Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

RomKon

zastanawiam się po co robi się słupki międzyokienne równe z płaszczyzną połaci poddasza i czemu ma to służyć, bo życie właścicieli utrudnia na pewno. Ja robię słupek minimalnej głębokości. Zrobię fotkę, jak to wygląda. Gdyby to zależało ode mnie, to wszystkie okna duo pozbawione by były krokwi między nimi (zwyczajny wymian poniżej i powyżej) i byłoby luksusowo. Niestety, zanim w swoim domu zatrybiłem, było już za późno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co Rafał mnie właśnie niepokoją te wąskie paski za profilami. A czemu arkusza wełny odpowiednio nie natniesz tak, żeby wszedł wieszak, a arkusz zakończyłbyś już równo z jedną linią profilu CD i następny i następny. Mnie wychodzi dokładnie. Podziwiam tą twoją robotę z cięciem. Jak radzisz sobie z upilnowaniem ludzi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię na ESach i dlatego w taki sposób docinam, gdybym robił na grzybkach robiłbym jak flash w filmie na YT. Ocieplenie robiłem sam, wcześniej robili u mnie osoby które też się starały i wychodziło im nie najgorzej, niestety poszli na swoje. Edytowane przez rafał2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RomKon

zastanawiam się po co robi się słupki międzyokienne równe z płaszczyzną połaci poddasza i czemu ma to służyć, bo życie właścicieli utrudnia na pewno. Ja robię słupek minimalnej głębokości. Zrobię fotkę, jak to wygląda. Gdyby to zależało ode mnie, to wszystkie okna duo pozbawione by były krokwi między nimi (zwyczajny wymian poniżej i powyżej) i byłoby luksusowo. Niestety, zanim w swoim domu zatrybiłem, było już za późno.

Oczywiście że można obrobić z przewężeniem ale... kto za to zapłaci? Wszystko rozbija się o kasę... niestety.

 

A jeśli chodzi o wymian i większe okno to jest właśnie to co powinniśmy propagować. Ale niestety wchodzimy już za późno. Okna już są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Podziwiam tą twoją robotę z cięciem. Jak radzisz sobie z upilnowaniem ludzi?
Nie radzi sobie tak jak ja sobie nie radzę więc wolę zminimalizować taką możliwość i idę na "łatwiznę " i wciągam wełnę pod profile. Dużo szczelniej, dużo dokładniej a obniżenie tylko o 3cm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek napisz cos w wolnej chwili o ociepleniu/wykończeniu murłat na wieńcu.

 

Ja np. mam taką sytuację, że murłata nie jest na równi z kolankową. Tylko tak z 6 cm od ściany kolankowej. Jak sobie radzić z takimi rzeczami. W jednym pokoju zgodnie z radą ROM-a piankowałem, siatka, tynk, ale jakoś nie przemawia to do mnie bo strasznie niewygodnie mi np. nad grzejnikami zarzucać ten tynk.

 

No i ogólnie proszę o jakieś porady odnośnie ocieplenia murbelki.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stelaże powoli powstają na poddaszu, w związku z czym mam kilka pytań odnośnie łączeń profili cd i ud.

Wiem, że profili przyściennych UD standardowo się nie łączy z CD. Wyjątkami są np kosze.

 

Jak to się ma do stelaża wokół okien ?

Gdzie powinniśmy skręcić CD z UD a gdzie nie?

1.jpg

20140306_150620 kopia.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stelaże powoli powstają na poddaszu, w związku z czym mam kilka pytań odnośnie łączeń profili cd i ud.

Wiem, że profili przyściennych UD standardowo się nie łączy z CD. Wyjątkami są np kosze.

 

Jak to się ma do stelaża wokół okien ?

Gdzie powinniśmy skręcić CD z UD a gdzie nie?

 

Ja skręcam. W koszach, narożach, przy lukarnach, oknach dachowych - wszędzie tam gdzie profil może się osunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek napisz cos w wolnej chwili o ociepleniu/wykończeniu murłat na wieńcu.

