Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

szczelina przy membranie nie jest wymagana. Trzeba tylko uważać, żeby nie wepchnąć za bardzo wełny, wybrzuszyć membrany bo później pojawią się kłopoty . . .

Pozdrawiam i cierpliwości życzę;-)

Nie kręć płyt do UD, na poddaszu uważam, że najlepszy jest ślizg.

I żadnego krzyżowego na skosie. Szkoda czasu pieniędzy itd, itd. Jeśli wszystko wykonasz wg. sztuki budowlanej i porad zawartych w tym wątku wszystko będzie ok.

 

Z.

 

Dzięki za rady, przemyśle stelaż pojedynczy na skosach z wieszakami grzybkowymi. Rozpiętość profili co 40cm wystarczy? Nie kręcić płyt do UD30? - nie będą luźne na brzegach? Proszę o rozwinięcie co to jest ślizg:) sorry za banalne pytania....

 

Znajomy teraz zajmował się poddaszem i wyszło coś takiego:

IMG_0279.jpgIMG_0280.jpgIMG_0289.jpg

Proszę Was o opinie czy dobry pomysł z taką konstrukcją - wygląda solidniej niż pojedynczy. Zastanawiałem się tylko jak później szczelnie położyć 2 warstwę wełny biorąc pod uwagę ES-y, na grzybki możną ja nabijać a tutaj,,,,?

Edytowane przez Quest84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dla mnie przerost formy nad treścią. Wierz mi, że z grzybkami pójdzie Ci o wiele szybciej, samo poziomowanie to bajka. ES zawsze doprowadzały mnie do szału .... Ale coś mi się wydaje, że Ty już podjąłeś decyzję jak chcesz to zrobić hmmmm ? Więc dlaczego pytasz, tu większość skosy robi na pojedynczym a wierz mi, że Elita tego forum, wie co pisze ;-) więc po co udoskonalać coś co jest sprawdzone ? Po co robisz sobie pod górkę, skoro producenci systemów nie praktykują takich rozwiązań, to dziwne, że większość "fachowców" z branży budowlanej poprawia inżynierów, którzy są zatrudnieni czy to w rigipsie czy innych firmach hmmmm?

A co to ślizg, trochę leniwy jesteś bo poczytać nie chcesz. Przed płytowaniem, pod profil UD przyklejasz taśmę separacyjną, możesz kupić nawet żółtą malarską, prawie każda będzie dobra. Płytujesz, fazujesz płytę przy ścianie, wciskasz w to uniflott'a czy vario, wysycha, wówczas kolejna warstwa ww mas spoinowych i do ściany dosuwasz fizelinę czy też papier (nie wywyjasz taśmy na ściane), ściągasz pozostałość masy spoinowej, później szpachlowanie, wycinasz żółtą taśmę i na łączeniu płyty ze ścianą masz ślizg, czy też kontrolowane pęknięcie. po zagruntowaniu, akrylujesz wszystkie narożniki gdzie zastosowałeś ślizg.

Przy takim połączeniu nie dokręcaj do UD. Jeśli chcesz robić wszystko na sztywno to wówczas kręcisz do UD. Ale tu polecam Ci taśmy Strait - Flex, ale tanie to one nie są. Zresztą jak wszystko co hamerykańskie :/

 

Pozdrawiam

Z.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie dzięki Rom_Kon, za pochylenie nad konsternacjami budowlanego lamera :wiggle::wiggle::wiggle:

Kontynuując;

 

Drzwi mocuj do słupa z jednej strony a z drugiej postaw profile UA. Drzwi najlepiej z szeroką futryną opaskową.

 

Z drugiej strony słupa istnieje 20cm odcinek ścianki działowej z betonu komórkowego, Najlepiej widzać to na pierwszej fotografii.

Jeżeli wstawię profil UA jako autonomiczne mocowanie futryny, zwężę chyba otwór drzwiowy...?

