denes 30.04.2007 06:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2007 Aktualny stan:http://images21.fotosik.pl/227/5a85dabbbb3485c9.jpghttp://images20.fotosik.pl/282/7a9977882a3b7253.jpghttp://images21.fotosik.pl/227/1e12a58aba394dbc.jpg Jak najprosciej i najszybciej to zabudowac, uwzgledniajac fakt, ze maja tam byc jakies male drzwiczki? Dzieki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gunarb 30.04.2007 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2007 ja mam pytanie odnośnie folii bo jestem w trakcie robienia poddasza i daję wełnę rockwool i wyczytałem na stronie producenta że folie paroszczelną dawać tylko w pomieszczeniach wilgotnych (łazienka)? Ponieważ wełna przepuszcza wilgoć z pomieszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 03.05.2007 06:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 ja mam pytanie odnośnie folii bo jestem w trakcie robienia poddasza i daję wełnę rockwool i wyczytałem na stronie producenta że folie paroszczelną dawać tylko w pomieszczeniach wilgotnych (łazienka)? Ponieważ wełna przepuszcza wilgoć z pomieszczenia. Do usuwania wilgoci z pomeszczenia służy sprawna wentylacja (najlepiej mechaniczna) a nie "oddychające" mury czy sufity podwieszane. Producent moż podaje taką opcję ale już nie poda o ile spada izolacyjność zawilgoconej w ten sposób wełny! Idealna wełna to wełna 100% sucha! I dlatego daje się paroizolację we wszystkich pomieszczeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 03.05.2007 06:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 Jak najprosciej i najszybciej to zabudowac, uwzgledniajac fakt, ze maja tam byc jakies male drzwiczki? Ładnie wygląda Wasza praca! Ehh dostać takiego pracownika ...ale wracając do ścianki... W tym wypadku dałbym ściankę na profilach CW50 i UW50. Należy dobrać wysokość profili CW50 tak by z jednego profila wyszły dwa słupki. nie będzie zbędnych odpadów. Oprofilowanie pod drzwiczki trzeba zrobić tak jak pod normalne drzwi... podwójne profile słupkowe i poprzeczka nad otworem. Nie wiem jakie mają być drzwiczki. Jeśli z płyty to stelaż pod nie musi być stabilny! Płyta na takich drzwiczkach jest tylko elementem okładzinowym a nie stężającym konstrukcję bo będzie się wypaczać! Przy płytowaniu należy uważać by krawędź płyty nie wypadła w lini ościeża... należy łączenie przesunąć nad otwór drzwiowy i dać łączenie na wmontowanym słupku... nie będzie pękać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
denes 03.05.2007 07:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 Ładnie wygląda Wasza praca! Ehh dostać takiego pracownika Dzieki za slowa uznania Jednak gdybym mial to robic zarobkowo to nie zarobilbym na utrzymanie siebie samego, a co dopiero rodziny. Dach 100m2, bawie sie juz od 7 kwietnia i jeszcze nie jest skonczony Musze przyznac, ze praca ta nie jest moze jakas ciezka i meczaca, jednak cholernie uciazliwa. Pyl z welny po prostu dziala mi juz skrajnie na nerwy. Nie wytrzymuja juz tego ani moje pluca, ani oczy, ani skora Na szczescie juz koncowka.... ...ale wracając do ścianki... W tym wypadku dałbym ściankę na profilach CW50 i UW50. Należy dobrać wysokość profili CW50 tak by z jednego profila wyszły dwa słupki. nie będzie zbędnych odpadów. Oprofilowanie pod drzwiczki trzeba zrobić tak jak pod normalne drzwi... podwójne profile słupkowe i poprzeczka nad otworem. Nie wiem jakie mają być drzwiczki. Jeśli z płyty to stelaż pod nie musi