Rom-Kon 05.04.2014 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Zbadałem temat i pewnie zdecyduję się na Stopaira. Jeśłi ktokolwiek poza mną jest tym zainteresowanym, Stopair ma współczynnik Sd = 100m +30m/-0m, czyli nieźle. I pod paluchem czuć że jest to solidne (w odróżnieniu od standardowej żółtej folii leżącej obok). Tych "inteligentnych" nawet nie biorę pod uwagę. Głupio jak folia będzie inteligentniejsza od domowników... , zresztą, mam niejasne przeczucie, że te "inteligentne" są przeznaczone dla inwestorów inteligentnych... inaczej. No i zaczynają się pytania dotyczące wełny. Jaki nóż kupić? Kuchennego nie mam, nawet, z szacunku dla żony i tak bym nie użył. Wpadł mi w ręce półmetrowy nóż firmy Chifa. Coś takiego. Słyszałem że robią rewelacyjne narzędzia, głównie dla medycyny. Dobry będzie? Tyle że on jest gładki, a firmowe noże do wełny ząbkowane są. Z drugiej strony, ktoś z Was- wykonawców pisał wcześniej w tym wątku, że musi co balot ostrzyć nóż, więc raczej gładki... ...ja już nawet nie wnikam w inteligencje folii, oddychania ścian, reklamówki na głowie i innych takich. To jest dogmat i należy w niego wierzyć. Jeśli chodzi o noże do wełny to do skalnej używam zwykłych pił do drewna - oczywiście zeszlifowane ząbki. Ostrzona (często!) szlifierką i na bieżąco "podciągana" okrągłym pilnikiem. Taki tasak sprawdza się najlepiej. Do wełny szklanej używamy zwykłego nożyka z ostrzem łamanym. Łatą trapezową ściskamy wełnę, jeden ruch nożyka i gotowe. Wełna szklana jest odporna na ściskanie - mocno ściśnięta jest już w rolce. Przed montażem trzeba "strzepnąć" ze dwa razy i gotowa. Wełnę szklaną można również docinać "piłami" ale gorzej się to robi. Przy wełnie skalnej czasem krawędzie docina się po skosie (przy murłacie, skos-sufit itp.) - "piłami" idzie to sprawnie. Przy wełnie szklanej nie "skosuje się" krawędzi ( przy supermacie ciężko ale jeszcze idzie ale przy uni już nie) tylko jeśli trzeba to uzupełnia się "naskubkami". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witekgo 05.04.2014 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Witam mam takie pytanko podpowiedzcie proszę bo chciałbym ocieplić sobie stryszek nad poddaszem użytkowym wełną 15 między krokwie i nie wiem jaką folię mam dać?? Czy taką samą jak na poddaszu czyli paroizolacyjną czy może jakąś inną?? I czy taki stryszek musi być wentylowany?? Z góry dziękuje za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
buzzer11 05.04.2014 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2014 Rozpocząłem dziś walkę ze swoim poddaszem. Powiem tak łatwo nie jest ale jakoś damy radę ( żona w funkcji pomocnika a nie kiedy i inspektora nadzoru . Jak na razie ogarnąłem obwodowe UD w największym pokoju. Bałem się tylko żeby kołkiem nie wejść w jakiś przewód ale pomocne okazały się fotki w telefonie Rom-Kon dzięki za wskazówki odnośnie kołków. Dziś właśnie kupiłem takie jak mówiłeś oraz pamiętałem o podkładkach (naprawdę dużo dają). Jeszcze raz dzięki za pomoc. Kolejne pytania zapewne wkrótce się u mnie pojawią... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bart975 06.04.2014 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Witam,1. Chciałbym zapytać czy ktoś stosuje jako dodatkowe uszczelnienie folii paroizolacyjnej (przyszłych dziur po wkrętach) w postaci taśm wygłuszających przyklejanych na każdy profil CD? W sklepie, w którym kupuję towar twierdzą, że takie rozwiązania są stosowane, ale nie wiem jak to wypada w praktyce. Wiem, że są opinie, że dziura po wkręcie się sama uszczelnia itp oraz i takie, że po czasie jednak folia w tych miejscach się "rozrywa". Jeśli ktoś stosuje lub próbował stosować taśmy akustyczne, jestem ciakaw jak to wypadło w praktyce. 