Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

Jeżeli masz wysokoparoprzepuszczalną membranę dachową to problemów mieć nie będziesz. Membrana będzie na bieżąco odprowadzać przenikającą parę.

Przy izolacji dachu należy pamiętać o połączeniu tejże izolacji z izolacją ścian zewnętrznych po to aby zapewnić ciągłość.

Sposób w jaki wykonałeś izolacje tych przestrzeni zapewnia Ci ciągłość izolacji. Rozumiem że ocieplenie ścian jest przewidziane po wykonaniu izolacji dachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Kurcze nikt nie pomoze prosze na litość trzeba to rozbierac? Czy jakos da rade jak zle poprawic to?
Nie popadajmy w przesadyzm. tak jak stwierdził Tomek nic nie rozbieraj. jeśli tak bardzo razi Cię ta ewentualna szczelina pomiędzy profilem a ścianą to przed naklejeniem taśmy daj jakiś uszczelniacz w narożnik. Akryl, uszczelniacz polimerowy, klej poliuretanowy czy inny szuwaks. Na profil taśmę (może być coromix) a na CDeki taśmę do wykładzin wzmocnioną na szmatce (skley, smart) a bryty folii (dobrej z atestem bo inaczej to po co w ogóle te uszczelnienia?) sklejaj taśmą corofix. Na to płyty. I tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki bardzo za odpowiedzi !!

Ten wklejany styropian od strony elewacji jest zlicowany z murem więc nie będzie problemu z ciągłością izolacji. Na to co ja wkleiłem przykleja styropian elewacyjny - przypilnuję ich.

 

Ocieplenie ścian elewacyjnych przewiduję najwcześniej na wiosnę, natomiast izolacje poddasza zaczynam w przyszłym tygodniu. Czy to ok ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki bardzo za odpowiedzi !!

Ten wklejany styropian od strony elewacji jest zlicowany z murem więc nie będzie problemu z ciągłością izolacji. Na to co ja wkleiłem przykleja styropian elewacyjny - przypilnuję ich.

 

Ocieplenie ścian elewacyjnych przewiduję najwcześniej na wiosnę, natomiast izolacje poddasza zaczynam w przyszłym tygodniu. Czy to ok ?

Powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile razy można na forum odpowiadać na to samo pytanie ? Ile razy można wałkować ten sam temat bo komuś nie chce się trochę poczytać ?
A ja się nie dziwię. Tyle stron do przerobienia a w google trzeba wpisać słowa kluczowe który przeciętny inwestor po prostu nie zna. No i technologie z czasem też się zmieniają, wchodzą nowe materiały itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Około kilometr ode mnie robi się nadbitka, pewnie za parę dni wejdą fachowcy od dachówki.

Co ciekawe, ściany szczytowe wymurowane i wygładzone od góry zaprawą po sam wierzch krokwi. Za ścianką kolankową od zewnątrz podmurowane BK do górnej części krokwi. Dalej niektórzy odwalają fuszerki.

Edytowane przez klaudiusz_x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za ścianką kolankową od zewnątrz podmurowane BK do górnej części krokwi. Dalej niektórzy odwalają fuszerki.

I wbrew pozorom nie jest to błędem bo są to bloczki systemowe (YTONGA) do tego celu służące.:) Aczkolwiek można ten element zrobić ze styropianu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie popadajmy w przesadyzm. tak jak stwierdził Tomek nic nie rozbieraj. jeśli tak bardzo razi Cię ta ewentualna szczelina pomiędzy profilem a ścianą to przed naklejeniem taśmy daj jakiś uszczelniacz w narożnik. Akryl, uszczelniacz polimerowy, klej poliuretanowy czy inny szuwaks. Na profil taśmę (może być coromix) a na CDeki taśmę do wykładzin wzmocnioną na szmatce (skley, smart) a bryty folii (dobrej z atestem bo inaczej to po co w ogóle te uszczelnienia?) sklejaj taśmą corofix. Na to płyty. I tyle.

 

Na początku dzięki za rady.

Taśmy dziś przyszły.

Jeszcze jedno pytanie czy na strychu ocieplonym wełną między krokwiami 15cm dać folię paroizolacyjną znaczy już jest dana czy to będzie błędem?