 

http://images61.fotosik.pl/41/54532233c15dd924med.jpg

 

http://images65.fotosik.pl/41/fa796661465ca5c2med.jpg

 

Generalnie uład jest taki:

od lewej słup 12x12cm, 10cm przerwy, komin 80cm, 10cm przerwy, drugi słup 12x12cm, otwór dzrwiowy 90cm, ścianka działowa 20cm

Słupy, nadproże drzwi, oraz prawa scianka tworząca otwór drzwiowy leżą w jednej płaszczyźnia. Komin cofniety od niej około 2cm...

 

Pozostaje albo całościowa przedścianka na CD60 (np. tak jak na fot.2 :confused:), albo całościowe klejenie płyty GK do komina (chyba nie można?), oraz nadproża oraz prawej części ścianki działowej tworzącej otwór drzwiowy, plus skręcenie z oprofilowaniem miedzy słupami...

 

Qrcze, trochę mieszam, nie?

Jaka wersja byłaby optymalna?

 

PS:

Cy fotki w powyższej formie są spoko?

Z góry dzięki za cierpliwość :bash::bash::bash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie przerost formy nad treścią. Wierz mi, że z grzybkami pójdzie Ci o wiele szybciej, samo poziomowanie to bajka. ES zawsze doprowadzały mnie do szału .... Ale coś mi się wydaje, że Ty już podjąłeś decyzję jak chcesz to zrobić hmmmm ? Więc dlaczego pytasz, tu większość skosy robi na pojedynczym a wierz mi, że Elita tego forum, wie co pisze ;-) więc po co udoskonalać coś co jest sprawdzone ? Po co robisz sobie pod górkę, skoro producenci systemów nie praktykują takich rozwiązań, to dziwne, że większość "fachowców" z branży budowlanej poprawia inżynierów, którzy są zatrudnieni czy to w rigipsie czy innych firmach hmmmm?

A co to ślizg, trochę leniwy jesteś bo poczytać nie chcesz. Przed płytowaniem, pod profil UD przyklejasz taśmę separacyjną, możesz kupić nawet żółtą malarską, prawie każda będzie dobra. Płytujesz, fazujesz płytę przy ścianie, wciskasz w to uniflott'a czy vario, wysycha, wówczas kolejna warstwa ww mas spoinowych i do ściany dosuwasz fizelinę czy też papier (nie wywyjasz taśmy na ściane), ściągasz pozostałość masy spoinowej, później szpachlowanie, wycinasz żółtą taśmę i na łączeniu płyty ze ścianą masz ślizg, czy też kontrolowane pęknięcie. po zagruntowaniu, akrylujesz wszystkie narożniki gdzie zastosowałeś ślizg.

Przy takim połączeniu nie dokręcaj do UD. Jeśli chcesz robić wszystko na sztywno to wówczas kręcisz do UD. Ale tu polecam Ci taśmy Strait - Flex, ale tanie to one nie są. Zresztą jak wszystko co hamerykańskie :/

 

Pozdrawiam

Z.

 

Zeus, obszernie i na temat - dzięki!

Wcale nie podjąłem jeszcze decyzji co do stelaża - chcę aby był prosty ale jednocześnie trwały, abym nie musiał nowo wykańczanego domu remontować za 3 lata. To, że nie doczytałem o ślizgu - to nie lenistwo a brak czasu :/ korzystałem ze strait-flexa na suficie w kotłowni gdzie na sztywno skrecałem płyty z UD. Po przewertowaniu forum - jednak zrobię stelaż pojedynczy z tym, że proszę o poprawnie jeśli się mylę:

1. Przykręcam grzybki na każdej z jętek co 40 cm... ( ile od ściany kolankowej 1 grzybek)?

2. Przykręcam UD na ścianach przeciwległych skosu i ściance kolankowej

3. Kładę 1 warstwę wełny pomiędzy krokwie

4. Sznurkuje

5. Druga warstwa wełny (nabijam na grzybki) i zakrywam szczelnie jętki

6. Wpinam profile CD w grzybki

7. Taśma dwustronna i folia

 

Jeszcze jedno: Jak przykręcić UD na ściance kolankowej należy go później jakoś wygiąć aby płyta się na nim oparła?

