jimhaumman 12.03.2014 13:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Radek.s69Pamiętam gdy pytałem tu czy trzeba zostawiać szczelinę pomiędzy płytami,powiedział mi o tym fachowiec który robił mi elewację(mówił mi że podczas pracy w Holandii zawsze tak robili,tylko skubaniec chcial mi siatkę elewacyjną przymocować na gwoździach i zatrzeć ją klejem,wtedy stracił kompletnie swoją wiarygodność!).Powiedziano mi że nie,teraz Ty piszesz że TAK się powinno robić.Ile powinna wynosić ta szczelina (1mm-2mm)?Z tego co wiem to mało kto tak robi,ja sam podczas pracy za granicą też się wogóle z tym nie spotkałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jimhaumman 12.03.2014 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Rafał2011 Ile na tym zdjęciu masz rostęp pomiędzy krokwiami?Docinasz wełnę o 2cm większą czy o ile? Ja mam krokwie w granicach 90 cm,staram się dokładnie docinać wełnę ale napewno nie wygłąda tak dobrze jak Twoja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 12.03.2014 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Około 80cm, najlepiej mi wychodzi tak 1,5cm wełna to profit mata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 12.03.2014 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 (...) METPOL: profil C/27/60/27/0,6+-0,06. 60N obciążenie użytkowe, 250 N obciążenie niszczące Reakcja na ogień: Euroklasa A1; Trwałość: Klasa B. To tylko podstawowe dane z karty technicznej. Nie chcesz mi chyba powiedzieć, że kupujesz lub montujesz to badziewie pozanormowe. Chociaż przyznam, że profile grubości 0,45 (nawet cieńsze, bo wszystko zawsze jest w minusie), to widziałem może ze trzy razy. Euroklasa A1, to po prostu: niepalny. A zanim straci swoje właściwości konstrukcyjne na skutek temperatury, to żadnej płyty już nie będzie. Ubezpieczycielowi nie wstawia się kitu, to ubezpieczyciel określa, za co daje zniżki i to określa bardzo dokładnie. Co do kołków, to przeważnie mają klasyfikację ogniową w zakresie 60-90 a nawet 120. Jeszcze raz zapytam, co to jest system ogniowy?, czy jak wolisz fire? Aleś kolego namieszał. Nie myl klasy palności materiału (reakcja na ogień) z odpornością ogniową. Klasa palności wyrażona literą A i cyfrą 1 i 2 Mówi tylko że są to materiały niepalne. Za to co innego jest odporność ogniowa. [h=2]Zgodnie z normą PN-EN ISO 13943 odporność ogniowa to zdolność obiektu do spełnienia w ustalonym czasie wymagań, co do stateczności i/lub szczelności ogniowej, i/lub izolacyjności ogniowej, i/lub innych oczekiwanych warunków, określonych w normowym badaniu odporności ogniowej. [/h] tu jest całość: http://www.rockwool.pl/welna-mineralna/zabezpieczenia-przeciwpozarowe/ogien/odpornosc-ogniowa I sorry za czcionkę z boldem ale wyszła z kopiowania ze strony. I nie rozpatruje się odporności ogniowej jako jednego elementu tylko całej przegrody . I dlatego to jest system bo badanie wykonano na konkretnych elementach danego producenta a nie na materiałach różnych producentów. Płyta nie spadnie jeśli stelaż zrobię z rigipsa, płytę dam knaufa a wkręty nidy ale taka konstrukcja nie była badana jak się zachowa podczas pożaru więc nie spełnia wymogów klas odporności ogniowej - nawet podstawowej REI 30 (dawniej F0.5). Piszesz że pracujesz tylko na profilach 0.6mm - pogratulować koledze bo ja niestety pracuję na tym co mi inwestor zakupi lub czego zleci zakup. A moje preferencje jeśli nie muszę spełniać wymogów p.poż dotyczących odporności ogniowej się najmniej liczą chociaż prywatnie uważam że profile Metpolu 0.5mm też są ok. chociaż nie "systemowe". Pisząc "system" mam na myśli zabudowę poddasza w systemie Rigips 4.70.04 (właśnie ten bo jest na "grzybkach" na których ja robię) Systemy Rigips: http://www.rigips.pl/systemy-rigips,Poddasza.htm#1 