Konrad79 13.03.2014 15:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Dobrze że mam mało skomplikowane poddasze to tylko 2 okna, 1 kosz, ok. 10mb pozostałych narożników;) między innymi z powodu lukarny i ok. 30mb połączeń skos-sufit skos Rafał2011 dziękuję za pomoc Tylko kiedy ja to zrobię jest marzec i miało być -20*C wymarzona pogoda na poddasze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 13.03.2014 15:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Te szpachelki hardy spokojnie starczą, widziałem też lizaki na allegro 25cm i 30cm tanie i na jedno poddasze wystarczające....niedługo będę szpachlował poddasze( jak choroba puści i skończę plytowanie) i nagram filmy krok po kroku jak to zrobić może jeszcze nie zaczniesz to cos podglądniesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gwojtas2 13.03.2014 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Do szpachlowania plyt g-k polecam Ci cos takiego, to jets akurat rozmiar 300mm sa wieksze lub mniejsze w zaleznosci co i jak chcesz szpachlowac. Dostepne chyba sa w Castoramie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konrad79 13.03.2014 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Teraz męczę temat kotłowni co by jak najszybciej posadzkę wygrzać pod kafle w salonie bo podłogówka (zostało tynki, kafle, hydraulika dzisiaj zakończyłem tam elektrykę i osadziłem narożniki) Jak ja lubię się budować jutro tylko obrzutka wstępna pod tynki CW więc pewnie znajdę 1h na poddasze -jutro też drzwi przyjadą to pewnie nie znajdę czasu A takie lizaki mam kupowałem yato do zaciągania kleju przy elewacji zewnętrznej Właśnie hardy tylko nie wiem czy on nie jest za sztywny mam taką jedną starą i nawet się nie ugina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 13.03.2014 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 hardy 12,5 jest dobra do ustawiania taśmy np. skos/sufit...dużo lepsza od podobnych do nich tylko że miękkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konrad79 13.03.2014 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Co macie na myśli pisząc że płyty łączycie taśmą Tuff-tape mowa o taśmie papierowej taniej za 18zet 76mb czy tej 18zet ale za 10mb na tle czerwonym strait flex taśm amerykańskich Narożnik Dallas u mnie nie osiągalny a wysyłkowo problem z transportem paczka 3mb mogę zastąpić to strait flex uno-beat czy lepiej aby narożnik 90 był w prostym odcinku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 13.03.2014 17:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Tuff-tape to nazwa handlowa taśmy cena tak jak napisałeś około 18zł 10mb , taśma za 18zł 76mb to zwykła taśma papierowa, doskonale nadająca się do wklejanie na spoiny cięte i oryginalne natomiast jest trudniejsza do wklejania niż taśma TT ale różnica cenowa potrafi nauczyć wklejać tą taśmę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konrad79 13.03.2014 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 to może na proste powierzchnie zatopić fizelinę na pewno dam ją przy ślizgach Tylko dlatego że robię sam stać mnie na tak drogie taśmy wolę ułatwić i przyspieszyć sobie pracę (do tej pory nie oszczędzałem na materiale i narzędziach) Powiem szczerze że gdybym nie podpatrzył tu na forum to łączenia by były na taśmach siateczkowych z włókna szklanego i pewnie całe poddasze kręcone na sztywno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konrad79 13.03.2014 17:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 A to jest jakaś duża filozofia zatapiania taśm papierowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 13.03.2014 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 ...gdybyś kręcił na sztywno to żaden grzech. Taśma papierowa spuchnie jak odpowiednio jej nie wkleisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 13.03.2014 18:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 RomKonTo nie prawda, że dla 30min potrzeba dwóch płyt. Ja nie pisałem, że tworzę system odporności ogniowej wg. wymagań dla obiektów "nazwijmy je w skrócie nie prywatnych". Dla podkreślenia: zrobię taki standardowy na płycie ogień na poddaszu, zatrudnię ITB i dostanę