2. Czy folia Stopair Isowera się znacząco różni od innych folii PE 0,2 (takich z certyfikatem)? Porównując dane technizne (grubość, gramatura i materiał) powinno być podobnie a cena 2x wyższa.Pozdrawiam,Bart975 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jimhaumman 06.04.2014 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 witegoWszystko zależy od Twojej mebrany dachowej.Jeśli jest wysoko paropszepuszczalna,to nie muszisz robić żadnej wentylacji.Napewno NIE folię paroizolacyjną!Ja w miejsce między krokwiami daję geowłóknine (strychodach),żeby kurz nie osiadał na wełnie i aby ta nie pyliła.Bart975Czytając to forum nie widziałem żeby ktoś pisał o takim sposobie.Taśmy wygłuszające daję się na profile UD montowane do ściany,ale to chodzi o akustykę.Można robić różne zabiegi ale tak nigdy nie osiągniesz 100% szczelności.Masz pieniądze kup Isovera,liczysz się z kasą kup zwykłą PE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bart975 06.04.2014 17:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Witam,Jimhaumman - nie mam membrany tylko pełne deskowanie z drożną szczeliną. O konieczności paroizolacji jestem przekonany - wiem, że nie wszyscy ją wymagają. Zależy mi na szczelności. W domu będzie wentylacja mechaniczna i będzie małe nadciśnienie. Chcę sterować (w miarę możliwości) tą ilością powietrza i chciałbym uniknąć sytuacji, że powietrze będzie uciekać dziurami po wkrętach do KG (a będzie tego sporo). Też na forum nie znalazłem nikogo, kto stosuje na profile CD taśmę akustyczną, która miałaby dodatkowo uszczelnić miejsce przebicia folii przez wkręt.Odnośnie Stopair Isovera - staram się kupować racjonalnie a nie płacić tylko za markę, dlatego pytam praktyków o opinię, bo niestety nie miałem okazji dotknąć Isovera (w moich hurtowniach go nie prowadzą). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 06.04.2014 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Witam, Jimhaumman - nie mam membrany tylko pełne deskowanie z drożną szczeliną. O konieczności paroizolacji jestem przekonany - wiem, że nie wszyscy ją wymagają. Zależy mi na szczelności. W domu będzie wentylacja mechaniczna i będzie małe nadciśnienie. Chcę sterować (w miarę możliwości) tą ilością powietrza i chciałbym uniknąć sytuacji, że powietrze będzie uciekać dziurami po wkrętach do KG (a będzie tego sporo). Też na forum nie znalazłem nikogo, kto stosuje na profile CD taśmę akustyczną, która miałaby dodatkowo uszczelnić miejsce przebicia folii przez wkręt. Odnośnie Stopair Isovera - staram się kupować racjonalnie a nie płacić tylko za markę, dlatego pytam praktyków o opinię, bo niestety nie miałem okazji dotknąć Isovera (w moich hurtowniach go nie prowadzą). ...a tych dziur po wkrętach nie chcesz niczym zalepić? Normalnie to się je zalepia i już nimi nie wieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 07.04.2014 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 (edytowane) Witam, 1. Chciałbym zapytać czy ktoś stosuje jako dodatkowe uszczelnienie folii paroizolacyjnej (przyszłych dziur po wkrętach) w postaci taśm wygłuszających przyklejanych na każdy profil CD? W sklepie, w którym kupuję towar twierdzą, że takie rozwiązania są stosowane, ale nie wiem jak to wypada w praktyce. Wiem, że są opinie, że dziura po wkręcie się sama uszczelnia itp oraz i takie, że po czasie jednak folia w tych miejscach się "rozrywa". Jeśli ktoś stosuje lub próbował stosować taśmy akustyczne, jestem ciakaw jak to wypadło w praktyce. Bart975 BArt, nie zaprzątaj soebie głowy takimi pierdołami jak dzurka po wkręcie w foli... Przecież wkręt jak przejdzie przez płytę to mocno dociska płytę z folią do stelaża, i jaka tam wilgoć ma przenikać z kąd i którędy???? No chyba że zostawisz pustę dzurki po wkrętach, Rom włąsnie napisał że normalnie to się je szpachluje i wkręty zostają:PPP Normalnie już zaczynacie świrować z tymi foliami taśmammi i uszczelninieniami. buzzer, uśrednij sobie rozłożenie wieszaków, jak masz mocno nierówne krokwie to raz będzie to 18, w innych miejscach 16 a w innych 20cm. W czym to przeszkadza, wełna jest tak elastyczna że jak ją włozysz pod krokiwie to najwyżej bedzie w miejscy krowki gdzie jest ciasno ciut mocniej zgnieciona, i tyle. Ja bym wysunał optymalnie na 17.5-18cm na ostanich krokwiach wieszaki w 4 rogach, pożniej do prostej łaty krecisz pozostałe na dwóch ostanich krokwiach, rozciągasz sznurki i kręcisz do tego pozostałe wieszaki, ot cała filozofia, płaszczyzna wyznaczy się sama. Edytowane 7 Kwietnia 2014 przez