Radek.s69 15.02.2014 17:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 Geno:To bardzo fajna płyta (Knauf to Knauf) i śmiało możesz ją kręcić. Ale, jeśli mogę ci coś zasugerować, to zastosuj ogniową Knaufa (prima-sort). Rozsądne pieniądze, a jest naprawdę super. Jak ta włóknowa. Konstrukcyjnie, moim zdaniem, najlepsze za te pieniążki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 15.02.2014 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 Rafał Ale jesteś zawzięty. Tak stawiając sprawę krokwi, to masz rację. Ale w laboratorium domku ci nie stawiają. Ja mogę powiedzieć, że wełna nie jest jednorodna na całej powierzchni, gdzieś się przygniecie, gdzieś ma zbrylenie fabryczne i już jest inna (lepsza) przewodność. Zaprawę murarską, czy klej spomiędzy bloczków też odliczasz? I płyta i fundament tradycyjny, to beton, bo to on jest elementem konstrukcyjnym (zbrojony). Izolacja termiczna, to sprawa odrębna. Również ławy otulane są xps-em i ściany fundamentowe z obu stron. Są miejsca, w których nie można wykonać płyty fundamentowej, a budynki "pasywne" powstają. "przyjęto, że dom pasywny, to taki w którym zapotrzebowanie na ciepło nie przekracza 15kWh/m2 x rok..." to jeden z fragmentów definicji nazwijmy ją powszechnej "przyjęto". W definicji naukowej, od której pochodzi idea: budynek pasywny, to taki, który zużywa tyle energii ile sam wyprodukuje w sposób bierny, czyli bez użycia dodatkowych urządzeń. W naszym klimacie mało realny i trzeba go wspomagać urządzeniami technicznymi. Wszystko, co napisałem w poście na ten temat jest prawdą. Ten, kto pierwszy zbuduje taki budynek (mieszczący się w rozsądnych kosztach), to pójdzie z torbami, a budynek spalą lub zniszczą. Z oczywistych względów. Niestety, to nie bzdura. żeby normalny projekt przerobić do założeń domu pasywnego, trzeba wprowadzić dużo zmian i to zasadniczych, sama izolacja nie pomoże. No bo tak to się z grubsza zwraca 30 i więcej lat. Zależy jak bardzo "pasywny" zrobisz. I dla mnie dla odmiany to makabrycznie długi czas. Te nie wydane pieniążki zdecydowanie więcej przyniosą zysku na koncie, czy w nieruchomościach, niż wzrosną ceny nośników energii. Przez 30 lat wypracują mi niezłą emeryturkę. Wyprowadzę się na Majorkę, żeby mnie reumatyzm nie drażnił i będę miał w d.... budownictwo pasywne. Jak dożyję. Żeby nie było wątpliwości lubię to i lubię budować takie konstrukcje, ale rzeczywistość jest brutalna. Przy liczeniu przegrody przez program jest zwiększany współczynnik U więc nie chcę być mądrzejszy... ...zaprawy nie odliczam ponieważ postawiłem na konstrukcję szkieletową, gdybym budował murowany robiłbym na cienkowarstwowej lub na piance więc też myślałbym o mostku na zaprawie Co do płyty i fundamentu to raczej jest odwrotnie, są miejsca na których nie postawisz budynku bez płyty... ...piszesz że pasywne powstają na fundamencie a wcześniej pisałeś że nie możliwe jest wybudowanie takiego domu? Zapewne nie możliwe w naszym kraju:) ? A pasywniak to nie dom który ma zapotrzebowanie na ciepło 15kWh m2 rok tylko "na energię użytkową do ogrzewania i wentylacji na poziomie 15kWh/m2" ...to wątek o poddaszach jeśli masz zamiar dyskutować o energooszczędności są do tego odpowiednie tematy na forum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 15.02.2014 18:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 GenoOczywiście, że ma znaczenie, ale jeśli poprawnie wykonałeś więźbę (nie przychytrzyłeś na przekrojach), to ma to pomijalne znaczenie i nie musisz robić żadnej kratownicy. Z drugiej strony, nie pamiętam, czy to ty. Jeśli zamierzasz pod krokwie wkładać 20cm wełny, to dla wygody układania i uniknięcia problemów ze zbyt długimi wieszakami i dla zwiększenia staranności utrzymania odchyleń płaszczyzny: ciachnij sobie wzdłuż każdej krokwi po cedeku na odległość zbliżoną do wymiaru wełny a do nich na łącznikach krzyżowych zapniesz co 40cm cedeki w poziomie. To ci znacznie ułatwi pracę, jako amatorowi.cedek, to profil CD60. