Rom-Kon 10.07.2014 05:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 Dziękuję za odpowiedzi. Przebijam się przez wątek, ale na razie jestem dopiero na 42 stronie, więc jeszcze prawie 500 Padło tam podobne pytanie, ale nie było odpowiedzi. Wyciąłem pasek w ścianie szczytowej bo cegła praktycznie dotykała deskowania. Cegłę skułem tylko do wysokości jętek i tylko w pokojach, a nie w pomieszczeniach technicznych. Czy w to puste miejsce na ścianie można ułożyć wełnę? Załączam zdjęcie, żeby było wiadomo o czym piszę. [ATTACH=CONFIG]269462[/ATTACH] Właśnie po to wykułeś by tam włożyć termoizolacje. Co to będzie zalezy od Ciebie. Dobrze jest tam dać styropian ale jeszcze przed deskowaniem dachu. Teraz pozostała już tylko wełna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 10.07.2014 05:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 Czy ta wilgoć z tynków nie wyjdzie potem z tej wełny. Jakie skutki mogą być wcześniejszego ocieplenia wełną. Do tynków mi daleko, a membrana stoi już i wolne mi leci. Znalazłem gdzieś film jak zamontować GK na profilach UD i łącznikach, które przykręca się do boku krokwy. Mógłbym zamontować uchwyty i potem jedną warstwę wełny żeby zasłonić membranę, a potem ostatecznie ją wyjął przed tynkowaniem. Nigdzie nie znalazłem, że coś może by nie tak z wełną jak dostanie wilgoci od tynków. A taśma brzegowa klejona na folię paroszczelną powinna być na tynk czy pod? Źle szukałeś. Są przykłady że ludzie musieli wymieniać wełnę szklaną bo wszystko zalała woda i wełna "klapnęła". Co prawda takie zjawisko nie będzie miało miejsca latem ale od późnej jesieni do późnej wiosny już tak. A jaki jest sens robienia wełny a później jej zdejmowania? Możesz pokusić się o wykończenie całego poddasza aż do folii paroszczelnej tylko że folia za długo nie chce się trzymać i trzeba ją przycisnąć kawałkami płyty. Możesz wbrew sztuce budowlanej opłytować całość i poczekać ze spoinowaniem. Z mojego doświadczenia wynika że z tak wykończonym poddaszem nic się nie dzieje. Miałem już spoinowane i wykończone na gotowo a później w łazience było tynkowane (0.5m3 wody mi wtłoczyli na poddasze!) a w jednym przypadku były robione wylewki. Nic się nie stało tylko tam gdzie były posadzki robione to pociekło trochę po oknach dachowych ale płyta i spoinowanie wytrzymało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ola1234 12.07.2014 16:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 Witam , Chcę zacząć ocieplac poddasze w starym domu (przedwojennym) . Dach pokryty jest dachówką , lecz nie jest pokryty folia paroprzepuszczalną . Nie stać mnie na zdejmowanie pokrycia dachowego , aby ulozyć folię . Czy bez tego da się ocieplić poddasze i po pewnym czasie nie bedzie pojawiał się grzyb lub pleśń ? Jak po kolei ocieplić poddasze ? Chcę ocieplać je stopniowo , ponieważ nie mam funduszy na ocieplenie poddasza od razu . Dziękuje , Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal222 13.07.2014 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 ola1234, a masz deskowanie pod dachówką? Jeśli tak, to zostawiasz szczelinę wentylacyjną, tak na ok 3cm i wkładasz wełnę między krokwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 13.07.2014 14:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 Nawet gdy jest deskowane (w co wątpię) , pasowałoby podbić od dołu folię paroprzepuszczalną, aby nie podwiewało śniegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.07.2014 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2014 Witam , Chcę zacząć ocieplac poddasze w starym domu (przedwojennym) . Dach pokryty jest dachówką , lecz nie jest pokryty folia paroprzepuszczalną . Nie stać mnie na zdejmowanie pokrycia dachowego , aby ulozyć folię . Czy bez tego da się ocieplić poddasze i po pewnym czasie nie bedzie pojawiał się grzyb lub pleśń ? Jak po kolei ocieplić poddasze ? Chcę ocieplać je stopniowo , ponieważ nie mam funduszy na ocieplenie poddasza od razu . Dziękuje , Pozdrawiam Już to gdzieś we wątku przerabialiśmy i zawsze wychodziły półśrodki które mogły spowodować problemy z wodą z nawianego śniegu czy innej nieszczelności. Problem z namakaniem krokwi i problem z odprowadzeniem wody poza poddasze. Bo gdzie wyprowadzić folię? Ponad murłatą. Ale co dalej? Do podbitki? Do rynny czyli tak jak powinno być nie za bardzo idzie. Nikt tego nie rozwiązał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
