majdzik 10.01.2014 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Zgodze się, że estetyka i dokładność w dużej mierze zależą od rodzaju wełny. Na zdjęciu znajomy zastosował wełne skalna rockwoola. Ja między krokwie również dawałem 15 cm rockwoola rockmin , natomiast teraz planuje położyć toprocka 15cm w poprzek (nabić na wieszaki). Będę stosował ESY, grubość 0,8 -1mm. U mnie wygląda to jak na zdjęciach. Robiłem to samodzielnie bardzo przykładając się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 10.01.2014 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Co jest nie tak z wełną na tym zdjęciu? Chyba nie chodzi o to że nie jest w płytach bo wydaje mi się że jest to obojętne czy rolka czy płyta Niechlujstwo to jedno. Drugie to wygląda to tak jakby ta wełna była upychana na siłę co by się jej jak najwięcej zmieściło. Czyli zmiętolone i wepchane między krokwie. Czy to w ogóle będzie szczelne to bym się głęboko zastanawiał. W niektórych miejscach nawet mam wrażenie jakby była ułożona na sztorc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majdzik 10.01.2014 15:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 Takie firmy na rynku funkcjonują - niestety. W dzisiejszych czasach prawda jest taka, że inwestor musi znać się na wszystkim żeby dopilnował poziomu wykonywanych prac. Dziękuję bardzo za informację. Pozwolę sobie jeszcze w czasie wykonywania stelaży dzielić się moimi wątpliwościami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 10.01.2014 17:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 No cóż u nas jeszcze bardzo często CCC. A potem są efekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Favoriters 10.01.2014 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 haaaa a ja mam płyty g-k i osb na poddaszu 200płyt gk+ 120 osb + 5 chłopa + podnośnik teleskopowy = 3 godzinki+zryte podwórko+300zeta za podnośnik.Bym się chyba porobił bez tego podnośnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stibdom 10.01.2014 23:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2014 pytanko moze i nie smieszne, Profit Mata czy jakakolwiek Isovera ma znaczenie ktora strona jest ukladana na dachu. Po rozwinieciu welny kladziemy tym co bylo w srodku rolki do wewnatrz czy odwrotnie;) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f417 11.01.2014 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 pytanko moze i nie smieszne, Profit Mata czy jakakolwiek Isovera ma znaczenie ktora strona jest ukladana na dachu. Po rozwinieciu welny kladziemy tym co bylo w srodku rolki do wewnatrz czy odwrotnie;) Pozdrawiam Mi się wydaje że nie ma żadnego znaczenia. A gdyby miało to tak na logikę zewnętrzna do dachu. Przykładasz rorkę do skosu i rozwijasz w poprzek - Ursa chyba ma taki filmik z kładzeniem drugiej warstwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 11.01.2014 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 haaaa a ja mam płyty g-k i osb na poddaszu 200płyt gk+ 120 osb + 5 chłopa + podnośnik teleskopowy = 3 godzinki+zryte podwórko+300zeta za podnośnik. Bym się chyba porobił bez tego podnośnika czego to ludzie nie wymyślą by tylko się nie narobić! lenie normalnie! Lenie!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ermua 11.01.2014 11:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 (edytowane) Mogę prosić o wyjasnienie " robię na sztywno ". ps. nie chodzi o sprawy seksualne tylko o poddasze:) Proszę o poradę jak wykończyć miejsce skosu z kolankową tynkowaną c-w?Ładnie się "spotkał" skos z kolankową ale wiadomo, że to miejsce wykończyć trzeba. Z działowymi mam połączenie slizgowe. Czy dac na to polaczenie siatke szeroko poczekac i na to Strait-Flex Mid-Flex ? Edytowane 11 Stycznia 2014 przez Ermua Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 11.01.2014 23:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 Robie na sztywno.... to znaczy bez śligu ja wklejałem papier... Miejsce skos - kolankowa - brakująca cześć ściany wypełniłem twardym styropianem dociętym do skosu i wklejonym na piane, na to wkleiłem pasek siatki jak do elewacji, później to zaszpachlowałem... i nic nie pękło, jest szczelnie i wg mnie to