mibie 25.02.2014 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Witam Jestem przed zabudową poddasza i mam kilka pytań: 1. Jakiej firmy najlepiej kupić profile? U mnie w okolicach Gdańska dużo jest Budmatu ale czytałem że to słaby pomysł. 2. Czym różni się system rigistil od ultrastil - poza wyglądem W jednej hurtowni mają tylko ultrastil a czytałem że do poddasza lepszy rigistil. Który system tańszy? 3. Jakiej firmy grzybki - ma to jakieś znaczenie, brać po prostu z całym systemem? 4. Boczna ściana lukarny zrobiona jest z desek. Od zewnątrz jest styropian 15 cm. Ile dać wełny od wewnątrz (ogólnie grubość ocieplenia na poddasze =25-30cm) i czy moża ona dotykać desek. Z góry dziekuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 25.02.2014 18:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 (edytowane) SewiŁącznik krzyżowy jednopoziomowy dwustronny jest bardzo drogi i stosowany sporadycznie, w szczególnych rozwiązaniach. Kup sobie łączniki poprzeczne, które dostaniesz bez problemu, a efekt uzyskasz ten sam. Jeśli chodzi ci o konstrukcję kratownicową, to sposób, o jakim myślisz nic ci nie da i możesz spokojnie zrezygnować z pomysłu. Konstrukcję kratownicową stosuje się w celu uodpornienia jej na silne odkształcenia (np. spacerowanie po strychu, lub duża rozpiętość sufitu). Staje się ona znacznie bardziej elastyczna i lepiej rozkłada ugięcia - szczególnie punktowe - i naprężenia. Niestety, musi być wykonana w określony sposób. W pierwszej warstwie profile CD60 co 60cm, mocowane najlepiej wieszakami obrotowymi. Drugi poziom poprzecznie do pierwszego, profile CD60 co 40 cm mocowane do warstwy górnej łącznikami krzyżowymi (tymi zwykłymi).Co do szpachlowania, to jeśli ktoś lubi dodatkową robotę, to czemu mu zabraniać? Tak naprawdę, twoim wykonawcom chodzi o to, aby wyłożyć taśmę na płytę i ścianę (celem zabezpieczenia przed przyszłymi pęknięciami) i ją dobrze zaszpachlować nie pogrubiając płaszczyzny w tym miejscu. Jest to może słuszne (są prostsze sposoby ) pod warunkiem, że tynk na ścianach jest gipsowy. Jeśli jest cementowy, to ta zaszpachlowana i wyszlifowana warstwa ściany przy suficie będzie się wyraźnie odcinać od reszty ściany i metody stosować nie można.Dodam, że jeśli zdecydowałeś się na danych wykonawców, i swoją pracę wykonują rzetelnie, to nie zmieniaj ich metod i technik na "jedynie słuszne", bo może to skończyć się porażką wykonawczą niekoniecznie zawinioną przez nich. Edytowane 25 Lutego 2014 przez Radek.s69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 25.02.2014 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Buzer Szkoły wykonawców są różne. 15m2 to duży sufit, więc ja ci mówię stelaż kratownicowy. I jestem przekonany, że moja porada jest słuszna. Zapoznaj się z technologiami firm produkujących systemy g-k i wszystko stanie się jasne. Technolodzy firm dbają o sprzedaż materiałów. Byle więcej. Jak zaczynałem w budowlance to technolodzy dopuszczali profile co 60cm a teraz tylko co 40cm. Teraz technolodzy nazywają się marketingowcy. na przestrzeni 20lat zagęściliśmy profile, odrzuciliśmy siatki i stosujemy kosmiczne technologie a jak się zrobiło dobrze sufit to ani nie pękało 20lat temu ani nie pęka dziś. jak się źle zrobi to i kosmiczne taśmy nie pomogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 25.02.2014 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Miro1. Brakuje ci tam ze dwóch gatunków styropianu, sznurka, drutu i konewki.2. Jeżeli masz