Rom-Kon 25.10.2013 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2013 Z zasady rozbieram nic w ciemno szczególnie, że pomiędzy celuloza a płytą powinna być paroizolacja. Producenci celulozy nie są aż tak bardzo nastawieni na paroizolację... tak jak rockwool... ponoć nie trzeba dawać jej. Ale nie zmienia to faktu że ja też jestem za szczelną paroizolacją czy to przy celulozie czy wełnie skalnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 25.10.2013 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2013 I najlepszy hit klienta ... panie a nie można tego no... zrobić tak by nic nie poprawiać [/color] Mój obecny mgr inż budowlany który pisał prace na temat izolacji termicznej budynku mówi cały czas "będziesz Pan zadowolony" ...spoko gość. Dziś umawiał się ze mną na następną robotę za trzy lata:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 25.10.2013 18:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2013 To raczej USG wchłonie Knaufa i Norgips. Jeżeli USG sprzedało produkt, to już nic knaufowi nie zagraża, knauf ma bodajże 5lat żeby na wiaderkach nie było napisu sheetrock , dysponując takim marketingiem jak knauf to nie ma bata usg w europie umarło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 25.10.2013 18:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2013 Jest spora rzesza wykonawców błędnie pojmujących paroizolację Błędy montażowe są bardziej destrukcyjne dla konstrukcji budynku ze względu na koncentrację mostków parowych niż całkowity brak paroizolacji. Paroizolacji nie klimatycznych nie montuje się jedynie w budynkach (ściany, dachy) czasowo ogrzewanych (letniskowce), gospodarczych itp. Każdy kto myśli poważnie o budowie domu zgodnego z normami i wymogami stawianymi dla domów energooszczędnych (domu oszczędnego) powinien szczególnie starannie podejść do tematu izolacji przeciwwilgociowych przegród i ciągłości izolacji od ławy po po dach włącznie. (...) Jeszcze krok i teoria balonika z dziurką gotowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 25.10.2013 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2013 (edytowane) Flash, Rafał i Profi - nie podobają mi się wasze chamskie odzywki, brak kultury, prezentujecie styl typowego waciaka, czytając wasze niektóre wypowiedzi przed oczyma staje mi obraz takiego typowego budowlańca z nieodłącznym pecikiem w kąciku ust, gumofilach, bereciku z antenką, gębie wymazanej pasztetową i flaszką wystającą z kieszeni waciaka. Taki PRL na budowie. Flash - słabo już operujesz j.polskim, trudno Cię zrozumieć a toku myślenia nawet się nie staram rozwikłać. Rafał - ponoć magister ale kulturę języka ma z rynsztoka, ludzie przy betoniarce potrafią mieć więcej ogłady. Profi to ubogi pijaczyna, normalnie czuć kiedy wchodzi na forum pod wpływem i gdyby nie autokorekta to pewnie pisałby tak jak mówi... i cały czas się zastanawiam czy Profi i Gin to ta sama osoba Bez komentarza. ... nie mogę się powstrzymać. Rom wyjmij kondona z dupy:D Edytowane 25 Października 2013 przez rafał2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 25.10.2013 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2013 (edytowane) Rafał, ja też nie mogę... Bucu! I oczywistym dla mnie jest, że nie skomentujesz. Dlaczego? To proste - po prostu nie potrafisz. Edytowane 25 Października 2013 przez pedronx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pedronx 25.10.2013 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2013 polecam bardziej powolny styl czytania. Ok, rozumiem. Tak czy inaczej 50cm supermaty będzie ważyło niewiele mniej niż celuloza (16kg/m2) bo 12kg/m2. Wyobrażam sobie że nacisk będzie się inaczej rozkladal na płycie, ale... no nie wiem. Skąd masz te dane że to aż 3x za dużo? No i co z tym pomyslem na osznurowanie belek? Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 26.10.2013 04:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Ok, rozumiem. Tak czy inaczej 50cm supermaty będzie ważyło niewiele mniej niż celuloza (16kg/m2) bo 12kg/m2. Wyobrażam sobie że nacisk będzie się inaczej rozkladal na płycie, ale... no nie wiem. Skąd masz te dane że to aż 3x za dużo? No i co z tym pomyslem na osznurowanie belek? Dzięki Jest jeszcze jedno rozwiązanie ale niestety wprowadza dodatkowe obciążenie. Na profile położyć kawałki płyt wtedy nasyp celulozy obciąży profile a nie płytę. Chociaż nasz forumowy Kolega obciążył płytę nawet grubością 60cm. Co prawda sufit nie wytrzymał ale jemu profile się wypięły a nie płyta odpadła - chociaż kto wie jak to się zaczęło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 26.10.2013 04:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2013 Bez komentarza. ... nie mogę się powstrzymać. Rom wyjmij kondona z dupy:D Ja już nie muszę tego komentować... sam się skomentowałeś. A ten kawałek gumy to nazywa się KONDOM! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