Na koniec: czy połączenie sztywne+taśma Strait-Flex jest lepsza od ślizgu?

Nie robiłem takiego ślizgu nigdy, to co opisałeś - jest proste ale jak wyjdzie nie wiem.

Można zastosować profil V przy połączeniu skos-ś.kolankowa a skos-sufit ślizg czy lepiej wszędzie jednakowa metoda jak ślizg to ślizg a jak V to wszędzie V? co radzicie>

Edytowane przez Quest84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeus, obszernie i na temat - dzięki!

Wcale nie podjąłem jeszcze decyzji co do stelaża - chcę aby był prosty ale jednocześnie trwały, abym nie musiał nowo wykańczanego domu remontować za 3 lata. To, że nie doczytałem o ślizgu - to nie lenistwo a brak czasu :/ korzystałem ze strait-flexa na suficie w kotłowni gdzie na sztywno skrecałem płyty z UD. Po przewertowaniu forum - jednak zrobię stelaż pojedynczy z tym, że proszę o poprawnie jeśli się mylę:

1. Przykręcam grzybki na każdej z jętek co 40 cm... ( ile od ściany kolankowej 1 grzybek)?

2. Przykręcam UD na ścianach przeciwległych skosu i ściance kolankowej

3. Kładę 1 warstwę wełny pomiędzy krokwie

4. Sznurkuje

5. Druga warstwa wełny (nabijam na grzybki) i zakrywam szczelnie jętki

6. Wpinam profile CD w grzybki

7. Taśma dwustronna i folia

 

Jeszcze jedno: Jak przykręcić UD na ściance kolankowej należy go później jakoś wygiąć aby płyta się na nim oparła?

Na koniec: czy połączenie sztywne+taśma Strait-Flex jest lepsza od ślizgu?

Nie robiłem takiego ślizgu nigdy, to co opisałeś - jest proste ale jak wyjdzie nie wiem.

Można zastosować profil V przy połączeniu skos-ś.kolankowa a skos-sufit ślizg czy lepiej wszędzie jednakowa metoda jak ślizg to ślizg a jak V to wszędzie V? co radzicie>

Sufit podwójny ruszt. Skos pojedynczy ruszt. Żadnych ślizgów skos-sufit , skos-kolankowa. Slizgi wykonasz na skosie przy działówkach ,bo masz krokwie blisko działówek. Sufit powinieneś odseparować niezależnie czy połapiesz do UD czy nie płytę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profi45, czyli skos-sufit i skos-kolankowa na sztywno np profil V? a ślizg przy ściankach działowych?Jak odseparować?

Normalnie przy działówkach taśma separacyjna i jak pisał zeusrulez. Na kolankową V ki sufi-skos też skręcony ze sobą jest parę sposobów.

Masz wysokie kolankowe i okna połaciowe ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakt, kolankowe mamy wysokie, w łazience 170cm pokoje w części nad półpiętrem 130cm. Okno połaciowe w łazience będzie w płaszczyźnie z sufitem prawdopodobnie. A jakie to sposoby mogę zastosować najprostsze do połączenia skosu-sufitu > 2x CD60?

to zależy jak wypadną CD sufitowe czy równolegle do do skosu czy prostopadle. Moje zdanie już znasz może coś mądrego koledzy podpowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy jak wypadną CD sufitowe czy równolegle do do skosu czy prostopadle. Moje zdanie już znasz może coś mądrego koledzy podpowiedzą.

 

Jak na grzybkach pojadę sufit(a prawdopodobnie tak zrobię), to prostopadle do skosu, jak na esach - równolegle.... jakie zalecacie mocowanie w tych przypadkach?

Edytowane przez Quest84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie robisz błędu... po prostu kąt nachylenia płaszczyzn dachy jest różny i prawdopodobnie poprawiasz geometrię dachu profilami na poddaszu. Dach po prostu bywa (albo nawet zawsze jest) krzywy. Murłata bardziej wysunięta, krokwie nie równo zacięte, różne kąty połaci dachu... normalna sprawa. Do tego dochodzi krzywe pomieszczenie bo ściany się rozchodzą i kąty uciekają... i to wszystko naprawiamy stelażem. Budujemy pokój od nowa prostując to wszystko ale niestety kosztem kubatury bo zejść poniżej ustalonej grubości wełny nie można najwyżej można dodać centymetrów.