Inne firmy mają swoje systemy ale Rigips dobrze się postarał o przejrzystą prezentację w internecie Chociaż ja miałem szkolenie Knaufa (Poznań lepiej "stoi" Knaufem a Warszawa Rigipsem) - szkolenie jako pracownik we firmie (20lat temu ). ps. widzisz Rafał? Można się sprzeczać a nawet kłócić i zachować kulturę. Tam gdzie 2 Polaków tam 3 zdania "na temat" ale można bez epitetów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 12.03.2014 15:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Około 80cm, najlepiej mi wychodzi tak 1,5cm wełna to profit mata ...zrób to samo na UNI macie i wrzuć fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 12.03.2014 15:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Radek.s69 Pamiętam gdy pytałem tu czy trzeba zostawiać szczelinę pomiędzy płytami,powiedział mi o tym fachowiec który robił mi elewację(mówił mi że podczas pracy w Holandii zawsze tak robili,tylko skubaniec chcial mi siatkę elewacyjną przymocować na gwoździach i zatrzeć ją klejem,wtedy stracił kompletnie swoją wiarygodność!). Powiedziano mi że nie,teraz Ty piszesz że TAK się powinno robić.Ile powinna wynosić ta szczelina (1mm-2mm)? Z tego co wiem to mało kto tak robi,ja sam podczas pracy za granicą też się wogóle z tym nie spotkałem. Pomiędzy płytami - zwykłymi g-k nie robi się szczelin. Szczeliny robi się przy Fermacellu - szczelina "na zapałkę". A z tymi głyździami to dobry patent! No nie ma co! I jeszcze raz proszę: Nie nazywajcie każdego "Pana Od Poddaszy" fachowcem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 12.03.2014 15:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 [ATTACH=CONFIG]247909[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]247911[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]247912[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]247913[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]247914[/ATTACH] Pod ud podkręć kawałek łaty aby sie lepiej trzymał. ...na progu zamiast profila CD daj UD - mniej metalu, więcej pianki a przez to mniejszy mostek. Tak wiem ja też kiedyś tak robiłem ale teraz robię na UDekach. Taka zmiana w technologii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 12.03.2014 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 ...na progu zamiast profila CD daj UD - mniej metalu, więcej pianki a przez to mniejszy mostek. Tak wiem ja też kiedyś tak robiłem ale teraz robię na UDekach. Taka zmiana w technologii. Bez przesady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 12.03.2014 15:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 (edytowane) ps. widzisz Rafał? Można się sprzeczać a nawet kłócić i zachować kulturę. Tam gdzie 2 Polaków tam 3 zdania "na temat" ale można bez epitetów. Takimi właśnie tekstami wywołujesz niepotrzebne dyskusje, taka delikatna prowokacja:) a później o kulturze... Edytowane 12 Marca 2014 przez rafał2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 12.03.2014 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Bez przesady. Tu chyba lepiej z przesadą. Lepiej dać UDeka - stroną "otwartą" do okna. Oczywiście wcześniej wewnątrz pianka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 12.03.2014 17:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Takimi właśnie tekstami wywołujesz niepotrzebne dyskusje, taka delikatna prowokacja:) a później o kulturze... Jesteś mało odporny na prztyczki w nos... nie daj się sprowokować... spokojem więcej zdziałasz... czasem wystarczy dać krok w tył by przeciwnik stracił równowagę i runął na glebę jak długi. Takie aikido na forum - wykorzystać siłę i pęd przeciwnika i obrócić tą energię przeciwko niemu. Tylko spokój i płynne ruchy.... spokój.... spokój.... wdech - wydech.... ommmmmmmm........ Łał!!!! Ja LATAM!!!! ...dobra - na początku do kibelka ale zawsze to już coś! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jimhaumman 12.03.2014 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 (edytowane) Rom-Kon też już zacząłeś "walić w kocioł"?Mam pytanie co do konstrukcji krzyżowej dla sufitu.Co ile dać pierwsze nośne CD(60-80cm)?Czy przyścieny UD montujecie w tym samym poziomie,czy tam gdzie wchodzi prierwszy poziom profili podnosicie ten UD o kilka mm?(żeby zrekąpesować odległość pomiędzy dwoma CD i wieszakiem krzyżowym) Edytowane 12 Marca 2014 przez jimhaumman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 12.03.2014 19:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Rom-Kon też już zacząłeś "walić w kocioł"? Czasem trzeba i "walnąć w kocił"... tak dla lepszej higieny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 12.03.2014 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Tu chyba lepiej z przesadą. Lepiej dać UDeka - stroną "otwartą" do okna. Oczywiście wcześniej wewnątrz pianka. Rom a może całe poddasze zacząć robić z udków? zawsze mniej mostków:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 12.03.2014 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 RomKon Spokojnie wchodzi 5-6cm. Do tego: izolacja jest tak skuteczna w tym miejscu, jak grubość (wysokość) ramiaka - chyba nie muszę pisać dlaczego? (o szybie nie wspomnę) i w stronę od tego ramiaka szybko rośnie. Obok tego miejsca może być nawet 30cm wełny. I tak nic to nie zmieni. METPOL: profil C/27/60/27/0,6+-0,06. 60N obciążenie użytkowe, 250 N obciążenie niszczące Reakcja na ogień: Euroklasa A1; Trwałość: Klasa B. To tylko podstawowe dane z karty technicznej. Nie chcesz mi chyba powiedzieć, że kupujesz lub montujesz to badziewie pozanormowe. Chociaż przyznam, że profile grubości 0,45 (nawet cieńsze, bo wszystko zawsze jest w minusie), to widziałem może ze trzy razy. Euroklasa A1, to po prostu: niepalny. A zanim straci swoje właściwości konstrukcyjne na skutek temperatury, to żadnej płyty już nie będzie. Ubezpieczycielowi nie wstawia się kitu, to ubezpieczyciel określa, za co daje zniżki i to określa bardzo dokładnie. Co do kołków, to przeważnie mają klasyfikację ogniową w zakresie 60-90 a nawet 120. Jeszcze raz zapytam, co to jest system ogniowy?, czy jak wolisz fire? Aleś kolego namieszał. Nie myl klasy palności materiału (reakcja na ogień) z odpornością ogniową. Klasa palności wyrażona literą A i cyfrą 1 i 2 Mówi tylko że są to materiały niepalne. Za to co innego jest odporność ogniowa. Zgodnie z normą PN-EN ISO 13943 odporność ogniowa to zdolność obiektu do spełnienia w ustalonym czasie wymagań, co do stateczności i/lub szczelności ogniowej, i/lub izolacyjności ogniowej, i/lub innych oczekiwanych warunków, określonych w normowym badaniu odporności ogniowej. tu jest całość: http://www.rockwool.pl/welna-mineralna/zabezpieczenia-przeciwpozarowe/ogien/odpornosc-ogniowa I sorry za czcionkę z boldem ale wyszła z kopiowania ze strony. I nie rozpatruje się odporności ogniowej jako jednego elementu tylko całej przegrody . I dlatego to jest system bo badanie wykonano na konkretnych elementach danego producenta a nie na materiałach różnych producentów. Płyta nie spadnie jeśli stelaż zrobię z rigipsa, płytę dam knaufa a wkręty nidy ale taka konstrukcja nie była badana jak się zachowa podczas pożaru więc nie spełnia wymogów klas odporności ogniowej - nawet podstawowej REI 30 (dawniej F0.5). Piszesz że pracujesz tylko na profilach 0.6mm - pogratulować koledze bo ja niestety pracuję na tym co mi inwestor zakupi lub czego zleci zakup. A moje preferencje jeśli nie muszę spełniać wymogów p.poż dotyczących odporności ogniowej się najmniej