Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

zawsze pokazują na prostym skosie jednym.... ja mam w każdym pomieszczeniu 2-3 płąszczyzny skosu i trochę prostego sufitu i kombinuję jak to dobrze zrobić - bardziej zależy mi na termoizolacji niż późniejszym wyglądzie sufitów czy skosów. takich miejsc za które nie wiem jak się zabrać jest sporo w 3 na 4 pomieszczenia są jaskółki w jednym okno dachowe a cały dom jest dobudowany do drugiego i spięty z jego dachem. także dekarze mieli sporo główkowania, dlatego pytam i myślę , by czegoś nie spieprzyć

 

Trzeba było robić dwuspadowy :p

Proszę - idąc w te grubości "jesteś w pasywnym".

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?221742-adaptacja-poddasza-jaka-we%C5%82na-jakiej-firmy-i-o-jakim-wsp%C3%B3%C5%82czynniku&p=6276082&viewfull=1#post6276082

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Tą pierwszą warstwę wełny w miejscu przekręcania wieszaka odchyla się i po przykręceniu wieszaka, czy późniejszej korekcie jego ustawienia, poprawia na równo.

Technologii na łączenie płyt jest co najmniej kilka, nie ma natomiast norm państwowych. Siatka nie jest najlepszym rozwiązaniem. Wciśnij między płyty i trochę na płyty masę typu start, następnie przyłóż na mokrą masę taśmę flizelinową i od razu zaciągnij tą samą masą typu start. Nie nawal za dużo, żebyś przed nałożeniem warstwy finisz (po wyschnięciu) nie musiał za dużo szlifować. Niektórzy producenci systemów nakazują taśmę lekko zwilżyć, ale nie przesadź z tym, bo będzie się rozpadać.

Robbal

wyżej opisałem, jak skutecznie łączyć płaszczyzny i jest to do tego bardzo prosty sposób. Tam, gdzie są okna połaciowe załóż profile bez przerw (zachowasz płaszczyznę i nic ci nie ucieknie). Potem wymierzysz dokładnie, jak ma wyglądać glif okna i odpowiednio przytniesz profile, a na nie nasuniesz profil UD. Po wsunięciu płyty w otwór ramy okna i oparciu o czoło UD powinno wyjść równo i stabilnie. Nadwyżkę płyty odrysujesz po profilu i odetniesz.

Co do wyjścia na kukułkę podobnie. Trochę dłużej same CD i jak wyłapiesz płaszczyznę boku kukułki, to przytniesz cedeki i nasuniesz na nie UD. Możesz nasunąć skręcone ze sobą dwa udeki w ten sposób, abyś miał gdzie wsunąć profile CD pionowe boku kukułki. Tak postepując poradzisz sobie z izolacją i poszyciem i nie będziesz się wk.......ał, że ci nie wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było robić dwuspadowy :p ]

 

patrząc od północnej strony z zewnątrz mam piękną jedną płaszczyznę dachu ale pozostałe 3 strony świata to łamigłówka po jednej jaskółce z każdej strony i kombinacje........ ale jak mi się wszystko uda to zmieniam branże firmy i z usług ogrodniczych przechodzę na wykończeniówke budowlaną :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą pierwszą warstwę wełny w miejscu przekręcania wieszaka odchyla się i po przykręceniu wieszaka, czy późniejszej korekcie jego ustawienia, poprawia na równo.

Technologii na łączenie płyt jest co najmniej kilka, nie ma natomiast norm państwowych. Siatka nie jest najlepszym rozwiązaniem. Wciśnij między płyty i trochę na płyty masę typu start, następnie przyłóż na mokrą masę taśmę flizelinową i od razu zaciągnij tą samą masą typu start. Nie nawal za dużo, żebyś przed nałożeniem warstwy finisz (po wyschnięciu) nie musiał za dużo szlifować. Niektórzy producenci systemów nakazują taśmę lekko zwilżyć, ale nie przesadź z tym, bo będzie się rozpadać.

Robbal

wyżej opisałem, jak skutecznie łączyć płaszczyzny i jest to do tego bardzo prosty sposób. Tam, gdzie są okna połaciowe załóż profile bez przerw (zachowasz płaszczyznę i nic ci nie ucieknie). Potem wymierzysz dokładnie, jak ma wyglądać glif okna i odpowiednio przytniesz profile, a na nie nasuniesz profil UD. Po wsunięciu płyty w otwór ramy okna i oparciu o czoło UD powinno wyjść równo i stabilnie. Nadwyżkę płyty odrysujesz po profilu i odetniesz.