Czy nie powinno jej się dawać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mam jeszcze 1 pytanie.

Porównuję 2 wełny lambda 0,35, sprawdzam karty techniczne produktów i jedyna różnica jaką widzę to "klasa tolerancji grubości"

Mają odpowiednio T2 i T3.

Co to jest za parametr ? Bo nigdzie nie mogę znaleźć wyjaśnienia...

Lepszy niższy czy wyższy ?

Z tego co pamiętam to im mniejsze T tym dokładniejszy - stabilniejszy wymiar (grubość). Trzeba by zajrzeć do norm a teraz nie mam czasu by szukać. Wpisać w google normy, tolerancje grubości itp a powinno wyskoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku dzięki za rady.

Taśmy dziś przyszły.

Jeszcze jedno pytanie czy na strychu ocieplonym wełną między krokwiami 15cm dać folię paroizolacyjną znaczy już jest dana czy to będzie błędem?

Czy nie powinno jej się dawać?

Można folią chociaż lepsza jest membrana paroprzepuszczalna. No i przydałaby się wentylacja stryszku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od środka ?????????????

A czemu nie od środka? To ma być wiatroizolacja bo to stryszek-graciarnia nieużytkowy. Nawet szczelna nie jest zalecana jeśli wentylacja jest słaba. A na stryszkach czasem wentylacji nie ma wcale.

 

 

Nie przydała ale obowiązkowo po założeniu foli.
I właśnie po założeniu szczelnej folii wentylacja powinna być ale jeśli będzie membrana to ewentualna para wodna która w niewielkiej ilości się tam przedostanie to przez membranę odparuje dalej do atmosfery.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie od środka? To ma być wiatroizolacja bo to stryszek-graciarnia nieużytkowy. Nawet szczelna nie jest zalecana jeśli wentylacja jest słaba. A na stryszkach czasem wentylacji nie ma wcale.

Rom pamiętaj że masz jeszcze wełnę i proponujesz układ od środka folia paroprzepuszczalna , wełna, folia poroprzepuszczalna lub dechy i papa a na to pokrycie.

I właśnie po założeniu szczelnej folii wentylacja powinna być ale jeśli będzie membrana to ewentualna para wodna która w niewielkiej ilości się tam przedostanie to przez membranę odparuje dalej do atmosfery.

Co do wentylacji zgoda natomiast bez niej to para przez membranę powędruje do wełny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Przepraszam, że się wtrące ale jestem nowy na forum i szukałem postów na interesujący mnie temat, ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Chodzi mi mianowicie o sposób montażu płyt g-k na poddaszu częściowo użytkowym (do pewnego poziomu dach będzie ocieplony wełną 15cm między krokwiami + 5cm w porzek na krokwiach, na to folia i wszystko będzie zabezpieczone sznurkiem) . Osoba, która ma u mnie wykonywać tą pracę zaproponowała mi, żeby bezpośrednio do krokwi poziomych stanowiących przyszły szkielet sufitu oraz na skosach poddasza nalężacych do części użytkowej poddasza przymocować na wkręty płyty osb, a dopiero do nich płyty g-k. Taka procedura ma usztywnić więźbe dachową i zminimalizować spękania na łączeniach płyt g-k. Stąd moje pytania:

1. Czy spotkaliście się z takim rozwiązaniem i czy rzczywiście sprawdza się ono.

2. Jak mają wyglądać warstwy (przekrój) takiego podasza, czy może być tak: płyta g-k, płyta osb, folia paroizolacyjna, wełna pomiędzy krokwiami 15 cm (ponad tą warstwą dach będzie ocieplony tak jak napisałem na początku postu), ewentualnie jeszcze wełna 10 cm w poprzek krokwi, żeby uzyskać warstwę o łącznej grubości 25 cm.

3. Czy pomiędzy ułożonymi na suficie płytami osb trzeba zostawić jakieś przerwy dylatacyjne.

4. Czy nie przepłacam za robociznę. Cena za ułożenie waty + folii + sznurki w części nieużytkowaj 15zł/m2, ułożenie płyt g-k, płyt osb, folii oraz wełny w części użytkowej 30zł/m2.

