Rom-Kon 13.02.2014 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 jakieś pomysły na układania drugiej warstwy oprócz nabijania na wieszaki ? Wczoraj się to tego przymierzyłem, ale nie ma szans żeby nabijać wełnę super mata 10 cm na wieszaki... zresztą ktoś o tym niedawno pisał. ...a na filmie idzie! Docinasz wełnę tak by wsunąć ją pod profil. Tu przydaje się 1cm luzu czyli dla wełny 10cm profil (grzybek) na 14cm od krokwi. Bryt wełny na 60-70cm można swobodnie wsunąć jeśli masz większą odległość między grzybkami możesz wstawić z 2 kawałków. Super mata jest sztywna więc idzie rewelacyjnie. Gorzej unimata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.02.2014 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Witajcie Jestem w połowie wątku i staram się go na bieżąco czytać dalej. Muszę już niestety poczynić zakupy. Dla pewności czy dobrze rozumuje to przez co przebrnąłem.. Krótki/długi wstęp... Dach dwuspadowy. Mam do opłytowania 8 pomieszczeń. Wszystkie mają skos o raz sufit prosty. Przedzielone są ściankami działowymi lub nośnymi z porothermu. Kąt skosów to 42 st. Na skosy idzie 15cm wełny miedzykrokwiowo i 15cm pod spód- tu Na sufity poziome między jętkami idzie 15cm i nad jętki idzie 15cm do25cm tam będzie podłoga z OSB, jętki zostaną nadbite od góry co by zwiększyć dystans na wełnę pod płytą. Wełna rockwool 0,035. W skosy daję wieszak grzybkowy dł 25cm (15cm wełna+3cm profil= 18cm to 7 cm zostaje do przykręcenia do krokwy. W sufity poziome daję wieszak grzybkowy dł 18cm (będzie opuszczony 3-4cm pod jętki to 14 cm zostaje do przykręcenia. Rozstaw krokiew i jętek między sobą od 0,8 do 0,95m. TERAZ CZTERY PYTANIA: Wszystkie skosy mają wysokość (równolegle do krokwi) – 1,8 m a szerokości w zależności od pokoju od 1,8m do 4m. 1. Czy do tych skosów wystarczy profil CD w rozstawie co 0,4m zamocowany w poprzek krokiew ? Sufity mają szerokość (równolegle do jętek) od 1,6m do 3,17m a długość w zależności od pokoju od 1,8m do 6,7m 2. Czy do tych sufitów wystarczy profil CD w rozstawie co 0,4m zamocowany w poprzek jętek ? Czy może pyt 1-2 lepiej ruszt krzyżowo z cd60? Jeden z pokoi ma dwa skosy o wysokości (równolegle do krokwi) 2,2m a długości 7,15m lezące naprzeciw siebie a pomiędzy nimi jest sufit szerokości (równolegle do jętek) 4,6m a długość jak skos czyli 7,15m czyli ok. 33m2 tego sufitu. 3. Czy tu też zarówno dla skosów jak i dla sufitu też dawać profil CD w rozstawie co 0,4m zamocowany w poprzek krokwi i jętek? Jest też sufit o szerokości 2,1 (równolegle do jętek) a długości blisko 6,7m (korytarz/ klatka) 4. Czy tu również nie trzeba krzyżowo a wystarczy profil CD w rozstawie co 0,4m zamocowany w poprzek jętek? Jeśli coś nie zrozumiałe doprecyzuje. Chciałbym dobrze zacząć i pytam tak dla potwierdzenia. Drodzy wykonawcy wystarczy napisać w odp. pkt 1.2.3.4 – tak lub nie 1 tak 2 tak -chociaż duże pomieszczenie to ruszt krzyżowy raczej niepotrzebny no chyba że jakieś inne uwarunkowania do tego typu. Na taśmach TuffTape i Modflex mogę dać wieczystą gwarancję 3 tak 4 tak nie trzeba krzyżowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 13.02.2014 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Na taśmach TuffTape i Modflex mogę dać wieczystą gwarancję Rom jak zwykle zadziwiasz:) na watowanie też dasz gwarancję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.02.2014 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Tak dla zainteresowanych, supermata isovera nie jest już taka super jak kilka lat temu, zaczynają paść czymś gorszym>>>moje odczucie. też to zauważyłem - niektóre rolki potrafią się źle rozwijać. Dzieli się nie tam gdzie trzeba czyli rozwarstwia się. Ale i tak jest lepsza niż uni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.02.2014 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Rom jak zwykle zadziwiasz:) na watowanie też dasz gwarancję Znów zaczynasz i znów polegniesz... Lepiej tą energię którą wkładasz na plucie jadem przekieruj na szukanie roboty... lepiej ją spożytkujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 13.02.2014 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Znów