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 15.02.2014 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 RafałTy nie rozumiesz, co czytasz (i dla mniej jest oczywiste dlaczego nie rozumiesz). Bez komentarza. A ponieważ jesteś niegrzeczny, to dodam, że oprócz tego, że na bezpłatnym linku robisz sobie reklamę za pomocą zdjęć marketnigowych i specjalnie przygotowanych pod te zdjęcia połaci, to twoja wiedza jest bardzo mizerna. To ty wychyliłeś się z płytą, nie ja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 15.02.2014 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 Rafał Ty nie rozumiesz, co czytasz (i dla mniej jest oczywiste dlaczego nie rozumiesz). Bez komentarza. A ponieważ jesteś niegrzeczny, to dodam, że oprócz tego, że na bezpłatnym linku robisz sobie reklamę za pomocą zdjęć marketnigowych i specjalnie przygotowanych pod te zdjęcia połaci, to twoja wiedza jest bardzo mizerna. To ty wychyliłeś się z płytą, nie ja. Przy okazji może ktoś będzie się na nich wzorował, też będzie mnie to cieszyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 15.02.2014 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 (edytowane) No tu ci muszę przyznać rację, jeśli chodzi o układanie wełny, to rzeczywiście są wzorcowe.Ale nie zmienia to postaci rzeczy. Edytowane 15 Lutego 2014 przez Radek.s69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geno83 15.02.2014 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 (edytowane) Geno Oczywiście, że ma znaczenie, ale jeśli poprawnie wykonałeś więźbę (nie przychytrzyłeś na przekrojach), to ma to pomijalne znaczenie i nie musisz robić żadnej kratownicy. Z drugiej strony, nie pamiętam, czy to ty. Jeśli zamierzasz pod krokwie wkładać 20cm wełny, to dla wygody układania i uniknięcia problemów ze zbyt długimi wieszakami i dla zwiększenia staranności utrzymania odchyleń płaszczyzny: ciachnij sobie wzdłuż każdej krokwi po cedeku na odległość zbliżoną do wymiaru wełny a do nich na łącznikach krzyżowych zapniesz co 40cm cedeki w poziomie. To ci znacznie ułatwi pracę, jako amatorowi. cedek, to profil CD60. Krokwie mam co 90cm I przy karzdej jest krecona jetka dach dwuspadowy z trzema lukarnami. Jako izolacje zamierzam uzyc celulozy 30cm ktora bedzie wdmuchiwana po montarzu konstrukcji I plyt Edytowane 15 Lutego 2014 przez geno83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 16.02.2014 09:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 Mam schowek na poddaszu z wyłazem na dach Fakro. Ciągnie od wyłazu jak cholera. Kolega chce mi odsptrzedać zdemontowane okno Velux. Czy dam rady je wstawić w otwór pomiedzy krokwiami o rozstawie 72cm? Tyle zmierzyłem na okapie przy elewacji? Płyty mam tam jeszcze nie poszpachlowane więc da się je odkręcić. Jak bym wstawił okno miałbym wiecej światła, większe wyjście na dach no i cieplej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f417 16.02.2014 09:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 F417 Różnica jest ekonomiczna i ergonomiczna. Czyli zaplanuj tak, żeby było wygodnie układać, bo to przełoży się na staranność, żeby była możliwość dokładnego sklejenia, i żeby zużyć jak najmniej materiału. No a przede wszystkim, żeby było jak najmniej połączeń. Wiesz Radek dlaczego o to zapytalem? Znalazłem gdzdieś w necie wątek na temat kłdzenia paroizolacji (chciałem wrzucić link ale po czyszczeniu kompa CCleaner usunoł historię przeglądania i nie mogę znajść tego wątku). Gościu tłumaczył w nim sposób układania biorąc pod uwagę ewentualną możliwość przeniknięcia pary wodnej miedzy zakładkami położonymi w niewłaściwym kierunku. Mi też wydaje się że najważniejsza jest staranność i pewne sklejanie. A co do wygody to mi wygodniej jest układać nie w poprzek tylko wzdłuż krokwi zaczynając od podłogi na kolankową, skos i kończąc na suficie. A jak rozwiązujecie problem z montarzem oświetlenia sufitowego? Czy jakoś szczególnie zabezpiecza się miejsca montażu oczek świetlnych? Czy można w tych miejscach rozciąć paroizolację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BCS 16.02.2014 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 Mam schowek na poddaszu z wyłazem na dach Fakro. Ciągnie od wyłazu jak cholera. ...... ale tego wyłazu na zewnątrz. Wymiana samego wyłazu na okno dachowe może dużo pomóc,a bardzo utrudni wychodzenie- okno jest obrotowe- najczęściej, a wyłazy