kiepsko z wysokością, to większość wełny musisz przerzucić nad jętki. Jak niby zamierzasz profile bezpośrednio kręcić do jętek? Użyj jakichś wieszaków, tym bardziej, że jętki na pewno nie są w jednej płaszczyźnie.3 i 4. Poszukaj moich wcześniejszych postów (niezbyt daleko). Tam opisałem, jak to zrobić. Może ci się spodoba, bo to dobra metoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 25.02.2014 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Witam Jestem przed zabudową poddasza i mam kilka pytań: 1. Jakiej firmy najlepiej kupić profile? U mnie w okolicach Gdańska dużo jest Budmatu ale czytałem że to słaby pomysł. 2. Czym różni się system rigistil od ultrastil - poza wyglądem W jednej hurtowni mają tylko ultrastil a czytałem że do poddasza lepszy rigistil. Który system tańszy? 3. Jakiej firmy grzybki - ma to jakieś znaczenie, brać po prostu z całym systemem? 4. Boczna ściana lukarny zrobiona jest z desek. Od zewnątrz jest styropian 15 cm. Ile dać wełny od wewnątrz (ogólnie grubość ocieplenia na poddasze =25-30cm) i czy moża ona dotykać desek. Z góry dziekuję za pomoc. Poczytaj trochę ten wątek a się wszystkiego dowiesz! na szybko - wełna nie może dotykać desek ale w lukarnie to jest nie do wykonania i się odstępuje od tego. Tragedii nie ma bo z zewnątrz jest styropian i przez to punkt rosy jest przesunięty.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 25.02.2014 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 RomKonSory, ale tak nigdy nie było. Lub pokaż, która firma. Wręcz przeciwnie. Jeszcze 20 lat temu poszycie jednopłytowe traktowano po macoszemu, jako zbyt mało odporne na pracę dachu. Poprawiono chemię mas klejących i szpachlujących i dopiero wtedy dopuszczono formalnie poszycie jednopłytowe. Ruszt dwupoziomowy kratownicowy, to akurat nie wymysł producentów, a fizyka.W żadnej z firm, których materiały kupuję, technolog nie ma nic wspólnego z marketingiem. Najczęściej jest to naprawdę dobry inżynier obryty, jak cholera i zazwyczaj bardzo pomocny, skuteczny i konkretny.Musisz RomKon pamiętać, że ty potrafisz sobie poradzić z trudnymi rzeczami i wiesz, jak zrobić aby wszystko pracowało, jak należy. Z innymi niekoniecznie tak jest. Przecież na niektóre pytania tak, jak ja załamujesz ręce, lub zastanawiasz się, czego gość się naćpał. A zauważyłeś, że pytają też o zupełnie śmieszne rzeczy zawodowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 25.02.2014 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 RomKon Sory, ale tak nigdy nie było. Lub pokaż, która firma. Wręcz przeciwnie. Jeszcze 20 lat temu poszycie jednopłytowe traktowano po macoszemu, jako zbyt mało odporne na pracę dachu. Poprawiono chemię mas klejących i szpachlujących i dopiero wtedy dopuszczono formalnie poszycie jednopłytowe. Ruszt dwupoziomowy kratownicowy, to akurat nie wymysł producentów, a fizyka. W żadnej z firm, których materiały kupuję, technolog nie ma nic wspólnego z marketingiem. Najczęściej jest to naprawdę dobry inżynier obryty, jak cholera i zazwyczaj bardzo pomocny, skuteczny i konkretny. Musisz RomKon pamiętać, że ty potrafisz sobie poradzić z trudnymi rzeczami i wiesz, jak zrobić aby wszystko pracowało, jak należy. Z innymi niekoniecznie tak jest. Przecież na niektóre pytania tak, jak ja załamujesz ręce, lub zastanawiasz się, czego gość się naćpał. A zauważyłeś, że pytają też o zupełnie śmieszne rzeczy zawodowcy. Nawet najbardziej obryty technolog - dr. mag. inż. hab. - musi liczyć