zaczynasz i znów polegniesz... Lepiej tą energię którą wkładasz na plucie jadem przekieruj na szukanie roboty... lepiej ją spożytkujesz. Rom jak obronisz swoje watowanie to będziesz mistrzem:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jaro4 13.02.2014 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Papier dla mało doświadczonego wykonawcy nie nadaje się, bo będzie odparzał. O siatce nie wspominam, bo szkoda gadać. Dobra i bardzo wdzięczna do pracy jest taśma flizelinowa. Najlepsza jest taśma TUFF (potocznie amerykańska). Jest jednak bardzo droga, bo 30m zwykłej kosztuje ok. 65zł. a wodoodpornej 90. Na połączenia płyt po długiej krawędzi najlepsza. Problem pojawia się, gdy trzeba płyty łączyć po krótszych lub ciętych krawędziach, bo jest stosunkowo gruba. Wtedy całość razem ze szpachlą w tych miejscach zmusza do szpachlowania całej powierzchni, aby wyrównać płaszczyznę. Proponuję ci zastosować TUFF na oryginalnych krawędziach płyt, a flizelinę na pozostałych (chociaż flizelina na całości jest OK). Pamiętaj także, że połączenia poprzeczne płyt (w poprzek do profili CD również należy skręcać (mimo, że to tylko niecałe 40cm). Po ułożeniu profili głównych planujesz, jak będą układane twoje płyty i tam, gdzie wypada połączenie po krótszym boku wstawiasz krótkie kawałki CD za pomocą łączników poprzecznych jednostronnych. Zrezygnuj także ze szpachli uniwersalnej, która nadaje się do sklejania płyt (czyli pierwszego szpachlowania) i wygładzania (czyli szpachlowania ostatecznego). Nie chcę pisać dlaczego, bo jakiś przedstawiciel posądzi mnie o złe rzeczy. Kup system typu start i finisz. Ten pierwszy ma dużo elastycznego kleju, a ten drugi jest bardzo drobny, słabszy i doskonale się szlifuje. Żadnej z warstw nie możesz zostawić nieoszlifowanej na zbyt długo, bo po całkowitym utwardzeniu dużo trudniej oszlifować. Zbyt długo, to np. 3-4 dni po całkowitym wyschnięciu warstwy. Amerykańską kupowałem wczoraj po 45zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 13.02.2014 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 MasterMoże być tak, jak na pierwszym linku, tyle, że ja ciąłbym nie po długości, a kawałki w poprzek, bo będą mniejsze straty. Można też tak, jak na drugim filmie. Można też tak, jak ci będzie wygodniej wychodzić, byle byś drugą warstwę ułożył starannie i szczelnie. Odpowiedź z pozoru głupia. Zatrybisz, jak zaczniesz robić.Co do pierwszego filmu, to miało ładnie wyglądać. Rozstaw profili, to 40cm. Rolka ma 120, ale każdy pas musi mieć ze 2 cm więcej, niż 40, więc 3 pas to będzie za wąski ścinek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 13.02.2014 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Mario1. Dokładnie tak ma być.2. Na kratownicy. W poprzek jętek CD na wieszakach obrotowych. Do tych CD poprzecznie CD co 40cm. Tak musi być, żeby nie pękało.3. Skosy normalnie. Sufit kratownica. Sufity nie na wieszakach WP, tylko obrotowych. WP tylko wtedy, gdy obrotowy nie mieści się.4. Kratownica na suficie.P.S. Nie używaj płyty zwykłej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 13.02.2014 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 RobbalNie sugeruję słabej izolacji, tylko doradzam, abyś wszystko zrównoważył sensownie. Po co chcąc uzyskać dobry współczynnik pogrubiać izolację przez 0,35. Np. Ursa DF32 (bardzo dobra wełna) ma współczynnik, jak w nazwie. Jak napisałem: jeżeli okna masz przeciętne, nie zamierzasz szaleć z izolacją ścian (np. 15cm 0,031) czyli sumaryczne U ściany wyjdzie około 0,2. Jeżeli w podłodze na gruncie masz 10cm styropianu, a fundament docieplony też koło 10cm, to po co ci ładować się w potwornie grubą (i drogą) połać ze współczynnikiem 0,09, jak 0,12-0,14, to naprawdę bardzo dobry wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 13.02.2014 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 RafałJest w tym trochę racji, ale te dziady, to przeważnie z hipermarketów. Najczęściej cena za rolkę sugeruje badziew. Ja zawsze sprawdzam, co mam dostać. Teraz częściej stosuję Ursę, szczególnie Pure One. Ci opanowują rynek i póki co mają super produkty. Zobaczymy, jak długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 13.02.2014 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 RomKonMoże to są 50, nie 30. Ale podałem cenę brutto, nie netto. Sprawdzę, bo nie kupuję gdzie popadnie ale szukam najtańszych.Co do układania płyt, to bez urazy, ale może za dużo developerki robisz? Mnie nie chodzi o to, żeby było szybciej, ale lepiej. Z reguły daję 5 lat gwarancji i nie mogę sobie pozwolić na kłopoty. Tak, układam wzdłuż profili i niestety, tam gdzie łączą się płyty krótszymi bokami montuję wstawki na łącznikach poprzecznych, ale markowych i nie wypinają się. Jak podkładasz profile na zakładkę (z wycięciem boków), to potem płaszczyzna ci faluje, bo nie ma innej możliwości. Rzeczywiście, wcześniej wyznaczam, jak będę układał płyty, ale przecież i tak to trzeba zrobić. Nie chcesz powiedzieć, że zastanawiasz się, co dalej? po przykręceniu np 4 szt. Albo, że wychodzi ci na koniec pasek 10cm i go mocujesz?AMATORZY NIE CZYTAĆ!Obaj to robimy i obaj wiemy o co chodzi. Klien chce jak najtaniej i ma w d... twoją rzetelność. Mało tego, jak mówisz mu prawdę, to podejrzewa, że chcesz go naciągnąć albo oszukać. Jak mówisz, że nad tym trzeba posiedzieć i narobić się, to będzie drożej, to on, że rezygnuje, bo inni nic tak nie gadali i problemów nie widzieli. Póki co ja nie odpuszczam, chociaż nieraz muszę wyjść, żeby komuś nie przy..... i wracam z uśmiechem, jak odetchnę i jeszcze przeproszę! P.S. Dolina Nidy, to mi się sprawdza najlepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.02.2014 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Znów zaczynasz i znów polegniesz... Lepiej tą energię którą wkładasz na plucie jadem przekieruj na szukanie roboty... lepiej ją spożytkujesz. Rom jak obronisz swoje watowanie to będziesz mistrzem:D [ATTACH=CONFIG]242593[/ATTACH] Bierzemy praktycznie równe pieniądze za nasze usługi. Ty bierzesz za to: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=213042&d=1379519700 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=213045&d=1379520045 A to mój stan końcowy: Te same pieniądze ale u mnie już widać jak wyszło bo praktycznie z pierwszym malowaniem a u Ciebie stan surowy i dopiero po malowaniu można ocenić - ale wtedy Ty jesteś już daleko Zwijam się spać. Jutro muszę rano wstać bo mam robotę. Ty możesz poleżeć dłużej... normalnie tylko pozazdrościć Dobranoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 13.02.2014 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Rafał, ty jesteś z Legionowa? To może się kiedyś spotkamy. Na zdjęciu najlepiej widać, że wełna do dupy. Rzeczywiście parę lat temu podtrzymanie potrzebne byłoby tylko w paru miejscach. UNIA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 13.02.2014 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Bierzemy praktycznie równe pieniądze za nasze usługi. Ty bierzesz za to: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=213042&d=1379519700 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=213045&d=1379520045 A to mój stan końcowy: Te same pieniądze ale u mnie już widać jak wyszło bo praktycznie z pierwszym malowaniem a u Ciebie stan surowy i dopiero po malowaniu można ocenić - ale wtedy Ty jesteś już daleko Zwijam się spać. Jutro muszę rano wstać bo mam robotę. Ty możesz poleżeć dłużej... normalnie tylko pozazdrościć Dobranoc. Oj Rom wywijasz kota ogonem , zapamiętaj na zawsze najpierw naucz się dobrze układać wełnę na poddaszu bo to jest cały sukces a później pokazuj jak "pięknie" szpachlujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 13.02.2014 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 (edytowane) Właściwie, to czemu kłócicie się? Na zdjęciach wszystko jest piękne. Jak to się mówi: w telewizji zawsze świeci słońce. Poza tym trochę nie fair pokazywać dwa różne stany zakończenia robót. Też mu te okna zamontowali, szkoda, ze w ogóle nie na belce szczytowej. Zababrałeś podkład podłogowy tym pistoletem.P.S.Przez płytę wypuszczaj termoflexa bez izolacji, bo jak gość potem anemostat zainstaluje?Rafał, kurdę, żadnej wentylacji tam nie ma? Edytowane 13 Lutego 2014 przez