Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Mój Maestro:rolleyes:poziom nie uciekł troszkę na skosie z kolankiem ? bo ja jak wchodzę na budowę to pierwsze piony i poziomy na co zwracam uwagę.

Tiaa... oczywiście dasz radę ocenić piony i poziomy na fotce robionej 31mm obiektywem. Szkoda że nie mam rybiego oka wtedy miałbyś pole do popisu ;)

 

Chciałbym zrobić parę fotek rybim okiem... architektura pięknie wychodzi ;)

Edytowane przez Rom-Kon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dawałem wszędzie papier, na całym poddaszu jak miałem z 80 cm odparzonego do poprawki to wszytko.

Moczyłem papie przed przyklejeniem i oddciągałem nadmair wody. Wszystko wklejone na Rigips Super z worka.

Flizelinę dawałem pod narożniki alu .

Dwa narożniki wewętrzne zrobiłem narożnikiem plastikowym..... wyprowadził mi równo, prostą linię ale musiałem sporo się naszpachlowac, pokażało wszytkie błędy. Papier się zawsze dopasuje, w narzonikach i załamaniach trzeba pilnować żeby utrzymać prostą linie, pomaga długa szpachla do wyciągania, można i łatą korygować. Znam takich co i sznurkiem prółbowali coś tam odbijać na załamaniach połaci.

 

Jak linia skos sufit lub skos kolankowa jest długa to najlepiej taśmę ustawiać do sznurka traserskiego lub odbić linie szlak sznurem kilkanaście cm od stycznej np. na szerokość szpachelki wtedy jeden bok szpachelki po rogu taśmy a drugi po odbitej linni...

...a najlepiej zrobić tak by taśmami i szpachlowaniem już niczego nie wyciągać. taśmę midflex wklejam pod łatę 3mb a ostatecznie "strzelam okiem" po stycznej i jak jest jakaś nierówność to podciągam lub obniżam taśmę. Oka się nie oszuka a długa łata (trapez) potrafi się wygiąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skosy widzę obaj się zgadzacie - profil w poprzek krokwi (prostopadle).

Natomiast co do sufitów już nie. Jeden pisze pojedynczy ruszt drugi krzyżowy.

Rigips 4.70.04 też nie mówi nic o krzyżowym. Bardziej pasowałaby mi wersja roma i rigipsa

 

No to jak w końcu?

Przedstawiliśmy swoje wersje ale wybór i tak należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tiaa... oczywiście dasz radę ocenić piony i poziomy na fotce robionej 31mm obiektywem. Szkoda że nie mam rybiego oka wtedy miałbyś pole do popisu ;)

 

Chciałbym zrobić parę fotek rybim okiem... architektura pięknie wychodzi ;)

Pionów nie oceni się ze zdjęcia ale poziomy dużo łatwiej. Wchodzisz zamykasz jedno oko i łapiesz nim dwa piony jak się pokrywają to zazwyczaj jest git.

Ale niwelator to po tylu latach pracy zazwyczaj się już ma w oczach na pierwszy rzut oka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady popróbuję różnych metod.

 

a tutaj na filmiku gość sobie całkiem dobrze radzi, ciekawe czy to supermata (pewnie nie) i jak grubość?:

 

 

Ja obecnie robię tak P1000538.jpg P1000582.jpg tylko żewtedy ESy podtrzymują wełnę, ale to dużo dokładniejszy sposób niż łączenie wełny nad profilami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeus.

