Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

no no ladnie fajnie.

zalozenie przy skosach koszowych i nie tylko to identyczne plaszczyzny w twoim przypadku moze wyjsc inaczej.

tak troche na zamkniete oczy

patrzysz na poddasze i

scinaka kolankowa tworzy jedno pomieszczenie (sciana), styk skosu z sufitem w pionie to kolejna sciana i odleglosci i rownoleglosci tych scian musza byc identyczne dla kazdej ze stron w tym scian koszy.

czyli jezeli wysokosc scianki kolankowej jest rowna (bo od niej trzeba zaczac) i wysokosc sufitu jest rowna to i katy beda identyczne dla kazdej z plaszczyz skosow (kosza).

http://lh6.ggpht.com/_1HHBWDmjQpU/ScKFUT8q58I/AAAAAAAAGz0/UQ-rxFuz81c/s640/daszek2.jpg

 

Dzieeeeki za ta fotke - teraz dopiero do mnie doszlo ze o ile sufit moglby byc rowny i poziomy, sciana kolankowa tez rowna i pozioma - to przeciez nigdzie nie przyjalem (w stosunku do scianki) gdzie sie ten sufit ma zaczynac, a gdzie konczyc. Innymi slowy patrzac na Twoj rysunek - "czerwony" sufit moglby mi wyjsc troche za bardzo w lewo albo prawo i katy obu plaszczyzn skosow mogly by wyjsc inne :) Duzo zalezaloby tutaj od dokladnosci wykonania wiezby (jezeli bylaby prosciutka - prawdopodobnie i skosy wyszlyby dobrze ale lepiej sprawdzic i "wycentrowac" ten sufit tak jak narysowales :-)

 

Jeszcze raz dzieki! Moze jutro zaczne to bede na biezaco sie chwalil i prosil o wylapywanie bledow :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Daga&Adam po wytrasowaniu calej kolankowej i sufitu z jednego z bokow zmierz ten rozstaw i przenos go na poczatek/koniec kolejnych skosow nastepnie przy pomocy pionu na gore (taki sznurek z ciezarkiem w kazdym sklepie narzedziowym) ;) nastepnie sznurkiem traserskim odznaczyc na pozostalych krokwiach wewnetrznych.

 

OK! Wszystko zrozumialem :) Musze sobie takie "wahadelko" sprawic ;)

Dzieki!

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tu nowy wiec wszystkich witam.

Przeczytałem wszystkie posty, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Profil UD przykęca sie tylko na ścianach prostopadłych do krokwi i jętek tak aby wsunąć w niego koniec profila CD, czy również na ścianach równoległych do profili CD? Czy wystarczy dać profil CD na wieszakach po samej ścianie z małym odstępem od niej?

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczalem dzisiaj robote i rzeczywiscie nie ma co liczyc na "prostosc" wiezby. Mimo, ze same krokwie sa rowniotko to juz np. jetki nie trzymaja dokladnie poziomu, a w zwiazku z tym jest 3-4 cm roznicy od "katu" jetka/krokwia na pierwszym i ostatnim kawalku sufitu :-)

 

Za to chwale moja zonke, ktora cosinusami i innymi sinusami pomogla mi dokladnie wyliczyc kilka odleglosci i dzieki temu sufit jest rowniutki, plaszczyzny sufitu i skosow spotkaly sie tam gdzie chcialem, a i miejsca na welne i w skosie (10cm) i na suficie (5cm) jest tak jak chcialem ;)

 

Wiem ze ze mnie amator ale bede sie staral wklejac na biezaco fotki z opisem co jak zrobilem - moze do innych amatorskich glow to dobrze trafi, a i fachmani beda mieli mozliwosc wskazania ew. bledow ;-)

 

Poki co rada dla zaczynajacych - trzeba miec lekka drabinke.. Ja zaczalem z duza, ciezka drewniana i to katorga - niedosc, ze nie ma na gorze "poleczki" przez co m.in. z 2m spadla mi na beton nowiutka wkretarka i rozleciala sie na czesci pierwsze, to trzeba ja przestawiac co chwile..