Radek.s69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 13.02.2014 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Rafał, ty jesteś z Legionowa? To może się kiedyś spotkamy. Na zdjęciu najlepiej widać, że wełna do dupy. Rzeczywiście parę lat temu podtrzymanie potrzebne byłoby tylko w paru miejscach. UNIA. Obecnie mieszkam w Legionowie a Ty z Nowiaka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jimhaumman 13.02.2014 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Poczytaj forum to zobaczysz.Ludzka zazdrość,chyba???Wiesz jacy są Polacy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.02.2014 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 RomKon Może to są 50, nie 30. Ale podałem cenę brutto, nie netto. Sprawdzę, bo nie kupuję gdzie popadnie ale szukam najtańszych. Co do układania płyt, to bez urazy, ale może za dużo developerki robisz? Mnie nie chodzi o to, żeby było szybciej, ale lepiej. Z reguły daję 5 lat gwarancji i nie mogę sobie pozwolić na kłopoty. Tak, układam wzdłuż profili i niestety, tam gdzie łączą się płyty krótszymi bokami montuję wstawki na łącznikach poprzecznych, ale markowych i nie wypinają się. Jak podkładasz profile na zakładkę (z wycięciem boków), to potem płaszczyzna ci faluje, bo nie ma innej możliwości. Rzeczywiście, wcześniej wyznaczam, jak będę układał płyty, ale przecież i tak to trzeba zrobić. Nie chcesz powiedzieć, że zastanawiasz się, co dalej? po przykręceniu np 4 szt. Albo, że wychodzi ci na koniec pasek 10cm i go mocujesz? AMATORZY NIE CZYTAĆ! Obaj to robimy i obaj wiemy o co chodzi. Klien chce jak najtaniej i ma w d... twoją rzetelność. Mało tego, jak mówisz mu prawdę, to podejrzewa, że chcesz go naciągnąć albo oszukać. Jak mówisz, że nad tym trzeba posiedzieć i narobić się, to będzie drożej, to on, że rezygnuje, bo inni nic tak nie gadali i problemów nie widzieli. Póki co ja nie odpuszczam, chociaż nieraz muszę wyjść, żeby komuś nie przy..... i wracam z uśmiechem, jak odetchnę i jeszcze przeproszę! P.S. Dolina Nidy, to mi się sprawdza najlepiej. Też podałem brutto. Nie ma taśm TT o długości 50mb. są tylko 10 i 30mb. taśmy bierz u źródła czyli generalnego dystrybutora - przysyłają kurierem. Właśnie nie robię żadnej deweloperki - już dawno z tym skończyłem bo chyba jestem na to zbyt dokładny i przy stawkach deweloperskich nie mogłem zarobić. Duże metry - niska stawka - wyorany pieniądz - brak czasu na jakość. Łączniki boczne nawet rigipsa i na profilach rigipsa potrafią się wypinać. Naprawdę lepiej wstawić kawałki UDeka i wsuwać CDeki - dużo lepszy sposób. Używam pchełek z łbem podkładkowym z ostrym końcem a nie z wiertłem - typ do blach cienkich. Szybciej wchodzą, lepiej trzymają bo mają lepszy gwint i płyta na nich lepiej leży - są niższe od normalnych pchełek. polecam czarne, fosfatyzowane a nie ocynkowane bo są ostrzejsze. Ja daję płyty poprzecznie do profili wtedy każda krawędź cięta wypada na profilu a krawędzie oryginalne już nie. Profile mogą iść nawet po skosie i nigdy płyty nie uciekną z profila. Przy mniejszych skosach nie mam żadnych łączeń poprzecznych bo płyta w większości przypadków sięga od sufitu do kolankowej (w pionie) Amatorzy nie cztać! Oj tak... masz rację. Chociaż ostatnio nie narzekam na Inwestorów. Chyba mam szczęście. Dziś przy rozmowie dałem do pomacania (najlepszy sposób!!) taśmę TT i midflex, corofix i coromix no i preferowana technologia przeszła bez oporów. teraz tylko allegro i dystrybutor TT i za 3 dni robocze mam taśmy na budowie. A jeśli chodzi o Dolinę Nidy... to chyba też jesteś "starej daty" że nie ulegasz chłytom marketingowym. DN to jeden z lepszych materiałów tylko by jeszcze się lepiej szlifował. Bo ja potrafię nim szpachlować praktycznie bez szlifu ale to już wymierająca umiejętność... niestety dziś gips narzuca się łopatą, zaciera drzwiami od stodoły (byle szybciej) no i bierze cykliniarkę i się drze to ze ściany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 13.02.2014 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Rafał, kurdę, żadnej wentylacji tam nie ma? coś tam jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.