być stabilny! Płyta na takich drzwiczkach jest tylko elementem okładzinowym a nie stężającym konstrukcję bo będzie się wypaczać! Przy płytowaniu należy uważać by krawędź płyty nie wypadła w lini ościeża... należy łączenie przesunąć nad otwór drzwiowy i dać łączenie na wmontowanym słupku... nie będzie pękać. Czy te profile slupkowe maja jakies specjalistyczne oznaczenie (cos jak CD60?). Drzwiczki beda jakies w stylu szafy wnekowej. Myslalem o jakichs rozsuwanych. Wlasciwie to tylko mialoby byc jedno skrzydlo przesuwane na jedna strone. Nie pomyslalem w sumie, ze drzwi mozna zrobic z plyty GK - taka wersja chyba najmniej rzuca sie w oczy. Dzieki wielkie za porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
denes 03.05.2007 07:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 Mam jeszcze dodatkowe pytania: jak wykonac profile w ponizszych miejscach:1: przy kibelku - bedzie z tylu sciana obudowujaca zbiornik i rury. Czy mozna profil UW przymocowac do profili cd60 (na razie tylko te dwa, bedzie ich wiecej)? Z prawej strony niestety nie moglem blizej dac profilu ze wzgledu na te rury, czy tak wystarczy? Moze dac jeszcze jakies wzmocnienie?Zdjecia:http://images21.fotosik.pl/241/3c49c0cbacc6a17b.jpghttp://images20.fotosik.pl/296/74d864f890707e6d.jpg 2. wylaz strychowy. Ma on dlugosc 120 cm, czy profile uw przykrecic do skrzynki? Czy lepiej dac jakis wymian miedzy profilami cd60 i na nich oprzec pozostale profile?Zdjecia:http://images21.fotosik.pl/241/fdaec22c54103bb4.jpghttp://images21.fotosik.pl/241/cc31fbcd8ef38db3.jpg Z gory dziekuje za wszelkie porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 03.05.2007 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 Musze przyznac, ze praca ta nie jest moze jakas ciezka i meczaca, jednak cholernie uciazliwa. Pyl z welny po prostu dziala mi juz skrajnie na nerwy. Nie wytrzymuja juz tego ani moje pluca, ani oczy, ani skora Na szczescie juz koncowka.... ...wyobraź sobie... lato... sierpień... 30*c w cieniu... dach deskowany i kryty czarną papą... bez dachówki... brak wiatru... na poddaszu jak nic 60*C!!!... docieplasz tą gryzącą wełną... Miłe... całkiem miłe! Nawet lepsze niż w górnictwie! ...a na płuca to maski przeciwpyłowe i okulary na oczy!!! Podstawa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 03.05.2007 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 Mam jeszcze dodatkowe pytania: jak wykonac profile w ponizszych miejscach: 1) Górny profil trochę przesunąć wyżej... obciąć i zrobić coś jak wymian z UD i zamocować do niższego CD60 za pomocą np. pchełek lub nitów-zrywek. Szlifierka kątowa i szczypce... trochę głowy i dasz radę. "Latający" kawałek płyty może być za duży (nie wiem ile cm to by było) Czasem w takich wypadkach lepiej dać kawałek (30-50cm) sufitu prostego... ciężko obrabia się skos pod takim kątem przy ścianie a i wkręty idą z "winkla" (Pyrlandia pozdrawia inne regiony Polski! ) a wkręcone "szagą" ciężko się szpachluje. 2) Wyłazu w żaden sposób nie łączyłbym z profilami... skrzynka pracuje i to może przenosić się na cały sufit. Ruszt na około skrzynki w układzie mieszanym... wieszaki od sufitu jednopoziomowego-krzyżowego wpinane w profile CD60 i poprzeczki. I uwaga na łączenia płyt!!! w zadnym razie nie na narożnikach skrzynki!!! Zawsze będzie pękać! ja poświęciłbym jedną płytę by w całości "nałożyć" na tę "kastę". Jesli nie można(wymiary płyty i skrzynki) to na łączeniach obowiązkowo profil (kawałek na wstrzymanie łączenia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 03.05.2007 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 Czasem w takich wypadkach lepiej dać kawałek (30-50cm) sufitu prostego... Już widzę... odpada bo za mała wysokość... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 03.05.2007 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 Czy te profile slupkowe maja jakies specjalistyczne oznaczenie (cos jak CD60?) Profile do ścianek mają taki sam system oznaczeń jak do sufitu. Profil sufitowo-podłogowe to UW a słupki to CW. Oznaczenie CW50 to słupek do ścianki o grubości 50mm a CW75... grubość 75mm i tak dalej... Profile UW najczęściej kupuje się 4mb i tnie się na portrzebne wymiary... łączy się dokładając do siebie na styk (może być mała przerwa) i przykręca cię do sufitu-podłogi. Profile CW kupuje się na wymiar pomieszczenia... dostępne od 2.6mb do 4mb...stopniowane co 20cm (chyba ) Słupków nie łączy się... daje się w całości... ale Polak potrafi i wypadkowo można dać w miejscu łączenia profil UW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
denes 09.05.2007 11:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2007 1) Górny profil trochę przesunąć wyżej... obciąć i zrobić coś jak wymian z UD i zamocować do niższego CD60 za pomocą np. pchełek lub nitów-zrywek. Szlifierka kątowa i szczypce... trochę głowy i dasz radę. "Latający" kawałek płyty może być za duży (nie wiem ile cm to by było) Czasem w takich wypadkach lepiej dać kawałek (30-50cm) sufitu prostego... ciężko obrabia się skos pod takim kątem przy ścianie a i wkręty idą z "winkla" (Pyrlandia pozdrawia inne regiony Polski! ) a wkręcone "szagą" ciężko się szpachluje. Chyba nie da sie w ten sposob... Z prawej strony (miedzy rurami a kominem) nie mam dojscia, wiec na scianie nie moglem dac UD, konczy sie on mniej wiecej w tym miejscu, gdzie jest profil. Ta przerwa to jakies 20-30cm, od przodu przyjdzie jeszcze zabudowa kibelka, moze to troche podtrzyma ten wiszacy kawalek. Co sie bedzie z tym dzialo? 2) Wyłazu w żaden sposób nie łączyłbym z profilami... skrzynka pracuje i to może przenosić się na cały sufit. Ruszt na około skrzynki w układzie mieszanym... wieszaki od sufitu jednopoziomowego-krzyżowego wpinane w profile CD60 i poprzeczki. I uwaga na łączenia płyt!!! w zadnym razie nie na narożnikach skrzynki!!! Zawsze będzie pękać! ja poświęciłbym jedną płytę by w całości "nałożyć" na tę "kastę". Jesli nie można(wymiary płyty i skrzynki) to na łączeniach obowiązkowo profil (kawałek na wstrzymanie łączenia) Kurcze, juz to jakos zrobilem. Profile ud przykrecilem z jednej strony do wylazu, wsuniete w to sa profile cd i tylko do nich bedzie przykrecona plyta, tak wiec nie bedzie ona raczej pracowac tak jak wylaz. Co o tym sadzisz? Za chwile wkleje pare zdjec... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
denes 09.05.2007 11:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2007 Zdjecia: http://images21.fotosik.pl/267/877772cd352be1fa.jpghttp://images20.fotosik.pl/321/933d73ee8ae9aeb7.jpghttp://images20.fotosik.pl/321/24ab4021525d317f.jpghttp://images21.fotosik.pl/267/87c737778cb134f1.jpghttp://images21.fotosik.pl/267/13f32a35431a37a1.jpg Na dwoch ostatnich zdjeciach pokazany jest maly schowek, w ktorym druga warstwa zrobiona jest ze styropianu i uszczelniona welna. Niestety zabraklo mi welny na ten kawalek, a mialem troche stryopianu. Mam