 

PS. Wkretarka zyje i wyglada ze bedzie smigac jak nowa -> 3h naprawiania, ~10 wtopionych drucikow ze spinaczy, pare kropel "kropelki", pol poxipolu, zabawa w archeologa w dopasowywaniu szuszczacych elementow w srodku ale wyglada (puk puk) ze sie udalo i chyba jest to porzadniej niz oryginalnie zrobione ;) ;) ;)

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

srednio 4 razy dziennie upuszczam wkretarke z roznych wysokosci (przewaznie przy skrecaniu sufitow).

 

Daj znac jakiej uzywasz. Ja kupilem "marketowego" einhella (zolta bavaria 18V za 200 pln) i po rozkreceniu widac, czemu to takie tanie ;) Element laczacy na stale silnik z reszta (sprzeglo etc) jest w calosci z lichego plastiku.. Choc z drugiej strony wkretarka upadla tak niefortunnie ze chyba gorzej nie mogla (obracajac sie uderzyla "bitem" w beton - czyli caly moment uderzenia przyjal jeden punkt ;)

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze takie pytanie, najpierw rysunek - rzut z gory:

 

http://szyna.civ.pl/ud.png

 

Czerwone to profile CD sufitowe, szare to linie skosow (kosze polaci). Czy w miejscu oznaczonym niebieska linia podwiesic profile UD na wieszakach ES i wsunac w nie te czerwone CD ? Skrecac czy nie skrecac ich ze soba ?

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Krokwy mam o wysokości 16 cm, i pełne deskowanie z papą. Jeśli miedzy krokwy dam wełnę o grubości 10 cm, to czy nie zostanie za duża szczelina wentylacyjna, i nie będzie wywiewało wełny? Pod krokwy i jętki planuję dać 15 cm. Czy tak będzie dobrze? Na składach nie mają 12, tylko na zamówienie i po cenie jak 15 cm.

Pozdrawiam. Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc_gość
Witam

Krokwy mam o wysokości 16 cm, i pełne deskowanie z papą. Jeśli miedzy krokwy dam wełnę o grubości 10 cm, to czy nie zostanie za duża szczelina wentylacyjna, i nie będzie wywiewało wełny? Pod krokwy i jętki planuję dać 15 cm. Czy tak będzie dobrze? Na składach nie mają 12, tylko na zamówienie i po cenie jak 15 cm.

Pozdrawiam. Piotr

 

Ja mam dokładnie tą samą sytuację i daję 14-stke (jest taki rozmiar, ale kosztuje tyle co 15) TOPROCK między krokwie, a potem na krokwie 10-tka SUPERROCK

 

2cm szczelina powinna wystarczyć przy nie za długich połaciach, można ewentualnie o ten 1 cm przydusić tą wełnę - myślę, że nie zaszkodzi :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krokwy w rozstawie 80 cm, scianka kolankowa jest tynkowana, od murłaty do jętek jest 230 cm, nad jętkami nie będzie izolacji,w ścianach szczytowych lukarn kratki wentylacyjne na przelot dla wentylacji stryszku, na jetkach oparty jest strop z desek ubitych ze szczelinami dla wentylacji ocieplenia układanego między jętkami, i pod.

Pozdrawiam Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mi było najwygodniej , bo skos ma 235cm , wiec płytę tylko obetnę i będą tylko łączenia poziome

niby jak płyta dojdzie do ściany to i tak bedzie szczelina taki trójkącik ale nie wiem czy sfrezować ten bok

 

flash muszę zrobić gładz na ścianach otynkowanych cem.-wap. ,narazie wiatrołap , bo mi drzwi przyjadą montować , co za gładz zastosować

i robiłeś już gładź na mokro, bez szlifowania? jak to wychodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...