Nie wygłupiaj się i nie oburzaj. Ja nie twierdzę, że czym cieniej, tym lepiej. Ale kieruję się rozsądkiem. Krokwie nie tworzą mostka termicznego, bo przy 18cm, to U wyniesie jakieś 0,7. A to zdecydowanie lepiej, niż większość okien, nie mówiąc o drzwiach. Ponadto sprawdź sobie termokamerą (miałeś w ręku?) poddasza, gdzie jest naprawdę mało izolacji, lub tylko między krokwiami. Zapoznaj się troszeczkę z literaturą na temat fizyki budowli, a przekonasz się, co i w jakim stopniu przyczynia się do powstawania mostków termicznych. Ponadto główne straty powodują nieszczelności (które generują największe mostki). Ja człowiekowi napisałem, jak ma podejść do zagadnienia i jeszcze raz podkreślam, że sama grubość izolacji nie zagwarantuje niskich opłat za energię, ale na pewno mocno uderzy po kieszeni. Poza tym, jakkolwiek by nie podchodzić do zagadnienia, to jeśli nie zdecydowałem się walczyć o papier Błękitnego Anioła, czyli mam tradycyjną konstrukcję domu i technologie w nim zastosowane są tradycyjne, to układanie 40cm super wełny na suficie i przyklejanie 20 i więcej cm ocieplenia super styropianu mija się z celem i jest nieporozumieniem ekonomicznym. (co niby ma do tego płyta fundamentowa, zamiast tradycyjnych fundamentów?). Ale, jak często piszą tu na forach muratora: "KTO BOGATEMU ZABRONI?". Generalnie, należy pamiętać, że budynek funkcjonuje i generuje koszty, jako całość, a nie tylko jako niektóre elementy. Co z tego, że komuś OZC wyszło super, jak wentylacja do dupy i wszędzie dziury, o których nawet nie wie, że ma. Po co komu 30cm wełny, ja po ugotowaniu kalafiorowej musi wietrzyć pół godziny, bo śmierdzi w całym domu. Albo między ramą okna a parapetem może wysunąć kartkę na drugą stronę ściany.

P.S.

Jakiekolwiek primery by nie były, to fakt pozostaje faktem. Gips chłonie wodę bardzo chętnie i szybko, a papier na płytach dużo wolniej i mniej może pomieścić. Przy oddawaniu znowu odwrotnie. Czym lepszy papier (wodoodporna, ognioodporna), to efekt może być bardziej widoczny i nieraz tak się zdarza, że pod odpowiednim kątem widać połączenia. Choć trzeba umieć to zauważyć. Nie mówię o przypadku złego wyszlifowania, czyli tzw: górki lub dołka.

Edytowane przez Radek.s69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mario:

Co do Rigipsa, to nie prawda. CZY KRZYŻOWY, CZY NIE? (oczywiście, jeśli jakakolwiek kratownica wyjdzie, czyli sufit nie będzie za mały lub za wąski). Zapytaj fizyka, to ci wytłumaczy, na czym polega wyższość konstrukcji kratownicowej nad podłużnicową i kiedy należy je stosować (lali ci strop? jeśli tak, to jak układali zbrojenie. Jeśli w kratkę, to po kiego?). A technologów zapytaj, dlaczego wieszaki obrotowe, Bo mnie wywalą za zajmowanie pamięci srewera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał:

Jak spróbujesz łączyć płaszczyzny, tak, jak napisałem we wcześniejszych postach, to taśma sama się równo ułoży. Bez sznurków, bez kilkakrotnego podszpachlowywania celem wyprowadzenia prostej linii, itp.

 

Ja szpachluję zawsze tylko dwie warstwy - nic nie prostuję może dlatego że staram sie aby była płaszczyzna i jak pisałem "koryguję" taśmę bo innej opcji nie ma.

...a jak masz 15mb taśmy do ułożenia to zawsze coś poleci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał:

Nie rób jaj, to wybitnie na pokaz. Chociaż widać, żeś staranny gość. Sam wiesz, że z gównianą wełną tak się nie da. A czym tniesz i jak często ostrzysz? Ja używam tylko wieszaków WP. ES tylko w razie konieczności w niektórych miejscach. Mało, że nie można precyzyjnie ustawić płaszczyzny, to jak się ktoś oprze o połać, to wgniecie i już tak zostanie. A na parapetówce może być różnie.

Naprawdę! Jak zawsze wychodzi ci tak cięcie, to jesteś gość.

P.S.

A to nie ty pisałeś, ze musisz po sznurku wklejać? To sory.

Edytowane przez Radek.s69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robione starannie nie na pokaz, druga warstwa to super mata chociaż nie jestem z niej zadowolony.

Przycinam nożem do wełny http://allegro.pl/wolfcraft-noz-do-izolacji-welny-styropianu-275mm-i3955663383.html

Rewelacji nie ma ale jak się nie ma co się ..... . Ostrze co +/- dwie rolki

...zębów już nie ma:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...