Akrimka 11.02.2014 14:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 (edytowane) Ja dawałem przyścienny obwodowo, a jak wyszło blisko np wzdłuż płatwi to dawałem zwykłego CD-ka na grzybach. Kreciłem wszystko do siebie, tak samo jak płyty kręciłem do przyściennych. Edytowane 11 Lutego 2014 przez Akrimka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 11.02.2014 14:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 krótkie pytanie, ściany kolankowe mam około 80 cm (docelowo bo wylewki jeszcze nie zrobione) i one też pewnie będą obłożone gk - czy robić tzn konstrukcje z profili i spiąć z tymi dachowymi? i czy za gk na ściane jeszcze ocieplenie - ściana porotherm 25 - będzie jeszcze styropian ok20-25cm od zewnątrz lub (wełna jak wygram w lotka)..... pozdrawiam Kolankową skreciłem ze skosem zeszły mi się tam dwa profile i skręciłem je do siebie mimo że były na wieszakach, ociepliłem dodatkowo kolankową wełną 10cm, a skos mam ocieplony dwoma warstwami wełny do samego dołu czyli do styku ze styropianem z elewacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 11.02.2014 15:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 No to tak: przystępując do ocieplania poddasza nie możesz nie wiedzieć, co ze ścianą kolankową. Jeśli na zewnątrz dasz 20cm styropianu, to budowanie konstrukcji z wełną od wewnątrz mało, że jest niezasadne z punktu widzenia bilansu cieplnego, to jeszcze pomniejszy pomieszczenia i skomplikuje sytuację że tak powiem konstrukcyjnie. Jeśli nie masz tynku, to ścianki oklej płytą g-k, ale koniecznie przed wykonaniem skosów. jeżeli na ściance leży murłata, to uwzględnij od razu, czy skosy ją zakryją. Nieraz okazuje się, że aby tak był, to skos trzeba opuszczać o kilkadziesiąt centymetrów i wtedy glify w oknach wyglądają, jak ściany w bunkrze i ograniczają światło. Do brzegu: Jak kleisz tą płytę do ścianki, to dotnij ją odpowiednio wyżej. Jeśli między murłatą a naklejoną płytą będzie np. około do 4 cm szczeliny, to po wyschnięciu kleju elegancko wpompujesz tam piankę niskorozprężną. Jeżeli jest więcej miejsca, to wcześniej wklej np, XPS lub EPS100 i potem po przyklejeniu płyty pianka. Pamiętaj, aby nie była to wełna, bo będziesz musiał przykręcać tam później profil i całość musi być stabilna.Instalacja elektryczna (przepisy!) obowiązkowo w peszlu i to z aprobatą. Prowadź ją najlepiej w tej 2 warstwie, montując do spodu krokwi, tak aby ani razu nie wyszła w przestrzeń szczeliny wentylacyjnej. W przeciwnym razie peszle zmienią się w przewody wentylacyjne. Powinieneś użyć przewodów okrągłych w podwójnej izolacji. Trochę droższe, ale nie będziesz się użerał z przepychaniem przez peszle (te kup z pilotem). Wyprowadź od razu zasilanie w okolice okien połaciowych do przyszłych żaluzji na oknach, bo nigdy nic nie wiadomo, a jak co, to już będą.Na wszystkich obwodach profile. W hurtowni powiedzą ci jaki do czego. Na połączeniach prostych UD27, na skośnych profil V. Wszystkie na taśmie akustycznej - te przy ścianach (groszowa sprawa). Jak wyznaczysz skosy i płaszczyzny odrysuj linie i wg nich przykręć te profile. Teraz dotnij profile C60 na odpowiednią długość, lub przedłuż za pomocą łącznika wzdłużnego. Z czyjąś pomocą wsuńcie cedeki w te przyścienne. Pierwszy na samym dole (dla płyty pojedynczej co 40 cm) i przy pomocy długiej łaty (nie sznurka) wyprostuj, wsuwaj łączniki WP i przykręcać do krokwi. Następny na samej górze w ten sam sposób. Potem środkowe, tym razem łatę opierając o ten górny i dolny. Bardzo skuteczna metoda uodparniająca konstrukcję na błędy i zapewniająca równą płaszczyznę. (na tym etapie powinna być ułożona pierwsza warstwa wełny - ta między krokwiami - i niezbędne instalacje. Druga warstwa (niestety) będzie układana po wykonaniu konstrukcji i jej korekcie. No cóż z tą drugą trzeba się troszkę naużerać.Obowiązkowo