nadzieje, ze nie jest to bardzo zle rozwiazanie... Dam tu jeszcze folie paroizolacyjna, wiec wilgoc nei powinna sie skraplac. Nad tym jest oczywiscie welna miedzy krokwiami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.05.2007 12:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2007 Sorry że nie odpowiedziałem wcześniej ale doba niestety ma tylko 24 godziny... przydalo by się jeszcze tak z 7-8 więcej... na sen Na fotkach wygląda dobrze... co do wyłazu to gwarancji na to że pękać nie będzie to nie dam.. teraz jeszcze zależy jak przyjdą płyty - uwaga na łączenia! I może nie przykręcaj płyty do UD przy wyłazie. Ze styropianem to ciekawe płączenie... nigdy jeszcze takiego nie robiłem... ale jeśli wszystko się dobrze trzyma to ok. Ogólnie to sposób wykonania poddasza można dawać za przykład! Wielu fahofcuf powinno brać przykład!!! Wklejaj dalej fotki... teraz z płytowania... oglądalność tego tematu jest spora... może przydadzą się innym do dopilnowania ekip? A może jeszcze ktoś pokusi się o samodzielne wykonanie "tymi rencami" poddasza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
denes 16.05.2007 12:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2007 Sorry że nie odpowiedziałem wcześniej ale doba niestety ma tylko 24 godziny... przydalo by się jeszcze tak z 7-8 więcej... na sen Na fotkach wygląda dobrze... co do wyłazu to gwarancji na to że pękać nie będzie to nie dam.. teraz jeszcze zależy jak przyjdą płyty - uwaga na łączenia! I może nie przykręcaj płyty do UD przy wyłazie. Ze styropianem to ciekawe płączenie... nigdy jeszcze takiego nie robiłem... ale jeśli wszystko się dobrze trzyma to ok. Ogólnie to sposób wykonania poddasza można dawać za przykład! Wielu fahofcuf powinno brać przykład!!! Wklejaj dalej fotki... teraz z płytowania... oglądalność tego tematu jest spora... może przydadzą się innym do dopilnowania ekip? A może jeszcze ktoś pokusi się o samodzielne wykonanie "tymi rencami" poddasza? Zabralem sie za plytowanie Na razie maly pokoj, nie jest to niesetyt latwa robota. W 3 osoby niezle sie trzeba nameczyc, zeby przykrecic taka plyte dlugosci 2,5m. Niestety zaczelismy troche krzywo i na laczeniu sufitu i skosu zostala nam szpara 3mm z jednej strony i ok. 10 z drugiej. Postaram sie wkleic pozniej jakies zdjecia. Jeszcze raz dzieki za pochwaly, chociaz nie wiadomo jaki bedzie efekt koncowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
denes 18.05.2007 11:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2007 Ok, wklejam kolejna partie zdjec, tym razem z plytowania: Pierwsze koty za ploty, niestety zapomnialem o jednej rzeczy, o mijance. Tak wiec jest jedno polaczenie krzyzowe, pozniej juz tego nie robie. Mam nadzieje, ze nie bedzie pekac.... http://images21.fotosik.pl/303/5d11f17e6b2c0400.jpg http://images21.fotosik.pl/303/9ea1b17f62876ee1.jpg http://images21.fotosik.pl/303/893db8cf7d8753aa.jpg http://images20.fotosik.pl/358/fdaca96056a27fa5.jpg http://images21.fotosik.pl/303/d84dd013ad5e6b52.jpg http://images20.fotosik.pl/358/eac022fa0f2a2b72.jpg Ponizej przyrzad mojego patentu Pomaga podtrzymac plyty na wysokosci. http://images20.fotosik.pl/358/025b2c1384d797d2.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
