buzzer11 14.03.2014 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 Rom-Kon dzięki za info. W takim razie zrobię tak jak powiadasz. Co do tej folii paroizolacyjnej to zastosować ISOVER Stopair czy jakąś inną? Pytam bo kiedyś tam ją polecałeś. Tak czytam tą waszą dyskusję odnośnie profili cd i cały czas się zastanawiam czy warto kupić ultrastil 0,6mm, czy nie wybiegnę z tym przed szereg skoro większość robi na tych 0,5mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 14.03.2014 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 RomKonO betonie pisałem, że były bariery na dylatacjach. Troszeczkę się gubimy w określeniach. Niepotrzebnie. Jeszcze raz dla przypomnienia: Nie chodzi mi o spełnienie wyśrubowanych norm dla konstrukcji stalowych (bo chyba o to ci chodziło), po co mamy pisać dlaczego się je okłada podwójną płytą, jeśli obaj wiemy. Stwierdziłem, że ze względu na własne bezpieczeństwo i z korzyścią dla jakości zabudowy, preferuję płytę ogniową. Nie muszę dokumentacyjnie udowadniać, że jest to zgodne z którymś tam opracowaniem dla przegród takich, czy innych, czy dla takich, czy innych konstrukcji. Rozumiem, że w twoim przekonaniu, jest to niepotrzebny zbytek i wzrost kosztów. I nic w tym złego, ale w moim postępowaniu również. Oczywiście nie twierdzę, że płyta zwykła, to zła konstrukcja i niska jakość, bo to nieprawda. Niech sobie klient zdecyduje. Daję mu wybór.Przecież wiesz, że ta ogniówka jest dużo lepsza. Na pewno ciąłeś i przykręcałeś i jedną i drugą. Możesz jeszcze kawałek obydwu wrzucić do ogniska i wody - to najlepszy test. Widać, to także dobrze na ścinkach z roboty, które przez dłuższy czas leżą na powietrzu. Pierwsza pozostaje cała, dopóki jej nie dotkniesz, a druga jest cały czas cała, nawet, jak zejdzie papier. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 14.03.2014 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 RomKonCo do drugiego przytczka, co z gorszym materiałem wbudowanym w konstrukcję, to ci nie odpowiem, bo odpowiedź znasz. Toś się rozpędził z tą krytyką.P.S.Trzeba było pozwolić chłopu na dziadowski grunt. Bo dlaczego nie? A co to, nie pomaluje, albo nie będzie się trzymać?Nie opowiadajmy historii życia o barierach i okładzinach, tylko przyjeżdżaj na to piwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 14.03.2014 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 Rafał! Od kiedy polecasz midflex! . Na zewnętrzny który nie ma prostego kąta zawsze ją polecałem, nie rozumiałem tylko dlaczego co niektórzy układaja tą taśmę na wewnętrzne kąty, dla mnie coś takiego to nie porozumienie. Taśma papierowa jest trudniejsza... i tu Cię mam! To jest forum dla Inwestorów którzy pierwszy raz trzymają szpachtelkę w ręce. Nie proponuj taśm papierowych bo polegną na polu bitwy. Lepiej dodać parę złociszy (42zł/30mb taśmy Tuff Tape) i mieć większą pewność sukcesu No właśnie. Papierówka jest trudniejsza od TT. Cały czas o tym tu trąbiłem a Ty w zaparte bo sobie z nią radzisz. Zważ na to że jesteś fachowcem i gdybyś sobie z nią nie radził to byłoby źle. Ja papierówkę daję po obwodzie przy narożnikach ze ścianą - kwestia ceny. Na spoiny cięte i oryginalne daję TT - spokojna głowa i długoletnia gwarancja, praktycznie dożywotnia. Z mojej strony zastanawiam się czy nie powinienem poprzeć Ciebie że propagujesz gotowe masy. Ja spoinuję na Vario lub Uniflocie ale to tak jak z papierówką - te gipsy są trudniejsze w obróbce od wiaderkowych.Może faktycznie dla wszystkich co sami robią poddasza i nie mają większego doświadczenia lepiej wydać parę groszy więcej na wiaderkową i TT