Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

1. Nic nie musisz łapać. To dla równowagi obmuruj jeszcze murbelkę od wewnątrz po dechy.

2. Aż tak słabą masz głowę do %?

 

Nie poprostu nie do końca się na tym znam ... i szczerze mówiąc to nie wiem czemu teraz mówisz o %....że ten 1 cm to co 30% różnicy w wielkości otworu ??

 

Myślałem że forum jest od tego aby wyjąsnić i podpowiedzieć jak się ktoś nie zna do końca ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem czy ta kwestia była poruszana:

 

Co z przestrzeną wewnątrz CDka jeśli robimy na grzybki?

 

Bo jak robimy to na ESy, to można się pobawić w docinanie pasków tak jak pokazali tutaj:

http://dachyb2b.pl/images/stories/Jnc9ODAwJmg9NTM1/33101:przekroj_ocieplenie_rockwool.jpg

http://dachyb2b.pl/wydarzenia/z-firm/1206-docieplanie-poddasza-we-wlasnym-zakresie

 

Jak z grzybkami? Isover w swojej (dosyć lakonicznej) instrukcji pisze tylko że drugą warstwę nabijamy na wieszaki.

http://isover.pl/content/download/746/4865/file/ABC_dobrej_izolacji.pdf

Czy trzeba robić nacięcia żeby profil CD wszedł bez ugniatania wełny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie buja ci sie poziomica na skosie ?

 

Heh rzeczywiście nie zwróciłem uwagi na tą fotkę, robiłem telefonem moze dlatego tak "dziwnie" wyszło :) Zapewniam, że w realu jest idealnie (jak kogoś interesuje mogę podesłać lepsze foty)

 

Akrimka - dzięki za odp.

Mój fachman od gładzi powiedział, że do połączenia płyt GK stosuje Knauf Uniflott a potem siatkę (moze chodziło mu o fizelinę), natomiast do połączenia płyt GK ze ścianką kolankową Uniflott + taśma amerykańska - nie znam się na tym kompletnie, może tak być?

 

Pozdrawiam ANDEW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh rzeczywiście nie zwróciłem uwagi na tą fotkę, robiłem telefonem moze dlatego tak "dziwnie" wyszło :) Zapewniam, że w realu jest idealnie (jak kogoś interesuje mogę podesłać lepsze foty)

 

Akrimka - dzięki za odp.

Mój fachman od gładzi powiedział, że do połączenia płyt GK stosuje Knauf Uniflott a potem siatkę (moze chodziło mu o fizelinę), natomiast do połączenia płyt GK ze ścianką kolankową Uniflott + taśma amerykańska - nie znam się na tym kompletnie, może tak być?

 

Pozdrawiam ANDEW

 

Na połączenia oryginalne czy tam cięte fizelina, papier, mogą też być "amerykańskie taśmy" siatkę raczej bym omijał, chociaż jeśli stelaż i płytowanie ok to siatka 2x, też zda egzamin. Na ślizg trochę już za późno chociaż na upartego też się da zrobić. Inni np. Rafał2011 poleci Ci papier na łączenie płyta / ściana (pomijając skos który łączy się z kolankową ; w tym połączeniu, używa taśmy pełnej ale już nie wiem jakiej) jedni robią tak inni inaczej.

Ale ogólnie uważam, że dobre rozwiązania, chociaż nie takie jak ja stosuje, ale każdy ma tu swoje sprawdzone sposoby.

Spoinówka również trafiona. Nic innego tylko wpuszczać Pana, niech lecą metry !!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem czy ta kwestia była poruszana:

 

Co z przestrzeną wewnątrz CDka jeśli robimy na grzybki?

 

Bo jak robimy to na ESy, to można się pobawić w docinanie pasków tak jak pokazali tutaj:

http://dachyb2b.pl/images/stories/Jnc9ODAwJmg9NTM1/33101:przekroj_ocieplenie_rockwool.jpg

http://dachyb2b.pl/wydarzenia/z-firm/1206-docieplanie-poddasza-we-wlasnym-zakresie

 

Jak z grzybkami? Isover w swojej (dosyć lakonicznej) instrukcji pisze tylko że drugą warstwę nabijamy na wieszaki.

http://isover.pl/content/download/746/4865/file/ABC_dobrej_izolacji.pdf

Czy trzeba robić nacięcia żeby profil CD wszedł bez ugniatania wełny?

 

Bardzo dobre pytanie.

W tym wątku z tego co widziałem to ludzie radzą żeby,profile cd obniżyć więcej na uchwytach.

