DagaAdam 19.03.2009 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 no no ladnie fajnie. zalozenie przy skosach koszowych i nie tylko to identyczne plaszczyzny w twoim przypadku moze wyjsc inaczej. tak troche na zamkniete oczy patrzysz na poddasze i scinaka kolankowa tworzy jedno pomieszczenie (sciana), styk skosu z sufitem w pionie to kolejna sciana i odleglosci i rownoleglosci tych scian musza byc identyczne dla kazdej ze stron w tym scian koszy. czyli jezeli wysokosc scianki kolankowej jest rowna (bo od niej trzeba zaczac) i wysokosc sufitu jest rowna to i katy beda identyczne dla kazdej z plaszczyz skosow (kosza). http://lh6.ggpht.com/_1HHBWDmjQpU/ScKFUT8q58I/AAAAAAAAGz0/UQ-rxFuz81c/s640/daszek2.jpg Dzieeeeki za ta fotke - teraz dopiero do mnie doszlo ze o ile sufit moglby byc rowny i poziomy, sciana kolankowa tez rowna i pozioma - to przeciez nigdzie nie przyjalem (w stosunku do scianki) gdzie sie ten sufit ma zaczynac, a gdzie konczyc. Innymi slowy patrzac na Twoj rysunek - "czerwony" sufit moglby mi wyjsc troche za bardzo w lewo albo prawo i katy obu plaszczyzn skosow mogly by wyjsc inne Duzo zalezaloby tutaj od dokladnosci wykonania wiezby (jezeli bylaby prosciutka - prawdopodobnie i skosy wyszlyby dobrze ale lepiej sprawdzic i "wycentrowac" ten sufit tak jak narysowales Jeszcze raz dzieki! Moze jutro zaczne to bede na biezaco sie chwalil i prosil o wylapywanie bledow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 19.03.2009 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 Daga&Adam po wytrasowaniu calej kolankowej i sufitu z jednego z bokow zmierz ten rozstaw i przenos go na poczatek/koniec kolejnych skosow nastepnie przy pomocy pionu na gore (taki sznurek z ciezarkiem w kazdym sklepie narzedziowym) nastepnie sznurkiem traserskim odznaczyc na pozostalych krokwiach wewnetrznych. OK! Wszystko zrozumialem Musze sobie takie "wahadelko" sprawic Dzieki! pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
freetask 19.03.2009 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2009 FlashBack, wielkie dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pupkin1 20.03.2009 15:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2009 Jestem tu nowy wiec wszystkich witam.Przeczytałem wszystkie posty, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Profil UD przykęca sie tylko na ścianach prostopadłych do krokwi i jętek tak aby wsunąć w niego koniec profila CD, czy również na ścianach równoległych do profili CD? Czy wystarczy dać profil CD na wieszakach po samej ścianie z małym odstępem od niej? Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 20.03.2009 23:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2009 Zaczalem dzisiaj robote i rzeczywiscie nie ma co liczyc na "prostosc" wiezby. Mimo, ze same krokwie sa rowniotko to juz np. jetki nie trzymaja dokladnie poziomu, a w zwiazku z tym jest 3-4 cm roznicy od "katu" jetka/krokwia na pierwszym i ostatnim kawalku sufitu Za to chwale moja zonke, ktora cosinusami i innymi sinusami pomogla mi dokladnie wyliczyc kilka odleglosci i dzieki temu sufit jest rowniutki, plaszczyzny sufitu i skosow spotkaly sie tam gdzie chcialem, a i miejsca na welne i w skosie (10cm) i na suficie (5cm) jest tak jak chcialem Wiem ze ze mnie amator ale bede sie staral wklejac na biezaco fotki z opisem co jak zrobilem - moze do innych amatorskich glow to dobrze trafi, a i fachmani beda mieli mozliwosc wskazania ew. bledow Poki co rada dla zaczynajacych - trzeba miec lekka drabinke.. Ja zaczalem z duza, ciezka drewniana i to katorga - niedosc, ze nie ma na gorze "poleczki" przez co m.in. z 2m spadla mi na beton nowiutka wkretarka i rozleciala sie na czesci pierwsze, to trzeba ja przestawiac co chwile.. PS. Wkretarka zyje i wyglada ze bedzie smigac jak nowa -> 3h naprawiania, ~10 wtopionych drucikow ze spinaczy, pare kropel "kropelki", pol poxipolu, zabawa w archeologa w dopasowywaniu szuszczacych elementow w srodku ale wyglada (puk puk) ze sie udalo i chyba jest to porzadniej niz oryginalnie zrobione ;) pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniowiola 21.03.2009 06:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2009 To czekamy na zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 21.03.2009 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2009 srednio 4 razy dziennie upuszczam wkretarke z roznych wysokosci (przewaznie przy skrecaniu sufitow). Daj znac jakiej uzywasz. Ja kupilem "marketowego" einhella (zolta bavaria 18V za 200 pln) i po rozkreceniu widac, czemu to takie tanie Element laczacy na stale silnik z