Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam, mam problem z zabudową okien połaciowych, mianowicie:

DSC_0015.jpgDSC_0017.jpg

Jak wykonać zabudowę (dolny glif) skoro ścianka kolankowa jest tak wysoko - skuwać?

 

W łazience (jest to półpiętro) mam górę okna na wysokości 3,07m Początkowo chciałem obniżyć sufit do wysokości okna, ale jest to zbyt wysoko.

Planuję zatem obniżyć na 2,70m a górny glif wykonać po kątem prostym. Jak uważacie jak będzie to wyglądac?

DSC_0014.jpg

 

Jak powinna wyglądać zabudowa tych okien?

 

Druga sprawa to lukarna, proszę o wskazówki jak to ogarnąć najlepiej?

DSC_0018.jpgDSC_0019.jpg

 

Z góry dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy ktoś robił obróbkę okna prostopadle do połaci dachu,

gdzieś czytałem że Rom-Kon miał taką w domu i pisał że nie jest to zalecane ale nie mogę się doczytać nigdzie dlaczego nie jest to zalecane,

chciałem w ten sposób zrobić obróbkę u siebie jako że nie zależy mi na dużym doświetleniu a prostopadle wydaje się że będzie trochę lepiej docieplone,

z tego co sam wnioskuje pewnie chodzi o cyrkulacje powietrza ale jakoś tego nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy ktoś robił obróbkę okna prostopadle do połaci dachu,

gdzieś czytałem że Rom-Kon miał taką w domu i pisał że nie jest to zalecane ale nie mogę się doczytać nigdzie dlaczego nie jest to zalecane,

chciałem w ten sposób zrobić obróbkę u siebie jako że nie zależy mi na dużym doświetleniu a prostopadle wydaje się że będzie trochę lepiej docieplone,

z tego co sam wnioskuje pewnie chodzi o cyrkulacje powietrza ale jakoś tego nie rozumiem.

 

Nie ociepla się w ten sposób w jaki chcesz to zrobić ponieważ zabierasz naturalne światło. Ale jeśli Ci na tym nie zależy to możesz robić prostopadle, ale czy to Ci się podoba ? Mówią o gustach się nie dyskutuje. Możesz zrobić to tak jak Rom pokazuje na swoim fotosiku; z progiem. Uważam, że w miejscu gdzie jest najmniejsza powierzchnia do wciśnięcia wełny, Wodza sposób jest najlepszy. Ciężko mi to wytłumaczyć :/ musisz to sobie rozrysować, w trumnę i z progiem i będziesz widział o co chodzi, zresztą Wodzu pokazuje to na swoich zdjęciach (chodzi o miejsce gdzie płyta styka się z glifem praktycznie zero miejsca na wełnę, oprócz obróbki z progiem ;-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pomysłu jak zabudować Geberit oraz rurę wentylacyjną. Zadaję to pytanie bo ostatnio ciekawe propozycje otrzymałem tutaj na forum dlatego możecie coś doradzić?[ATTACH=CONFIG]205415[/ATTACH]

 

Zlicowałbym geberit i zabudował jedną płaszczyzną z przodu razem z rurą wentylacyjną, a na gebericie półka konczonca się przed rurą.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rom-Kon - podeślij proszę linka z Twojej zabudowy podwójnego okna dachowego, z tym że są oddzielone krokwią. Chciałbym je zrobić wg Twojego sposobu to znaczy nie w trumnę tylko żeby się to ładnie rozkładało na boki :)

 

[ATTACH=CONFIG]206457[/ATTACH]

 

A Kolega kiedy miał to tynkowane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy prawidłowo wykonanej wentylacji połaci dachowej i zastosowaniu wysokoparoprzepuszczalnej FWK, izolaja międzykrokwiowa może wypełniać całą wysokość krokwi. Przeskocz inflację i jeżeli izolacja podkrokwiowa i międzykrokwiowa wykonana będzie z materiału o lambdzie w zakresie 0,04, to zalecam zastosowanie izolacji 18+18. Tyle, że takie decyzje jak ustalenie parametrów przenikalności przegród, a co za tym idzie grubości i opracowanie realizacji zapewnienia ciągłości, muszą zapadać na etapie adaptacji projektu i być terminowo realizowane w czasie wykonywania SS i SSZ.
Ty zalecasz? No a gdzie jest projekt! Zawsze pisałeś że projekt to wytyczne a teraz wynika że tylko luźna sugestia... znów się Koledze odmieniło...