niż na Vario czy papierówkę. Nie jest na tyle trudniejsza żeby człek w miarę kumaty sobie z nią nie poradził nawet za pierwszym razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 14.03.2014 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 BuzerNa temat szczelin zamkniętych (nieprzewiewnych), to my wszyscy zadajemy sobie pytanie, jak to jest? I mądrych tu nie ma, bo nawiercanie dziur przelotowych w elementach drewnianych pozwala przepuszczać wilgotne powietrze wyżej, ale powoduje inne poważne szkody. Niestety, w każdym budynku jest wiele miejsc problematycznych, dla których nie ma dobrego rozwiązania. Przez instytuty badawcze i autorów technologii pomijanie milczeniem, bo co zaproponować? To identycznie, jak z nauką, jak nie ma rozwiązania, to naukowcy udają, że nie ma problemu, lub nazywają to metanauką (czarną magią?).Dążysz do tego, aby najskuteczniej, jak w danym miejscu i chwili możesz, rozwiązać problem i zminimalizować szkodliwe skutki. Udziel sobie najpopularniejszej odpowiedzi, stosowanej przez wszystkich wykonawców na świecie, jeśli nie wiadomo, co odpowiedzieć: "tak musi być!". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 14.03.2014 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 Na początku to zastanówmy się po co tak naprawdę jest szczelina wentylacyjna, zna ktoś odpowiedź na tak proste pytanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 14.03.2014 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 RafałPo co spieracie się o te taśmy. To osobiste preferencje. Masz rację, kumaty poradzi sobie ze wszystkim, choć i tak będzie robił na ślepo, bo nie ma doświadczenia i nie wie, czy robi dobrze, czy źle. A ten drugi spieprzy nawet rozrabianie szpachli. To ich wybór (z różnych przyczyn). Od poprawnej roboty jesteśmy my. Ale oczywiście, papierówka jest trudniejsza i RomKon ma rację, że cholera wie, co się stanie, mimo poprawnego położenia. Ja myślę, że to pozostałość po pozostałej epoce technologicznej (oczywiście na świecie, nie tylko w Polsce), pozostawiona dla mocno przyzwyczajonych wykonawców, np. w USA. Nie jest to pierwszy taki materiał. Podobnie rzecz się ma z zaprawami uszczelniającymi. Wprowadzono wodorocieńczalne, jednoskładnikowe - proste w użyciu. Ale, żeby nie stracić starych klientów, przyzwyczajonych do słuszności dwuskładnikowych, te drugie też się produkuje, chociaż coraz mniej. Wymrą z czasem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek.s69 14.03.2014 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 RafałSzczelina wentylacyjna: tak, jak w nazwie - służy do wentylacji. Nie każ mi szczegółowo odpowiadać, bo cię znajdę w tym Legionowie i nasypię cementu do kanapki, a zaraz tam jadę. Na Chrobrego muszę wypożyczyć wertykulator. W zeszłym roku założyłem trawnik i mam tego gówna 500m2 - tfu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 14.03.2014 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 Rafał Po co spieracie się o te taśmy. To osobiste preferencje. Masz rację, kumaty poradzi sobie ze wszystkim, choć i tak będzie robił na ślepo, bo nie ma doświadczenia i nie wie, czy robi dobrze, czy źle. A ten drugi spieprzy nawet rozrabianie szpachli. To ich wybór (z różnych przyczyn). Od poprawnej roboty jesteśmy my. Ale oczywiście, papierówka jest trudniejsza i RomKon ma rację, że cholera wie, co się stanie, mimo poprawnego położenia. Ja myślę, że to pozostałość po pozostałej epoce technologicznej (oczywiście na świecie, nie tylko w Polsce), pozostawiona dla mocno przyzwyczajonych wykonawców, np. w USA. Nie jest to pierwszy taki materiał. Podobnie