Co do wyjścia na kukułkę podobnie. Trochę dłużej same CD i jak wyłapiesz płaszczyznę boku kukułki, to przytniesz cedeki i nasuniesz na nie UD. Możesz nasunąć skręcone ze sobą dwa udeki w ten sposób, abyś miał gdzie wsunąć profile CD pionowe boku kukułki. Tak postepując poradzisz sobie z izolacją i poszyciem i nie będziesz się wk.......ał, że ci nie wychodzi.

Co jest najlepsze na łączenia płyt k-g?

Siatka,flizelina czy taśma papierowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- 15 cm między krokwie Isover profi - mata. 0,035 , 18 cm pod krokwie Super Mata 0,033 -> U = 0,109

- 15 cm między krokwie Super Mata 0,033, 18 cm pod krokwie Super Mata 0,033 -> U = 0,107

- 15 cm między krokwie Profi - mata 0,035, 20 cm pod krokwie Profi - mata 0,035 -> U = 0,106

 

spoko, tylko chciałem dać pod krokwie tylko 10 cm bo i tak mam nisko już więc te 5 cm mniej to zawsze coś. myślałem też profimata 15cm lub 18cm między krokwie (tylko krokwie maja 18-18,5cm) i 10 cm super maty pod. nie wiem jaka jest różnica cenowa, bo zrobili mi kalkulacje w składzie budowlanym moim ulubionym na supermate 18cm - 95zł/rolka 3,48m2 czyli jakieś 27zł/m2 i za sypermate 10cm - 85zł/rolka 5,4m2 czyli 15,7/m2.

 

trochę teraz główkuje - co i jak pokolei robić - bo niewiem jeszcze gdzie i jakie oświetlenie, ale na szczęście robie sam z teściem więc powoli metodą prób i błędów, jakoś to spróbuje ogarniać stopniowo, w razie czego będę podsyłał zdjęcia i pytał o szczegóły

adziękuję za wszystkie wskazówki do tej pory - choć nie wszystkie są do tej pory jasne dla mnie ale to wyjdzie wszystko w trakcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papier dla mało doświadczonego wykonawcy nie nadaje się, bo będzie odparzał. O siatce nie wspominam, bo szkoda gadać. Dobra i bardzo wdzięczna do pracy jest taśma flizelinowa. Najlepsza jest taśma TUFF (potocznie amerykańska). Jest jednak bardzo droga, bo 30m zwykłej kosztuje ok. 65zł. a wodoodpornej 90. Na połączenia płyt po długiej krawędzi najlepsza. Problem pojawia się, gdy trzeba płyty łączyć po krótszych lub ciętych krawędziach, bo jest stosunkowo gruba. Wtedy całość razem ze szpachlą w tych miejscach zmusza do szpachlowania całej powierzchni, aby wyrównać płaszczyznę. Proponuję ci zastosować TUFF na oryginalnych krawędziach płyt, a flizelinę na pozostałych (chociaż flizelina na całości jest OK). Pamiętaj także, że połączenia poprzeczne płyt (w poprzek do profili CD również należy skręcać (mimo, że to tylko niecałe 40cm). Po ułożeniu profili głównych planujesz, jak będą układane twoje płyty i tam, gdzie wypada połączenie po krótszym boku wstawiasz krótkie kawałki CD za pomocą łączników poprzecznych jednostronnych. Zrezygnuj także ze szpachli uniwersalnej, która nadaje się do sklejania płyt (czyli pierwszego szpachlowania) i wygładzania (czyli szpachlowania ostatecznego). Nie chcę pisać dlaczego, bo jakiś przedstawiciel posądzi mnie o złe rzeczy. Kup system typu start i finisz. Ten pierwszy ma dużo elastycznego kleju, a ten drugi jest bardzo drobny, słabszy i doskonale się szlifuje. Żadnej z warstw nie możesz zostawić nieoszlifowanej na zbyt długo, bo po całkowitym utwardzeniu dużo trudniej oszlifować. Zbyt długo, to np. 3-4 dni po całkowitym wyschnięciu warstwy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robbal