najpierw wykonaj sufity i opłytuj je. Jeżeli sufity są spore, to konstrukcja kratownicowa. Pierwsze CD60 układasz na profilach przyściennych co 60cm i mocujesz do konstrukcji dachu. Drugie wsuwasz w profil przyścienny co 40 cm i spinasz z górnymi za pomocą łączników krzyżowych. Jak masz opłytowany sufit (trochę szerzej, niż twoje kreski na ścianach), to rysujesz linie załamania płaszczyzny i po linni przykręcasz przez płytę do profili, lub stosując podkładki z odpadów profil V. I teraz dopiero skosy. Nie ma mowy, żeby wyszło krzywo lub żeby potem pękało. Pamiętaj, że wełnę między krokwiami trzeba wyprowadzić te 20-30cm poza ściankę kolankową, żeby połączyła się z izolacją zewnętrzną. Ta druga warstwa, jak się mieści, to też, ale nie na siłę, bo wypchniesz całość nad murłatą w górę i ze szczeliny wentylacyjnej wyjdą nici. Trzeba na to miejsce uważać, bo decyduje o poprawnej pracy układu. Na wszelki wypadek przygotuj sobie po kilka kawałków CD60 i wsuń między deskowanie a wełnę w tamtym miejscu. Wtedy na pewno dostęp powietrza zostanie zachowany i wentylacja płaszczyzny będzie działać. Sprawdź, czy w szczycie połaci dachowej masz rozszczelnienie, bo tylko wtedy możliwy jest ruch powietrza i poprawne wentylowanie skosów.Bierz się za robotę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 11.02.2014 17:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 A kuku! Znów jestem! Coś ciekawego? Dużo mnie ominęło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 11.02.2014 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 taka ciekawostka na zdjęciu poniżej (naklejka) ps. sprzedają w casto... jakby ktoś szukał. ...zapomnieli dodać że tylko na podłożach stabilnych! Poddasza absolutnie takimi nie są! Vario beztaśmowe jest od zawsze tylko teraz z instrukcji wyciągnęli fragment na naklejkę... taki chłyt marketingowy. Co nie zmienia faktu że Vario jest jedną z mocniejszych szpachlówek spoinowych na rynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 11.02.2014 17:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 Taśma dwustronna do przyklejania izolacji przeciwwilgociowej nie jest elementem konstrukcyjnym, ani też elementem biorącym udział w termoizolacji i nie chroni przed wilgocią. Jest niezbędna tylko po to. aby przed przykręceniem poszycia utrzymać paroizolację na szkielecie. Dlatego polecam najprostszą taśmę dwustronną dostępną w każdej hurtowni budowlanej a i tak nie jest tania. Ważna jest dopiero taśma, która spaja ze sobą arkusze paroizolacji i tu proponuję skupić swoją uwagę. Tylko trzeba uważać na folię Stopair Isovera bo jest tak gładka że zwykła taśma na podłożu PP nie nadaje się. Do Stopair dobra jest taśma wzmocniona na szmatce a nie na PP. Zwykłe folie żółte - niby paroizolacja - trzyma się na "bele czym" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robbal 11.02.2014 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 Druga warstwa (niestety) będzie układana po wykonaniu konstrukcji i jej korekcie. No cóż z tą drugą trzeba się troszkę naużerać.. według poradnika isover i filmu instruktażowego drugą warstwę nabijalją na wieszaki i dopiero montują profile jeszcze raz - które wcześniej były zamontowane i wypoziomowane i zdemontowane. ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 11.02.2014 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 Technologie pokazywane przez isovera na filmach, i nie tylko jego, są raczej poglądowe i mają wyglądać dobrze marketingowo. Szczegółów nie pokazują, bo te burzą sielankowy obraz pracy (przy oglądaniu porównywalnej do wylegiwania się na plaży atolu na Bachamach). Mimo to uważam, że supemata, to najlepsza wełna na naszym rynku obok Ursy Pure One. Natomiast system paroizolacji isover wcale mnie nie przekonuje, bo nie ma tam nic szczególnego, a cena kosmiczna w porównaniu z np. Guttafol. Mam