pozwalają całą powierzchnią wychodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 16.02.2014 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 (edytowane) GenoKrokwie co 90, to raczej norma, ale o tym decyduje techniki, który obliczył konstrukcję (tak technik, architekt takie rzeczy najczęściej zleca) i musi być to dokładnie tak wykonane, jak w projekcie. Jętki pozwalają zmniejszyć przekroje krokwi (żeby te nie uginały się podczas eksploatacji, jednym słowem mogąbyć dłuższe bez podpierania, i usztywniają konstrukcję. Tobie pomogą montować sufit i ewentualnie będziesz miał na czym położyć podłogę strychu.Co to wdmuchiwania, wpompowywania, wypełniania pustek powietrznych w murach trójwarstwowych: zastanów się dobrze. Ja nie mogę robić antyreklamy technologiom, które otrzymały aprobaty urzędów państwowych.Ale mogę ci powiedzieć, że w konstrukcjach szkieletowych, celuloza jest patentem amerykańskim (w sensie powszechności stosowania) i jak mi wiadomo oni nie wtryskują po, ale natryskują przed i to z klejem. (Grawitacja i masa materiału). I to tylko w ściany, bo w poziome, to po prostu wysypują. Ale skosów, to jakoś nie zaobserwowałem, raczej wełna.Jeśli będziesz miał strych i w przestrzenie ocieplone, z tego strychu, między krokwie będziesz mógł zajrzeć co jakiś czas, to ok.Ponadto, jeśli masz deskowanie (podkreślam, że to moja prywatna subiektywna ocena i nie prowadziłem w tym zakresie żadnych a szczególnie wieloletnich badań naukowych), zastanawia mnie jak rozwiązano problem wentylacji przestrzeni z termoizolacją. Jeśli masz membranę, to jak można w rozsądny sposób sprawdzić, czy nie odkształca się ona w stronę pokrycia dachowego i jak często trzeba to robić. A jak jest membrana niskoparoprzepuszczalna? Edytowane 16 Lutego 2014 przez Radek.s69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 16.02.2014 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 AkrimkaWyłazy dachowe na strychach nieogrzewanych takie mogą być i do nich są dedykowane. Może jest niewinklowy? (czyli krzywo zamontowany). Ja zrobiłbym raczej ukłon w stronę wentylacji, bo wychodzi na to, że masz duże podciśnienie. Podkreślam, że ta przestrzeń ma być dobrze wentylowana.Okno załatwi sprawę. Jak z każdej strony zostanie po 1 - 2cm do krokwi, to nie ma problemu: w końcu to nieocieplane. Będzie wciągało powietrze innymi dziurami.Acha płyty.Wszystko nie może być hermetyczne. Więcej szczegółów: jakie pokrycie, jaka izolacja, itp. Może być tak: ciepło, półmrok, gips i wilgoć = ......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 16.02.2014 12:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 F417A gość nie wiedział, że to nie jest nieprzenikniona bariera dla pary, a jedynie mocny spowalniacz? Powiedzmy regulator, który pozwala przedostać się takiej ilości pary, aby umożliwić jej swobodne odparowanie z warstwy izolacji termicznej i zapobiec kondensacji? No dobra zdecyduj:Czy lepiej, aby zakład był wyłożony odwrotnie, niż dla spływu deszczu (to tak obrazowo) i wtedy szybko się dowiesz, że coś jest nie tak (wykwit na płycie g-k). Czy lepiej jeśli będzie ściekać po stronie izolacyjnej i dowiesz się, jak wszystko zgnije i zacznie śmierdzieć.Taka sytuacja to dywagacje akademickie, i pan, dajmy na to doktor, od tego jest i za to bierze pieniądze. A nawet, jak będzie poprawnie i będzie spływać w dół, to wspomniał coś o minirynienkach na styku połaci i ścianki kolankowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geno83 16.02.2014 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 (edytowane) Geno Krokwie co 90, to raczej norma, ale o tym decyduje techniki, który obliczył konstrukcję (tak technik, architekt takie rzeczy najczęściej zleca) i musi być to dokładnie tak wykonane, jak w projekcie. Jętki pozwalają zmniejszyć przekroje krokwi (żeby te nie uginały się podczas eksploatacji, jednym słowem mogąbyć dłuższe bez podpierania, i usztywniają konstrukcję. Tobie pomogą montować sufit i ewentualnie będziesz miał na czym położyć podłogę strychu. Co to wdmuchiwania, wpompowywania, wypełniania pustek powietrznych w murach trójwarstwowych: zastanów się dobrze. Ja nie mogę robić antyreklamy technologiom, które