liczą chociaż prywatnie uważam że profile Metpolu 0.5mm też są ok. chociaż nie "systemowe". Pisząc "system" mam na myśli zabudowę poddasza w systemie Rigips 4.70.04 (właśnie ten bo jest na "grzybkach" na których ja robię) Systemy Rigips: http://www.rigips.pl/systemy-rigips,Poddasza.htm#1 Inne firmy mają swoje systemy ale Rigips dobrze się postarał o przejrzystą prezentację w internecie Chociaż ja miałem szkolenie Knaufa (Poznań lepiej "stoi" Knaufem a Warszawa Rigipsem) - szkolenie jako pracownik we firmie (20lat temu ). ps. widzisz Rafał? Można się sprzeczać a nawet kłócić i zachować kulturę. Tam gdzie 2 Polaków tam 3 zdania "na temat" ale można bez epitetów. Uzupełniam: By zachować klasę odporności ogniowej REI30 czyli by sufit nie spadł podczas pożaru i chronił konstrukcję dachu przez 30minut to trzeba zastosować okładzinę z dwóch płyt ogniochronnych o gr. 12,5mm każda. Dla klasy REI60 czyli ochrona przez godzinę - okładzina 3 x 12.5mm lub 2 x 15mm też płyta ogniochronna. Czyli jak wspomniałem wcześniej jedna warstwa płyty ogniochronnej nawet na porządnym stelażu systemowym nie zapewni najniższej klasy czyli REI30. Czyli brak ochrony = zbędny koszt = wyrzucony pieniądz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 12.03.2014 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Rom a może całe poddasze zacząć robić z udków? zawsze mniej mostków:) ...ten UDek nosi tylko 7cm płyty. Nie oberwie się ale jest ryzyko ze pianka go wykrzywi - Z PIANKĄ TRZEBA DELIKATNIE! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 12.03.2014 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 ...ten UDek nosi tylko 7cm płyty. Nie oberwie się ale jest ryzyko ze pianka go wykrzywi - Z PIANKĄ TRZEBA DELIKATNIE! wiesz że grzybki to też mostek termiczny, lepiej robić na esach zawsze mostek mniejszy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 12.03.2014 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Rom-Kon też już zacząłeś "walić w kocioł"? Mam pytanie co do konstrukcji krzyżowej dla sufitu. Co ile dać pierwsze nośne CD(60-80cm)? Czy przyścieny UD montujecie w tym samym poziomie,czy tam gdzie wchodzi prierwszy poziom profili podnosicie ten UD o kilka mm?(żeby zrekąpesować odległość pomiędzy dwoma CD i wieszakiem krzyżowym) jak już siedzę na stronie Rigipsa... jeden rysunek to wiecej niż dwie strony pisaniny: http://www.rigips.pl/1313742954,1097,i,rigips_lead_,40524.jpg Całość tu: http://www.rigips.pl/system-rigips,41300,SufityPodwieszane,wszystkie,0,sufit-podwieszany-40524.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 12.03.2014 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 wiesz że grzybki to też mostek termiczny, lepiej robić na esach zawsze mostek mniejszy:) Oczywiście ale więcej cięcia wełny a przez to większa możliwość niedoróbki. A mostek przez grzyba to raczej mały mostek. Około 1.5mm2 przekroju i to w dodatku grzybek nie wychodzi poza wełnę. Sprawa pomijalna. Ale przy oknie ten radiator z CDeka to już spory. A okno wrażliwe na takie coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jimhaumman 12.03.2014 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 Rom-Kon.Znalazłem odp. na moje jedno pytanie(profile główne do 1m),o poziomie UD nic nie pisze więc wnioskuje że są na jednym poziomie.Zrobiłem tak w łazince ale wydaje mi się że trochę jajo wyszło,ponieważ profil nośny zaraz przy ścianie jest wciśnięty do UD,a już na środku CD nośne zwisają więcej( 1-2mm,luz na uchwycie krzyżowym) więc nie wiem czy to jest dokońca prawidłowo.Co mi się wydaje że chyba Rafał2011 pisał że UD dla głównych CD daje trochę wyżej tak aby wieszak krzyżowy trzymał nośny na pełnej długości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.