się ze zdaniem marketingowca! A chemia? już 20 lat temu stosowałem vario. Poszycie wielopłytowe było tylko w przypadku systemów ogniochronnych na "obiektach" w budownictwie jednorodzinnym w projektach była zawsze jedna płyta. Na poddaszach - skosy i sufity - systemowcy (nida, rigips, knauf - te miałem "oblatane") zalecali profile co 50cm ale dopuszczali co 60cm. Profile mocowane na ESach. Szkoda że wyrzuciłem już stare katalogi z instrukcją. Fajnie byłoby teraz popatrzeć jak technika się zmieniała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 25.02.2014 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Dobra daliśmy se po razie. Kiedy przyjeżdżasz na to piwo. Polecałeś mi dobre miejsce, ale przecież sam tam nie pójdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 25.02.2014 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Master Wyłazy strychowe firmowe mają dwa rozmiary: 60x120 oraz 70x120. Wyłaz zaplanuj tak, żeby można było rozłożyć schody oraz abyś głową nie wchodził na skos dachu. Musisz pamiętać, że wyłaz montuje się do elementów konstrukcyjnych dachu (belki, jętki, itp.). Zazwyczaj co najmniej 2 z nich trzeba dosztukować, aby otwór montażowy pasował do formatu skrzyni wyłazu. Jeśli zamierzasz w przyszłości montować wyłaz, to przed wykonaniem zabudowy poddasza musisz przygotować konstrukcję. Ponadto na przyszły strych musisz wnieść deski lub płyty, które w przyszłości posłużą za podłogę, bo przez otwór na wyłaz lub wyłaz wniesiesz tylko niewielkie rozmiary. Resztę możesz zabudować wedle uznania, bo zdjęcie płyty i ewentualne wycięcie profili, to niewielki kłopot. Dzieki. A jesli chodzi o sam otwór, to po wycieciu profilów CD daje sie tam jakies profile U czy coś takiego. Czy po prostu tak się zostawia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 25.02.2014 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Dobra daliśmy se po razie. Kiedy przyjeżdżasz na to piwo. Polecałeś mi dobre miejsce, ale przecież sam tam nie pójdę.teraz jestem "u siebie" w Poznaniu. Ale spoko. za dwa miesiące jestem w rejonie Warszawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 25.02.2014 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 (edytowane) MasterCoś trzeba dać. Jak robisz po kolei, to UD przykręcasz na odpowiedniej wysokości do skrzyni wyłazu (tak, aby klapa wyłazu licowała się z płytą sufitu) i robiąc konstrukcję wsuwasz w nie profile CD. W twojej sytuacji nasuniesz UD na ucięte CD, a UD przykręcisz od strony wnętrza skrzyni, Na bokach wzdłuż profili CD też nakręcisz UD, aby miała się czego trzymać płyta.P.S.Jeśli teraz zamierzasz zrobić gotowy i oprofilowany otwór i zakryć go płytą, to niepotrzebnie. Montaż wyłazu na jeszcze odkrytej konstrukcji jest bardzo niewygodny i przez to trudny. W twoim przypadku, jak wytniesz płytę na styk i będziesz próbował idealnie wpasować skrzynię (oczywiście wcześniej na strych wejdą ze dwie osoby) w ten otwór, to marne szanse, aby nie uszkodzić poszycia sufitu w okolicy oprawy. Lepiej chyba przygotować sobie jedynie konstrukcję nośną (dobrze obfotografować z przykładaniem miarki, bo pamięć jest zawodna) i wszystko zakryć, bez większych ceregieli. Później i tak potrzeba trochę gimnastyki i bez strat się nie obejdzie. A jeszcze wyobraź sobie, że np. F......, ale nie tylko ta firma, potrafi nagle zmienić wymiar zewnętrzny skrzyni o 1cm lub coś koło tego. I cały misterny plan w p............P.S.Jeśli się upierasz, to najwyżej zamarkuj