otrzymały aprobaty urzędów państwowych. Ale mogę ci powiedzieć, że w konstrukcjach szkieletowych, celuloza jest patentem amerykańskim (w sensie powszechności stosowania) i jak mi wiadomo oni nie wtryskują po, ale natryskują przed i to z klejem. (Grawitacja i masa materiału). I to tylko w ściany, bo w poziome, to po prostu wysypują. Ale skosów, to jakoś nie zaobserwowałem, raczej wełna. Jeśli będziesz miał strych i w przestrzenie ocieplone, z tego strychu, między krokwie będziesz mógł zajrzeć co jakiś czas, to ok. Ponadto, jeśli masz deskowanie (podkreślam, że to moja prywatna subiektywna ocena i nie prowadziłem w tym zakresie żadnych a szczególnie wieloletnich badań naukowych), zastanawia mnie jak rozwiązano problem wentylacji przestrzeni z termoizolacją. Jeśli masz membranę, to jak można w rozsądny sposób sprawdzić, czy nie odkształca się ona w stronę pokrycia dachowego i jak często trzeba to robić. A jak jest membrana niskoparoprzepuszczalna? Mam deskowanie a na nim ułożoną membrane delta maxx plus. Szczelina wentylacyjna nie bedzie stosowana. Co do celulozy wydaje mi sie najrosadniejszym rozwiazaniem -mniej babraniny -oszcednosc czasu -brak mostkow termicznych -wleci w trudno dostepme miejsca i szpary W skosach 30cm, na suficie 35do 40 na jętkach płyta osb odkecam kilka wkretow i i sprawdzamy co sie dzieje z izolacja. Oczywiście zdaje sobie sprawę że z czasem celuloza bedzie osiadać Konstrukcja krzyżowa raczej na całości. Edytowane 16 Lutego 2014 przez geno83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 16.02.2014 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 (edytowane) To jak Ty chcesz wentylować tą połać Kolego?Myślisz ta membrana oraz szczeliny w deskowaniu zapewnią odpowiednią ilość powietrza do wentylacji połaci ? Edytowane 16 Lutego 2014 przez zeusrulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geno83 16.02.2014 13:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 To jak Ty chcesz wentylować tą połać Kolego? Myślisz ta membrana oraz szczeliny w deskowani zapewnią odpowiednią ilość powietrza do wentylacji połaci ? Zacytuje Nydara uzytkownika tego forum "Niewątpliwie wilgoć jest wrogiem izolacji.Tylko,że włókno celulozy przekaże wilgoć z pkt.A do pkt.B Włókno wełny mineralnej tego nie potrafi .Zawilgocona wełna mineralna na północnej połaci dachu sobie nie poradzi i będzie generowała straty ciepła,w drastycznych sytuacjach pleśń. Celuloza sobie z tym poradzi. Widełki wrażliwości na wilgoć celulozy są nieporównywalne z wełną.Dla celulozy 5% to nic,dla wełny to katastrofa.Celuloza potrafi wchłaniać chwilowe nadmiary wilgoci i potem je oddawać.Wełna mineralna chętnie przyjmie ale niechętnie oddaje.Z uwagi na te właściwości ,póki co izolacja IPR(pochodzenia roślinnego ) nie ma sobie równej wśród izolacji.Bo lambda to nie jest jedyne kryterium,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 16.02.2014 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 Gdzie ta celuloza ma oddać tą wilgoć skoro nie ma wentylacji połaci ?Tak jak napisałem wcześniej myślisz, że szpary w deskach załatwią sprawę ?Pomijając to, że skoro membrana po co deski . . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geno83 16.02.2014 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 (edytowane) Gdzie ta celuloza ma oddać tą wilgoć skoro nie ma wentylacji połaci ? Tak jak napisałem wcześniej myślisz, że szpary w deskach załatwią sprawę ? Pomijając to, że skoro membrana po co deski . . . Tam nie bedzie parowania jak w saunie drewno tez zmienia swoja wilgotność Edytowane 16 Lutego 2014 przez geno83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 16.02.2014 14:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 (edytowane) Tam nie bedzie parowania jak w saunie drewno terz zmienia swoja wilgotność Ok. To w takim razie zrób tak. Po paru latach daj nam znać Edytowane 16 Lutego 2014 przez zeusrulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geno83 16.02.2014 15:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2014 To nnie muj wymysl dawc izolacje bez szczeliny wentylacyjnej tak mi doradzaja fachowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.