Kosmiczne ilości wełny. Ściany i ścianki kolankowe też masz tak docieplone? i cały system termoizolacyjny dobrany? Bo jeżeli nie, to warto zastanowić się nad sensem tej ilości wełny. każdy element budynku musi być zrównoważony i pasować pod względem funkcji do innego, np. jakości okien i sposobu ich oprawienia. przemyśl sprawę i przelicz współczynniki przy różnych grubościach. Zobaczysz jakie są różnice w stosunku do kosztów i jaki zysk energetyczny będziesz przez to miał na 1m2 w kW. Wejdź na forum o piecach i rachunkach za ogrzewanie i poczytaj, że niekoniecznie olbrzymia ilość wełny na poddaszu daje relatywnie duże oszczędności na ogrzewaniu. Sprawdź, jaka ilość wełny wejdzie ci nad szczyty ścianek działowych. Ponadto do takich grubości poszycia, pomieszczenia na poddaszu naprawdę powinny być duuuże. Często ludzie nie zdają sobie sprawy, patrząc na dach w krokwiach, jak drastycznie pomniejszą się pomieszczenia po wykonaniu poszycia.

Supermata: 0,033/gr 180mm+50mm: współczynnik przenikania ciepła (W/m2K) - 0,14 (to bardzo dobry wynik) - tu w ciągu godziny na powierzchni 100m2 straty ciepła wyniosą 14W. oczywiście przy różnicy temperatur po obu stronach przegrody wynoszącej 1K.

Profimata 0,35/gr. 180mm Supermata 0,33/gr. 180mm: współczynnik przenikania ciepła (W/m2K) - 0,09

Supermata 0,33/gr. 180+100mm: współczynnik przenikania ciepła (W/m2K) - 0,12.

Sam widzisz, że różnic rewelacyjnych to nie ma. A okna w najlepszym wypadku 0,5, może 0,7 a może zwykłe około 1 lub tradycyjne Velluxy 1,4. A tu jeszcze niektóre ściany do samej góry, kominy. kominki wentylacyjne, które przechodzą przez warstwę termiczną a ocieplić w ten sposób ich nie można. I np. jeszcze wyłaz strychowy, niby ocieplany, ale tylko 4cm styropianu. A jeszcze wszystkie inne przegrody zewnętrzne wyjdą ci np. koło 0,2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siwy

Nie doczytałem. Przez szpary między deskami? Masz deskowanie a na deskowaniu nic? Opisz dokładniej, bo nie chce mi się wierzyć.

 

Radek,nic, odrazu blacha wiem że tak być nie powinno być ale to dom teściów i tak stoi przykryty blachodachówką już z 10 lat i deski sa suchuteńkie bez grzyba, a co do wentylacji to wiatr hula tam aż miło pewnie dlatego że nie ma papy i przez szpary nawiewa, dom stoi gdzie wiatry to codziennosc, poddasze odizolowane jest od stryszku paroizolacją, wełna ogołem jest sucha miałem pare kropel ale przez pare dni było cieplej i już ich prawie nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakieś pomysły na układania drugiej warstwy oprócz nabijania na wieszaki ?

 

Wczoraj się to tego przymierzyłem, ale nie ma szans żeby nabijać wełnę super mata 10 cm na wieszaki... zresztą ktoś o tym niedawno pisał.

 

U siebie przykładałem wełnę i w miejscu gdzie wyczuwałem ręką wieszak nacinałem nożem do wełny;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]poddasze odizolowane jest od stryszku paroizolacją, wełna ogołem jest sucha miałem pare kropel ale przez pare dni było cieplej i już ich prawie nie ma.

 

rozumiem że masz paroizolację pomiędzy płytą g-k a wełną, jeżeli tak to ok. Krople które znalazłeś mogą pochodzić z dwóch źródeł, albo masz nieszczelną ową paroizolację, np. wyłaz na stryszek, komin itp. i para skropliła się na poszyciu dachu i krople spadły tam gdzie je znalazłeś, lub kapie z dachu skoro nie masz żadnej izolacji na deskowaniu dachu. Z Twojego ostatniego postu wynika że Twój dach jednak nie jest szczelny, wbrew temu co mówiłeś w pierwszym poście. Na deskach powinna być papa, folia bądź membrana, woda zawsze gdzieś sobie znajdzie drogę.

 

U siebie przykładałem wełnę i w miejscu gdzie wyczuwałem ręką wieszak nacinałem nożem do wełny;)

 

Dokładnie, dopiero przy 15 cm miałem ciężko i kombinuję inaczej. Z dyszką moim zdaniem nie powinno być problemu.