annette78 15.07.2014 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Witam,jestem tu nowa i nie czytałam tego tematu od początku, ale mam nadzieję, że ktoś mi doradzi. Potrzebuję dołożyć 20cm wełny pod krokwiami (bo jest zaplanowana tylko pomiędzy) ale nie mogę, bo po podniesieniu podłogi o 18-20 cm (na rury od reku) zostajem mi tylko 250 wysokości. Co robić? czy pozostaje mi tylko ocieplenie nakrokwiowe? A jak jego cena? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 15.07.2014 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Witam, jestem tu nowa i nie czytałam tego tematu od początku, ale mam nadzieję, że ktoś mi doradzi. Potrzebuję dołożyć 20cm wełny pod krokwiami (bo jest zaplanowana tylko pomiędzy) ale nie mogę, bo po podniesieniu podłogi o 18-20 cm (na rury od reku) zostajem mi tylko 250 wysokości. Co robić? czy pozostaje mi tylko ocieplenie nakrokwiowe? A jak jego cena? Pozdrawiam 20 cm na kanały od reku? przecież nawet okrągły może mieć max 73mm a płaski jeszcze mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
annette78 15.07.2014 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Witam, dzieki za odpowiedź. o dziwo projekt był na zamówienie, ale niestety nie przypilnowałam ocieplenia poddasza, a to koleś od reku podał mi taką wysokość podlogi. W projekcie oryginalna wys poddasza to 270. Myślałam o piance, ale ponoć ta nawet pokryta niepalną warstwą pali się łatwo. Dzięki jeszcze raz i miłego dnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 15.07.2014 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Myślałam o piance, ale ponoć ta nawet pokryta niepalną warstwą pali się łatwo. Dzięki jeszcze raz i miłego dnia A masz zamiar tam palić ognisko? A tak na marginesie to jak już zacznie się palić to trzeba uciekać obojętnie co tam nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 15.07.2014 16:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Witam, jestem tu nowa i nie czytałam tego tematu od początku, ale mam nadzieję, że ktoś mi doradzi. Potrzebuję dołożyć 20cm wełny pod krokwiami (bo jest zaplanowana tylko pomiędzy) ale nie mogę, bo po podniesieniu podłogi o 18-20 cm (na rury od reku) zostajem mi tylko 250 wysokości. Co robić? czy pozostaje mi tylko ocieplenie nakrokwiowe? A jak jego cena? Pozdrawiam Pytanie, dlaczego aż 20cm pod krokwiami (a może jętkami-kleszczami?) i czy nie można dać tej wełny nad jętkami - jeśli oczywiście chodzi o jętki a nie o krokwie. A drugie pytanie dlaczego podłoga grubsza aż o 20cm! Co to za system? Jakie rury? i Dlaczego takie grube! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 16.07.2014 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Im więcej czytam postów na tym forum tym robota idzie dłużej.... Na początku odsunąłem profile główne od styku skos - sufit o 5 - 10 cm, później zobaczyłem, że można zrobić to połączenie łącząc 2xCD. I jedno pomieszczenie tak zrobiłem. Drodzy fachowcy, jakie są różnice pomiędzy tymi "systemami?" Czy ten "na sztywno" jest mniej podatny na ewentualne naprężenia i pęknięcia? [ATTACH=CONFIG]270366[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]270367[/ATTACH] Kolego Ameryki nie odkryłeś. Te profile CD skręć razem w narożnikach zwykłym wkrętem do płyty. Widzę że przedłużasz grzybki - to chyba mój patent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
annette78 16.07.2014 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 dać tej wełny nad jętkami zaproponowali mi tak, ale to chyba nie jest najpowszechniej stosowane rozwiązanie? A drugie pytanie dlaczego podłoga grubsza aż o 20cm! no właśnie tego się jeszcze nie dopytałam, rozmawiałam z człowiekiem od reku wczoraj, ale on mi nie dał ostatecznej dpowiedzi, ale powiedział, że on prostokątnych rur nie daje, bo gorsze i że będą albo okrągłe albo kwadratowe (+ ocieplenie), ale nie powiedział o jakiej średnicy. Nie wiem też czy uwzględnił już zakładane 5cm styropianu w stropie. jestem na razie na etapie wykopu, więc mam chwilkę na zastanowienie (do wylania schodów). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RST 16.07.2014 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Kolego Ameryki nie odkryłeś. Te profile CD skręć razem w narożnikach zwykłym wkrętem do płyty. Widzę że przedłużasz grzybki - to chyba mój patent Tak Twój patent Jakbyś był w okolicach Leszna to masz u mnie piwko Tak też łącze te profile, pytałem które rozwiązanie lepsze i jakie są różnice przy połączeniach płyt między tymi "systemami". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 16.07.2014 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 (edytowane) Od dluzszego czasu szukam fachowcow do zabudowy poddasza. Rozbieznosc w wycenach byla dosyc duza- od 35 zl do 50zl za m2. Dzisiaj dostalem jeszcze jedna, pozwole sobie na cytat "Jeżeli chodzi o poddasze to: 50zł/mkw za sufity i 70 zł/mkw za skosy na gotowo do etapu malowania*w tym stelaż na podwójnym ruszcie,*wklejenie*narożników, wklejenie wiskozy, szpachlowanie i tarcie, tak jak powyżej bez kosztów materiału i paliwa" Czy ktos z Was spotkal sie juz wczesniej z podobna oferta? Edytowane 16 Lipca 2014 przez Tomaszs131 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 16.07.2014 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 dać tej wełny nad jętkami zaproponowali mi tak, ale to chyba nie jest najpowszechniej stosowane rozwiązanie? A drugie pytanie dlaczego podłoga grubsza aż o 20cm! no właśnie tego się jeszcze nie dopytałam, rozmawiałam z człowiekiem od reku wczoraj, ale on mi nie dał ostatecznej dpowiedzi, ale powiedział, że on prostokątnych rur nie daje, bo gorsze i że będą albo okrągłe albo kwadratowe (+ ocieplenie), ale nie powiedział o jakiej średnicy. Nie wiem też czy uwzględnił już zakładane 5cm styropianu w stropie. jestem na razie na etapie wykopu, więc mam chwilkę na zastanowienie (do wylania schodów). Pozdrawiam Jeśli stryszek użytkowy to wtedy problem z wełną bo trzeba nadbitki robić. Można podzielić wełnę - trochę pod a trochę nad jętkami. Jaki system wybrać? bez wizji lokalnej trudno powiedzieć. Jeśli chodzi o wentylację to rozważ system np. BlueSky firmy Valox lub polskie odpowiedniki. Lub rzeczywiście kanały płaskie 5cm ale to zależy jakie przepływy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 16.07.2014 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Tak Twój patent Jakbyś był w okolicach Leszna to masz u mnie piwko Tak też łącze te profile, pytałem które rozwiązanie lepsze i jakie są różnice przy połączeniach płyt między tymi "systemami". Leszno trochę daleko.... może później Skręcaj na sztywno a na płytę daj Midflexa i zapomnij o poddaszu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 16.07.2014 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Od dluzszego czasu szukam fachowcow do zabudowy poddasza. Rozbieznosc w wycenach byla dosyc duza- od 35 zl do 50zl za m2. Dzisiaj dostalem jeszcze jedna, pozwole sobie na cytat "Jeżeli chodzi o poddasze to: 50zł/mkw za sufity i 70 zł/mkw za skosy na gotowo do etapu malowania*w tym stelaż na podwójnym ruszcie,*wklejenie*narożników, wklejenie wiskozy, szpachlowanie i tarcie, tak jak powyżej bez kosztów materiału i paliwa" Czy ktos z Was spotkal sie juz wczesniej z podobna oferta? Koszt paliwa? WTF? A co to jest "wiskoza"? hmm.... będzie trzeba zweryfikować stawki bo się okazuje że za darmo robię... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 16.07.2014 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Koszt paliwa? WTF? A co to jest "wiskoza"? hmm.... będzie trzeba zweryfikować stawki bo się okazuje że za darmo robię... Powyzsze stawki wydaja sie z ksiezyca wziete, czy w swoich wycenach rowniez podajesz dwie stawki (skosy i sufity)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 17.07.2014 06:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 (edytowane) Powyzsze stawki wydaja sie z ksiezyca wziete, czy w swoich wycenach rowniez podajesz dwie stawki (skosy i sufity)? Wycena to nie jest łatwa sprawa. Trzeba dużo rzeczy przewidzieć, np. właśnie koszt paliwa i czasem koszty zamieszkania. Ale to zawarte jest w stawce za m2. Czasem stawka jest za m2 a czasem stawka jest od całości. Jeśli Inwestor chce wiedzieć ile go to całościowo wyniesie to wtedy od całości. Różnie to bywa. A czy różnicuje się skos-sufit? Rzadko ale bywa... ale wtedy sufit jest droższy Bywa że robi się szczegółowy kosztorys każdej operacji - bo tak sobie życzy ... a wtedy Inwestor się i tak w tym nie połapie i można go walnąć w rogi... chociażby za to że siedziałem dwie noce i płodziłem ten koszmar Edytowane 17 Lipca 2014 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.