stosowny dokument, o którym będę mógł napisać, że mam certyfikowany system ppoż dla zabudowy. O tym ci pisałem zadając pytanie: co to jest system Fire? Bo czegoś takiego nie ma. Są wytyczne i normy. Oczywiście masz rację, że w tym przykładzie to była klasa palności, ale między innymi ona jest wyznacznikiem. Taki system sam sobie stworzyłem wykonując wykończenie restauracji w Warszawie (bariery w surowym betonie już były). Zrobiłem projekt, dostarczyłem atesty i m.i. karty techniczne stosowanych materiałów. Inspektor nadzoru stawiał w dzienniku stemple o wbudowaniu zgodnie z projektem. Po skończeniu dostałem stempel najważniejszy: akceptację straży pożarnej i bhp. I tak powstał system fire. Żadne cuda. Dla ciebie zbędny wydatek, dla mnie bardzo niewiele kosztujące zabezpieczenie - o jakości w porównaniu do zwykłej nie wspomnę.Co do pozostałych spraw, to przypominam, że wyznaję taką zasadę: wasze, moje i innych pomysły na wykonawstwo, to jedno (Polacy tak lubią). Robić szczelinę, nie robić? Ja piszę tu, jak wymagają znane mi technologie (bo norm na ten temat nie ma). A tam szczelina ma być i moim zdaniem z bardzo oczywistych powodów słusznie. I to tyle. Podobnie sprawa się ma z uskokiem w nadprożu okna. Czy ja się z tym zgadzam? To mało ważne. Wydaje mi się, że opracowują to ludzie mający dużo większą wiedzę od nas i dysponujący możliwościami badawczymi - ja ich słucham.; choć nie zawsze się zgadzam z wytycznymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 13.03.2014 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 P.S.Masz rację. Najczęściej dostępny jest ten 0,5, ale Metpol ma dobrą blachę. Parametry minimalnie gorsze od tego 0,6. Ale obaj wiemy, że zdarzają się takie, które miażdży się w dłoni (to te chińskie 0,45 w minusie. Minus jest taki, że wychodzi koło 0,4). Ja najczęściej stosuję profile Knaufa - bez zarzutu. Tak naprawdę w profilu CD ważne jest, jak dużo blachy wywinięto do wewnątrz i czy wywinięto 2 razy. Ja postępuję w ten sposób: jeśli klient ma totalne badziewie, to odmawiam roboty. Jeśli ma gówniany towar, o którym uważam, że jednak można go wbudować, to daję tylko 12 miesięcy gwarancji. Najczęściej jest jednak tak, że ja decyduję, co należy kupić. Dziwię się, że wy macie inaczej, bo dla mnie to jakby naturalny bieg spraw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.03.2014 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Sorry Kolego ale nie robiłeś bariery tylko okładzinę. A okładzina wystarczy że będzie z materiału niepalnego. Barierą był beton i to on stanowił certyfikowaną barierę ogniochronną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.03.2014 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Ja proponuję na wewnętrzny original na zewnętrzny midflex na prosty narożnik dallas widziałem w sieci już ktoś handluje. Rafał! Od kiedy polecasz midflex! Tuff-tape to nazwa handlowa taśmy cena tak jak napisałeś około 18zł 10mb , taśma za 18zł 76mb to zwykła taśma papierowa, doskonale nadająca się do wklejanie na spoiny cięte i oryginalne natomiast jest trudniejsza do wklejania niż taśma TT ale różnica cenowa potrafi nauczyć wklejać tą taśmę. Taśma papierowa jest trudniejsza... i tu Cię mam! To jest forum dla Inwestorów którzy pierwszy raz trzymają szpachtelkę w ręce. Nie proponuj taśm papierowych bo polegną na polu bitwy. Lepiej dodać parę złociszy (42zł/30mb taśmy Tuff Tape) i mieć większą pewność sukcesu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.03.2014 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 ...gdybyś kręcił na sztywno to żaden grzech. Taśma papierowa spuchnie jak odpowiednio jej nie wkleisz. No właśnie. Papierówka jest trudniejsza od TT. Cały czas o tym tu trąbiłem a Ty w zaparte bo sobie z nią radzisz. Zważ na to że jesteś fachowcem i gdybyś sobie z nią nie radził to byłoby źle. Ja papierówkę daję po obwodzie przy narożnikach ze ścianą - kwestia ceny. Na spoiny cięte i oryginalne daję TT - spokojna głowa i długoletnia gwarancja, praktycznie dożywotnia. Z mojej strony zastanawiam się czy nie powinienem poprzeć Ciebie że propagujesz gotowe masy. Ja spoinuję na Vario lub Uniflocie ale to tak jak z papierówką - te gipsy są trudniejsze w obróbce od wiaderkowych.Może faktycznie dla wszystkich co sami robią poddasza i nie mają większego doświadczenia lepiej wydać parę groszy więcej na wiaderkową i TT niż na Vario czy papierówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.03.2014 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Radek. Jeszcze jedno - a dlaczego belki stalowe w konstrukcjach szkieletowych budynków (oczywiście stal całkowicie niepalna) "ociepla" się wełną mineralną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