denes 18.05.2007 11:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2007 Opowiem jeszcze moze jak robie...:1. Na kazdym profilu naklejam ok 10 cm dlugosci co 70 cm tasme dwukrotnie klejaca. 2. Do tego przyklejam folie Corotop napisem do wewnatrz.3. Folie przyklejam do sciany oraz murlaty silikonem uniwersalnym.4. Dwa pasy folii przyklejam na tasme dwustronnie klejaca.5. Przykrecam 8 wkretami na profilu plyty GK zostawiajac odstepy ok 3-5 mm pomiedzy plytami i scianami. Niestety nie zawsze wychodzi jak sie chce i mam miejscami max. 1cm na styku skosu i sufitu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pjotr 19.05.2007 22:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2007 "denes" na Twoim ostanim zdjęciu widać jak profil CD60 jest usytuowany tuż nad górną częścią ścianki kolankowej - pytanie jeśli CD60 mocowane są na uchwytach ES to jak wkręcić wkręty od dołu tego profila by go zamocować, wkrętarką nie podejdzie. Ten sam problem jest na górze skosu. Czy macie koledzy jakiś patent na ten fragment roboty? Poradźcie coś!I od razu drugie pytanie jak w najprostszy sposób wypoziomować powierzchnię (na skosach) gdy stosuje się uchwyty ES. Jakie są dopuszczalne odchyłki pod poziomicą (łatą) by po przykręceniu płyty jej nie łamało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eranet 20.05.2007 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2007 kupiłem dom, jest przykryty blachodachówką i czyms takim jak na zdjęciu widac, ale nie wiem co to jest, bo sie na tym nie znam.. pomoże ktoś?http://tinypic.com/view.php?pic=67pooq8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
denes 21.05.2007 06:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2007 "denes" na Twoim ostanim zdjęciu widać jak profil CD60 jest usytuowany tuż nad górną częścią ścianki kolankowej - pytanie jeśli CD60 mocowane są na uchwytach ES to jak wkręcić wkręty od dołu tego profila by go zamocować, wkrętarką nie podejdzie. Ten sam problem jest na górze skosu. Czy macie koledzy jakiś patent na ten fragment roboty? Poradźcie coś! I od razu drugie pytanie jak w najprostszy sposób wypoziomować powierzchnię (na skosach) gdy stosuje się uchwyty ES. Jakie są dopuszczalne odchyłki pod poziomicą (łatą) by po przykręceniu płyty jej nie łamało. To sa wlasnie powody, dla ktorych cala zakupiona partie esow wymienilem na wieszaki krokwiowe (rowniez dzieki poradzie Rom-Kon) na wieszaki krokwiowe w ksztalcie takich grzybkow. Mocuje sie na nich znacznie szybciej i nie ma zadnych problemow z poziomowaniem. Poziomowanie grzybkow jest banalnie proste, musisz najpierw zamocowac w miare rowno uzywajac poziomicy wodnej (menzurki z rurka dl. kilku metrow z woda) w kazdym narozniku po jednym wieszaku a nastepnie rozwieszajac miedzy nimi sznurki przymocowywac wieszaki po obwodzie. Majac obwodowe wieszasz kolejne sznurki, zeby przymocowac wieszaki wewnatrz prostokata. Banalnie proste i zadnych problemow z poziomowaniem. Szybszy sposob poziomowania, to sznurki przywieszone do profili przysciennych i wzgledem tych sznurkow poziomowac profile. Co do dopuszczalnych odchylek, to pewnie nawet kilka milimetrow nie spowoduje pekania plyty, natomiast wyglad bedzie beznadziejny - falujacy sufit. Wyraznie widoczne szczegolnie jak wlaczysz swialo na suficie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pjotr 21.05.2007 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2007 Wielkie dzięki, niewiele słów maksimun treści. Ja też zauważyłem już po nie w czasie, że uchwyty grzybkowe są znacznie wygodniejsze od ES-ów i rozważam ich wymianę w newralgicznych miejscach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.