieplenia λ=0.039 W/mK .

 

10 cm jest tylko pod deskowaniem, na podłodze stryszku jest dodatkowo 20 cm.więc 10 cm zostaje tylko na skosach.

Mamy już porobione generalne remonty,więc nie chciałabym wszystkiego burzyć od środka.Poza tym krokwie są 12,więc między nie też już raczej nic dołożyć się nie da. Każdy dodatkowy stelaż=niższe sufity,które i tak nie są zbyt wysokie :((

 

Na prawdę nie ma żadnego rozwiązania z "zewnątrz",bez totalnej demolki??? :(((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...