gp69 12.10.2013 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2013 Z taśmą papierową sheetrock, wklejaną na zielony a wykańczany niebieskim Dziękuje za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.10.2013 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2013 Ja tego nie robię ponieważ przy taśmach fazowanie w "Vke" nie jest wymagane.Zauważ że przy spoinówkach Vario i Uniflot w instrukcji jest że można bez taśmowo (jednak nie radzę tego robić bo to tylko na stabilnych podłożach! A nie na poddaszach!) A przy multifinishu to nawet każą nakleić siatki(!) i w jednym przebiegu szpachlować całościowo. Na taką technologię to nawet doradca-instruktor Rigipsa kręcił znacząco głową... więc nie wierzmy we wszystko bezkrytycznie... czasami lepiej zastosować ten czy inny niby zbędny element jako nasz "dupochron". Nie robisz "frezów" bo czym niby chciałbyś je wypełnić? Masami gotowymi z wiaderka? Na ile razy nakładana? Jak długo to by schło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.10.2013 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2013 Jestem w trakcie lektury 140-ej strony tego wątku. Wydawało mi się, że sporo już wiem. Do momentu kiedy fachowiec, który właśnie mi robi "robotę gipsowo-kartonową" zadał pytanie -czy spoiny wzdłuż krótszej, niefazowanej krawędzi ma zbroić taśmą, czy nie. No bo jeśli będzie taśma, to spoiny będą nieco wychodzić poza powierzchnię płyty i będą widoczne po pomalowaniu. Jak to się powinno zrobić ??? Grzegorz Sorry Kolego ale jeśli "pan od robót gipsowo-kartonowych" zadał takie pytanie to raczej nie można go nazywać fachowcem... pozostańmy przy "pan od robót gipsowo-kartonowych" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 13.10.2013 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2013 Ja tego nie robię ponieważ przy taśmach fazowanie w "Vke" nie jest wymagane. Szkoła chyba z GB ?? Tylko zastanawiam się dlaczego wiodący producenci na wyspach mają swoje zamienniki typu Vario czy Uniflott A jednak nigdy nie widziałem, żeby fazowali te płyty. Hmmm o to jest pytanie ? Dlaczego u nas wszędzie jest o fazowaniu a u nich nie .... http://www.gyproc.ie/index.php/products/accessories/gyproc-jointing-materials/174 - > Gyproc Joint Filler http://www.knauf.ie/product-range-overview/drywall-accessories/jointing/knauf-joint-filler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gp69 13.10.2013 17:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2013 Sorry Kolego ale jeśli "pan od robót gipsowo-kartonowych" zadał takie pytanie to raczej nie można go nazywać fachowcem... pozostańmy przy "pan od robót gipsowo-kartonowych" Na jego usprawiedliwienie dodam, że na razie robi sufit podwieszany, na parterze, gdzie konstrukcja jest bardziej stabilna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 13.10.2013 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2013 po przeczytaniu całego wątku, jak przejdzie na poddasze to chyba Ty będziesz go uczył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Uzarex 14.10.2013 07:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2013 po przeczytaniu całego wątku, jak przejdzie na poddasze to chyba Ty będziesz go uczył Z pewnością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 14.10.2013 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2013 Szkoła chyba z GB ?? Tylko zastanawiam się dlaczego wiodący producenci na wyspach mają swoje zamienniki typu Vario czy Uniflott A jednak nigdy nie widziałem, żeby fazowali te płyty. Hmmm o to jest pytanie ? Dlaczego u nas wszędzie jest o fazowaniu a u nich nie .... http://www.gyproc.ie/index.php/products/accessories/gyproc-jointing-materials/174 - > Gyproc Joint Filler http://www.knauf.ie/product-range-overview/drywall-accessories/jointing/knauf-joint-filler ...pozostałość po czasach gdy nie mieliśmy dostępu do profesjonalnych spoinówek? Gdy robiło się na profilach wzdłużnie do płyt i krawędź cięta nie była podparta profilami? A może to nasz lokalny folklor? Dawniej przy ścianie też się wycinało fazkę (zalecenie Nidy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bimber_2 14.10.2013 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2013 Witam serdecznie, podjalem sie samodzielnego ocieplenia poddasza, dzieki innymi poprzez lekture owego watku. Zderzylem sie ostatnio z problemem sufitu podwieszanego w lazience na poddaszu uzytkowym , gdzie mam do czynienia z narozem dachu. Nie mam pomyslu , oprocz wieszakow noniuszowych podwieszonych pod krokwie jako rozwiazanie problemu. Prosilbym o porade doswiadcyonzch kolegow o podzielenie sie wiedza i sugestie odnosnie rozwiazania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 14.10.2013 16:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2013 Zauważ że przy spoinówkach Vario i Uniflot w instrukcji jest że można bez taśmowo (jednak nie radzę tego robić bo to tylko na stabilnych podłożach! A nie na poddaszach!) A przy multifinishu to nawet każą nakleić siatki(!) i w jednym przebiegu szpachlować całościowo. Na taką technologię to nawet doradca-instruktor Rigipsa kręcił znacząco głową... więc nie wierzmy we wszystko bezkrytycznie... czasami lepiej zastosować ten czy inny niby zbędny element jako nasz "dupochron". Nie robisz "frezów" bo czym niby chciałbyś je wypełnić? Masami gotowymi z wiaderka? Na ile razy nakładana? Jak długo to by schło? Niech piszą co chcą na workach ,wiaderkach