buzzer11 13.03.2014 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Panowie pozwolę sobie ponowić pytanie: jak robicie szczelinę wentylacyjną w koszach, narożach? Pytanie nr 2. Mam wełnę super-mata czy trzeba sznurkować od strony desek tj od strony szczeliny wentylacyjnej czy też nie? Czy po włożeniu wełny warto ją też sznurkować od spodu, tak aby nie opadała w przyszłości czy też nie? U mnie tak to będzie wyglądać: krokwie 7x14, w krokwie wełna 10cm super-mata, szczelina ok 4cm, na krokwie dodatkowo 15cm super-mata. dzięki za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jimhaumman 13.03.2014 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 buzzer11Nr.2Na Twoim miejcu bym zasznurował od stronny szczeliny wentylacyjnej,mam super-matę 15cm i potrafi ona urosnąć do 18cm,nie wiem ile ekstra rośnie przy 10cm,ale 2cm jest dopuszczalne przez isovera.Sznurowanie z dołu zależy od rozstawu krokwi,ja ma co 90 cm więc muszę sznurować,wydaje mi się że lepiej zasznurować,wełna pewnie opadnie z x lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 14.03.2014 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 Panowie pozwolę sobie ponowić pytanie: jak robicie szczelinę wentylacyjną w koszach, narożach? Pytanie nr 2. Mam wełnę super-mata czy trzeba sznurkować od strony desek tj od strony szczeliny wentylacyjnej czy też nie? Czy po włożeniu wełny warto ją też sznurkować od spodu, tak aby nie opadała w przyszłości czy też nie? U mnie tak to będzie wyglądać: krokwie 7x14, w krokwie wełna 10cm super-mata, szczelina ok 4cm, na krokwie dodatkowo 15cm super-mata. dzięki za info. W koszach, narożach, lukarnach itp. robimy szczelinę ale treudno ją nazwać wentylacyjną bo jeszcze nie spotkałem porządnie zwentylowanego dachu. Ale nawet te półśrodki zdają egzamin. Wystarczy porządna paroizolacja i brak przecieków dachu (kominy!!!) a to szkodliwe (dla inwestorów) przewiewanie wełny odprowadza wilgoć i ratuje dach przed gniciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 14.03.2014 07:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 P.S. Masz rację. Najczęściej dostępny jest ten 0,5, ale Metpol ma dobrą blachę. Parametry minimalnie gorsze od tego 0,6. Ale obaj wiemy, że zdarzają się takie, które miażdży się w dłoni (to te chińskie 0,45 w minusie. Minus jest taki, że wychodzi koło 0,4). Ja najczęściej stosuję profile Knaufa - bez zarzutu. Tak naprawdę w profilu CD ważne jest, jak dużo blachy wywinięto do wewnątrz i czy wywinięto 2 razy. Ja postępuję w ten sposób: jeśli klient ma totalne badziewie, to odmawiam roboty. Jeśli ma gówniany towar, o którym uważam, że jednak można go wbudować, to daję tylko 12 miesięcy gwarancji. Najczęściej jest jednak tak, że ja decyduję, co należy kupić. Dziwię się, że wy macie inaczej, bo dla mnie to jakby naturalny bieg spraw. ...no dobra. Masz materiał z "którego można jeszcze coś zrobić ale wtedy daję gwarancję na 12miesięcy" a po tym czasie co się z tymi profilami robi? Kurczą się? Falują? Pionu i poziomu nie trzyma? Płyta odpada? Wszystko leci ma łeb? Jeśli będzie to wszystko dobrze zrobione -od stelaża po spoinowanie - to absolutnie nic się nie dzieje. Nawet jeśli to były badziewne profile - te mało metalowe 0,45 z minusem. Wiem bo sam takie musiałem wykorzystać i spokojnie wszystko się trzyma. Tylko na jedno nie chciałem dać gwarancji... Inwestor umyślił sobie że do gruntowania kupi najtańszą farbę bo później i tak to pomaluje Flugerem. Ale jakoś go przekonały moje argumenty i kupił porządny materiał na gruntowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.