najtańsze i najlepsze rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f417 12.01.2014 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 Właśnie zaczynam montaż stelarza. Po wstępnych pomiarach wychodzi mi na to że będzie problem z połączeniem skosu z sufitem. A mianowicie profile CD skosu i sufitowy nie będą do siebie przylegały. Prowizorka na tych zdjęciach: A tak chcę przykręcić płyty: Czy przejdzie taka partyzantka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ermua 12.01.2014 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 Robie na sztywno.... to znaczy bez śligu ja wklejałem papier... Miejsce skos - kolankowa - brakująca cześć ściany wypełniłem twardym styropianem dociętym do skosu i wklejonym na piane, na to wkleiłem pasek siatki jak do elewacji, później to zaszpachlowałem... i nic nie pękło, jest szczelnie i wg mnie to najtańsze i najlepsze rozwiązanie Ale chyba dawałeś na to potem narożnik mid-flex naprzykład? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sewi 12.01.2014 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 Czy wie ktoś gdzie można kupić (w którym sklepie internetowym?) wkręty FN 5,1x35 Knaufa? Potrzebuję ich do mocowania wieszaków obrotowych z drutem z oczkiem do belek drewnianych. O tych wkrętach Knauf pisze w swoich materiałach technicznych np. D11.pdf, ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy w Polsce są one dostępne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 13.01.2014 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 zerknij tu http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82372-Ocieplam-poddasze-krotkie-pytania&p=6304200&viewfull=1#post6304200 buduje Kolega "własnymi ręcami" - raczej amator (mam nadzieję, że się Kolega nie obrazi - mimo to o niebo lepiej zrobione niż na przesłanych przez Ciebie zdjęciach), a zobacz jak to wygląda u Twojego znajomego. Częściowo zależy to też od zastosowanej wełny. Amator, amator że tak powiem pełną gębą Na jednym skosie wełna już do szczytu podciągnięta. na drugim gotowy stelaż i wełna zaczęta. może do wtorku uda się po całości położyć pierwszą warstwę to już nie będzie się tak szybko wychładzało i na spokojnie zajmę się sufitem i drugą warstwą wełny. Niestety ma drugiej ściance mam problem bo rury do reku są pod wiatrownicami (czyli schowane w krokwie) i nie mam jak ich przełożyć na drugą warstwę ocieplenia... przez te wiatrownice był też problem z grzybkami bo trzy rzędy akurat po jednym grzybku wypadło na wiatrownicy więc musiałem całe rzędy nieco poprzesuwać (3cm, 5 cm). wiatrownice są z płaskownika stalowego. Wprawdzie mój kierbud jak to zobaczył to powiedział, że nie potrzebnie to przykręcili (zresztą to on-jego firma- projektowała i wykonywała konstrukcję dachu - a ekipa od budowy domu tylko składała to do kupy). Ale jednak wolałbym to zostawić. z plusów to to, że przynajmniej ściany szczytowe miałem już w standardzie z wełną i folią w środku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 13.01.2014 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Właśnie zaczynam montaż stelarza. Po wstępnych pomiarach wychodzi mi na to że będzie problem z połączeniem skosu z sufitem. A mianowicie profile CD skosu i sufitowy nie będą do siebie przylegały. Prowizorka na tych zdjęciach: [ATTACH=CONFIG]234611[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]234614[/ATTACH] A tak chcę przykręcić płyty: [ATTACH=CONFIG]234618[/ATTACH] Czy przejdzie taka partyzantka? A nie da rady tych ostanich CD zblizyć do siebie i zamiast na krokwiach przytrzymać ich na czymś innym? Ja bym dał grzybki zamist wieszaków ES, wg mnie grzybki są stabilniejsze jesli tak musi być. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f417 13.01.2014 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 A nie da rady tych ostanich CD zblizyć do siebie i zamiast na krokwiach przytrzymać ich na czymś innym? Właśnie o to chodzi że nie bardzo. Było by to możliwe gdyby sufit opuścić niżej i mocowanie ostatniej CD sufitowej zrobić na płatwi najbliżej ostatniej CD skosu. Nie chcę tego robić poniewarz przy tym ustawieniu co jest teraz wysokość do sufitu wyniesie 228cm minus jakiś centumetr na panele. Jak obniżę będę miał nieco ponad 220cm, w sumie parę centymetrów mniej ale zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 13.01.2014 12:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 W sumie to ja się też zastanawiam w którym miejscu najlepiej dać pierwszy rząd grzybków sufitowych. Załączam rysunek gdzie zasymulowałem w którym miejscu przetną się płyty KG. Sufitową nie chciałbym obniżać bardziej niż o 60 mm. na skosie jest tak jak wyszło w rzeczywistości. 