rafał2011 05.03.2014 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Dłużej schodzi się z docinaniem wełny, najpierw paski i później pasy między profile (więcej łaczeń więcej cięcia) no i dokładność aby tych "małych pustek" było jak najmniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 05.03.2014 19:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 RomKonzastanawiam się po co robi się słupki międzyokienne równe z płaszczyzną połaci poddasza i czemu ma to służyć, bo życie właścicieli utrudnia na pewno. Ja robię słupek minimalnej głębokości. Zrobię fotkę, jak to wygląda. Gdyby to zależało ode mnie, to wszystkie okna duo pozbawione by były krokwi między nimi (zwyczajny wymian poniżej i powyżej) i byłoby luksusowo. Niestety, zanim w swoim domu zatrybiłem, było już za późno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 05.03.2014 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Wiesz co Rafał mnie właśnie niepokoją te wąskie paski za profilami. A czemu arkusza wełny odpowiednio nie natniesz tak, żeby wszedł wieszak, a arkusz zakończyłbyś już równo z jedną linią profilu CD i następny i następny. Mnie wychodzi dokładnie. Podziwiam tą twoją robotę z cięciem. Jak radzisz sobie z upilnowaniem ludzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 05.03.2014 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 (edytowane) Robię na ESach i dlatego w taki sposób docinam, gdybym robił na grzybkach robiłbym jak flash w filmie na YT. Ocieplenie robiłem sam, wcześniej robili u mnie osoby które też się starały i wychodziło im nie najgorzej, niestety poszli na swoje. Edytowane 5 Marca 2014 przez rafał2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 05.03.2014 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 RomKon zastanawiam się po co robi się słupki międzyokienne równe z płaszczyzną połaci poddasza i czemu ma to służyć, bo życie właścicieli utrudnia na pewno. Ja robię słupek minimalnej głębokości. Zrobię fotkę, jak to wygląda. Gdyby to zależało ode mnie, to wszystkie okna duo pozbawione by były krokwi między nimi (zwyczajny wymian poniżej i powyżej) i byłoby luksusowo. Niestety, zanim w swoim domu zatrybiłem, było już za późno. Oczywiście że można obrobić z przewężeniem ale... kto za to zapłaci? Wszystko rozbija się o kasę... niestety. A jeśli chodzi o wymian i większe okno to jest właśnie to co powinniśmy propagować. Ale niestety wchodzimy już za późno. Okna już są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 05.03.2014 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 (...) Podziwiam tą twoją robotę z cięciem. Jak radzisz sobie z upilnowaniem ludzi? Nie radzi sobie tak jak ja sobie nie radzę więc wolę zminimalizować taką możliwość i idę na "łatwiznę " i wciągam wełnę pod profile. Dużo szczelniej, dużo dokładniej a obniżenie tylko o 3cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 05.03.2014 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Nie radzi sobie tak jak ja sobie nie radzę więc wolę zminimalizować taką możliwość i idę na "łatwiznę " i wciągam wełnę pod profile. Dużo szczelniej, dużo dokładniej a obniżenie tylko o 3cm. Właśnie z Radkiem dyskutowaliśmy o tych sposobach i ich dokładności... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ermua 06.03.2014 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Radek napisz cos w wolnej chwili o ociepleniu/wykończeniu murłat na wieńcu. Ja np. mam taką sytuację, że murłata nie jest na równi z kolankową. Tylko tak z 6 cm od ściany kolankowej. Jak sobie radzić z takimi rzeczami. W jednym pokoju zgodnie z radą ROM-a piankowałem, siatka, tynk, ale jakoś nie przemawia to do mnie bo strasznie niewygodnie mi np. nad grzejnikami zarzucać ten tynk. No i ogólnie proszę o jakieś porady odnośnie ocieplenia murbelki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majdzik 06.03.2014 14:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Stelaże powoli powstają na poddaszu, w związku z czym mam kilka pytań odnośnie łączeń profili cd i ud. Wiem, że profili przyściennych UD standardowo się nie łączy z CD. Wyjątkami są np kosze. Jak to się ma do stelaża wokół okien ? Gdzie powinniśmy skręcić CD z UD a gdzie nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 06.03.2014 15:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Stelaże powoli powstają na poddaszu, w związku z czym mam kilka pytań odnośnie łączeń profili cd i ud. Wiem, że profili przyściennych UD standardowo się nie łączy z CD. Wyjątkami są np kosze. Jak to się ma do stelaża wokół okien ? Gdzie powinniśmy skręcić CD z UD a gdzie nie? Ja skręcam. W koszach, narożach, przy lukarnach, oknach dachowych - wszędzie tam gdzie profil może się osunąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 06.03.2014 15:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Radek napisz cos w wolnej chwili o ociepleniu/wykończeniu murłat na wieńcu. Ja np. mam taką sytuację, że murłata nie jest na równi z kolankową. Tylko tak z 6 cm od ściany kolankowej. Jak sobie radzić z takimi rzeczami. W jednym pokoju zgodnie z radą ROM-a piankowałem, siatka, tynk, ale jakoś nie przemawia to do