 

Ja nie dawałbym drugiej warstwy grubszej niż 15cm - problemy ze standardowymi wieszakami. łączna grubość izolacji 30cm przy lambdzie 0.04 przy standardowym domu (nie pasywnym!) jest wystarczająca. Każdy następny centymetr grubości już nie wnosi wielkich oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znów się Koledze odmieniło

a Tobie się nie odmienia? swego czasu czytałem, że masz zamiar popracować jak inni czyli legalnie, ale chyba nadal jesteś najbardziej znanym przedstawicielem szarej strefy czyż nie? odmieniło Ci się w międzyczasie?

 

łączna grubość izolacji 30cm przy lambdzie 0.04 przy standardowym domu (nie pasywnym!) jest wystarczająca. Każdy następny centymetr grubości już nie wnosi wielkich oszczędności.

 

może poprzesz to jakimiś obliczeniami?

czemu akurat 30 a nie 28? opłaca się te 2 cm czy nie opłaca?

dlaczego do 30 cm oszczędności są a powyżej już nie? dziwna historia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]206457[/ATTACH]

 

Oooo widze że masz tak samo dach zrobiony jak ja ... różnica polega tylko na oknie i na grzejniku ale to inna sprawa. Możesz podesłać foty ewentualnie opisać jak zrobiłes ocieplenie. Najbardziej interesuje mnie ta szczelina wentylacyjna pomiędzy deskami a wełną.

 

Pytam bo mam tak samo jak Ty odstęp między murłatą a deskami zamurowany/zatkany ... :)

 

Aaaa może tak przy okazji zapytam ogólnie wszystkich odwiedzających/czytających...

Jak ocieplić dach który ma tak "przygotowaną" murłatę

murlata.jpg

Edytowane przez szumigt
Dodanie fotki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty zalecasz? No a gdzie jest projekt! Zawsze pisałeś że projekt to wytyczne a teraz wynika że tylko luźna sugestia... znów się Koledze odmieniło...

 

Ja nie dawałbym drugiej warstwy grubszej niż 15cm - problemy ze standardowymi wieszakami. łączna grubość izolacji 30cm przy lambdzie 0.04 przy standardowym domu (nie pasywnym!) jest wystarczająca. Każdy następny centymetr grubości już nie wnosi wielkich oszczędności.

 

Rom zgodzę się z Tobą. Właśnie miałem na budowie kolegę, który pracuje w ISOVERze i liczył mi parametry przegród. O dziwo - więcej nie znaczy cieplej. Jest pewien próg, którego przekroczenie nic nie wnosi i nie ma wspólnego z oszczędnością (wręcz przeciwnie wydasz więcej na wełnę). Jeśli budujemy dom pasywny - wówczas ma to sens aczkolwiek w minimalnym stopniu. W przypadku standardowego domu - wyrzucamy pieniądze na kolejne cm wełny.

Ty jesteś inwestorem, ale 2x 18cm moim zdaniem ... przerost formy nad treścią.

Edytowane przez Quest84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, proszę o wasze zdanie w temacie rozplanowania płyt na stelażu.

 

1. Wydaje mi się, że gdzieś na forum ktoś pisał że przy ścianie nie powinniśmy dawać oryginalnych krawędzi tylko cięte (nie mogę znaleźć źródła i nie wiem czy czegoś nie przekręciłem?).

 

2. Czy wybierając kierunek układania płyt kierujemy się tym jak leży stelaż (dłuższe krawędzie łączymy na profilu), czy tym jakie jest usytuowanie okien (dłuższa krawędź równolegle do okna)?

 

Jak wybrać poprawnie układ płyt? Czym się kierować w wyborze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...