reszta (sprzeglo etc) jest w calosci z lichego plastiku.. Choc z drugiej strony wkretarka upadla tak niefortunnie ze chyba gorzej nie mogla (obracajac sie uderzyla "bitem" w beton - czyli caly moment uderzenia przyjal jeden punkt pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 22.03.2009 22:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2009 Mam jeszcze takie pytanie, najpierw rysunek - rzut z gory: http://szyna.civ.pl/ud.png Czerwone to profile CD sufitowe, szare to linie skosow (kosze polaci). Czy w miejscu oznaczonym niebieska linia podwiesic profile UD na wieszakach ES i wsunac w nie te czerwone CD ? Skrecac czy nie skrecac ich ze soba ?pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pupkin1 23.03.2009 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 WitamKrokwy mam o wysokości 16 cm, i pełne deskowanie z papą. Jeśli miedzy krokwy dam wełnę o grubości 10 cm, to czy nie zostanie za duża szczelina wentylacyjna, i nie będzie wywiewało wełny? Pod krokwy i jętki planuję dać 15 cm. Czy tak będzie dobrze? Na składach nie mają 12, tylko na zamówienie i po cenie jak 15 cm.Pozdrawiam. Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Gosc_gość 23.03.2009 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2009 Witam Krokwy mam o wysokości 16 cm, i pełne deskowanie z papą. Jeśli miedzy krokwy dam wełnę o grubości 10 cm, to czy nie zostanie za duża szczelina wentylacyjna, i nie będzie wywiewało wełny? Pod krokwy i jętki planuję dać 15 cm. Czy tak będzie dobrze? Na składach nie mają 12, tylko na zamówienie i po cenie jak 15 cm. Pozdrawiam. Piotr Ja mam dokładnie tą samą sytuację i daję 14-stke (jest taki rozmiar, ale kosztuje tyle co 15) TOPROCK między krokwie, a potem na krokwie 10-tka SUPERROCK 2cm szczelina powinna wystarczyć przy nie za długich połaciach, można ewentualnie o ten 1 cm przydusić tą wełnę - myślę, że nie zaszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pupkin1 24.03.2009 06:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 Krokwy w rozstawie 80 cm, scianka kolankowa jest tynkowana, od murłaty do jętek jest 230 cm, nad jętkami nie będzie izolacji,w ścianach szczytowych lukarn kratki wentylacyjne na przelot dla wentylacji stryszku, na jetkach oparty jest strop z desek ubitych ze szczelinami dla wentylacji ocieplenia układanego między jętkami, i pod. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 24.03.2009 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 kto mi pomożezaczynając płytowanie , frezuje sie płytę przy styku ściana /skos chodzi o obcięta fabrycznie stronę płyty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 24.03.2009 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 płytuje tak że bok 120cm jest przy ścianie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 24.03.2009 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 tak mi było najwygodniej , bo skos ma 235cm , wiec płytę tylko obetnę i będą tylko łączenia poziome niby jak płyta dojdzie do ściany to i tak bedzie szczelina taki trójkącik ale nie wiem czy sfrezować ten bok flash muszę zrobić gładz na ścianach otynkowanych cem.-wap. ,narazie wiatrołap , bo mi drzwi przyjadą montować , co za gładz zastosowaći robiłeś już gładź na mokro, bez szlifowania? jak to wychodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 24.03.2009 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 niby czemu tak ma pękać , a w drugim sposobie nie ? wytłumacz mi to bo nie widzę tu różnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 24.03.2009 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 no ale daj jakąs sensowną odpowiedz na twoją teorie , bo ja nie widze takiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 24.03.2009 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 może ja jestem ślepe albo tak wszyscy producenci przestawiają układ płyt na stelażu np. http://www.rigips.pl/strony/biblioteka/03_etapy_zabudowy/03_poddasza/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 24.03.2009 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 ja płytuje krótszym bokiem do ściany , ale kolankowej , przy bocznych ścianach mam dłuższy bok płyty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 24.03.2009 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 płytuje tak że bok 120cm jest przy ścianie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 24.03.2009 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2009 jak profile , no normalne ocynkowane , 0,50 mm na wieszakak krokwiowych , co 40 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.