Czyli dla wełny o grubości 10cm obniżasz uchyt grzybkowy 12-13cm(wysokość cd 27mm).

Ja napisałem na poprzedniej stronie w moich założeniach że obniżę uchyty o 18cm dla wełny 15cm.(isover super-mata ma normę dopuszczalną że może urosnąć 20mm więcej niż deklarowana grubosć),żeby nie ściskać wełny .

Potem w następnej odp. cytuje to Flashback napisał:

"Skąd pomysł na takie wysunięcie wieszaków? Robisz dla kogoś/pieniędzy czy sobie?.":confused:

 

Może ktoś napisać jak się to wkońcu powinno robić??

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na połączenia oryginalne czy tam cięte fizelina, papier, mogą też być "amerykańskie taśmy" siatkę raczej bym omijał, chociaż jeśli stelaż i płytowanie ok to siatka 2x, też zda egzamin. Na ślizg trochę już za późno chociaż na upartego też się da zrobić. Inni np. Rafał2011 poleci Ci papier na łączenie płyta / ściana (pomijając skos który łączy się z kolankową ; w tym połączeniu, używa taśmy pełnej ale już nie wiem jakiej) jedni robią tak inni inaczej.

Ale ogólnie uważam, że dobre rozwiązania, chociaż nie takie jak ja stosuje, ale każdy ma tu swoje sprawdzone sposoby.

Spoinówka również trafiona. Nic innego tylko wpuszczać Pana, niech lecą metry !!

 

Pozdrawiam

 

Dzięki, ale można jaśniej - "Na ślizg trochę już za późno chociaż na upartego też się da zrobić." o co tu chodzi?

Mam jeszcze jedno pytanko jak wygląda wykończenie wyłazu na strych, zakłada się kątowniki i szpachluje, czy jakieś listwy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem czy ta kwestia była poruszana:

 

Co z przestrzeną wewnątrz CDka jeśli robimy na grzybki?

 

Bo jak robimy to na ESy, to można się pobawić w docinanie pasków tak jak pokazali tutaj:

http://dachyb2b.pl/images/stories/Jnc9ODAwJmg9NTM1/33101:przekroj_ocieplenie_rockwool.jpg

http://dachyb2b.pl/wydarzenia/z-firm/1206-docieplanie-poddasza-we-wlasnym-zakresie

 

Jak z grzybkami? Isover w swojej (dosyć lakonicznej) instrukcji pisze tylko że drugą warstwę nabijamy na wieszaki.

http://isover.pl/content/download/746/4865/file/ABC_dobrej_izolacji.pdf

Czy trzeba robić nacięcia żeby profil CD wszedł bez ugniatania wełny?

 

No jak dasz 10cm wełnę a pod nią będą profile niżej aby nie sciskać wełny to nie ma co wkładać w CDki.

Ja nabijałem na grzybki i zapinałem profile. Dwałem również drugą wartswę pionowo, po całym skosie na raz aby unikać łaczeń, nie zdażyło się mi aby wyszło łączenie na kokwiach tak jak pierwsza warstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was serdecznie

Prace "mokre" zakończone, wszystko już suche więc przyszedł najwyższy czas na rozpoczęcie ocieplenia poddasza. Mętlik w głowie ogromny, produktów mnóstwo, każdy mówi co innego i nie wiadomo kogo słuchać. Ale do rzeczy. Dom z dachem mansardowym, patrząc od dołu poddasze mieszkalne i nieużytkowy strych. Na chwilę obecną idea ocieplenia jest następująca: ściany - wełna 20 + 5 lub 10 pod krokwie i folia paroizolacyjna, sufit - folia, wena 20 + 5 lub 10 cm.

 

DSC03410.jpg

 

Problem jest taki że na łączeniu ściany poddasza i sufitu jest belka pozioma, a ja obawiam się że nie będzie ciągłości ocieplenia i będzie zimą piź......ć.

Jedynie co przychodzi mi do głowy jak na to patrzę, tak aby zachować ciągłość izolacji to dać wełnę przed tą belką poziomą (patrząc od wewnątrz) pomiędzy ścianą a sufitem. Ale ja baba jestem i mogę się nie znać. Co Szanowne grono o tym sądzi, jak rozwiązać ten problem?

 

Pozdrawiam i za wszystkie uwagi z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, ale można jaśniej - "Na ślizg trochę już za późno chociaż na upartego też się da zrobić." o co tu chodzi?