LostHighway 27.10.2013 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Robimy stelaż pod półkę w której będzie punktowe oświetlenie blatów w kuchni, no i pojawiają się wątpliwości związane z tą robotą. 1. Czy do montażu wieszaków ES do belek stropowych (teriva) można wykorzystać kołki takie jak w tym linku? (Ile kołków wykorzystać do zamontowania jednego wieszaka? Chyba jeden kołek wkręcony w fasolke ESa to nienajlepszy pomysł?) 2. Jak mocować listwę UD do garów teriva, czy kotwa tego typu będzie ok? 3. Czy waszym zdaniem półka oświetleniowa obniżona o 19cm względem sufitu będzie dobrze wyglądać, czy jest to za duży uskok? Dodam, że pólki będą zamontowane w kuchni w literę U. Oświetlenie w nich zamontowane będzie punktowe, bez żadnych listew LED. Dzięki za opinie. Wszelkie dodatkowe sugestie "jak powinien wyglądać stelaż, co ile montować profile, na co zwracać uwagę, i inne rady" bardzo mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gumol 30.10.2013 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Moi drodzy, jestem aktualnie w trakcie wykonaywania zabudowy poddasza, jednak chciałbym Was prosić o radę. 1. Jak najprościej a zarazem solidnie wykonać zabudowę ścianki kolankowej (odsadzonej od muru o 5-7cm) przy dachu dwuspadowym? Myślałem aby przymocować UD do posadzki oraz do obniżonego na grzybkach z krokwi profilu CD. Wówczas w oba profile powsuwać i poskręcać CD. Co o tym myślicie? Może znacie jakiś ciekawszy sposób montażu? Może dysponujecie zdjęciem, styku zabudowy skosu ze ścianką? Nie ukrywam, że ułatwiłoby mi to jej wykonanie 2. Kolejnym punktem z którego zdałem sobie dzisiaj sprawę, jest fakt posiadania ogrzewania podłogowego w łazience na poddaszu, co utrudnia przymocowanie profilu ud do posadzki. Czy istnieje jakaś alternatywa dla wiercenia w posadzce, aby nie uszkodzić rurek. Mam na myśli jakiś klej, który by nie puścił po tygodniu czy miesiącu od montażu, a może taśma? Byłbym bardzo wdzięczny za Wasze porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 30.10.2013 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Czy istnieje jakaś alternatywa dla wiercenia w posadzce, aby nie uszkodzić rurek. Byłbym bardzo wdzięczny za Wasze porady. a może po prostu zaproś kogoś z kamerą termowizyjną do domu, odpal podłogówkę i zaznaczysz sobie gdzie są rurki i będziesz mógł przymocować profil po ludzku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 30.10.2013 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Moi drodzy, jestem aktualnie w trakcie wykonaywania zabudowy poddasza, jednak chciałbym Was prosić o radę. 1. Jak najprościej a zarazem solidnie wykonać zabudowę ścianki kolankowej (odsadzonej od muru o 5-7cm) przy dachu dwuspadowym? Myślałem aby przymocować UD do posadzki oraz do obniżonego na grzybkach z krokwi profilu CD. Wówczas w oba profile powsuwać i poskręcać CD. Co o tym myślicie? Może znacie jakiś ciekawszy sposób montażu? Może dysponujecie zdjęciem, styku zabudowy skosu ze ścianką? Nie ukrywam, że ułatwiłoby mi to jej wykonanie 2. Kolejnym punktem z którego zdałem sobie dzisiaj sprawę, jest fakt posiadania ogrzewania podłogowego w łazience na poddaszu, co utrudnia przymocowanie profilu ud do posadzki. Czy istnieje jakaś alternatywa dla wiercenia w posadzce, aby nie uszkodzić rurek. Mam na myśli jakiś klej, który by nie puścił po tygodniu czy miesiącu od montażu, a może taśma? Byłbym bardzo wdzięczny za Wasze porady. Są dwa podstawowe sposoby wykonania ścianek kolankowych - niskich. 1) ściankę stawia się przed skosami i mocuje do krokwi i do posadzki. do niej dopiero dochodzi skos. 2) wariant 1: najpierw profiluje się skos a do profili skosu dokręca się stelaż ścianki - system nazwany tu na forum systemem klatkowym (klatka dla królików ) wariant 2: też najpierw stelaż skosu, na to płyta i do płyty przykręca się stelaż ścianki. Ja stosuję oba warianty drugiego sposobu. jeśli chodzi o mocowanie ścianki do posadzki bez wiercenia pod kołki to są dwa sposoby: 1) jeśli to ma być ściana działowa - duża i narażona na ewentualne "udary" to do posadzki przykleić "fundament" z cegły, bloczków betonu komórkowego lub inne wyroby murowe z pełnych materiałów. Przyklejać najlepiej na elastyczny klej do glazury. I do takiego "fundamentu" dopiero przykręcać profile. 