rzecz się ma z zaprawami uszczelniającymi. Wprowadzono wodorocieńczalne, jednoskładnikowe - proste w użyciu. Ale, żeby nie stracić starych klientów, przyzwyczajonych do słuszności dwuskładnikowych, te drugie też się produkuje, chociaż coraz mniej. Wymrą z czasem. Ręce opadają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 14.03.2014 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 Rafał Szczelina wentylacyjna: tak, jak w nazwie - służy do wentylacji. Nie każ mi szczegółowo odpowiadać, bo cię znajdę w tym Legionowie i nasypię cementu do kanapki, a zaraz tam jadę. Na Chrobrego muszę wypożyczyć wertykulator. W zeszłym roku założyłem trawnik i mam tego gówna 500m2 - tfu! Co ma wentylować ta szczelina? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mibie 14.03.2014 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 Witam Przeczytałem całe 509 stron tego forum, zrobiłem sobie plan działania i zabrałem się do zabudowy poddasza. Zacząłem od najprostszego poddasza w pokoju i jak to z teorią jest, każdy wie. Wyznaczenie poziomu pasa dolnego jak i poziomu pasa górnego/sufitowego gdy mamy z dwóch stron ściany nie jest problemem. Ale jak do jasnej ciasnej wyznaczyć gdy mamy po jednej stronie naroże, a nawet po obydwóch stronach. Wyznaczenie poziomu przy górnym pasie na skrajnej krokwi, przeniesienie punktu na podłogę, zmierzenie odległości od ścianki kolankowej i próba przeniesienia na drugą skrajną krokwie spowodowało że nie mam poziomu, zabrakło nie wiem może 2 cm. I tak musiałem regulować długą poziomicą albo laserem już na zapiętym profilu. Jak drodzy forumowicze wyznaczacie poziomy? Podzielcie się wiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 14.03.2014 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 góra to ustawienie odpowiednio ostatniego profila sufitu, a dół to tzw. dzida w wykonaniu Roma w narożniku, było o tym pisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 14.03.2014 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 ...jest też inny sposób wyznaczenia dolnego punktu:bierzesz na najkrótszej "krokwi" odchodzącej od koszowej przykręcasz w pianie profilCD w odległości np. 30cm od kolankowej następnie przy ścianie gdzie umocowany jest ud też kreślisz w pionie linię 30cm od kolankowej .Punkt przeciecia się linii i profila ud przenosisz na profil CD przykręcony do krokwi ,wkręcasz w ten punkt wkręta i zaczepiasz sznurek traserski drugi koniec przymocowujesz do profila CD na suficie w miejscu gdzie będzie styk z pierwszym profilem skosu. W taki sposób masz linię skosu. Profile mocowane wysuwasz dłużej niz na połowie koszowej aby je przyciąć na suficie w samym rożku przykręcasz wkręta i zakładasz sznurek następnie przy pomocy czegoś podobnego jak dzida wyznaczasz punkt zejścia się wszystkich linii, znaczysz na wszystkich pofilach linie koszową, ucinasz profile 0,5cm krótsze i zakładasz na nie profil ud. Następny ud skręcasz z tym zamocowanym na profilach cd i masz już drugą linie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mibie 14.03.2014 13:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 ...jest też inny sposób wyznaczenia dolnego punktu: bierzesz na najkrótszej "krokwi" odchodzącej od koszowej przykręcasz w pianie profilCD w odległości np. 30cm od kolankowej następnie przy ścianie gdzie umocowany jest ud też kreślisz w pionie linię 30cm od kolankowej .Punkt przeciecia się linii i profila ud przenosisz na profil CD przykręcony do krokwi ,wkręcasz w ten punkt wkręta i zaczepiasz sznurek traserski drugi koniec przymocowujesz do profila CD na suficie