Proszę o pomoc i z góry bardzo dziękuję za jej udzielenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rom pamiętaj że masz jeszcze wełnę i proponujesz układ od środka folia paroprzepuszczalna , wełna, folia poroprzepuszczalna lub dechy i papa a na to pokrycie.

 

Co do wentylacji zgoda natomiast bez niej to para przez membranę powędruje do wełny.

A skąd niby ma się wziąć ta para na stryszku? Śladowe ilości które przejdą przez nieszczelności z poddasza użytkowego (jeśli jest zrobione tak jak być powinno)raczej nie wpłyną na zawilgocenie wełny która to powinna być wentylowana albo przez szczelinę (pełne deskowanie) lub poprzez membranę.

 

Folia tylko spełnia zadanie wiatroizolacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Przepraszam, że się wtrące ale jestem nowy na forum i szukałem postów na interesujący mnie temat, ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Chodzi mi mianowicie o sposób montażu płyt g-k na poddaszu częściowo użytkowym (do pewnego poziomu dach będzie ocieplony wełną 15cm między krokwiami + 5cm w porzek na krokwiach, na to folia i wszystko będzie zabezpieczone sznurkiem) . Osoba, która ma u mnie wykonywać tą pracę zaproponowała mi, żeby bezpośrednio do krokwi poziomych stanowiących przyszły szkielet sufitu oraz na skosach poddasza nalężacych do części użytkowej poddasza przymocować na wkręty płyty osb, a dopiero do nich płyty g-k. Taka procedura ma usztywnić więźbe dachową i zminimalizować spękania na łączeniach płyt g-k. Stąd moje pytania:

1. Czy spotkaliście się z takim rozwiązaniem i czy rzczywiście sprawdza się ono.

2. Jak mają wyglądać warstwy (przekrój) takiego podasza, czy może być tak: płyta g-k, płyta osb, folia paroizolacyjna, wełna pomiędzy krokwiami 15 cm (ponad tą warstwą dach będzie ocieplony tak jak napisałem na początku postu), ewentualnie jeszcze wełna 10 cm w poprzek krokwi, żeby uzyskać warstwę o łącznej grubości 25 cm.

3. Czy pomiędzy ułożonymi na suficie płytami osb trzeba zostawić jakieś przerwy dylatacyjne.

4. Czy nie przepłacam za robociznę. Cena za ułożenie waty + folii + sznurki w części nieużytkowaj 15zł/m2, ułożenie płyt g-k, płyt osb, folii oraz wełny w części użytkowej 30zł/m2.

Proszę o pomoc i z góry bardzo dziękuję za jej udzielenie.

Ojojoj! Ale ciekawa technologia. Na temat tej technologi się nie wypowiadam bo... takiej po prostu niema. Poczytaj ten wątek tak trochę dokładniej bo za chwilę obudzisz się z ręką w nocniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd niby ma się wziąć ta para na stryszku? Śladowe ilości które przejdą przez nieszczelności z poddasza użytkowego (jeśli jest zrobione tak jak być powinno)raczej nie wpłyną na zawilgocenie wełny która to powinna być wentylowana albo przez szczelinę (pełne deskowanie) lub poprzez membranę.

 

Folia tylko spełnia zadanie wiatroizolacji.

 

Witam Mistrzu.

Powiedz mi co obecnie dajesz na laczenie plyt fazowanych i orginalnyh dłuższych siatke x2 czy tasma papier czy fizeline?

Czym jaka masa zatapiasz te tasmy czy siatki? Co polecasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Mistrzu.

Powiedz mi co obecnie dajesz na laczenie plyt fazowanych i orginalnyh dłuższych siatke x2 czy tasma papier czy fizeline?

Czym jaka masa zatapiasz te tasmy czy siatki? Co polecasz?

Z siatką na spoinach pożegnałem się już ładnych parę lat temu. Dokładnie od czasu jak można było kupić taśmy "amerykańskie" Tuff Tape. I właśnie TT daję na spoiny czy to fazowane czy też oryginalne. Na narożniki rozwarte skos-sufit lub przy oknach daję amerykańca Midflex. Ze względów oszczędnościowych (TT za droga) na obrzeżach daję taśmę papierową. Spoinuję na vario lub uniflocie a Midflex i papierową wklejam na gotowe z wiaderka. Ja używam najczęściej akrylputza z wiaderka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...