Edytowane przez bartus7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siwy, i o to chodzi, żeby tam hulało. O drobnych zaciekach na wełnie napisałem powyżej. Ciesz się, że tak jest, bo niektórzy ludzie po paru latach mają wszystko zgniłe. Po 10 latach, to nic nie zmieniaj, bo jak jest dobrze, to najwyżej można spieprzyć. Jak widzisz to , co nakapie, naleci, czy zamoknie, to w cyklu letnim odparowuje i jest git. A raczej, jak jest dobra wentylacja, to suszy na bieżąco. Edytowane przez Radek.s69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Master

Wyżej napisałem, jak to robić. Masz rację, że zdejmowanie profili i potem razem z wełną napinanie jest chore. Zrób, jak piszę w którymś z wcześniejszych postów. Najlepiej w dwie osoby. Maska i rękawiczki. Jak się mało pocisz na twarzy, to i okulary. Szybko przekonasz się, że idzie sprawnie, szybko i dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tej drugiej warstwy, to oczywiście, jeśli się komuś chce zdjąć profile CD (co nie jest znów takie trudne, ale trzeba ostrożnie, bo potrafią się krzywić) i nabijać wełnę, a potem znów je zapinać, to przecież dobrze. Ale po co? To opcja dla majsterkowiczów. Normalnie wełna dlatego jest lepsza od styropianu w takie miejsca, że jest elastyczna i wybacza wiele błędów (mowa o wełnie z rolki - szklanej - bo skalna w arkuszach już znacznie mniej). Więc odpowiednio przymierzając nie za duże kawałki nacinamy we właściwych miejscach i wsuwamy za profile. Napradę sprawnie to idzie. Nie wszystkie prace sprawdzałem kamerą termo, ale te sprawdzone były szczelne. Jak zwykle jest to kwestia staranności.

 

Właśnie nie do końca jarzę jak to ma wyglądać... wełna ma po szerokości 120 cm w którą stronę te kawałki przycinać?

 

o coś takiego chodzi?

http://www.grupapsb.pl/files/BlockImage2/3q9mkvn075ts70/image-body-1.jpg

http://bi.gazeta.pl/im/6e/78/ba/z12220526Q,Ukladanie-drugiej-warstwy-ocieplenia--po-zamontowaniu.jpg

Edytowane przez MasterCheat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Jestem w połowie wątku i staram się go na bieżąco czytać dalej.

Muszę już niestety poczynić zakupy.

 

Dla pewności czy dobrze rozumuje to przez co przebrnąłem..

 

Krótki/długi wstęp...

Dach dwuspadowy. Mam do opłytowania 8 pomieszczeń. Wszystkie mają skos o raz sufit prosty. Przedzielone są ściankami działowymi lub nośnymi z porothermu. Kąt skosów to 42 st.

Na skosy idzie 15cm wełny miedzykrokwiowo i 15cm pod spód- tu

Na sufity poziome między jętkami idzie 15cm i nad jętki idzie 15cm do25cm tam będzie podłoga z OSB, jętki zostaną nadbite od góry co by zwiększyć dystans na wełnę pod płytą. Wełna rockwool 0,035.

 

W skosy daję wieszak grzybkowy dł 25cm (15cm wełna+3cm profil= 18cm to 7 cm zostaje do przykręcenia do krokwy. W sufity poziome daję wieszak grzybkowy dł 18cm (będzie opuszczony 3-4cm pod jętki to 14 cm zostaje do przykręcenia.

Rozstaw krokiew i jętek między sobą od 0,8 do 0,95m.

 

TERAZ CZTERY PYTANIA:

 

Wszystkie skosy mają wysokość (równolegle do krokwi) – 1,8 m a szerokości w zależności od pokoju od 1,8m do 4m.

1. Czy do tych skosów wystarczy profil CD w rozstawie co 0,4m zamocowany w poprzek krokiew ?

 

Sufity mają szerokość (równolegle do jętek) od 1,6m do 3,17m a długość w zależności od pokoju od 1,8m do 6,7m

2. Czy do tych sufitów wystarczy profil CD w rozstawie co 0,4m zamocowany w poprzek jętek ?

 

Czy może pyt 1-2 lepiej ruszt krzyżowo z cd60?

 

Jeden z pokoi ma dwa skosy o wysokości (równolegle do krokwi) 2,2m a długości 7,15m lezące naprzeciw siebie a pomiędzy nimi jest sufit szerokości (równolegle do jętek) 4,6m a długość jak skos czyli 7,15m czyli ok. 33m2 tego sufitu.

3. Czy tu też zarówno dla skosów jak i dla sufitu też dawać profil CD w rozstawie co 0,4m zamocowany w poprzek krokwi i jętek?

 

Jest też sufit o szerokości 2,1 (równolegle do jętek) a długości blisko 6,7m (korytarz/ klatka)

4. Czy tu również nie trzeba krzyżowo a wystarczy profil CD w rozstawie co 0,4m zamocowany w poprzek jętek?

 

Jeśli coś nie zrozumiałe doprecyzuje. Chciałbym dobrze zacząć i pytam tak dla potwierdzenia.