 

edit: dopatrzyłem! faktycznie ścianki kolankowe są na różnej wysokości! Stelaż powinien też mieć uskok. ale to jest niewielkie odchylenie - możesz sprostować. Wyjdzie wtedy z klina. Dół szerzej góra już normalnie.

 

[COLOR="#FF0000"]Witam

W nawiązaniu do tego pytania na które niezawodny Rom odpowiedział pojawił mi się problem.

Zrobiłem tak jak mówiłeś i rzeczywiście tworzy się pewnego rodzaju klin. Płaszczyzny do pewnego poziomu fajnie moim zdaniem się zeszły.

IMAG0012.jpgIMAG0011.jpg

Do sciany zamontowany UD

IMAG0013.jpg

Natomiast im wyżej pokoju ( zostały tylko dwa - trzy CD do zamontowania ) pojawił się problem. W płaszczyźnie z niższymi CD wszystko jest ok. Natomiast w koszu jest problem bo:

IMAG0014.jpg

Nie wiem co robić. Przecież nie zamontuje kolejnego UD na ścianie żeby obniżyć poziom. Przy obniżeniu o te parę centymetrów grzybków to od razu nie trzyma płaszczyzny.

Proszę o pomoc jeśli to możliwe.[/color]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem już część profili i w momencie jak byłem w hurtowni zaczepił mnie regionalny "fachowiec" znam go z widzenia i zdziwiony był, że biore wieszaki grzybkowe.

Jak to podsumował:

1. po pierwsze - nie wypoziomujesz tego, przeciwnie na ES - pyk pyk i masz:)

2. Na stelażu pojedynczym masz 95% że Ci to popęka (tyle, że dowiedziałem się że jego fachowcy dają we wszystkich narożnikach styropianowe kątowniki "w razie czego")

3. Folia paroizolacyjna nie może dotykać płyty G-K, bo płyta zawilgotnieje. (zastanawiało mnei jak on w takim wypadku montuje folię - chyba między profile, skoro robi krzyżowy),

4. Wszystkie przecięcia stelaża krzyżowego nie złącza łącznikami krzyżowymi, tylko od dołu czarnym blachowkrętem

Moi drodzy, proszę dajcie mi argumenty, ażeby porozmawiać z tym gościem - tak mnie zagotował, że zaprosiłem go na budowę i przedstawił swoją wizję :) jak to mówią człowiek uczy się całe życie i chce posłuchać.

Aha krzyżowy na skosie miałby wg niego wyglądać tak, że łapię na ES wzdłuż krokwi i pozniej w poziomie krzyzowo (podobnie jak na fotce:

IMG_0289.jpg... jaki to ma sens, skoro podobno na skosach inaczej działają siły - na chłopski rozum wieszak grzybkowy jest mocnijszy niż ES?

To czy warto stosować krzyżowy na skosie - opinie niektórych użytkowników znam - proszę o opinię szersze grono użytkowników.

Edytowane przez Quest84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Mieciu, czy tam Pan Heniek, czy i nawet Zdzisiu nie obrażający nikogo o tych imionach. Jest człowiekiem który praktycznie nic nie wie o montażu płyt.

Jeśli masz na szybkości obalić jego argumenty to proszę wpisz sobie pierwszy lepszy system rigipsa wydrukuj pdf i zobacz jak dawana jest folia, zazwyczaj dotyka ona płyty ;-) ale Pan Fachuuuuuuura przecież wie lepiej od potężnych firm, które nie tylko sprzedają płyty, ale również prowadzą badania, posiadają laboratoria . . . Co do wełny możne również być między warstwami, ale tu warunek "nie mniej niż 2/3 wełny - folia - nie więcej niż 1/3 grubości wełny" ahhh Ty wszystko masz napisane, coś słabo czytasz, może dwie strony wyżej , post Wodza ... Ale o tym Pan Mieciu pewnie wie ... hmmm ??