2) przy niskich ściankach kolankowych - pasek płyty szeroki na 10-15cm przykręcamy od spodu do profila UD, smarujemy klejem do glazury i wszystko razem przyklejamy do posadzki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gumol 30.10.2013 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 a może po prostu zaproś kogoś z kamerą termowizyjną do domu, odpal podłogówkę i zaznaczysz sobie gdzie są rurki i będziesz mógł przymocować profil po ludzku Slawek, w chwili obecnej nie mam zalanego układu, ani podłaczonego pieca, także ten sposób odpada. Najwyżej zastosuję krótsze kołki, tylko muszę zmierzyć, grubość wylewki. Choć wolałbym ominać wiercenie, aby przez przypadek jednak nie uszkodzić instalacji. Są dwa podstawowe sposoby wykonania ścianek kolankowych - niskich. 1) ściankę stawia się przed skosami i mocuje do krokwi i do posadzki. do niej dopiero dochodzi skos. 2) wariant 1: najpierw profiluje się skos a do profili skosu dokręca się stelaż ścianki - system nazwany tu na forum systemem klatkowym (klatka dla królików ) wariant 2: też najpierw stelaż skosu, na to płyta i do płyty przykręca się stelaż ścianki. Ja stosuję oba warianty drugiego sposobu. jeśli chodzi o mocowanie ścianki do posadzki bez wiercenia pod kołki to są dwa sposoby: 1) jeśli to ma być ściana działowa - duża i narażona na ewentualne "udary" to do posadzki przykleić "fundament" z cegły, bloczków betonu komórkowego lub inne wyroby murowe z pełnych materiałów. Przyklejać najlepiej na elastyczny klej do glazury. I do takiego "fundamentu" dopiero przykręcać profile. 2) przy niskich ściankach kolankowych - pasek płyty szeroki na 10-15cm przykręcamy od spodu do profila UD, smarujemy klejem do glazury i wszystko razem przyklejamy do posadzki Rom-Kon masz może jakieś zdjęcia takich zabudów ścianek? Profile skosu już mam, więc też bym preferował wariant 2. Mocowanie do płyty i na klej faktycznie pomysłowe i chyba na nie się skuszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 30.10.2013 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 A tak z głupia frant zapytam - niską ściankę kolankową (70 cm) lepiej otynkować czy zabudować KG ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Uzarex 30.10.2013 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 PytankoMasa Premium Light Rigips-a gotowa z wiadra , można ją rozcieńczać wodą ? jest sens ? Jeśli tak w jakich proporcjach ? Z góry dzięki za informacje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 30.10.2013 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Slawek, w chwili obecnej nie mam zalanego układu, ani podłaczonego pieca, także ten sposób odpada. Najwyżej zastosuję krótsze kołki, tylko muszę zmierzyć, grubość wylewki. Choć wolałbym ominać wiercenie, aby przez przypadek jednak nie uszkodzić instalacji. Rom-Kon masz może jakieś zdjęcia takich zabudów ścianek? Profile skosu już mam, więc też bym preferował wariant 2. Mocowanie do płyty i na klej faktycznie pomysłowe i chyba na nie się skuszę Fotki w moim fotosiku i na moim fejsie... co prawda z płytą na klej dotyczy ściany gdy nie można przykręcać UDeka (kable) ale identycznie robi się na podłodze. ps. na fotosiku muszę zrobić porządek... sorry za bajzel chociaż sukcesywnie przechodzę na fejsa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 30.10.2013 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 A tak z głupia frant zapytam - niską ściankę kolankową (70 cm) lepiej otynkować czy zabudować KG ? Zawsze lepiej otynkować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 30.10.2013 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Pytanko Masa Premium Light Rigips-a gotowa z wiadra , można ją rozcieńczać wodą ? jest sens ? Jeśli tak w jakich proporcjach ? Z góry dzięki za informacje . można a nieraz nawet trzeba - wszystko zależy do czego ma być użyta i jaka aplikacja. czyli konsystencję sam dobierasz do przeznaczenia, narzędzi i swojego widzimisię - jaką lepiej się robi Nie ma gotowej receptury, pozostaje praktyka i rozsądek bo wiadomo że wodą nie da się robić. Oczywiście rozcieńczanie nie służy poprawie wydajności! Nie zrobisz więcej metrów jak dolejesz wody - to tak nie działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Uzarex 31.10.2013 07:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2013 Nie zrobisz więcej metrów jak dolejesz wody - to tak nie działa Niech chcę zrobić więcej na pierwszą warstwę konsystencja mi odpowiadała ale na drugą warstwę wydaje mi się za gęsta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.