 

Ja np. mam taką sytuację, że murłata nie jest na równi z kolankową. Tylko tak z 6 cm od ściany kolankowej. Jak sobie radzić z takimi rzeczami. W jednym pokoju zgodnie z radą ROM-a piankowałem, siatka, tynk, ale jakoś nie przemawia to do mnie bo strasznie niewygodnie mi np. nad grzejnikami zarzucać ten tynk.

 

No i ogólnie proszę o jakieś porady odnośnie ocieplenia murbelki.

 

Pozdrawiam

 

Jak grzejniki przeszkadzają to się je zdejmuje - normalna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RomKon

A próbowałeś komuś zaproponować takie przewężenie? Przecież, jak gość (a szczególnie gościówa) zatrybi, że będzie lepszy dostęp i więcej światła, to pewnie się zgodzi.

Co ty z tym skręcaniem w lukarnach i oknach dachowych? Przecież, jak przykręcisz płytę, to nic się nie osunie. To ja swoich chłopaków z rok oduczałem skręcania, gdzie nie potrzeba, a tu masz RomKon skręca wszystko. Do ukarania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ermua

Jak zdążyłeś zauważyć (mam nadzieję) po nakrętkach na śrubach utrzymujących murłatę, jest to element, który bardzo intensywnie pracuje. Trzeba dążyć do tego, aby wszystko, co stanowi przedłużenie ściany było jak najmniej zależne od ruchów tej belki.

Tam, gdzie masz zero (rozumiem, że tynk wystaje poza murłatę), musisz na jakieś 10cm w dół skuć tynk i przykleić płytę g-k na odpowiednią wysokość (najlepiej woda lub ogień), a jeśli to gazobeton, to jeszcze przykręcić wkrętami. Jak nie wchodzi ci 12,5mm, to wklej paski 9mm lub 6mm (niestety dużo droższe płyty). Wyschnie, to wyszpachlować na równo z tynkiem. Jeśli to tynk c-w, to płytę zagruntować i zaciągnąć po wierzchu zacierką do tego typu tynku, aby struktura ściany była jednakowa. Szczeliny, które powstaną między płytą i belką wypianować (na pewno jakieś będą). Płyty na całości do belki nie klej, usztywni ją profil (najlepiej V) zakończający skos poddasza. Profil przez tą płytę przykręcisz do belki.

Możesz też nie kuć tynku (lub, jak tynk nie wystaje) i jak ci się chce, okleić płytą g-k (wtedy może być zwykłą) całą ściankę kolankową od dołu do odpowiedniej wysokości i wtedy całą szczelinę wypianować. Płyty klej rzadkim klejem na grzebień, nie na placki. Przy większych szczelinach od strony murłaty wsuń odpowiednie paski styropianu i resztę starannie zapianuj. Jeśli nie chcesz przykręcać profilu do belki, to przed pianowaniem przykręć profil skrajny dolny skosu tylko do płyty (za płytę musisz wstawić podkładkę z profilu lub płaskiej blachy, żeby wkręt miał się czego trzymać).

Inną metodą jest zrobienie tzw. opaski. Do murłaty mocujesz pas płyty g-k (tu na zero, tu na podładki, jak wychodzi), który zachodzi kilka centymetrów na twoją ściankę kolankową i do niej przylega. Do tej ścianki zamocowany pasek przykręcasz długimi wkrętami do drewna (gazobeton) lub na kołki szybkokonstrukcyjne (oczywiście schowane w płaszczyznę). na dolnej krawędzi mocujesz półnarożnik i całość szpachlujesz i szlifujesz. Jest to estetyczne, tyle, że opaskę widać, bo dolny uskok ma ze 14mm, ale nigdy ci nic nie pęknie. Dalej elementy połaci skosu normalnie.

W każdym przypadku, bez względu, jak jest ułożone ocieplenie zewnętrzne (szczególnie, jeśli na murłacie od strony pomieszczenia będzie mało ocieplenia) trzeba starannie wypianować (uszczelnić) tą nierówną szczelinę pod murłatą i najlepiej za nią (jak jest dostęp - jeśli jest byle jaki, to postaraj się przynajmniej między ocieplenie a murłatę powciskać skrawki wełny, tylko nie zgniataj, a raczej luźno). Pilnuj dokładności, bo tamtędy każdą dziurą wieje, jak diabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...