mnie bo strasznie niewygodnie mi np. nad grzejnikami zarzucać ten tynk. No i ogólnie proszę o jakieś porady odnośnie ocieplenia murbelki. Pozdrawiam Jak grzejniki przeszkadzają to się je zdejmuje - normalna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 06.03.2014 15:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Ja skręcam. W koszach, narożach, przy lukarnach, oknach dachowych - wszędzie tam gdzie profil może się osunąć. Zdjęcia mówią coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 06.03.2014 16:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 RomKonA próbowałeś komuś zaproponować takie przewężenie? Przecież, jak gość (a szczególnie gościówa) zatrybi, że będzie lepszy dostęp i więcej światła, to pewnie się zgodzi.Co ty z tym skręcaniem w lukarnach i oknach dachowych? Przecież, jak przykręcisz płytę, to nic się nie osunie. To ja swoich chłopaków z rok oduczałem skręcania, gdzie nie potrzeba, a tu masz RomKon skręca wszystko. Do ukarania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 06.03.2014 16:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 RafałTy też skręcasz wszystko na wszelki wypadek? Żeby się nie okazało, że jakiś odmieniec jestem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 06.03.2014 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 ErmuaJak zdążyłeś zauważyć (mam nadzieję) po nakrętkach na śrubach utrzymujących murłatę, jest to element, który bardzo intensywnie pracuje. Trzeba dążyć do tego, aby wszystko, co stanowi przedłużenie ściany było jak najmniej zależne od ruchów tej belki.Tam, gdzie masz zero (rozumiem, że tynk wystaje poza murłatę), musisz na jakieś 10cm w dół skuć tynk i przykleić płytę g-k na odpowiednią wysokość (najlepiej woda lub ogień), a jeśli to gazobeton, to jeszcze przykręcić wkrętami. Jak nie wchodzi ci 12,5mm, to wklej paski 9mm lub 6mm (niestety dużo droższe płyty). Wyschnie, to wyszpachlować na równo z tynkiem. Jeśli to tynk c-w, to płytę zagruntować i zaciągnąć po wierzchu zacierką do tego typu tynku, aby struktura ściany była jednakowa. Szczeliny, które powstaną między płytą i belką wypianować (na pewno jakieś będą). Płyty na całości do belki nie klej, usztywni ją profil (najlepiej V) zakończający skos poddasza. Profil przez tą płytę przykręcisz do belki.Możesz też nie kuć tynku (lub, jak tynk nie wystaje) i jak ci się chce, okleić płytą g-k (wtedy może być zwykłą) całą ściankę kolankową od dołu do odpowiedniej wysokości i wtedy całą szczelinę wypianować. Płyty klej rzadkim klejem na grzebień, nie na placki. Przy większych szczelinach od strony murłaty wsuń odpowiednie paski styropianu i resztę starannie zapianuj. Jeśli nie chcesz przykręcać profilu do belki, to przed pianowaniem przykręć profil skrajny dolny skosu tylko do płyty (za płytę musisz wstawić podkładkę z profilu lub płaskiej blachy, żeby wkręt miał się czego trzymać).Inną metodą jest zrobienie tzw. opaski. Do murłaty mocujesz pas płyty g-k (tu na zero, tu na podładki, jak wychodzi), który zachodzi kilka centymetrów na twoją ściankę kolankową i do niej przylega. Do tej ścianki zamocowany pasek przykręcasz długimi wkrętami do drewna (gazobeton) lub na kołki szybkokonstrukcyjne (oczywiście schowane w płaszczyznę). na dolnej krawędzi mocujesz półnarożnik i całość szpachlujesz i szlifujesz. Jest to estetyczne, tyle, że opaskę widać, bo dolny uskok ma ze 14mm, ale nigdy ci nic nie pęknie. Dalej elementy połaci skosu normalnie.W każdym przypadku, bez względu, jak jest ułożone ocieplenie zewnętrzne (szczególnie, jeśli na murłacie od strony pomieszczenia będzie mało ocieplenia) trzeba starannie wypianować (uszczelnić) tą nierówną szczelinę pod murłatą i najlepiej za nią (jak jest dostęp - jeśli jest byle jaki, to postaraj się przynajmniej między ocieplenie a murłatę powciskać skrawki wełny, tylko nie zgniataj, a raczej luźno). Pilnuj dokładności, bo tamtędy każdą dziurą wieje, jak diabli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 06.03.2014 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Rafał Ty też skręcasz wszystko na wszelki wypadek? Żeby się nie okazało, że jakiś odmieniec jestem. Nie na wszelki wypadek tylko wygodniej mi wszystko ustawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 06.03.2014 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Jednak odmieniec. No to można mną dzieci straszyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 06.03.2014 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Na szkoleniu powiedzą że dobrze robisz;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 06.03.2014 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Zobaczcie jak robia sufity dwupoziomowe w GB czy tez Irlandii. Sa klipsy do zlaczenia nosnego z glownym ale nie ma problemu zeby je skrecic. a przeciez to ta sama firma - saint gobain. co kraj to obyczaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 06.03.2014 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 Następnego poddasza nie będę skręcał żeby mieć lepiej ustawić tylko za miast wkrętów do obwodowych będę kleił taśmę dwustronną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.