z płyty osb odpowiednio większą skrzynię połączoną z całym rusztem, zakończoną równo z płaszczyzną profili, i wtedy wytniesz sobie płytę wewnątrz obwodu, wsuniesz wyłaz i przykręcisz w wygodnych miejscach do osb, podkładając jakieś kliny (bo przecież otwór idealny nie będzie, a lepiej troszeczkę większy). Powstałą szczelinę między płytą g-k, a zamontowaną skrzynią wyłazu najpierw wypełnisz pianą PU, a potem dla wykończenia zaszpachlujesz i będzie to miało ręce i nogi.Może tak być? Edytowane 25 Lutego 2014 przez Radek.s69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robbal 25.02.2014 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 witam, staram się w miarę regularnie śledzić ten wątek, wypowiedzi wielu z Was sporo mi pomogły poukładać sobie pewne kwestie w głowie - pytań będę miał dużo szczegółowych - jak tylko przerzucę zdjęcia na komp; ale ....... mam proste i pewnie głupie pytanie - pod krokwie daję jako drugą warstwę wełny 10 cm. zacząłem wieszać wieszaki do profili by jakoś je ustawić i skosy wyznaczyć i wymierzyłem sobie od krowki 10cm do końca wieszaka i tak wieszałem, ale po założeniu kilku profilu między nim a krokwią zostaje 7-7,5cm ...... wieszaki trzeba obniżyć by było równe 10 i wełna tam swobodnie wchodziła z luzem czy tak żeby profil dociskał wełnę do krokwi? a i drugie pytanie czy sznurkować czy jak to się tam nazywa wełnę między krowkiami unimata 18cm - bo przy układaniu się pewnie trzymać będzie po docięciu szerzej niż krokwie, ale co w perspektywie 10 lat i dłużej, czy nie zacznie się obsuwać i utzrymywać na profilach i gk? pytam bo widziałem strych ocieplany około 15 lat temu (pomijając że jest jedna warstwa wełny tylko między krokwie) to trzyma się tam tylko dzięki sznurkom bo wełna nie wiem czy się zbiegła, skurczyła czy co ale z boku krokwi można wsadzić rękę i pomacać dach od spodu....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MasterCheat 26.02.2014 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 Master Coś trzeba dać. Jak robisz po kolei, to UD przykręcasz na odpowiedniej wysokości do skrzyni wyłazu (tak, aby klapa wyłazu licowała się z płytą sufitu) i robiąc konstrukcję wsuwasz w nie profile CD. W twojej sytuacji nasuniesz UD na ucięte CD, a UD przykręcisz od strony wnętrza skrzyni, Na bokach wzdłuż profili CD też nakręcisz UD, aby miała się czego trzymać płyta. P.S. Jeśli teraz zamierzasz zrobić gotowy i oprofilowany otwór i zakryć go płytą, to niepotrzebnie. Montaż wyłazu na jeszcze odkrytej konstrukcji jest bardzo niewygodny i przez to trudny. W twoim przypadku, jak wytniesz płytę na styk i będziesz próbował idealnie wpasować skrzynię (oczywiście wcześniej na strych wejdą ze dwie osoby) w ten otwór, to marne szanse, aby nie uszkodzić poszycia sufitu w okolicy oprawy. Lepiej chyba przygotować sobie jedynie konstrukcję nośną (dobrze obfotografować z przykładaniem miarki, bo pamięć jest zawodna) i wszystko zakryć, bez większych ceregieli. Później i tak potrzeba trochę gimnastyki i bez strat się nie obejdzie. A jeszcze wyobraź sobie, że np. F......, ale nie tylko ta firma, potrafi nagle zmienić wymiar zewnętrzny skrzyni o 1cm lub coś koło tego. I cały misterny plan w p............ P.S. Jeśli się upierasz, to najwyżej zamarkuj z płyty osb odpowiednio większą skrzynię połączoną z całym rusztem, zakończoną równo z płaszczyzną profili, i wtedy wytniesz sobie płytę wewnątrz obwodu, wsuniesz wyłaz i przykręcisz w wygodnych miejscach do osb, podkładając jakieś kliny (bo przecież otwór idealny nie będzie, a lepiej troszeczkę większy). Powstałą szczelinę między płytą g-k, a zamontowaną skrzynią wyłazu najpierw wypełnisz pianą PU, a potem dla wykończenia zaszpachlujesz i będzie to miało ręce i nogi. Może tak być? Dzięki wielkie, właśnie o to mi chodziło. w takie razie lecę z całymi płytami. a generalnie właz to głównie potrzebny do obsługi reku, bo ten "stryszek" to tak malutki że ciężko coś tam będzie upchnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