nadzieję, że mogę w ten sposób pisać? i nikt mnie nie wywali?Co do tej drugiej warstwy, to oczywiście, jeśli się komuś chce zdjąć profile CD (co nie jest znów takie trudne, ale trzeba ostrożnie, bo potrafią się krzywić) i nabijać wełnę, a potem znów je zapinać, to przecież dobrze. Ale po co? To opcja dla majsterkowiczów. Normalnie wełna dlatego jest lepsza od styropianu w takie miejsca, że jest elastyczna i wybacza wiele błędów (mowa o wełnie z rolki - szklanej - bo skalna w arkuszach już znacznie mniej). Więc odpowiednio przymierzając nie za duże kawałki nacinamy we właściwych miejscach i wsuwamy za profile. Napradę sprawnie to idzie. Nie wszystkie prace sprawdzałem kamerą termo, ale te sprawdzone były szczelne. Jak zwykle jest to kwestia staranności.Niestety, samych wieszaków WP (bez cedeków) nie da się starannie wypłaszczyznować i potem okazuje się, że poszycie "faluje" i trzeba całość szpachlować i szpachlować i szlifować i szlifować, lub powiedzieć, że to normalne i tak na być.Generalnie poszycie zawsze można poprawić, lub przeboleć, ale spieprzona termoizolacja, to już poważny problem.Zwykłe folie żółte stosujcie do okrycia mebli przed kurzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jimhaumman 11.02.2014 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 według poradnika isover i filmu instruktażowego drugą warstwę nabijalją na wieszaki i dopiero montują profile jeszcze raz - które wcześniej były zamontowane i wypoziomowane i zdemontowane. ?? Też to ogłądałem. Nie ma szans tego zrobić jeśli drugą warstwę dajesz większą niż 5cm (chyba takiej używają na tym filmiku),ja próbowałem tak zrobić z 15 cm i jest to bez sensu,powiginasz wszystkie wieszaki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jimhaumman 11.02.2014 23:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2014 A kuku! Znów jestem! Coś ciekawego? Dużo mnie ominęło? No Twoji kumple już się o Ciebie pytali:lol2: Gdzie mogę kupić ten multistart? Czy do zatapiania siatek na łączeniach płyt lepiej użyć rigips vario czy multi-finish jest do tego lepszy(napewno tańszy)? Użyłem sitaki mid-flex Medium na połączeniu kolankowej ze skosem,wtapiając ją w multi-finish,ale to był zły pomysł ponieważ w niektórych miejcach taśma nie przykleiła się (wybrzuszyła się),zerwałem ją i muszę ją jeszcze raz zamontować.Czytałem Twój sposób na jej osadzanie,używasz wtedy rgips vario? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 12.02.2014 00:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 robbal uwazam ze lepszym i tanszym rozwiazaniem jest profimata miedzy krokwie i super podkrokwie. gdzies to komus liczylem jak jeszcze nie kupiles welny to napisz to podesle linka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 12.02.2014 00:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 tego straitflex trzeba bylo osadzac na masie rigipsa premium light. z tym multifinishem zaszalales, co Ci przyszlo do glowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 12.02.2014 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 według poradnika isover i filmu instruktażowego drugą warstwę nabijalją na wieszaki i dopiero montują profile jeszcze raz - które wcześniej były zamontowane i wypoziomowane i zdemontowane. ?? Tiaa oczywiście! A w szczególności przy dachu wielospadowym z lukarnami i oknami połaciowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 12.02.2014 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 tego straitflex trzeba bylo osadzac na masie rigipsa premium light. z tym multifinishem zaszalales, co Ci przyszlo do glowy Zgadzam się. Najlepiej wklejać na gotowe masy - wybaczają dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 12.02.2014 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 (edytowane) No Twoji kumple już się o Ciebie pytali:lol2: Gdzie mogę kupić