Akrimka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Msihowk 07.04.2014 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 http://allegro.pl/sheetrock-gotowa-masa-szpachlo-gladz-28kg-norgips-i4131817030.html Z Knaufa już używałem ale z norgipsa jeszcze nie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 07.04.2014 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 Tez nie uzywalem, ale na pewno sprawdze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 07.04.2014 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 http://allegro.pl/sheetrock-gotowa-masa-szpachlo-gladz-28kg-norgips-i4131817030.html Z Knaufa już używałem ale z norgipsa jeszcze nie :) Później się okaże że obydwa z jednego kranu napełniali i to samo było ale patrząc na kilku fachowców to jednemu przypasuje ,a drugiemu nie i na odwrót. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 08.04.2014 05:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 Później się okaże że obydwa z jednego kranu napełniali i to samo było ale patrząc na kilku fachowców to jednemu przypasuje ,a drugiemu nie i na odwrót. I tu się zgodzę. W wielu przypadkach tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neo_83 08.04.2014 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 Witammam pytanko jak najlepiej układać drugą warstwę wełny ?? stelaże mam zrobione na grzybkach warstwa druga to 15cm super maty i teraz zastanawiam sie czy nabijać wełnę na grzybki czy może można zamontować już cd-eki i wsuwać miedzy nie wełne dociętą na paski 40cm x 350cm (rozstaw cd co 40cm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 08.04.2014 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 Później się okaże że obydwa z jednego kranu napełniali i to samo było ale patrząc na kilku fachowców to jednemu przypasuje ,a drugiemu nie i na odwrót. "Produkt w nowych opakowaniach, SHEETROCK w opakowaniu dystrybutora w Polsce, tj. NORGIPS" Tylko opakowanie się zmieni ... komfort psychiczny że będzie ogólnie dostępny:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 08.04.2014 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 hehe młodzik jesteś. casto od spokojnie 8lat all purpose goni Doskonale o tym wiem, tylko takie ceny mnie nie interesują wiec dla mnie ich nie ma:) ...i nie mogę się doczekać kiedy ogólnie będzie można dostać niebieski:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jimhaumman 08.04.2014 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 neo_83Ciekawy pomysł,spróbuj i podziel się swoimi odczuciami.(wrzuć fotki jak wyszło)Ja ciąłem __x120cm i nacinałem na grzybki tak żeby założyć łączenia pierwszej wełny(krokwie,jętki) po około 10 cm,w niektórych miejsach nabijałem wełnę na grzybki (wcześniej robiąc dziurę na nożem do wełny,wykonalne tylko w dwie osoby,uważaj żeby nie pokrzywić wieszaków) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neo_83 09.04.2014 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 jimhaumman robiłem w ten sposób sufity idzie szybko i co najważniejsze można tak robić w pojedynkę oczywiście w miejscu wieszaka wełne lekko nacinam żeby okryła wieszaki każda warstwa ładnie przylega do następnej (nie pomyślałem żeby zrobić fotke od góry, żeby sprawdzić jak to wychodzi zrobiłem sznurowanie na kleszczach i od spodu ułożyłem ostatnią warstwe wełny a później od góry kontrola i warstwa miedzy kleszcze która oparła sie na sznurku)jedyny minus takiego rozwiązania to możliwa większa ilość mostków term.. chciałem zasięgnąć rady specjalistów ale jak widać są zajęci sobą może Rom-Kon sie wypowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neo_83 10.04.2014 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 dla sufitów podwieszanych to, tak. Poddasze najlepiej ciąć w poprzek bo i tak będzie konieczny zapas na zacięcie "arkuszy". ok dzięki za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geno83 15.04.2014 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2014 :welcome:Nasze poddasze już prawie gotowe, kilka zdjęć z realizacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geno83 15.04.2014 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.