buzzer11 26.02.2014 15:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 Daj znać jak przyjdą czy pasują no i czy nie są za cienkie/wiotkie. Stoję przed tym samym dylematem. Co do tych wieszaków koelnera i profili ultrastil. Przymierzyłem dzisiaj w hurtowni i wydaje mi się że wszystko jest ok. Jak się zapnie grzybek w profilu to ciasno siedzi. Grubość blachy grzybka 0,8 - 0,86 mm. Jak wspomniał Rom-Kon nie ma co siać paniki. Wszystko ładnie pasuje Co do wełny zamówiłem ISOVER`a SuperMata 15cm + 10cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
buzzer11 26.02.2014 18:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 ...Konstrukcję kratownicową... W pierwszej warstwie profile CD60 co 60cm, mocowane najlepiej wieszakami obrotowymi. Drugi poziom poprzecznie do pierwszego, profile CD60 co 40 cm mocowane do warstwy górnej łącznikami krzyżowymi (tymi zwykłymi). Tak się zastanawiam co do konstrukcji kratownicowej dwupoziomowej którą mi zasugerowałeś abym dał przy sufitach ok 16m2 powierzchni. Widzę, że napisałeś że najlepiej profile pierwszej warstwy montować na wieszakach obrotowych. Można zamocować to na grzybkach Koelnera? Pytam bo mam już 400szt zakupione. dzięki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 26.02.2014 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 (edytowane) Tak się zastanawiam co do konstrukcji kratownicowej dwupoziomowej którą mi zasugerowałeś abym dał przy sufitach ok 16m2 powierzchni. Widzę, że napisałeś że najlepiej profile pierwszej warstwy montować na wieszakach obrotowych. Można zamocować to na grzybkach Koelnera? Pytam bo mam już 400szt zakupione. dzięki za info Oczywiście, jeśli tylko ich długość na to pozwala. Edytowane 27 Lutego 2014 przez zeusrulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sewi 26.02.2014 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 (edytowane) Sewi Łącznik krzyżowy jednopoziomowy dwustronny jest bardzo drogi i stosowany sporadycznie, w szczególnych rozwiązaniach. Kup sobie łączniki poprzeczne, które dostaniesz bez problemu, a efekt uzyskasz ten sam. Jeśli chodzi ci o konstrukcję kratownicową, to sposób, o jakim myślisz nic ci nie da i możesz spokojnie zrezygnować z pomysłu. Konstrukcję kratownicową stosuje się w celu uodpornienia jej na silne odkształcenia (np. spacerowanie po strychu, lub duża rozpiętość sufitu). Staje się ona znacznie bardziej elastyczna i lepiej rozkłada ugięcia - szczególnie punktowe - i naprężenia. Niestety, musi być wykonana w określony sposób. W pierwszej warstwie profile CD60 co 60cm, mocowane najlepiej wieszakami obrotowymi. Drugi poziom poprzecznie do pierwszego, profile CD60 co 40 cm mocowane do warstwy górnej łącznikami krzyżowymi (tymi zwykłymi). Salon (bo o tym pomieszczeniu mowa) ma wymiary 6.4x4.6m, więc myślę, że ruszt krzyżowy jest tu uzasadniony. Jednak zależy nam na wysokości salonu i chcemy dać ruszt krzyżowy jednopoziomowy, by zyskać te 3cm w stosunku do