1. którą płytę lepiej przyciąć tą ze skosu czy tą sufitową? (myślę że skosu i sufitową położyć na niej) 2. czy płyty przycina się pod kątem na styku sufit-skos ? 3. gdzie dać ten pierwszy grzybek sufitowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f417 13.01.2014 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Przeciez belka platwi moze byc odkryta. Osobiście wolę zabudowaną. Ale skoro napisałeś Odleglosci sa bardzo dobre,/prawidlowe. To pewnie tak zostawię. Płyty g-k będą wystawały poza CD 5 do max 7cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamyki20 13.01.2014 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Mam kilka pytań dotyczących ocieplenia dwuwarstwowego połaci dachowej poddasza użytkowego ? Typu szczelnego dla pary wodnej. Pytanie do Rom-Kona czyli znawcy tematu lub jak kto woli wielkiego wodza : - w poście nr #4669 z dnia 04-08-2011 21:58 piszesz o obrabianiu okien dachowych i w pełni się z tobą zgadzam - też tak obrobię okna. Mam tylko problem jak zaizolować szczelinę między deskowaniem z papą a oknem Velux-sa. Fachowcy którzy montowali mi okna na dachu nie zamontowali wszystkiego co trzeba (mam na myśli kołnierzy BFX i BDX- po co przepłacać- i tak nikt tego nie montuje). Nawet nie wiedziałem, że tego nie kupili (a co dopiero montaż). Po co mówić inwestorowi co jest potrzebne a co nie. Montaż miał miejsce kilka lat temu wiec mogę im skoczyć i obtoczyć (buduję metodą gospodarczą z 8 lat). Zresztą nie mam siły żeby się z debilami kłócić i się denerwować. W tej chwili jest szczelina między oknem a deską i wieje świeżym powietrzem. Jak to uszczelnić bez rozbierania blachodachówki ???? A nie ukrywam nie chcę rozbierać dachu. Zdjęcie brakujących elementów: W Twoim poście nr.#4679 z dnia 05-08-2011 20:32 piszesz, że zamieścisz jakieś zdjęcia z obróbki innych okien (nie mogę nic takiego znaleźć). Ciężko poruszać się po tych 477 stronach ciekawych opisów. Przesyłam zdjęcia jakiegoś kolegi który miał podobny problem- nie wiem jak go rozwiązał bo zastosowana metoda na zdjęciach miała być tymczasowa i chciał rozbierać dach żeby zamontować co brakuje. - drugie pytanie dotyczy szczeliny wentylacyjnej między okapem a deską- mam kolegów którzy zasłonili te szczeliny bo im wieje i twierdzą, że ucieka im ciepło. Czy to błąd zasłaniać tą szczelinę ??? Czy jeśli zastosuję podbitkę zewnętrzną to mam zostawić jakieś otwory ??? Podbitka będzie drewniana. - no i co sądzisz o moim rozwiązaniu ocieplenia poddasza: Jestem po wykonaniu jednego pomieszczenia na poddaszu. Czasochłonna ale czasu to mi akurat nie brakuje. Zastosowałem po kolei w punktach: 1. Blacho-dachówka na łatach 4x6cm, 2. Kontrłata wzdłuż krokwi 2x3cm, 3. Papa na deskowaniu pełnym (deski 2,5cm), 4. Szczelina wentylacyjna 3-4cm między deskowaniem a wełną (sznurek), 5. Pierwsza warstwa wełny TOPROCK 12 cm miedzy krokwiami, 6. Z uwagi na fakt, że chcę mieć boazerię zbudowałem ruszt drewniany z łat 4x6cm na uchwytach ES 60/175 biegnących prostopadle do krokwi, 8. Druga warstwa wełny Toprock 12cm (leży na ruszcie z tych drewnianych łat- powstała pustka powietrzna o grubości łaty czyli 4cm), 9. Mata Termoizolacyjna ONDUTHERM 11SPf o grubości 2,5cm, 10. Kontrłaty 2x1,6cm biegnących równolegle do krokwi- powstała pustka powietrzna o grubości kontrłatyłaty czyli 1,6cm), 11. Boazeria drewniana (jeszcze nie zakupiłem), Przesyłam również kilka zdjęć z realizacji: Dziękuję i czekam na odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamyki20 13.01.2014 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Dosyłam dodatkowe zdjęcia. W tamtym poście mogłem dodać tylko kilka zdjęć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.