w miejscu gdzie będzie styk z pierwszym profilem skosu. W taki sposób masz linię skosu. Profile mocowane wysuwasz dłużej niz na połowie koszowej aby je przyciąć na suficie w samym rożku przykręcasz wkręta i zakładasz sznurek następnie przy pomocy czegoś podobnego jak dzida wyznaczasz punkt zejścia się wszystkich linii, znaczysz na wszystkich pofilach linie koszową, ucinasz profile 0,5cm krótsze i zakładasz na nie profil ud. Następny ud skręcasz z tym zamocowanym na profilach cd i masz już drugą linie. Dzięki za szybką odpowiedź. Faktycznie z temat z dzidą gdzieś przegapiłem. Jak rozumiem, górny profil po wyznaczeniu linii sufitu, mocuję na czuja? Przykręcam dwa skrajne wieszaki- jeden skrajny jest punktem wyjścia a drugim latam góra/dół do łaty aż uzyskam poziom? Tylko że wówczas problem będzie z przekątnymi połaci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 14.03.2014 15:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 Ostatni profil sufitu ustawiam prostopadle do ściany na której się opiera chyba że więźba lub winkle w pomieszczeniu lecą i widać na oko że profil nie powinien być tak ustawiony wtedy trzeba zoptymalizować i ustawić na "czuja" kiedy masz na czuja nigdy nie wyjdzie Ci płaszczyzna skosu jeśli chcesz zachować poziomą linię łączącą skos ze ścianką kolankową, wtedy wybierasz albo linia w poziomie albo płaszczyzna ja zawsze wybieram linie którą widać okiem. Jeżeli zrobisz tak jak napisałem ustawiasz profile do sznurka -ustawiasz profil najniższy i najwyższy a resztę do łaty opierając na tych ustawionych dwóch profilach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konrad79 14.03.2014 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 Rafał2011 czy jeżeli zamówię wysyłkowo narożniki Dallas czy to "kruche" jest i lepiej osobiście bo "wgniot" w kartonie i już po narożnikach będzie co myślisz o narożniku z rolki 90* przy oknach nawet najdroższy amerykański wyjdzie mi taniej niż wysyłka dallas-ów Czy lepiej kupić aluminiowy w np. castoramie i siatka pod spód jak to pokazywał Rom-kon Ten Dallas to fajny jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konrad79 14.03.2014 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 Zapomniałem się pochwalić zakupiłem szpachelki;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 14.03.2014 15:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 Dallasy roazej delikatne nie są, jeśli zamówisz z 10szt i ktoś dobrze zapakuje to paczka będzie sztywna. Narożnik z rolki ciężko jest ustawić, zawsze ucieknie któraś strona i nie będzie miejsca na szpachlę. Aluminiowy jest delikatny, lekko uderzysz w zaszpachlowany i oczka się pokazują, trzeba wycinać i wymieniać, "dallasa młotkiem możesz napiżdzać" i wiele mu nie zrobisz nie mówiąc o przyjemności z jego ustawiania i dalszej obróbki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 14.03.2014 16:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 (edytowane) Zapomniałem się pochwalić zakupiłem szpachelki;) [ATTACH=CONFIG]248372[/ATTACH] Drogo dałeś? nie źle wyglądają ...najlepsze rączki jakie mogą tylko być, a szpachelka 200mm to rarytas:) a 250mm w takim cięciu to już w ogóle mistrzostwo. Edytowane 14 Marca 2014 przez rafał2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konrad79 14.03.2014 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 trochę kosztują ale mam nadzieje że warto było tej 25cm nie kupiłem bo ok. 60PLN kosztowała 10,15,20 i 79PLN za 3szt A wahałem się nad 8 czy się zmieści 8cm w moje 4PRO ale "dobrą" 6cm już mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.