dwupoziomowego. Knauf do układu krzyżowego, jednopoziomowego zaleca właśnie łącznik jednopoziomowy dwustronny. Kosztuje on ok. 4zł/ szt, a ja ich potrzebuję 80 szt. na ten salon. Według specyfikacji Knauf taki ruszt może mieć maksymalną rozpiętość profili głównych 125cm. Ja planuję dać 102 lub 85cm i poprzeczki co 50cm. Z kolei Rigips dla rusztu jednopoziomowego ma łączniki poprzeczne, ale czy one dają taką samą sztywność jak ten łącznik obustronny Knaufa? Co do szpachlowania, to jeśli ktoś lubi dodatkową robotę, to czemu mu zabraniać? Tak naprawdę, twoim wykonawcom chodzi o to, aby wyłożyć taśmę na płytę i ścianę (celem zabezpieczenia przed przyszłymi pęknięciami) i ją dobrze zaszpachlować nie pogrubiając płaszczyzny w tym miejscu. Jest to może słuszne (są prostsze sposoby ) pod warunkiem, że tynk na ścianach jest gipsowy. Jeśli jest cementowy, to ta zaszpachlowana i wyszlifowana warstwa ściany przy suficie będzie się wyraźnie odcinać od reszty ściany i metody stosować nie można. Dodam, że jeśli zdecydowałeś się na danych wykonawców, i swoją pracę wykonują rzetelnie, to nie zmieniaj ich metod i technik na "jedynie słuszne", bo może to skończyć się porażką wykonawczą niekoniecznie zawinioną przez nich. Moi wykonawcy sufitu mają płacone od godziny (bo część prac wykonuję ja i ciężko rozdzielić poszczególne etapy), więc jeśli to szpachlowanie obwodowe to dodatkowa zbędna robota, to będę nalegał na obcinanie tych 5cm płaskiej krawędzi. Mnie bardziej przekonuje połączenie ślizgowe sufitu ze ścianą, bo po pierwsze mam wiązary drewniane, a po drugie wiem, że budynek pracuje, bo na stykach ścian działowych ze ścianami nośnymi pojawiły się rysy na tynkach mimo, że w tych narożnikach była taśma papierowa... Edytowane 26 Lutego 2014 przez sewi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miro_k 27.02.2014 12:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 Miro 1. Brakuje ci tam ze dwóch gatunków styropianu, sznurka, drutu i konewki. 2. Jeżeli masz kiepsko z wysokością, to większość wełny musisz przerzucić nad jętki. Jak niby zamierzasz profile bezpośrednio kręcić do jętek? Użyj jakichś wieszaków, tym bardziej, że jętki na pewno nie są w jednej płaszczyźnie. 3 i 4. Poszukaj moich wcześniejszych postów (niezbyt daleko). Tam opisałem, jak to zrobić. Może ci się spodoba, bo to dobra metoda. Radek dzięki za info. Rzeczywiście odnośnie ścianki kolanowej i murłaty to Twój pomysł jest dobry i tak zrobię i pkt.2 też. Co do wełny miał być rockwool, ale profitmata 0,035 była w cenie unimaty 0,039 dlatego się zdecydowałem, a rockwool chciałem żeby w krokwie był z rolki (mniejszy odpad), na suficie będą łaty i płyt nie trzeba będzie ciąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sewi 27.02.2014 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 Mam korytarz o szerokości 123cm w świetle tynków i długości ponad 8 metrów. Profile główne biegną wzdłuż korytarza, a nośne w poprzek co 50cm. Jak podejść do płytowania w poprzek czy wzdłuż profili nośnych? Według sztuki powinno być w poprzek, ale płyta ma 120cm szerokości i co zrobić z tymi 3 cm? Drugi sposób to zagęścić profile nośne np. co 40cm i kręcić płytę wzdłuż? Co byście polecili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dziesiatka 27.02.2014 22:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 Co byście polecili? Z płyty 2,50cm wyjdzie 2x1,23cm.Ja bym tak kręcił(najmniej strat płyty) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.