itp, to że nie jest wymagane to jest moje doświadczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marmur7 17.10.2013 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2013 A ja skorzystałem z sugestii (prawdopodobnie) A Wilhelmiego, który kiedyś podsunął pomysł na solidne zabezpieczenie szczeliny dylatacyjnej. U mnie wygląda to tak jak na poniższych zdjęciach. Konstrukcja z siatki jest sztywna, dzieki czemu później łatwiej się układa wełnę ( w moim przypadku isover 0,035). Dla fachowców to pewnie nic nowego, ale dla inwestorów, którzy starają się sami ocieplać poddasze, rozwiązanie godne uwagi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 17.10.2013 09:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2013 Sorry Kolego ale jeśli "pan od robót gipsowo-kartonowych" zadał takie pytanie to raczej nie można go nazywać fachowcem... pozostańmy przy "pan od robót gipsowo-kartonowych" Dobre, "pan od robót gipsowo-kartonowych" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 17.10.2013 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2013 A ja skorzystałem z sugestii (prawdopodobnie) A Wilhelmiego, który kiedyś podsunął pomysł na solidne zabezpieczenie szczeliny dylatacyjnej. U mnie wygląda to tak jak na poniższych zdjęciach. Konstrukcja z siatki jest sztywna, dzieki czemu później łatwiej się układa wełnę ( w moim przypadku isover 0,035). Dla fachowców to pewnie nic nowego, ale dla inwestorów, którzy starają się sami ocieplać poddasze, rozwiązanie godne uwagi. Pozdrawiam Nie wiem czemu ale zdjęć nie widzę. Pomijając ten fakt to bardzo dobre rozwiązanie i takie samo mam zamiar zrobić u siebie choć jeszcze nie wiem czy będę ocieplał wełną czy pianą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 17.10.2013 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2013 Nie wiem czemu ale zdjęć nie widzę. Pomijając ten fakt to bardzo dobre rozwiązanie i takie samo mam zamiar zrobić u siebie choć jeszcze nie wiem czy będę ocieplał wełną czy pianą. fotki widzę... nawet przy takim jak mam transferze... Rozwiązanie dobre ale niestety nie tanie i chyba bardziej pracochłonne od sznurkowania... chociaż może nawet nie... ale na pewno palce mniej bolą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 17.10.2013 17:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2013 A ja skorzystałem z sugestii (prawdopodobnie) A Wilhelmiego, który kiedyś podsunął pomysł na solidne zabezpieczenie szczeliny dylatacyjnej. U mnie wygląda to tak jak na poniższych zdjęciach. Konstrukcja z siatki jest sztywna, dzieki czemu później łatwiej się układa wełnę ( w moim przypadku isover 0,035). Dla fachowców to pewnie nic nowego, ale dla inwestorów, którzy starają się sami ocieplać poddasze, rozwiązanie godne uwagi. Pozdrawiam dobre rozwiązanie i bardzo dobre wykonanie (ocieplenie wełną) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marmur7 17.10.2013 17:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2013 Fotki są też w moim dzienniku budowy, jakby co. Co do ceny - najtańszy jest sam sznurek, to oczywiste. Listwy nabijałbym i tak, niezaleznie czy użyłbym sznurka czy siatki. A listwy to najdroższy element układanki. Z tym, że ja uzyłem listew suchych, czterostronnie struganych a można spokojnie dostać taniej łaty podboazeryjne. Jeszcze tańsze byłoby użycie pasków styropianu. Sam nie chciałem tego rozwiązania bo wiem z doświadczenia, że na styku drewna i styropianu wystarczy najmniejsza ilość wilgoci i kożuch pleśni gotowy. Czy bardziej pracochłonne ? - w moim przypadku mocowanie siatki szło mi trzy razy szybciej niż sznurka , ale ja jestem amator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marmur7 17.10.2013 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2013 dobre rozwiązanie i bardzo dobre wykonanie (ocieplenie wełną) Rafał - przyznam, że zdjęcia Twojego autorstwa wrzucone kilka stron wstecz były dla mnie wzorem jak powinno się ułożyć wełnę. Bo czasem aż strach się bać.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 18.10.2013 06:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 Ułożenie samej wełny niestety zależy od jej gatunku, ten twój Isover wyglada na taki dość sztrywny, nie kudłacący się. Ja miałem Rockwolla 0.039 i nie układał się tak "gładko" mimo szczerych chęci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maly_man 18.10.2013 14:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 Rom-Kon: w jaki sposób powinienem zrobić otwory w sufitach na przewody oświetleniowe i lampy? Mam już sufity pokręcone, poszpachlowane i wyszlifowane. No i wypadałoby jakieś lampy powiesić. Żeby lampa była na środku pomieszczenia to należałoby otwór wywiercić od strony pomieszczenia? Ale skąd wiem czy nie trafię w profil? Nie wiem czy nie zawaliłem i czy nie powinienem o tym pomyśleć przed kręceniem płyty I jak się montuje lampy? Mogę bezpośrednio do płyty, czy zastosować takie plastkowe ślimaki wkręcane do płyt a do tego dopiero wkręt? Ufff... Muszę wrzucić fotki z mojego poddasza żebyś ocenił. A może lepiej nie? Będę zdrowszy jak będę nieświadomy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Uzarex 19.10.2013 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2013 Do mocowania sufitowego lamp "natynkowych" użyj kołków molly. I oczywiście zakup lub pożycz nitownice , pistolet do montażu tych kołków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.