Jak nam nie wierzysz, to proszę zrób sobie jeden pokój na esach a drugi na grzybkach i zobacz ile czasu zajmie Ci poziomowanie. Pan szanowny pewnie nie wiedział, że takie grzybki istnieją bo cały czas jedzie na ES. Tutaj na forum masz naprawdę genialnych monterów płyt, którzy na brak zleceń nie narzekają, robią dobrze i szybko bo kolejni Inwestorzy czekają, więc wierz mi nie utrudnialiby sobie życia, robiąc na skosach krzyżowe i wieszaki ES.

Praktycznie poziomowanie a raczej montaż grzybków robisz bez poziomicy bo używasz jak dla mnie najlepszej starej metody sznurków, które rozciągasz od sciany skosu do drugiej ściany skosu na których masz UD (potrafisz to sobie wyobrazić ? ) Po przykręceniu grzybków, wpinasz profile i ewentualne korekty na łacie, ale to już przyjemność.

Co tam dalej hmmm ? o tych 95% i styropianie nawet już nic nie wspominam bo tu aż mi brakuje słów.... Nawet nie wiem o co chodzi z tym styropianem.

A reasumując, Pan Fachuuuura chyba sam chce Ci zrobić to poddasze i wykasować. Coś mi się wydaje, że to Pan starszej daty, któremu cokolwiek byś powiedział on i tak będzie wiedział swoje. Mówią młodszego szybciej nauczysz, albo ludzi, którzy są inteligentni, potrafią zrozumieć swoje błędy i przyznać się do nich i już więcej ich nie powtarzać. Ale chyba nie ten Pan.

To możesz mu powiedzieć, że ma technologię niczym z USA i NASA skoro wszystko łączy na sztywno, bo tak na to wychodzi, z tego co mówisz i jeśli to są jego zdjęcia, tylko zapomniał, że my to polska a nie USA i nie mamy takiego drewna jak USA, Szwedzi, Niemcy, dlatego u Nas wszystko robi się jak to najlepiej nazwać, pływająco i na profilach (chociaż nie wiem czy to dobre słowo). Po to są krzyżowe, żeby nie łączyć na sztywno wszystkiego, żeby sufit, skos sobie pływał, dlatego piszemy Ci o tym żebyś nie łapał do UD, o to właśnie tu chodzi.

 

Pozdrawiam.

 

Pozdrawiam.

Z.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na grzybkach pojadę sufit(a prawdopodobnie tak zrobię), to prostopadle do skosu, jak na esach - równolegle.... jakie zalecacie mocowanie w tych przypadkach?

Ja miałem na styku sufit skos dane obok siebie dwa CD na grzybkach, skos pozniej rozmierzyłem i podzieliłem na równe odcinki. Pokreciłem płyty i skleiłem taśma papierową do siebie. Nic nie pęka.

P3256464.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[COLOR="#FF0000"]Witam

W nawiązaniu do tego pytania na które niezawodny Rom odpowiedział pojawił mi się problem.

Zrobiłem tak jak mówiłeś i rzeczywiście tworzy się pewnego rodzaju klin. Płaszczyzny do pewnego poziomu fajnie moim zdaniem się zeszły.

[ATTACH=CONFIG]204730[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]204731[/ATTACH]

Do sciany zamontowany UD

[ATTACH=CONFIG]204732[/ATTACH]

Natomiast im wyżej pokoju ( zostały tylko dwa - trzy CD do zamontowania ) pojawił się problem. W płaszczyźnie z niższymi CD wszystko jest ok. Natomiast w koszu jest problem bo:

[ATTACH=CONFIG]204733[/ATTACH]

Nie wiem co robić. Przecież nie zamontuje kolejnego UD na ścianie żeby obniżyć poziom. Przy obniżeniu o te parę centymetrów grzybków to od razu nie trzyma płaszczyzny.

Proszę o pomoc jeśli to możliwe.[/color]

:popcorn:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...