ten multistart? Czy do zatapiania siatek na łączeniach płyt lepiej użyć rigips vario czy multi-finish jest do tego lepszy(napewno tańszy)? Użyłem sitaki mid-flex Medium na połączeniu kolankowej ze skosem,wtapiając ją w multi-finish,ale to był zły pomysł ponieważ w niektórych miejcach taśma nie przykleiła się (wybrzuszyła się),zerwałem ją i muszę ją jeszcze raz zamontować.Czytałem Twój sposób na jej osadzanie,używasz wtedy rgips vario? "Kumple" hehe... no chwilę mnie nie było. Próbowałem w innej branży. Ale z kradzieży samochodów i handlu narkotykami nie idzie wyżyć.. a na serio to znów problem z internetem. Ale teraz jestem w takim miejscu że śmiga aż miło!!! Nie wiem gdzie można nabyć multistart. Kiedyś kupowałem w Centrobudzie w Nowej Iwicznej koło Piaseczna ale z tego co wiem wycofali się ze sprzedaży multifinisha. Nie wtapiaj siatek czy taśm na multifinisha - chociaż taka technologia istnieje ale nawet sam instruktor z Rigipsa kiwał głową na nie. Multifinish to warstwa końcowa czyli gładź. Edytowane 12 Lutego 2014 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maly_man 12.02.2014 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 Wodzu - zerknij kilka postów wcześniej na moje pytanie o pęknięcie. Zwróciłem się M. in. do Ciebie z prośbą aleś zaginął w akcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robbal 12.02.2014 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 robbal uwazam ze lepszym i tanszym rozwiazaniem jest profimata miedzy krokwie i super podkrokwie. gdzies to komus liczylem jak jeszcze nie kupiles welny to napisz to podesle linka. wełny jeszcze nie kupiłem, także czekam na link a co do wieszania profili - jak technicznie zamontować wieszaki i wypoziomować wszystko w płaszczyznach jak już będzie ułożona pierwsza warstwa wełny skoro wieszaki kręci się do boku krokwi lub jętki? a po zamontowaniu trzeba chyba zdjąc profile - przynaajmniej część żeby układać wygodnie wełne między krokwie? chyba że jestem takim neptykiem w tej kwestii że czegoś nie ogarniam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robbal 12.02.2014 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 Tiaa oczywiście! A w szczególności przy dachu wielospadowym z lukarnami i oknami połaciowymi. zawsze pokazują na prostym skosie jednym.... ja mam w każdym pomieszczeniu 2-3 płąszczyzny skosu i trochę prostego sufitu i kombinuję jak to dobrze zrobić - bardziej zależy mi na termoizolacji niż późniejszym wyglądzie sufitów czy skosów. takich miejsc za które nie wiem jak się zabrać jest sporo w 3 na 4 pomieszczenia są jaskółki w jednym okno dachowe a cały dom jest dobudowany do drugiego i spięty z jego dachem. także dekarze mieli sporo główkowania, dlatego pytam i myślę , by czegoś nie spieprzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 12.02.2014 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 wełny jeszcze nie kupiłem, także czekam na link a co do wieszania profili - jak technicznie zamontować wieszaki i wypoziomować wszystko w płaszczyznach jak już będzie ułożona pierwsza warstwa wełny skoro wieszaki kręci się do boku krokwi lub jętki? a po zamontowaniu trzeba chyba zdjąc profile - przynaajmniej część żeby układać wygodnie wełne między krokwie? chyba że jestem takim neptykiem w tej kwestii że czegoś nie ogarniam najpierw wieszaki, potem wełna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 12.02.2014 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 Nie wtapiaj siatek czy taśm na multifinisha - chociaż taka technologia istnieje ale nawet sam instruktor z Rigipsa kiwał głową na nie. żadna technologia nie istnieje. wklejają siatki bo im łatwiej a jak dają papier to im się odparza (niestety taka jest przykra prawa). Najpierw trzeba zrobić spoinowanie a później jechać multifinishem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.