Mam jeszcze jedno pytanko jak wygląda wykończenie wyłazu na strych, zakłada się kątowniki i szpachluje, czy jakieś listwy?

 

Na ślizg, przed płytowaniem pod profil UD wklejasz taśmę separacyjną, pakową, malarską. Płytujesz, fazujesz przy połączeniu płyta/ściana, wypełniasz spoinówką, na to fizelina albo papier ale nie wywinięta na ścianę. Szpachlujesz, wycinasz taśmę, akrylujesz narożnik. Najprościej: robisz tak, że to łączenie pęka, ale w tym dokładnie miejscu w którym chcesz i wówczas maskujesz to akrylem. Bardzo dobra i tania i szybka metoda.

Napisałem trochę za późno, ale da się to jeszcze zrobić. Tylko więcej czasu to zajmuje kiedy masz już płyty powieszone.

Ale jak dla mnie metoda, którą Twój fachowiec przyjął jest również poprawna, wielu Kolegów robi tu na sztywno i nie używają do tego amerykańskich taśm. Chociaż Wodzu tego forum i ja, zastosowałbym te taśmy, jak to mówią szczerzonego Pan Bóg szczerze.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was serdecznie

Prace "mokre" zakończone, wszystko już suche więc przyszedł najwyższy czas na rozpoczęcie ocieplenia poddasza. Mętlik w głowie ogromny, produktów mnóstwo, każdy mówi co innego i nie wiadomo kogo słuchać. Ale do rzeczy. Dom z dachem mansardowym, patrząc od dołu poddasze mieszkalne i nieużytkowy strych. Na chwilę obecną idea ocieplenia jest następująca: ściany - wełna 20 + 5 lub 10 pod krokwie i folia paroizolacyjna, sufit - folia, wena 20 + 5 lub 10 cm.

 

[ATTACH=CONFIG]210005[/ATTACH]

 

Problem jest taki że na łączeniu ściany poddasza i sufitu jest belka pozioma, a ja obawiam się że nie będzie ciągłości ocieplenia i będzie zimą piź......ć.

Jedynie co przychodzi mi do głowy jak na to patrzę, tak aby zachować ciągłość izolacji to dać wełnę przed tą belką poziomą (patrząc od wewnątrz) pomiędzy ścianą a sufitem. Ale ja baba jestem i mogę się nie znać. Co Szanowne grono o tym sądzi, jak rozwiązać ten problem?

 

Pozdrawiam i za wszystkie uwagi z góry dziękuję.

 

i dobrze myślisz. Nie jest to najlepsze rozwiązanie, ale czy wszyscy muszą mieć mercedesy. Po prostu masz taką więźbę dachową i nic na to nie poradzisz. Źle nie będzie. Ale proponowałbym pod krokwie dać 10 cm.

Bardzo ładne poddasze. Życzę znalezienia dobrej ekipy !

 

Pozdrawiam

Edytowane przez zeusrulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was serdecznie

Prace "mokre" zakończone, wszystko już suche więc przyszedł najwyższy czas na rozpoczęcie ocieplenia poddasza. Mętlik w głowie ogromny, produktów mnóstwo, każdy mówi co innego i nie wiadomo kogo słuchać. Ale do rzeczy. Dom z dachem mansardowym, patrząc od dołu poddasze mieszkalne i nieużytkowy strych. Na chwilę obecną idea ocieplenia jest następująca: ściany - wełna 20 + 5 lub 10 pod krokwie i folia paroizolacyjna, sufit - folia, wena 20 + 5 lub 10 cm.

 

[ATTACH=CONFIG]210005[/ATTACH]

 

Problem jest taki że na łączeniu ściany poddasza i sufitu jest belka pozioma, a ja obawiam się że nie będzie ciągłości ocieplenia i będzie zimą piź......ć.

Jedynie co przychodzi mi do głowy jak na to patrzę, tak aby zachować ciągłość izolacji to dać wełnę przed tą belką poziomą (patrząc od wewnątrz) pomiędzy ścianą a sufitem. Ale ja baba jestem i mogę się nie znać. Co Szanowne grono o tym sądzi, jak rozwiązać ten problem?

 

Pozdrawiam i za wszystkie uwagi z góry dziękuję.

 

Musisz skos wełny wyciągnąć nad belkę i wywinąć na wełnę leżącą na suficie i już będzie ciągłość.

... Użyj wełny bardzo dobrej jakościowo ponieważ te "gorsze" zjadą sobie na dół i wtedy ciągłości nie będzie na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...