Drodzy wykonawcy wystarczy napisać w odp. pkt 1.2.3.4 – tak lub nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robbal

Kosmiczne ilości wełny. Ściany i ścianki kolankowe też masz tak docieplone?

No nic jeszcze nie mam docieplone. zaczynam się zabierać za samodzielne "wykańczanie" domu od stanu surowego, także teraz ogarniam kwestię instalacji powoli i ocieplenia piętra czyli de facto dachu. między krokwie na pewno wełna 15cm. a pod nie ma różnicy wg ciebie przy uwzględnieniu strat ciepła przez ściany, kominy, 1 okno dachowe, inne okna czy dam 5 cm czy 15cm? tak czy siak trzeba dać 2 warstwę wełny - więc dlatego pytam jak dobrać wełnę by nie wydawać niepotrzebnie pieniędzy na supermate 0,33 jak przy zastosowaniu np unimaty 0,35 gr 15cm i pod spód super wyjdzie w sumie na jedno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dokładnie, dopiero przy 15 cm miałem ciężko i kombinuję inaczej. Z dyszką moim zdaniem nie powinno być problemu.

 

No widzisz a ja nie dałem rady;) przy wieszaku grubości 1mm i wełnie supermata 10cm?

duży nacisk na wieszak powodował jego zgięcie Udana próba przebicia kończyła się demolką wełny więc małe chirurgiczne cięcie było jak najbardziej wskazane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papier dla mało doświadczonego wykonawcy nie nadaje się, bo będzie odparzał. O siatce nie wspominam, bo szkoda gadać. Dobra i bardzo wdzięczna do pracy jest taśma flizelinowa. Najlepsza jest taśma TUFF (potocznie amerykańska). Jest jednak bardzo droga, bo 30m zwykłej kosztuje ok. 65zł. a wodoodpornej 90. Na połączenia płyt po długiej krawędzi najlepsza. Problem pojawia się, gdy trzeba płyty łączyć po krótszych lub ciętych krawędziach, bo jest stosunkowo gruba. Wtedy całość razem ze szpachlą w tych miejscach zmusza do szpachlowania całej powierzchni, aby wyrównać płaszczyznę. Proponuję ci zastosować TUFF na oryginalnych krawędziach płyt, a flizelinę na pozostałych (chociaż flizelina na całości jest OK). Pamiętaj także, że połączenia poprzeczne płyt (w poprzek do profili CD również należy skręcać (mimo, że to tylko niecałe 40cm). Po ułożeniu profili głównych planujesz, jak będą układane twoje płyty i tam, gdzie wypada połączenie po krótszym boku wstawiasz krótkie kawałki CD za pomocą łączników poprzecznych jednostronnych. Zrezygnuj także ze szpachli uniwersalnej, która nadaje się do sklejania płyt (czyli pierwszego szpachlowania) i wygładzania (czyli szpachlowania ostatecznego). Nie chcę pisać dlaczego, bo jakiś przedstawiciel posądzi mnie o złe rzeczy. Kup system typu start i finisz. Ten pierwszy ma dużo elastycznego kleju, a ten drugi jest bardzo drobny, słabszy i doskonale się szlifuje. Żadnej z warstw nie możesz zostawić nieoszlifowanej na zbyt długo, bo po całkowitym utwardzeniu dużo trudniej oszlifować. Zbyt długo, to np. 3-4 dni po całkowitym wyschnięciu warstwy.

 

Taśmy papierowe - zgadzam się że dla laików trudne.

 

Taśma TuffTape jest po 42-45zł/30mb a nie po 65zł. Najdroższą widziałem po 52zł.

 

Wstawianie profili poprzecznych??? Kładziesz płyty wzdłuż (równolegle) do profili? Trochę zamierzchła technologia. Dodatkowo profile musisz wstawić jeszcze przed folią czyli wszystko dokładnie przewidzieć dużo wcześniej.

 

Łącznik poprzeczny - kiedyś ćwiczyłem na nich i szlag mnie trafiał bo się wypinały. Lepiej z boku CDeka przykręcić kawałek profila UD i wstawić CDeka.

 

Szpachlówki - co komu pasuje... ale masz rację. Ja też wolę dedykowane do spoinowania + wykończeniowa (gładź) niż typu wszystko w jednym chociaż przy taśmach TT to nawet stara Dolina Nidy się sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...